Västra Sidan Forum – arkiv
Användare

← Sirius Fotboll

Sirius - Värnamo fredag 16 september kl 19

Ännu en viktig match. Dragan och NBT avstängda vilket bäddar för Ante Bb och Moses från start. Inte helt fel att Värnamo har sin bäste målskytt Cederqvist avstängd.
Det är såna här matcher vi måste vinna om vi ska komma topp-2. Kan det bli 3000 på läktaren kanske?
Beroende på väder tror jag på 4000-4500 i publikum.

Hoppas på vinst! Vågar inte tippa matchresultat. Men tippar fyra öl i öltältet för en annan.
Hoppas verkligen på en siffra över 3000. Hoppas att Ante och Moses tar chansen nu när dom förhoppningsvis får lira från start. 3-0!
Jag tror också på en publiksiffra runt 4000. Jag avstår från att tippa resterande matcher. Plågsamt nervös. En jävla pina resten av säsongen. Avundas er som tycker typ "det är nu det börjar bli riktigt kul".
Fast hur kul hade det varit att ligga där typ Värnamo ligger?
Tråkigt naturligtvis men då skulle jag ha en normal puls. Fast då skulle jag väl börja oroa mig för bandylaget istället ;-).
Värnamo har tabellraden 0-5-2 sedan serien vände men några av de där oavgjorda är mot riktigt bra lag typ Dalkurd (b) och Halmstad (h). Jag tror det lutar åt oavgjort här också.
Dalkurd är ju lite upp-och-ned, däremot har Värnamo varit hemmastarka, men borta har de bara tagit åtta pinnar.
Två avstängda startspelare ur vardera lag. Men ett Värnamo som tappat sedan tappet av Jebali ser jag inte komma hit och göra spelmål när även Cederqvist är borta. Det känns som vi har bättre bredd och framför allt stabilitet. Det var ju Assyriska (h) senast som vi släppte in ett spelmål, så ... Vi får dock se upp för Svahns (om han spelar?) fasta situationer som är av högsta klass i denna series mått mätt. Chennoufi och Citaku kan nog vara friska fläktar att se upp med också. Känslan är dock att Värnamo med sina redan nu 30 poäng hamnat i ett ingemansland och Blåsvart borde, inför förhoppningsvis 5 000 goda vänner, vara än mer taggat! Utöver det är vi ju ett bättre fotbollslag också, så nu defilerar vi hem skiten!
Bra Joint!
Läge för en klassisk XI-spekulation:

[center]Lukas
Bergman* - Hopkins - OP - Kalle
Kim - Moses* - CG
Kingen - Ante - Ian[/center]

Wazzup med Johan? Kanske tar Bergmans plats, han repade en halvlek som ytterback i måndags iaf. Vad gäller Moe vettekatten, han har ju fått sparsamt med speltid so far. Hans 45' i U21-matchen i måndags kanske tyder på en startplats nu dock, fast då spelade han på topp så det skulle ju kunna vara tänkbart nu också, och därmed flytta ner Kinkan ett hack. Kindlund har en bit kvar, väl?

Bra Joint!

Toppen Adil!
Angående Joints elva. Tror det blir Bergman, efter Jeppes skada känns det dumt att chansa kort efter skada. Inhopp tror jag det blir. Moses tror jag hamnar på bänken och Alexander Nilsson från start. Alex känns som han har en högre lägstanivå och därmed ett säkrare kort. Med tanke på hur tunn truppen plötsligt blev lär Moses i alla fall få hoppa in. Alex på kanten och kingen i mitten.
Jo, jag tänkte också på det (utan att nämna det). Bra för balansen med Alex in. Men som sagt lär ju han ta en ytterroll isf. Kingen på mitten är förvisso inga konstigheter.
Tror alla här hoppas att Moses visar det han gjort under förra året men med hans form så känns Alex bättre.
Jag är konservativ i mitt tips 1-1. Det är det här med folkfest och arrangemang som ju borde belönas med seger, men då är det alltid någonting som strular. Typ en felstuds följt av Värnamokvittering i minut 91.
I år håller vi inte på med sånt där. Nu blir vi bara bättre med tryck och publik. Vill jag tro iallafall.
Vilken kanonstart på helgen. Säker 2-0seger och Dalkurd bara oavgjort.
Klasskillnad, fan vilket bra lag vi har!
Stod precis snett bakom avbytarbänken idag och fick se när Kambusi fick meddelande om att ta av sig överdragströjan. Man såg hur stort det var för honom, värmde att se!
Ja det var gratis inträde men jag inbillar mig att den stora publiken utgjorde en manifestation mot Malmström och hans sjuka tankar. Uppsala är och förblir blåsvart. Punkt och tack.
Fantastiskt stabilt! Osv. Nu hoppas vi på snarlik publiksiffra nästa hemmamatch. #historiskhöst!?