Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Inträde / ingång
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Markus
Sun May 21 2017, 21:03

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Skickade skärmdump på detta till Sirius och till SLO. Tror att det är bra att alltid ta saker som kan förändras/förbättras direkt med klubben. Möjligt att de läser här men kanske inte varje inlägg?
Affe Bengtsson skrev ...

Snott från Bajen sida på Svenska fans:

Namn: Uuppsalabajare Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2017-05-21 17:40
Hahah sirius blippade inte biljetterna vi gick in 10pers på 3biljetter bara mmsade dem till varandra

Undrar om det är sant?!



Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Affe Bengtsson
Sun May 21 2017, 22:28
Registrerad medlem #237
Registrerad: Fri Aug 03 2007, 07:26
inlägg: 508
Markus skrev ...

Skickade skärmdump på detta till Sirius och till SLO. Tror att det är bra att alltid ta saker som kan förändras/förbättras direkt med klubben. Möjligt att de läser här men kanske inte varje inlägg?
Affe Bengtsson skrev ...

Snott från Bajen sida på Svenska fans:

Namn: Uuppsalabajare Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2017-05-21 17:40
Hahah sirius blippade inte biljetterna vi gick in 10pers på 3biljetter bara mmsade dem till varandra

Undrar om det är sant?!




Bra, borde tänkt på det själv!


Glad supporter, och du,,,, bandy ska precis som fotboll spelas utomhus.
Tillbaka till toppen
Sakul
Mon May 22 2017, 12:01
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Normalt blippas biljetterna såklart, och det gjordes även igår för det mesta, men tydligen ska systemet ha hängt sig ett tag vilket gjorde att man bara kunde läsa av biljetterna på analog väg så att säga, och det kan förstås ha utnyttjats.

Så just det här problemet är känt, men jättebra förstås om alla uppmärksammar ansvariga på när saker och ting inte stämmer.
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Fri Aug 04 2017, 18:19
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Lilla skylten som kungör att det är sjungande klack - är det något som Sirius eller Västra har satt upp? Den syns inte jättebra och de som kollar biljett/säsongskort bryr sig nog inte. Kanske läge att fixa en ny skylt samt be Sirius att de ska be kontrollanterna informera att det är en sjungande sektion och vill man stå där förväntas man att just sjunga.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Fri Aug 04 2017, 19:29
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Som jag uppfattar det så har det fungerat bra sedan skylten kommit upp. Det är ju egentligen inte ett krav att man sjunger för att man står på sjungande klack-sektionen, sannolikt finns det inte ens tillräckligt många som är villiga att sjunga för att fylla upp vår sektion. Det viktiga är bara att icke-sjungarna inte tar upp så många platser att vi som vill sjunga inte ryms på vår egen sektion - som det var i premiären. Men som sagt, sedan dess har det funkat bra tycker jag.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
RRR
Fri Aug 04 2017, 20:33

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
De jävlarna som inte sjunger o skriker ska jag personligen hudflänga

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Sat Aug 05 2017, 20:55
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Då är det kanske "värre" med de som går i kön för säsongskort men inte har det
Tillbaka till toppen
Hockeyfrillan
Sat Aug 05 2017, 22:11
Registrerad medlem #455
Registrerad: Wed May 26 2010, 07:05
inlägg: 149
Bäst hitills var när mikko gick runt på curva bylund och skällde ut de som inte sjöng.

''Riktig bandy, ni vet den som spelas med träklubba och en boll som gör ont att få på sig.''
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Aug 07 2017, 23:01

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Framöver (är väl bara aktuellt en hemmamatch till i år kanske) borde av princip andra lagets souvenirer stävjas i samband med insläpp till vår klackläktare. Lex "stötande". Fan man kommer ju knappt in på vissa sportbarer med klubbrelaterad dresscode.

[ Redigerat Mon Aug 07 2017, 23:02 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
MatsA
Tue Aug 08 2017, 07:58
Registrerad medlem #557
Registrerad: Thu Dec 05 2013, 09:05
inlägg: 25
Fick visa säsongskortet när jag skulle in vid staketen innan insläpp så det verkar som det fanns lite koll mot Stadsparken i alla fall.
Det som däremot irriterar och kanske visar på naivitet och brist på pondus från föreningens sida är att man tillåter motståndar lagets fans komma in med sina färger på andra sektioner än bortastå, jag stog på N uppe i hörnet mot sittplats läktaren och hade minst 3 st runt mig som helt öppet hade Gnagar munderingar på sig, absolut inga problem det var lugna personer som höll en låg profil men jag menar vad är det frågan om, har på jobbet en hardcore MFF skåning och han bara garvade när han hörde det, hos dem får man vända direkt i kassan om man kommer med motståndarlagets färger oavsett om man har biljett eller ej då är det bortastå som gäller.
Tillbaka till toppen
Markus
Tue Aug 08 2017, 08:59

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Håller helt med dig, men skicka denna typ av synpunkter även direkt till föreningen och kanske även till Sirius SLO. Vi kan inte utgå från att folk i föreningen har tid att läsa allt som skrivs här. Hoppas att alla som har konstruktiva synpunkter kring vad som kan bli bättre kring matcher, säkerhet, souvenirförsäljning etc även tar det direkt med föreningen och inte enbart skriver av sig på detta "terapiplank"

MatsA skrev ...

Fick visa säsongskortet när jag skulle in vid staketen innan insläpp så det verkar som det fanns lite koll mot Stadsparken i alla fall.
Det som däremot irriterar och kanske visar på naivitet och brist på pondus från föreningens sida är att man tillåter motståndar lagets fans komma in med sina färger på andra sektioner än bortastå, jag stog på N uppe i hörnet mot sittplats läktaren och hade minst 3 st runt mig som helt öppet hade Gnagar munderingar på sig, absolut inga problem det var lugna personer som höll en låg profil men jag menar vad är det frågan om, har på jobbet en hardcore MFF skåning och han bara garvade när han hörde det, hos dem får man vända direkt i kassan om man kommer med motståndarlagets färger oavsett om man har biljett eller ej då är det bortastå som gäller.



Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Tue Aug 08 2017, 09:32

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Framöver (är väl bara aktuellt en hemmamatch till i år kanske) borde av princip andra lagets souvenirer stävjas i samband med insläpp till vår klackläktare. Lex "stötande". Fan man kommer ju knappt in på vissa sportbarer med klubbrelaterad dresscode.

Va inne på samma redan innan säsongen i någon tråd. Fan sett barn nekas för att dom har fel halsduk på sig hos andra lag men hos oss släpps det in hejvilt. Jag förstår att man inte kan ha koll på vilka som köper biljetter men somsagt då får man lämna lagtröjjan o halsduken om man ska komma upp på läktaren. Och ja jag blir provocerad när en snubbe i ichizaki eller hur fan han stavas tröjja står 3 meter ifrån mig o jublar när aik gör mål.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Aug 08 2017, 17:08

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Och som en annan var inne på på SF så skulle det kanske vara en poäng i att sätta upp något slags kravallstaket mellan "kortsidan-sektionerna". I dagsläget är det på så vis onödigt att det är biljettkontrollanter vid insläppen då man kan vandra fritt över hela läktaren. Ett tag var det ju tejp, men det fyller intw mycket funktion heller. Samtidigt tråkigt att man ska behöva avgränsa en hemmastå så. Och vill man sjunga borde man kunna trycka sig fram till kärnan, men det är synd att det står så många tysta i själva klacken. Tystheten smittar av sig likväl som att om folk runt om sjunger så blir det mer medryckande än om man är typ ensam om det vid sin area.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Tue Aug 08 2017, 21:16

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Äsch skrik de som är tysta rakt i örat, antingen skriker de av smärta eller flyttar

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
mac
Wed Aug 09 2017, 05:03
Registrerad medlem #967
Registrerad: Tue Nov 01 2016, 12:04
inlägg: 106
På matcher där det väntas mycket publik (typ alla matcher nu) så är det bra om Västra och andra som vill sjunga är där i god tid. Minst 30 min innan match.

När det är slutsålt på norra så får man kämpa för att ta sig till kärnan om man kommer för sent. Bättre att vara där i tid så att kärnan verkligen är folk som vill sjunga.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System