Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
FB-diskussion med v-politiker
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Niklas Romar
Thu Feb 01 2018, 15:51
Registrerad medlem #498
Registrerad: Sat Jun 23 2012, 16:49
inlägg: 125
Apan: Är inte ute efter att provocera eller att jämföra VSS med någon annan supportergruppering. Försökte bara förklara att det inte är helt oproblematiskt att ge alla dalkurdsupportrar skulden för vad ett par individer på deras läktare gör. En majoritet av supportrarna till landets storlag står inte bakom mindre fraktioners våldsamma agerande, även om vissa utifrån vill måla upp en bild av dem som samma skrot och korn. Hur god insyn har du och Mange i hur Rojfans jobbar, vad de internt uppfattar som problem och inte?

Om det nu inträffade någon incident på en siriusläktare i framtiden, vore det då så soft att folk pratade om Västra Sidan eller siriussupportrar generellt som huliganer bara för att man inte förmått stoppa skiten? Annars tycker jag det är trist att stämpla andras samtliga supportrar som våldsuppmuntrande baserat på klubbledningens eventuella skumraskaffärer, ett par maskerade idioter eller vad några troll skriver på deras svenskafansforum.


(ps. Hette innan detta inlägg NiklasP. Upptäckte nyss att man kunde ändra visningsnamn.)

[ Redigerat Thu Feb 01 2018, 16:24 ]
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Feb 01 2018, 16:20
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Jag måste nog hålla med Niklas här. Dessutom, om det mot förmodan skulle bli ett blodbad i samband med en Dalkurdmatch så får väl Malmström beordra Rutegård att sopa det under mattan.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
MangeD
Thu Feb 01 2018, 17:14
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Niklas om du läser ingen så skrev jag....ett lag som har supportrar som inte har några spärrar....
Syftade inte till alla supportrar utan att de har sådana element.
Jag var nog otydlig i min fromulering.
Detta har vi inte haft vad jag har upplevt.
Tillbaka till toppen
Niklas Romar
Thu Feb 01 2018, 18:19
Registrerad medlem #498
Registrerad: Sat Jun 23 2012, 16:49
inlägg: 125
Mange:
Ja, vi saknar sådana element. Tror dock att det mestadels beror på omständigheten att det i Uppsala funnits en tradition av att heja på sthlmslag och att de som attraheras av våld sökt sig dit istället, samt att vi under längre tid huserat i lägre divisioner. Missförstå mig inte, jag är jättestolt över den supporterkultur Västra Sidan står för, men vi har också haft tur. Hur mycket vi än påstår oss slå vakt om "godheten" i supportersammanhang, och att vi som förening inte accepterar ett visst beteende, är jag inte säker på att vi skulle ha lätt att hantera en grupp som ställde sig på vår läktare och skaffade sig nåt slags våldskapital.

Vi borde kanske ha lite sympati för supporterföreningar som inte har haft samma tur? Åtminstone innan vi vet mer om vad de står för. Eller vet du, när du skriver "deras Rojfans är inga duvungar utan vill gärna framstå som lika häftiga som de grövsta av storlagens fans", att de som supporterförening tycker våld är en bra metod?

Tillbaka till toppen
MangeD
Thu Feb 01 2018, 19:14
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Det är information jag fått från olika håll av just Dalkurdfans.
här är delar de skrivit till mig:
"Förstår du vad er Malmström bjudit in? Galna personer som ljuger, hotar och kör med falska leenden, Adil bl a.

Tycker också synd om Gefle. De ville inte ha problem heller, men oj vad det kommer att bli. Royfansen vill bråka på matcher. Skrika könsord, kasta in saker, använda fyrverkerier mm.. Jag vet hur de gör."
Tillbaka till toppen
Sjuan
Fri Feb 02 2018, 08:52
Registrerad medlem #890
Registrerad: Sun May 17 2015, 08:45
inlägg: 10
Det är väl ganska lugnt nu när både Syrianska och Assyriska har åkt ur men när de spelade hemma mot Syrianska 2016 så stod Rojfans hejarklacksledare och drog igång en hatramsa riktad mot Syrianskas klack där de skanderade "1914" och syftade då på folkmordet av syrianer. Känns väl sådär att hylla en sådan sak. Klubben gjorde det rätta och stängde av en del personer i Rojfans från matcherna varpå Rojfans svarade med att bojkotta flera av Dalkurds matcher hösten 2016.
Tror också att de flesta som går på Dalkurds matcher är skötsamma och vill se en fest men de har definitivt problem inom sin klack. De här rasistiska elementen och pyro är inget jag är så sugen att se på Studan om man går dit med barn.
Tillbaka till toppen
MangeD
Mon Feb 12 2018, 08:51
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Nu har någon skrivit ett idiotiskt inlägg i UNT om hur fokus ligger fel på att pengar läggs på studenternas när vi har större problem att ta hand om i Gottsunda mm. Slutklämmen att det borde finnas plats för nytt elitlag i staden och att hade det varit ett annat lag från staden hade det inte varit något problem, utan detta är rasistiska undertoner. med slutklämmen:
"Nej, den röda tråden är tydlig bakom dessa inskränkta och upprörda insändare. Rädslan av att en ny förening ska komma och ta plats är inte välkommen av många av de Uppsalabor som uttalat sig i media. Den obehagliga känslan av främlingsfientlighet går inte att komma bort ifrån när det gäller mottagandet av Dalkurd FF."

Gå gärna in och skriv ett bra inlägg, gilla bra inlägg, men skriv inte i svarsmål direkt under de som skriver dumt. Det ger deras inlägg större fokus och synlighet. Har länkat till UNTs facebooksida och ni får skrolla ner(just nu fjärde artikeln, kanske får öppna upp då den under en period var dold för mig) så hittar ni den "Bemötandet av Dalkurd lämnar en bitter eftersmak"

https://www.facebook.com/untnyheter/

[ Redigerat Mon Feb 12 2018, 09:52 ]
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System