Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
IFK Göteborg - Sirius fre 29 sep 19.00
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Nyllet
Sat Sep 30 2017, 07:23
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Visst, 7 raka förluster är en plump i Kim&Tolles annars så fantastiska CV men jag har fortfarande fullt förtroende för våra tränare. Det handlar små mycket om psykologi, en vinst och jag tror man är tillbaka på ett vinnande spår igen. DIF blir ju skyhöga favoriter nästa match och kraven på spelarna att vinna kommer att vara höga. Läge att studsa tillbaka eller så blir det som vanligt den senaste tiden, stortorsk.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Sat Sep 30 2017, 09:45

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Brukarn skrev ...

Affe Bengtsson skrev ...

Att vi torskar kan jag svälja, men på sättet. Vågar någon kritisera tränarna? Någon är fel nu, jäkligt fel!


Vågar kritisera? Ja naturligtvis. Det går uselt just nu och våra tränare är förstås ytterst ansvariga för det.

En annan fråga är förstås vad man ska kritisera. Jag har ju svårt att tro att du från din TV-soffa sitter inne på en lösning som Kim och Tolle inte har tänkt på.


Då kan vi ju sluta diskutera helt. Op dålig igår men kan inte klaga han e bättre än mig. Kim o tolle får inte laget att funka just nu men det kan man inte säga jag har inte lösningen etc.

En katastrofal insats igen, tungt just nu. Tycker gbg är betydligt mer desperata slänger sig mer krigar hårdare etc. Bara hoppas vi kan studsa tillbaka efter uppehållet som e skönt att det kommer.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Sat Sep 30 2017, 10:34
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag irriterade mig bara på insinuationen att man inte "får" kritisera tränarna. Klart man får göra det, men då ska man väl ha något att säga också.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Sat Sep 30 2017, 15:35

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vi kanske inte ska "spela" oss ur krisen, som ju verkar vara tanken. Det har misslyckats sju matcher i rad med följd av en massa insläppta skitmål. Jag vill se mer cynism. Fembackslinje och kontringsspel. Vi må ha skralt med försvarare (här skulle man kunna kritisera managerskapet), men vi har ju ett par rediga mittfältare som kan kliva ner och bilda mur. Vi möter ju ett svinbra lag efter uppehållet, så tror det vore bra om vi kunde uppvisa en lite mer defensiv agenda då. Annars blir vi rätt endimisionella. Tycker ändå att vi skapar en del så fort någon (Kung Elias!) transporterar bollen ut mot kanten, inte minst genom Vecchia. Där har vi ett anfallsvapen att spinna vidare på, men prio ett måste vara att sätta försvaret. Lukas har inte heller lyft den defensiva organisationen. Hoppas att Wicks kan komma tillbaka i höst och göra idioträddningar, även om Lukas gjorde det okej i går.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Oct 02 2017, 14:26
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Håller med dig till hälften angående medicinen mot supersvackan. Att enbart satsa på köttmur och kontringsspel tror jag inte på. Tror inte vi har spelarna för att lyckas bättre med det spelsättet, utan det riskerar istället att förstöra det vi faktiskt fortfarande gör bra, d.v.s. ett rappt och bra anfallsspel. Men vi behöver ju definitivt skruva på taktiken nu, och fembackslinje tycker jag låter klart vettigt. Vi släpper ju in oerhört många mål som enbart beror på misstag från våra skakiga backar. Med en extra försvarare finns det oftare en extra fot som kan backa upp och reparera de misstagen.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Oct 02 2017, 15:53

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Med tanke på spelarläget nu skulle det i sådant fall kunna bli något sisåhär i kommande match: Johan - Kalle - OP - Haglund - NBT.
Skulle kunna byta plats på NBT och Kalle, då lär det dock tenderera till att bli en backlinje som skiftar mellan tre- och fembackslinje. På gott och ont. Hyser stor respekt för Djurgården och vill inte att vi ödelägger oss för mycket här. På mitten kan vi sedan spela Kind- eller Skoglund och CG bredvid Elias. Framåt tänker jag mig som sagt Vecchia på kanten, Maholli centralt på topp och Alex på andra kanten med en lite mer balanserad roll.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon Oct 02 2017, 17:02

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Skoglund är avstängd.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Oct 02 2017, 17:11
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Tror inte det stämmer. Han står inte med här iaf:

http://svenskfotboll.se/allsvenskan/avstangdafair-play/

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon Oct 02 2017, 17:15

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Märkligt. Då måste CMore ha haft fel och trott att Kim fick en varning för det kommunicerades under matchen. Har i och för sig legat i hög feber hela helgen så jag kanske drömt eller yrat. Goda nyheter för mig.

[ Redigerat Mon Oct 02 2017, 17:17 ]

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Aqualung
Mon Oct 02 2017, 18:50
Registrerad medlem #315
Registrerad: Sat May 17 2008, 23:57
inlägg: 38
Frågan är om ens 5-3-3 räcker mot ett Djurgården som går som tåget.
Tillbaka till toppen
Hornby
Mon Oct 02 2017, 19:11
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Det kan bli tufft utan målvakt...

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System