Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Syrianska-Sirius sön 11/9 kl 17.00

Man ska inte glömma bort att vi spelar match snart också... Tufft läge, Syrrorna har spelat bra sedan Kleber kom in. Hoppas att inställningen vi såg mot GAIS har överlevt landslagsuppehållet och följer med till Jallavallen.
Två matcher i rad utan mål... Det måste vi ändra på nu.
Vi gjorde det i förra matchen, men domaren tycker man får talla på bollen.
Åh vad jag hoppas på en poäng i dag!
Inte för att ställa för hårda krav, men idag behöver vi faktiskt mer än en poäng. Kan inte vara nöjd med mindre än en seger. Förhoppningsvis hjälper det att vi är helt skadefria nu... väl?
Härligt med seger och att vi tog in en hel del av de poäng vi tappat på de två senaste. Men alltså, Arvidsson skadad igen! Plus avstängningar på Dragan och NBT. Inte alls bra. Men, va fan, Värnamo kan vi ta poäng emot ändå hemma på Studan.
Underbart. Imponerande defensiv och effektiva framåt. Men smolk i bägaren som sagt
Taktiska avstängningar. Då är de med i seriefinalen mot AFC den 20e.
både Dragan o NBT avstängda o Arvidsson skadad.... tufft
Moses, Ante och Bergman funkar bra det me!
Jag tyckte Bergman var bra. Förstod inte riktigt bytet.
Ja, Bergman gjorde det bra i första halvlek. Moses kommer att vara ruggigt revanschsugen på fredag!
Skön arbetsseger och ett härligt ryck.
Tycker däremot att Bergstrand var lite väl snabb med bytena, särskilt Arvidsson, hade räckt med sista kvarten för honom.
Bakåt va vi riktigt bra tycker jag. Framåt finns det mer att ta ut men varför göra det nu när vi ändå vann med 2 mål :)
Bytet Bergman-Arvidsson måste ju har varit uppgjort innan. Lätt att vara efterklok men en kvart skulle ha räckt för Jesper. Läge på fredag för Ante och Moses att bevisa vad man går för. Och fortsatt.....hejhejhej....en match i taget!!!
@UNTFotboll: Anledningen till bytet i halvtid var att Syrianska överbelastade Sarfo och Bergmans kant. Då kände KB att han ville ha över Larson på HB."Larson är bra på att plocka ned ett sådant hot och det var precis vad han gjorde".
Hmm.. Utgår från att KB vet vad han gör men måste ändå vara tufft för Bergman med ett byte i halvtid. Han gjorde ju inte direkt en dålig första halvlek.
Håller med (visserligen med facit i hand). Bakläxa på detta KB!
Dragan var fantastisk, vilken härförare! Den kämparinsatsen skojar man inte bort. Ett presspel som hette duga (vilket han ställde höga krav på sina lagkamraters dito) och stark med boll. Förarbetet till Ians nickmål var också av klass. Herrejävlar vad bra, trots att han inte registrerades för mål nu igen. Kul att se den typen av arbetsinsats!

Spelmässigt var det annars sisådär. Suryoye sköt dubbelt så mycket som vi, fast deras problem (självförtroende-relaterat?) var ju just deras kassa avslut. Sedan blockade Kalle och OP ett par-tre livsfarliga skott.

Tungt med NBT och Dragan avstängda nästa, och därtill att Arvidsson slog upp skadan igen. Värnamos form (utan Jebali) och bortaspel skrämmer dock inte slag på mig. Kör, bara kör!