← Sirius Fotboll
Afc - Sirius tisdag 20/9 kl 1900
Saemor
· 2016-09-17 19:01
· 7820 visningar
Nöjd med oavgjort.
Afc har Daniel Jarl och Filip Rogic avstängda.
Ja det här känns som enruggigt knepig match. 1-1 känns gångbart.
#2 ·
RRR
· 2016-09-18 07:12
jag tror på storseger 0´4 är mitt tips. Dragan 2, Kim och Kingsley varsitt
Är det förvärm på det vanliga stället?
Offside heter det va?
Det låter bekant.
#6 ·
johann
· 2016-09-18 19:12
Stämmer
#7 ·
johann
· 2016-09-18 19:12
Siktar på att va där 17.30
Det känns tryggt att vi släpper in så lite mål, det är faktiskt bara 3 gånger i årets serie när vi släppt in fler än ett mål (Dalkurd (h), Frej (b), Assyriska (h)). Känns nästan som om vi gör ett mål så blir det poäng, gör vi 2 så vinner vi.
Nu släpper iofs AFC också in väldigt lite mål, 18 st mot våra 15, så det lär ju inte bli nån målfest i morgon direkt.
Ja men nu gör ju vi klart flest mål i serien också så en halv målfest kanske man kan vänta sig?
Ja, varför inte?
#11 ·
Sutra
· 2016-09-19 09:41
Fest, i vart fall.
#12 ·
Joint
· 2016-09-19 10:07
Förfest, i alla fall. Det ser ju overkligt bra ut om vi vinner på tisdag. AFC har dalat på sistone. Krossa FC Plast.
#13 ·
Nyllet
· 2016-09-19 10:14
Någon som skrev att AFC har två spelare avstängda till matchen mot oss. Är det viktiga spelare för AFC?
#14 ·
Joint
· 2016-09-19 10:36
Ja, de saknar två givna startspelare. Dels den nästan två meter långe ESK-bördige mittbacken Jarl som förstås är ett hot på fasta och nickade in deras mål senast samt då "eskilstunatalangen" Rogic som är rätt irrationell utav sig.
Noterade att Värnamo inte hade ett enda skott på mål ens en gång i förra matchen mot oss. Visst, de var uddlösa men det säger också en del om hur bra vi är nu. Som sagt så känns det spelmässigt safe (upprepar: AFF (h) var senast vi släppte in ett sådant mål) medan det ju på fasta situationer kan vara lite lurigt och där om stundom Lukas kan vara agera lite osäkert. Dock har detta plastlag en hel del individuell spets att se upp med, men jag antar att de också kommer vara rätt nöjda med ingångsresultatet 0-0. Att det kommer kännas som en hemmamatch för oss får man hoppas är till vår fördel!
Kom ihåg detta: Halva priset med spelkortet hos Svenska Spel. Det är busenkelt att skaffa konto hos dem och det kostar inte en spänn. Räcker med att man visar upp att man är inloggad på sin telefon i entrén.
https://www.svenskaspel.se/kampanj/fotboll-halva-priset
Livrädd för deras fasta situationer - att tappa "säkra" 0-2 till 2-2 de sista minuterna är inget man vill uppleva igen.
#17 ·
Golli
· 2016-09-19 12:13
Det är dags för revansch mot plastlaget. 2-2 matchen förra året var en riktig käftsmäll.
Alla till Skytteholm !!
Hur fungerar det med biljetter där på Skytteholm. Finns bara sittplats att välja på deras biljettköp. Finns det ingen bortastå?
Vi brukar få stå på sittplats på Skytteholm. Finns inga andra alternativ (och inte någon konkurrens om platserna heller).
Tar ändå gärna 2-2 på förhand. Helst inte genom ett tapp i slutminuterna dock.
#20 ·
Joint
· 2016-09-19 14:05
Det finns en risk att vi kan bli ombedda att stå bakom mål. Större bortaföljen, typ Dalkurd, har gjort det. Med tanke på att laget i fråga inte har någon hemmapublik borde det dock vara en öppen arena och i synnerhet då vi knappast kan ses som ett "högrisklag".
#21 ·
Markus
· 2016-09-19 17:18
Seger mot AFC Eskilstuna (eller vad de ska byta namn till) och Allsvenskan känns nära. Man får nypa sig i armen...
#22 ·
Håwe
· 2016-09-19 17:46
Två relativt tunga avstängningar och ingen El Kabir kvar för AFC. Men de har Eddhari som är riktigt teknisk och med oberäkneliga avslut. Tar vi bort honom så....
#23 ·
Gabbe
· 2016-09-20 05:58
Skitkul med två bussar idag. Jag hoppas det blir fler som ansluter med bil från Uppsala. Det blir vinst framför en jublande Uppsala stor publik!
#24 ·
John
· 2016-09-20 07:15
PäPp!
#25 ·
nyg86
· 2016-09-20 09:33
Alla till Skytteholm. Kommer själv med bil plus en samt en annan som sluter upp fr Sthlm. Hoppas fler som inte har möjlighet att ta bussen tar sig dit. Nu krossar vi ickelaget, på plan samt visar hur en riktig förening ser ut med ett rejält bortfölje, vilket ickelaget aldrig kommer få var de än flyttar.
AFC:s samtliga publiksiffror på hemmaplan i år. Det är för mig obegripligt hur så här mycket folk vill gå på deras matcher.
GAIS: 632
Ljungskile: 278
Ängelholm: 357
Varberg: 273
Frej: 423
Örgryte: 374
Halmstad: 675
Trelleborg: 193
Värnamo: 181
Dalkurd: 1877
Assyriska: 473
#27 ·
Håwe
· 2016-09-20 10:21
Disteffe skrev: "AFC:s samtliga publiksiffror på hemmaplan i år. Det är för mig obegripligt hur så här mycket folk vill gå på deras matcher".
Slutsats=Det finns för många spelaragenter och talangscouter!
#28 ·
Joint
· 2016-09-20 10:53
Nu är biljett-trycket så hårt att AFC:s biljettsida är "överbelastad"! :-D
Så här står det när man försöker besöka den:
"504 Gateway Time-out
The server didn't respond in time."
#29 ·
Lemon
· 2016-09-20 11:00
Det är ju en historisk match. Sista "hemmamatchen" för AFC på Skytteholm. Nästa "hemmamatch" spelas på Tunavallen.
Vad superlustigt det blir om City röstar nej till sammanslagningen nu.
#31 ·
Joint
· 2016-09-20 11:17
Säga vad man vill om detta ickelag, men det imponerar att de med superettans tredje lägsta budget kan ligga just trea. Fast lite komplexa siffror då jag misstänker att de siffrorna bara baseras på A-laget (deras ungdomsverksamhet är väl i en paraplyclub?) medan det nog i exempelvis vårt fall avser hela verksamheten inklusive damlag.
Men att de sålde sin stjärna Kabir var kanske ett nödvändigt ont för klubbkassan.
Ja, det är faktiskt förvånande att AFC fungerar så bra som det gör. Men Özcan är en väldigt skicklig tränare. Underskattad.
#33 ·
Saemor
· 2016-09-20 19:26
Ännu en jävla 0-1 förlust.
1-1 hade varit ett logiskt resultat men vi saknar flytet på övertid. tyvärr var det hands på Johan när han forcerade in bollen men domaren hade även kunnat blåsa straff, han blev väldigt hårt tagen av Figueroa.
Drömmen om Allsvenskan. Är den över nu?
OK att vi förlorar en jämn match. Det kan jag ta, i princip, och särskilt som vi ändå har gott om poäng ner till de vidriga i oranget.
Men varför så stressat så fort vi släppt in ett mål? Hela matchen har vi ju spelat så lugnt och kontrollerat, men så fort vi ligger under med ett mål så försvinner tålamodet all världens väg. Från 1-0 är det 20 minuter kvar att spela på, men det ser ut som att vi panikjagar på övertid.
Och håller med ovanstående. Visst var supertydlig hands på det bortdömda målet, men det var ju enbart för att han blev tacklad sekunden innan. Straff kanske? Men såna får vi visst inte i år.
#36 ·
Lemon
· 2016-09-20 19:46
Det långa bordet på Offside blev kort i notan. Jag tog den. Det som felade var:
2 st Erdinger à 72 kr
1 st burgare à 135 kr
1 st Hof à 55 kr
Swisha mig på 0704936020
#37 ·
Tamb
· 2016-09-20 19:52
Det var inte imponerande försvarsspel av vare sig NBT eller Kingen vid bakåtmålet. Men vad dåliga vi tycks vara på frisparkar i år. Håller inte på denna nivå att ge bort ett så bra frisparksläge som på slutet. Bättre där att tjonga på kraft än att försöka en tam lyftning in mot straffpunkten.
#38 ·
Håwe
· 2016-09-20 20:04
Två relativt tunga avstängningar och ingen El Kabir kvar för AFC. Men de har Eddhari som är riktigt teknisk och med oberäkneliga avslut. Tar vi bort honom så....
Avskyr att säga vad var det jag sa.......
#39 ·
Markus
· 2016-09-20 20:14
Fy för Cafe Opera Väsby IK United Afc Eskilstuna City IK
Gfffghhhgagag
Asså...tanken på att vi tagit 1p av 6 möjliga mot detta "lag".
#42 ·
Joint
· 2016-09-21 12:27
Måste säga att deras offensiva spets – Eddhari, Omeje, Touray – hade perfektion i sina bollkontakter. Och återigen får de kontra sönder oss. Melkemichel har gjort sin läxa bra och som sagt, finns den där offensiva spetsen kan man förlita sig på den typen av fotboll. Synd sedan att Dragan får bollen för långt ifrån sig efter Moses framspelning och likaså Ian som bara ska sätta dit den på NBT:s högklassiga inlägg. I andra halvlek är jag besviken på att vi inte skapar mer. Figge fick inte sättas på några större prov, och våra kanter (även om Plast FC må ha bra ytterbackar) kändes inte alls lika heta som brukligt.
Det bortdömda målet kändes lite som en klump i magen. Vi kunde väl fått straff i alla fall? Nej, inte i år, minsann.
För övrigt besviken på att Dragan byttes ut. Då hade vi väl kunnat flyttat upp Hopkins i slutet åtminstone. Det blev ju lite sådan fotboll där i slutminuterna om än att det var halvhjärtatad desperation.
Plastlaget kan dra något gammalt över sig. Den där gamla, torra plastmattan passar dem bra. Det blir nog andra bullar på neutral mark framöver. Förstår Melkemichels frustration. Den mannen förtjänar en värdigare klubb att coacha.
#43 ·
nyg86
· 2016-09-21 15:45
Tyvärr har pajasföreningen jävligt bra fotbollspelare, tyckte de var farliga jämt de kom i anfall, hög fart med bollkontroll, vi är ett bättre lag men inviduellt är alla tyvärr förbannat bra i FC Whatever.
#44 ·
RRR
· 2016-09-21 17:59
Intressant att Özcan inte ens blev tillfrågad om att spela i Eskilstuna. Han ville spela kvar i Solna och förstår inte klubbens (Ryssens) beslut
#45 ·
nyg86
· 2016-09-21 19:11
Intressant att Özcan inte ens blev tillfrågad om att spela i Eskilstuna. Han ville spela kvar i Solna och förstår inte klubbens (Ryssens) beslut
Tänkte på det igår...rent korkat i deras läge nu! Helt annan plan, förutsättningar och miljö. Bara att tacka o ta emot!
#46 ·
Joint
· 2016-09-21 21:30
Den där sportchefen trollar ju fram bra spelare också. Så här fixade han VM-meriterade Mensah:
"– I min tidigare yrkesroll har jag jobbat med John när han spelade i Lyon. Det är tack vare en fortsatt god relation till spelaren och hans agent som det är möjligt för oss att genomföra en sådan här värvning."
OK, nu har väl inte just han spelat en match i år och typ ynka 10-talet matcher de senaste fem åren (enligt statistiksidor och om det stämmer så känns ju han förvisso slut som artist), men ändå en för nivån sällsynt värvning. Sportchefens brorsa jobbar som agent också, så han kanske också är lite spindel i nätet. Förutom diverse skrytvärvningar får man lyfta på hatten för en värvning som Mohamed Buya Turay som hämtades från divison 3-laget Juventus IF. Och om jag inte missminner mig plockade de in en eller ett par afrikaner från SUFstars/Växjö United inför denna säsong också? Silva-klonen Eddhari är också en sådan man utifrån vårt håll kan vara avis på. De blandar högt med lågt, men talangförädlingen imponerar.
#47 ·
Hornby
· 2016-09-22 07:46
AFC vinner matchen för att de har planens bästa spelare (Eddhari) och därför att de (av naturliga skäl) behärskar underlaget bäst. Så, nu släpper jag matchen och blickar framåt.
#48 ·
Nyllet
· 2016-09-22 10:22
Tycker Sirius kan värva Eddhari (om vi går upp d.v.s.).
Är egentligen inte mycket för att älta domarinsatser för mycket (eller OK, det är jag, men i nuläget bör vi glömma fort och titta framåt). Men jag tycker inte riktigt att det verkar gå upp för så många vilket rån vi blev utsatta för i tisdags. Jag har grävt jag lite i regelboken och mejlat med SvFF's domargrupp, och det solklara slutsatsen är att det var ett helt regelrätt mål som Johan gjorde. För det är nämligen så att handsregeln är bara tillämplig på "avsiktlig" hands, oavsett om det är försvarande eller anfallande spelare som får bollen på handen. Och alltså oavsett även om bollen råkar gå i mål. Och Johans hands är förstås så oavsiktlig en hands kan bli - han blir omkullsprungen, och några hundradels sekunder senare råkar bollen ta på hans arm medan han ramlar till marken.
Jag kan förlåta när domaren gör misstag, men i det här fallet är min tolkning att han helt enkelt inte kunde regelboken. Och sånt har jag svårt att förlåta.
Herregud. Hoppas vid gud att det blir betydelselöst till slut...