Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Publiktips
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Markus
Fri Jan 13 2017, 12:17

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Skickade det eminenta (haha) mailet nedan till klubben om hur mer folk kan lockas till matcherna I Allsvenskan. Skrev det I Belgien med knasigt tangentbord, därav en del symboler som kan fattas/ha blivit fel. Men begripligt är det nog.

Finns det fler idéer kan det ju alltid sammanställas här och sedan skickas till klubben.

"Några tankar kring matrcherna I allsvenskan (hur publik kan lockas):

Annonseringen måste bli bättre än tidigare, Dela ut affischer i samband med matcherna till supportrar som kan säta upp/sprida på lämpliga ställen. Kolla med kommunen om ni kan hänga upp banderoller med matchinfo i stadsparken uppspända mellan träden på promenadstigen längs ån mot studenternas så att folk ser och vet att det är match! Det borde också permanent hänga på gågatan mellan husen en/flera banderoller med kommande matcher/tider. Samarbeta med universitetet och den studentnation som gästande lag kommer ifrån (ex Göteborgs nation vid hemmapremiären mot IFK Gbg).

Hoppas att ni kommer att sälja paket med biljetter till till exempel de tre första matcherna, så att biljetter redan är sålda OM (mot all förmodan) det skulle gå dåligt i början. Bra att "binda upp" foilk och få in garanterat kapital om det skulle gå dåligt för laget/vädret vara uselt etc.

Hoppas också att ni till matcherna mot Stockholmslagen först säljer biljetter till klubbens medlemmar, sedan på plats i Uppsala och först därefter på Internet så inte alla biljetter på huvudläktaren köps upp av Stockholmare. Viktigt med en strategi kring biljettsläpp som skapar så höga publiksiffror som möjligt och som gynnar lokala Siriussuppoortrar snarare än motståndarnas fans...

Hoppas även att ni kan ha ett tema per match som locker extrafolk/nya supportrar. En match kan t ex vara ämnad för att få in en massa barn (gärna tjejer som generellt går mindre på fotboll) här kan hoppborgar, ponnyridning (går säkert att få klubb för det att ställa upp, I deras intresse också att höja intresset för ex ridning?) vara en aktivitet på en match, medan t ex en rallyförare/motorsport kan stå i centrum nästa match, eller en local artist (Ove Törnqvist??) som sjunger och locker äldre människor kan vara på scen i halvtid en annan match... Med olika teman kan man få supportrar som bara delvis går för matchens skull att sluta upp... En trevlig stämning kring arenan med klubbens musik i halvtid (gamla Siriuslåtar eller västra sidans alster), Siriusspelare från den allsvenska tiden och andra medverkande gör att det hela kan bli mycket mer än "bara" en match utan en mötesplats och en "happening" som locker människor och företagare... Studenternas ska helt enkelt vara "the place to be" i staden.

Hoppas också att motstånddarlagen får en egen kortsideläktare med tillräckligt med staket runt och att biljetterna till huvudläktarna säljs till Uppsalafolk I första hand (inte bara kastas ut på nätet...)"

Kan även lägga till, vilket jag inte visste när jag skrev mailet, att jag tycker att det vore smart att smacka upp en läktare även på södra kortsidan redan från början och inte att vänta med det till västra läktaren är riven. Mot Stockholmslagen och IFK Gbg kan 10 000 biljetter (eller mer) absolut säljas om det bara kan ordnas med en extraläktare även på södra kortsidan rent praktiskt. I dagsläget är ju vad jag förstår, enbart en kortsideläktare planerad till den norra sidan och den södra kortsideläktaren kommer först när västra läktaren börjar rivas.


[ Redigerat Fri Jan 13 2017, 12:21 ]

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Golli
Wed Feb 22 2017, 10:13
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Många bra förslag Markus. Har du fått något svar från Sirius?

Det är bara lite drygt en månad kvar till premiären och hög tid att dra igång marknadsmaskineriet.

Som du påpekar, tycker jag också att det borde vara givet med två kortsidesläktare, dvs även en på södra, redan från premiären.

I övrigt skulle det vara skoj, som jag skrivit tidigare, om Västra/Sirius ordentligt i god tid marknadsför bortapremiären på Tele2 mot Djurgården. En maffig blåsvart inramning på kortsidan skulle vara nice, och göra intresset för kommande hemmamatcher i Uppsala större.

Busskaravan anbefalles!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Feb 22 2017, 10:49
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Fast anledningen till att de inte sätter upp en läkatre på södra kortsidan direkt är väl att det skulle störa friidrotten? UIF gick i alla fall med på att det blev en kortsidesläktare och det är ju gott så.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Lars
Wed Feb 22 2017, 12:51


Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45
inlägg: 1997
Helt rätt Steffe, den sista friidrottstävlingen på Studan har inte varit ännu.
Därför så kommer bortasupportrarna inte flytta till kortsidan förrän i höst.

To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson
Tillbaka till toppen
Markus
Wed Feb 22 2017, 13:37

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Nix, inget svar. Såväl fotbollen som bandyn brukar, enligt min erfarenhet, vara dåliga på att ge svar. Trist om man inte jobbar hart på att synas, men kanske är en massa saker på gång.

Golli skrev ...

Många bra förslag Markus. Har du fått något svar från Sirius?

Det är bara lite drygt en månad kvar till premiären och hög tid att dra igång marknadsmaskineriet.

Som du påpekar, tycker jag också att det borde vara givet med två kortsidesläktare, dvs även en på södra, redan från premiären.

I övrigt skulle det vara skoj, som jag skrivit tidigare, om Västra/Sirius ordentligt i god tid marknadsför bortapremiären på Tele2 mot Djurgården. En maffig blåsvart inramning på kortsidan skulle vara nice, och göra intresset för kommande hemmamatcher i Uppsala större.

Busskaravan anbefalles!



Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System