Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius - IFK Göteborg söndag 9/4 17.30
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
RRR
Mon Apr 10 2017, 06:06

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Robin skrev ...

Vem skyller vi på?


Malmström. Och det är ni som har röstat dit honom

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Mon Apr 10 2017, 06:32
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Inte varje dag man måste köa för att komma in på Studan. Borde det inte rimligtvis vara separata köer för de med säsongskort och de med matchbiljett? Då tänker jag mig en tidigare anvisning om det än de 10 m (?) fram till "kassaluckan"?
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Apr 10 2017, 08:41
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag skyller inte förlusten på det, men planen var pinsamt dålig. Med tanke på hur kommunen sköter mattan så är det väl lika bra med konstgräs på nya Studan.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Apr 10 2017, 09:13
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Änglarna klarade den undermåliga gräsmattan bättre än blåsvart. Svårare är det inte. Tror det fanns en uttalad strategi hos IFK:arna att psyka Kingen med små fula efterslängar etc. och man lyckades verkligen få honom ur balans. Tur att han inte fick rött kort efter knytnäven. Lika bra att Kingen vänjer sig för så här kommer det se ut i varje match.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Hornby
Mon Apr 10 2017, 09:18
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Göteborg gör en perfekt match sett till förutsättningar och matchplan. Vi kommer inte alls upp i nivå och har en del olyckliga bolltapp på mittplan. Moses var bäst i blåsvart. Trist att planen ser ut som den gör.


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Fantomas
Mon Apr 10 2017, 10:10

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Håller med Lennartsson att hybridgräs bör övervägas - något som bör utredas skyndsamt. Igår var det lika för alla dock, Göteborg var helt klart farligare när de ställde om och vann rättvist. Tyckte Josh var bra, chanslös på målen och förtjänar mer än en 3 i betyg av UNT (om nu någon läser dessa längre).

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Apr 10 2017, 10:24
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Nä, om nu bortapremiären var ren extas så var hemmaditon en besvikelse faktiskt. Klart spelet hämmades mycket av planen, och vi hade nog i bästa fall kunnat få med oss 0-0, för framåt var det inte mycket som hände. Men två onödiga baklängesmål, och särskilt det första. Det kändes som att spelarna blev alldeles för pepp när vi äntligen fick den där frisparken i bra läge, och sen var det alldeles för ofokuserat när omställningen kom.

Värre än matchen var dock läktarupplevelsen. Kändes dels både överfullt och osäkert, och dessutom helt omöjligt att få igång klacken eftersom vi blev så uppblandade med annan publik. Finns väldigt mycket att förbättra på klacksektionen, och det ska vi också verkligen försöka göra till nästa hemmamatch.


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Apr 10 2017, 10:32

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Varför står folk på ståplats om de inte tänkt skrika

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Apr 10 2017, 10:34
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Å gosse vad härlig planen kommer att vara efter 86:ers, Blodomloppet och påskfrosten.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Mon Apr 10 2017, 12:14
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Brukarn skrev ...

Nä, om nu bortapremiären var ren extas så var hemmaditon en besvikelse faktiskt. Klart spelet hämmades mycket av planen, och vi hade nog i bästa fall kunnat få med oss 0-0, för framåt var det inte mycket som hände. Men två onödiga baklängesmål, och särskilt det första. Det kändes som att spelarna blev alldeles för pepp när vi äntligen fick den där frisparken i bra läge, och sen var det alldeles för ofokuserat när omställningen kom.

Värre än matchen var dock läktarupplevelsen. Kändes dels både överfullt och osäkert, och dessutom helt omöjligt att få igång klacken eftersom vi blev så uppblandade med annan publik. Finns väldigt mycket att förbättra på klacksektionen, och det ska vi också verkligen försöka göra till nästa hemmamatch.



Jag tycker att det borde ha varit en separat kö för oss med säsongskort och det tydligt skyltat. Lång och trogen tjänst borde få lite gräddfil jämfört med turisterna som tog sig dit.

Nu hade jag turen att hamna någorlunda samlat med klacken igår. På Tele2 var det begravningsstämning där jag stod i första halvlek. Var det många som hamnade så igår? Bland stumma åskådare?
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Apr 10 2017, 12:34
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Ja, och framförallt blev det väldigt uppblandat. Det fanns ingen riktig klackkärna där den borde ha funnits och det var omöjligt att förflytta sig på läktaren. Dessutom syntes inte våra capos vilket gjorde att samordningen blev hopplös.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Diamant
Mon Apr 10 2017, 12:36
Registrerad medlem #627
Registrerad: Sat Apr 05 2014, 20:29
inlägg: 488
Nordelind_9 skrev ...


Nu hade jag turen att hamna någorlunda samlat med klacken igår. På Tele2 var det begravningsstämning där jag stod i första halvlek. Var det många som hamnade så igår? Bland stumma åskådare?


På Tele 2 hamnade jag i första halvlek på en del av läktaren där det var omöjligt att sjunga med och när jag i andra halvlek tagit en bättre position gjorde min eufori vid målfirandena att jag kom ifrån klackkärnan igen. Igår stod jag högst upp i mitten på Bylles hylla och hade ofta problem att höra vad som sjöngs eftersom det kanske var 10 rader tysta människor mellan mig och folk som sjöng. Att jag och mina vänner klämde i verkade inte heller få folk runtom att bli taggade på att ta ton.
Tillbaka till toppen
Sutra
Mon Apr 10 2017, 13:42

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Brukarn skrev ...



Värre än matchen var dock läktarupplevelsen. Kändes dels både överfullt och osäkert, och dessutom helt omöjligt att få igång klacken eftersom vi blev så uppblandade med annan publik. Finns väldigt mycket att förbättra på klacksektionen, och det ska vi också verkligen försöka göra till nästa hemmamatch.


Bra tänkt, hoppas ni kommer på något fiffigt; det blev lite antiklimax när det fanns så stor potential; fullspikat och solsken.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Apr 10 2017, 14:44

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Man skulle kunna haft capoställning, megafon, trumma och fan och hans moster i går. Men jag är inte säker på att ens de ingredienserna hade hjälpt. Vill man inte sjunga med i ens "Sirius, Sirius, Sirius…" så är det svårt att trolla fram tryck. "Fågelholkar" som Bajen Fans hade kallat dem. Dönickar, om man så vill. Eller helt enkelt bara neutrala åskådare som ville se matchen på ett billigt sätt. Framöver rekommenderar jag att vara i god tid och utforma klacken någorlunda centralt bakom mål. Och om man vill sjunga är det nog bättre att ställa sig lite längre ned. Fyll nerifrån och upp~ish.

Det här med att ha en hel "norra stå" är i dagsläget en utopi, men tålamod kamrater! Jag minns att Peking Fanz var ungefär som vi är nu för några år sedan, medan de i dag skapat en helt annan kultur i och med framgångar och Curva Nordahl. Jävligt kul med så mycket folk ändå, även om det kanske blev smolk i tryckbägaren. Vi tar nya tag och växer förhoppningsvis, liksom Sirius, in i den allsvenska kostymen.

Ang. matchen så hade vi ju drygt 60 % boll, men höjdpunkterna från vår sida lyser med sin frånvaro. Extremt få konkreta chanser tyvärr, och då måste vi vara noggrannare och mer kliniska på fasta situationer. Sedan se upp för kontringar, alltså!

Förresten tyckte jag passagen för säsongskort var bra, lite för bra … (Hoppas inte det genererar i böter och att visiteringen var bättre där det faktiskt hettade till, d.v.s. på bortasektionen.)

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
svennis
Mon Apr 10 2017, 15:46
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Kan ju vara så att alla nya inte kan sångerna än?.Hela norra stå är väll inte heller bara för västra sidan?Allt kommer bli bättre.
Tillbaka till toppen
Sutra
Mon Apr 10 2017, 16:03

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Nej, alla kan inte sångerna, men det var inte det som var grejen; de ville/vågade/orkade inte.

Kan man markera den mittersta uppgången med nånting? "Här står Västra Sidan och alla som vill sjunga och leva med är välkomna upp!" eller nåt.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Apr 10 2017, 17:30

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Som sagt: "Sirius, Sirius, Sirius…" kan alla, men viljan (eller det Sutra nämnde) verkade inte finnas där hos gemene man.

Uppmärkning med stripes vore snyggt, men svårt. Medlemskrav för en zon går ju fetbort sedan gammalt. Äh, det löser nog sig på sikt. De som verkligen vill ösa kanske inte ska ställa sig på "hyllan" liksom. Det känns också bra att flagga och röja lite centralt så att folket med mentaliteten "buhu, jag har delvis skymd sikt" flyttar på sig (oftast samma folk som inte sjunger).

Jag tycker även detta visar på att Nya Studan ska ha mycket ståplats! Folk vill i mångt och mycket stå, helt enkelt. Även sådana som inte står i klacken. Jag vet att i första arenaskisserna var knappt ståplats med och om det så var på tal så var det mobila platser. Ej verklighetsförankrat. Med tanke på hur det sett ut stundtals i superettan så borde detta verkligen vara och tänka på, och då tänker jag på halvfull sittplatsläktare medan det varit tätt mellan raderna på stå.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Apr 10 2017, 17:44
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Klart som fan att IFK klarade planen bättre än oss. Vårt spel handlar om att passa oss fram på marken, IFKs handlar om fysik, omställningar och ett lite längre, rakare spel. Det är därför det är pinsamt med en potatisåker. Vi kommer inte ställa om ett flerårigt spelsystem bara för att Studan är förjävlig i början.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Apr 10 2017, 17:46
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Sen har jag jättesvårt att se att vi får hybridgräs. Konstgräs ger fortfarande överlägset mest nyttjandetimmar per krona.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Apr 10 2017, 17:50
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
För övrigt tror jag NBT petas så fort Haglund är spelklar. Långsam på alla sätt, smärtsamt tydligt i söndags.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Apr 10 2017, 18:26
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Bigbadda skrev ...

Sen har jag jättesvårt att se att vi får hybridgräs. Konstgräs ger fortfarande överlägset mest nyttjandetimmar per krona.


Det argument vi ska försöka jobba in är att det inte bara handlar om nyttjandetimmar. Om man bygger en arena för 600 miljoner tycker jag det är hål i huvudet att spara in typ en miljon om året på att göra den oanvändbar i många sammanhang, som t.ex. landskamper. Plus allt gummigranulat som kommer att rinna rätt ned i ån.


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon Apr 10 2017, 19:10

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Det där med gummigranulat borde t.o.m. Malmström fatta.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
svennis
Mon Apr 10 2017, 19:29
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Jag tror att vi var många fler som sjöng igår än hemma mot Frej som exempel.Största problemet tycker jag är att de bara är 4st upp-nergångar till 1500 pers man hinner inte ner i pausen och shoppa.Som sagt kan bara bli bättre framöver.
Tillbaka till toppen
Golli
Mon Apr 10 2017, 19:53
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Det som saknades var hemmamål, då hade det blivit fart på ståplats vill jag lova.

Vi västra sjunger i med och motgång, sitter liksom i generna. Nu var det dock många som för första gången hade en blåsvart halsduk på sig. Då Uppsalapubliken är medgångssupportrar av guds nåde så vill det till mål, framgång och segerns sötma för att man ska ge hals.

Sedan undrar jag om det verkligen är sant att 86ers ska in och plöja upp den ömtåliga mattan? Satsade man inte på upprustning av Österängen just för dem? Någon vettig människa i beslutsfattande position måste ju sätta stopp för dårskapen. Precis som Meisels var inne på, det är ju skämmigt. Få saker blir en sådan snackis i fotbollssverige som en undermålig plan.
Tillbaka till toppen
Love
Mon Apr 10 2017, 22:13
Registrerad medlem #472
Registrerad: Mon Oct 10 2011, 18:00
inlägg: 400
Och nu kanske näste hemmamatch spelas i Gävle då mattan inte håller.

http://www.unt.se/sport/sirius-kan-fa-flytta-till-gavle-4614003.aspx
Tillbaka till toppen
MatsA
Tue Apr 11 2017, 07:20
Registrerad medlem #557
Registrerad: Thu Dec 05 2013, 09:05
inlägg: 25
Tror det där bara är en fint för att få bort 86ers på Långfredagen, däremot behövs värme och sol för gräset ser inte ut att bli det tyvärr närmaste dagarna.
Mycket konstigt folk på plats måste jag säga, hörde många konstiga kommentarer som:
Vilken färg har Sirius, vilka möter dem, pinsam arena ska det inte byggas en ny för den här är gammal, haha första gången det är bengaler i Uppsala osv folk som mest stog och tog bilder för att lägga ut på nätet precis som man var mest där för någon sorts social happening.....
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Apr 11 2017, 08:30
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Uppsala kommun skämmer ut sig. Igen.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Apr 11 2017, 09:37
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Nu när folk äntligen blivit intresserade att se Sirius så dyker detta med eventuell flytt upp. Sirius skulle förlora mycket i intäkter om flytten blir av. Vad trött man blir .

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Håwe
Tue Apr 11 2017, 10:02

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
När Sirius nu gått upp i allsvenskan medför det hos en mängd supportrar inklusive mig själv en del dubbla känslor som måste hanteras och analyseras.
Ett faktum är att supportrar är de där Sirius upptar en stor del av vardagen, tankevärlden och ens känslor. Det mesta som skrivs eller pratas om Sirius tar man del av, matcher gås på, både borta och hemma och känslomässigt åker man mellan himmel och helvete beroende på hur det går. Många supportrar har varit med ett tag, följt laget i mot- och medgång, i lägre divisioner, gått på träningsmatcher och överlag varit väldigt engagerade, helt enkelt LEVT SIRIUS.
Detta ger helt naturligt en känsla av att vara nära laget, att vara närmare laget än för många som hakar på nu då vi hamnat i finrummet. Det följer dock inga som helst privilegier med ett supporterskap, ja möjligen då att kunna köpa billigare årskort och inträde men ingen rätt till bättre platser, ingen stjärna på bröstet, ingen officiell gradering i supporterskapet, inget tack från nytillkommen publik för att ha varit en del av det stöd som tagit Sirius till finrummet och det tror jag ingen egentligen eftersträvar heller. För de som inte fått Sirius med bröstmjölken krävs det tid att utveckla känslan för laget. Många nya som går idag går inte för Sirius utan för att gå på allsvensk fotboll och de utgör både bra inkomster för klubben och en möjlighet i förlängningen att bli hängivna klubben.
Vad vill jag ha sagt med detta. Att vägen är målet, att supporterskapet i sig är belöning nog och att vi nu när vi är framme vid det som länge bara varit en dröm får ta det mesta goda med det lilla onda och gilla läget, och som en möjlighet att växa och bli en än större hängiven supporterskara.


Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue Apr 11 2017, 11:46

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag tycker att man får en massa bekräftelse och erkännande i sitt supporterskap. Mer än man kanske förtjänar ibland så där kan jag nog inte hålla med dig.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System