Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius - Elfsborg Sön 14 maj 17.30
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Robin
Sun May 14 2017, 17:39
Registrerad medlem #106
Registrerad: Sat Dec 02 2006, 15:32
inlägg: 555
Avstädat!
Tillbaka till toppen
Fantomas
Sun May 14 2017, 17:53

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Såja. Såja!!

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sun May 14 2017, 18:12
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Fan att jag missade matchen! Är på semester på Sardinien. Hälsar alla goa västringar! Älskar SIRIUS!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Jocke
Sun May 14 2017, 18:26
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Det kändes nästan som att det kunde ha blivit tre fyra mål till men 4-1 får väl duga! Oj vad bra vi spelar!


Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Carling
Sun May 14 2017, 18:27

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Alla som påstår att vi är dåliga på gräs kan gå hem. Fan vilken härlig match!

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
Robin
Sun May 14 2017, 18:49
Registrerad medlem #106
Registrerad: Sat Dec 02 2006, 15:32
inlägg: 555
Men det här snacket om att planen är sämre, tyckte den såg bra ut på TV
Tillbaka till toppen
RRR
Sun May 14 2017, 20:34

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Gräset är grönare på andra sidan

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 14 2017, 20:47

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Kort och gott: Vilken jävla hjälteinsats! Trevande start, men sedan var det Blåsvart för mer eller mindre hela slanten. Vi som bevittnar mattan IRL kan se att den släpper en del på den östra delen, men att se deras spelare sula grästuvor i ren besvikelse var bara det fint!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Håwe
Sun May 14 2017, 20:58

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Arvidsson och Björkebaum borta, och innan Veccia och Sirelius. Man undrar innan matchen hur det ska gå och vi spelar kanske bättre än nånsin. Vilket jävla gäng Sirius är!!!!!

[ Redigerat Mon May 15 2017, 15:00 ]

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Mon May 15 2017, 06:06

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Ja vår bredd är ju sjukt imponerande. Bara galet imponerande hel grejen. Sjukt

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Mon May 15 2017, 07:57
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
En helt vanlig dag på jobbet för Sirius! Eller extrajobbet? Hörde någon gubbe från Ellos som var fascinerad över att killarna cyklade till Studan och att många hade ett jobb på sidan av. Tror att den ödmjukheten som killarna har kring det är en del av framgången. Ingen penismätarverksamhet om vem som kommer i den flådigare bilen, men det kanske bara är i Italien som den sortens interna tävlingar förekommer?

Det kändes lite extra bra när jag skrek (för mig själv?) "förnedra honom" när Moses rundade dansken. Satt fint det målet!

Frågade Kim B som hastigast efter matchen om varför han spelar OP till höger i mittlåset. Då svarar han att: "Oscar har en bättre högerfot än Daniel". Om Oscar visar det på träningarna kan han väl visa det på matcherna med? Karln ser otroligt enfotad ut och de tidigare uppspelen har nu istället blivit hemspel till Wicks. Har sett Jarl använda högerfoten fler gången än OP, men samtidigt är inte jag tränare för ett lag i Allsvenskan, så jag utgår ifrån att Bergstand har bättre koll än jag

Skulle jag bestämma skulle jag även ha spelat Skoglund till höger och Nilsson till vänster. Skoglund med inlägg och Nilsson som bryter in i banan, men det är väl en smaksak på samma sätt som vissa som föredrar jordgubbsglass (?) före diton med chokladsmak.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon May 15 2017, 08:51
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Svårt att sätta ord på det man såg igår... men det känns som att ett av nyckelorden är spelglädje. Medan Sirius verkligen njöt av att gå ut på plan och lira så såg det ut som att Elfsborg i varje moment gjorde det de var tvungna att göra, men inte ett dugg utöver det. Allting, tacklingar och löpningar, var pliktskyldigt och halvhjärtat. Som att se Status Quo spela i sin åttonde sättning på Trästocksfestivalen i Skellefteå, typ.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Hornby
Mon May 15 2017, 09:24
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Ja och vi var Ramones i New York 1976.

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Håwe
Mon May 15 2017, 09:46

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Hornby skrev ...

Ja och vi var Ramones i New York 1976.

One two three four wrooooooom

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Saemor
Mon May 15 2017, 10:45
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
Vad är det som händer?
Vi spelar ut Elfsborg.
Förutom Sarfo är det div 1 spelarna som dominerar.
Efter matchen känner jag en liten besvikelse att vi inte tar in poäng på Malmö.
Tillbaka till toppen
ThomasD
Mon May 15 2017, 11:44
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Nordelind_9 skrev ...

En helt vanlig dag på jobbet för Sirius! Eller extrajobbet? Hörde någon gubbe från Ellos som var fascinerad över att killarna cyklade till Studan och att många hade ett jobb på sidan av. Tror att den ödmjukheten som killarna har kring det är en del av framgången. Ingen penismätarverksamhet om vem som kommer i den flådigare bilen, men det kanske bara är i Italien som den sortens interna tävlingar förekommer?

Det kändes lite extra bra när jag skrek (för mig själv?) "förnedra honom" när Moses rundade dansken. Satt fint det målet!

Frågade Kim B som hastigast efter matchen om varför han spelar OP till höger i mittlåset. Då svarar han att: "Oscar har en bättre högerfot än Daniel". Om Oscar visar det på träningarna kan han väl visa det på matcherna med? Karln ser otroligt enfotad ut och de tidigare uppspelen har nu istället blivit hemspel till Wicks. Har sett Jarl använda högerfoten fler gången än OP, men samtidigt är inte jag tränare för ett lag i Allsvenskan, så jag utgår ifrån att Bergstand har bättre koll än jag

Skulle jag bestämma skulle jag även ha spelat Skoglund till höger och Nilsson till vänster. Skoglund med inlägg och Nilsson som bryter in i banan, men det är väl en smaksak på samma sätt som vissa som föredrar jordgubbsglass (?) före diton med chokladsmak.


Just igår tyckte jag dock att OP faktiskt använde högerfoten åtminstone, till skillnad från tidigare. Kvalitén är "såklart" inte den bästa, men jag tror det är viktigt att visa att man åtminstone kan tjonga med den för att inte bli så extremt lättläst och lättpressad. I grunden skulle jag dock säga att OP och Jarls höger är jämndåliga.
Tillbaka till toppen
nyg86
Mon May 15 2017, 14:36

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Sirius Fotboll!
Gör allt ni kan för att förlänga med tränarstaben!
Man är ju såklart färgad med vetefan om man sett något liknande vad de gjort på dessa fem år de varit här. Många lag har avancerad fort som IKS men har de gjort det med stort sett samma spelare förutom någon värvningar varje år? Vet någon hur många som är kvar i Östersund sen matchen på Studan när de gick upp?
Man bara står på läktare o ruskar på huvudet och ser samma killar som mötte Bissarna, Umeå, Luleå, Akropolis, Forward, Syrianska/Keburan mfl för några år sen, köra över Elfsborg som det vore helt naturligt. Det är fan helt galet.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Mon May 15 2017, 14:51
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
De som jag vet är kvar i ÖFK sen de gick upp i Superettan 2012 är Widgren, Perman, Sollander och Hopcutt.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Jojoflow
Mon May 15 2017, 20:51
Registrerad medlem #881
Registrerad: Mon Jan 05 2015, 22:31
inlägg: 166
Nordelind_9 skrev ...

En helt vanlig dag på jobbet för Sirius! Eller extrajobbet? Hörde någon gubbe från Ellos som var fascinerad över att killarna cyklade till Studan och att många hade ett jobb på sidan av. Tror att den ödmjukheten som killarna har kring det är en del av framgången. Ingen penismätarverksamhet om vem som kommer i den flådigare bilen, men det kanske bara är i Italien som den sortens interna tävlingar förekommer?

Det kändes lite extra bra när jag skrek (för mig själv?) "förnedra honom" när Moses rundade dansken. Satt fint det målet!

Frågade Kim B som hastigast efter matchen om varför han spelar OP till höger i mittlåset. Då svarar han att: "Oscar har en bättre högerfot än Daniel". Om Oscar visar det på träningarna kan han väl visa det på matcherna med? Karln ser otroligt enfotad ut och de tidigare uppspelen har nu istället blivit hemspel till Wicks. Har sett Jarl använda högerfoten fler gången än OP, men samtidigt är inte jag tränare för ett lag i Allsvenskan, så jag utgår ifrån att Bergstand har bättre koll än jag

Skulle jag bestämma skulle jag även ha spelat Skoglund till höger och Nilsson till vänster. Skoglund med inlägg och Nilsson som bryter in i banan, men det är väl en smaksak på samma sätt som vissa som föredrar jordgubbsglass (?) före diton med chokladsmak.


Va kul att du är på alla italienska lags träningar! Har du någon info om något annat?

På Studan hör vi hemma!
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Tue May 16 2017, 21:08
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Svårt med ironi i skrift på nätet....

Jojoflow skrev ...

Nordelind_9 skrev ...

En helt vanlig dag på jobbet för Sirius! Eller extrajobbet? Hörde någon gubbe från Ellos som var fascinerad över att killarna cyklade till Studan och att många hade ett jobb på sidan av. Tror att den ödmjukheten som killarna har kring det är en del av framgången. Ingen penismätarverksamhet om vem som kommer i den flådigare bilen, men det kanske bara är i Italien som den sortens interna tävlingar förekommer?

Det kändes lite extra bra när jag skrek (för mig själv?) "förnedra honom" när Moses rundade dansken. Satt fint det målet!

Frågade Kim B som hastigast efter matchen om varför han spelar OP till höger i mittlåset. Då svarar han att: "Oscar har en bättre högerfot än Daniel". Om Oscar visar det på träningarna kan han väl visa det på matcherna med? Karln ser otroligt enfotad ut och de tidigare uppspelen har nu istället blivit hemspel till Wicks. Har sett Jarl använda högerfoten fler gången än OP, men samtidigt är inte jag tränare för ett lag i Allsvenskan, så jag utgår ifrån att Bergstand har bättre koll än jag

Skulle jag bestämma skulle jag även ha spelat Skoglund till höger och Nilsson till vänster. Skoglund med inlägg och Nilsson som bryter in i banan, men det är väl en smaksak på samma sätt som vissa som föredrar jordgubbsglass (?) före diton med chokladsmak.


Va kul att du är på alla italienska lags träningar! Har du någon info om något annat?

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System