Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Valsta Syrianska - Sirius
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Denna tråd är nu stängd
Författare Post
Bigbadda
Tue Nov 06 2007, 16:35
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
http://www.vastrasidan.se/ny/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?11007.15

Är matchen mot Valsta flyttad eller är det bara UNT som har fel?
Tillbaka till toppen
gaffa
Tue Nov 06 2007, 16:39

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
qué? jo, den flyttades till stenhagen (förra veckan), vilket diskuterades här ovan och också framgår på officiella. missar jag nått här, eller?
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Nov 06 2007, 16:42
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Fel länk. Här är rätt:

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=88-AV_ID=671854,00.html

I blå rutan, längst ner. "... mot Valsta Syrianska i kväll."
Tillbaka till toppen
gaffa
Tue Nov 06 2007, 16:47

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
den är skriven för pappersversionen, som ju kommer i morgon. vid frukostbordet blir det med andra ord rätt. matchen är i morgon.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Nov 06 2007, 17:03
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Aha. Tack för förklaringen.
Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Nov 07 2007, 08:11

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
ok, då börjar vi ladda lite mer. visst, det är åtta spelare som aldrig spelat med varann förut och lagprestationen blir förstås lidande, men det är ju inte varje dag man får en sån total sillybomb.

möjlig elva:
bergius
luggen, gurra, svanberg, rådås
högberg, thor, demir, gardner
palmqvist, folkesson
Tillbaka till toppen
Hornby
Wed Nov 07 2007, 08:23
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Josh Gardner verkar ju inte ha några problem med självförtroendet i alla fall...
Nyfiken på Bergius oxå, vi måste ju ha en målis!


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Nov 07 2007, 10:09

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Här ska det framför allt bli väldigt kul att se vad yttermittfältarna kan åstadkomma. Josh Gardner ser grymt bra ut på TV och har varit övertygande på träningarna enligt trovärdiga uppgifter. Niklas Högberg tål också att googlas och har varit en av de bästa i Motala AIF de senaste åren vad jag förstår. Melke Demir förstår jag inte riktigt vad han gör här. Thor och Folkesson, tja, svårt att se dem som mer än utfyllnad som bäst. Svanberg får dock hemskt gärna vara ruskigt bra!

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Nov 07 2007, 14:19

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Gardner skall bli jävligt kul att se. Om han är så bra som det han säger.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Nov 07 2007, 18:46
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Alla som var på matchen måste skriva ner sina intryck snarast. Är ju nyfiken.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Nov 07 2007, 19:23

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
sirius vann med 6-2 efter en mycket bra första halvlek. hattrick för palmqvist! av de nya såg åtminstone gardner, demir och folkesson bra ut.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Nov 07 2007, 19:45

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Det var snålt med infon, herr informator...

Vi kan väl börja med att konstatera att det inte var någon höjdarresa för Bylle. Fem mål i baken på en halvtimme, men det var inte hans fel i alla fall.
Sirius första halvlek var med tanke på att det var 7 provspelare i elvan riktigt bra. Högt bolltempo och snygga kombinationer mot ett väldigt gulligt försvar visserligen, men ändå.

Bergius:
Hög röst, bra tillslag men knappast en förstamålis och vi har ju Garcia. Går bort.

Rådås:
Stackarn hade kommit helt fel. Mer innebandy än fotboll över honom (liten, blond, osnabb, felplacerad och felaktig frisyr. Hem till Köping.

Gurra var som vanligt, Fernberg och Luggen likaså med ett litet extraplus för Fernberg som växt på många sätt.

Gardner:
Honom ska vi bara skriva med. Fantastisk förstatouch och giftiga inlägg. Bra tillslag, osannolikt ryck och måånga felpass. Felpassen försvinner med matchvanan, resten är mycket hög superettaklass.

Thor:
Slitvarg och bra hjärta, men detta är nog något steg för högt för honom.

Demir:
Positivt överraskad jag blev. Spelar ungefär som Fet-Vadde; ligger gärna långt ner i banan och fördelar spel. Bra bolltouch, en del riktigt vassa löpningar, två mål och bra passningsspel. Ingen Ante, men kanske så bra ersättare som vi kan hitta om han försvinner.

Högberg:
Svårbedömd. Uppenbart nervös och osynlig i första. Vågade inte göra annat en det enkla. Dessutom hade han den otacksamma uppgiften att spela framför hopplöse Rådås. I andra hittade han ett bättre spel, bättre löpningar, smarta pass. En kille som man vill se mer av helt klart. Dessutonm hade han gjort mål om inte domaren hade blåst straff just som han rundat målisen och skulle slå in den i öppet. (Straffen satte Gardner minst sagt distinkt).

Elon:
Den gamle siriusbekantingen överraskade på topp med riktigt bra slit, flera fina framspelningar och bra löpningar. Det beror ju på vad man kan hitta för anfallare, men jag tror att Elon kan få komma hem igen snart...

Palmqvist:
Satte tre strutar, spelade med stort självförtroende och var helt enkelt precis så bra som man hoppades se honom - och så bra som man vet att han kan vara.

St Cyr:
Gjorde ett kanoninhopp. Jämlarns! Han vinner boll på mitten som om han var Schwartz och spelar fram som om han var Thern och killen är bara 18!

Noah From och Ian Ekstrand kom in utan att göra bort sig och utan att glänsa.

Sammanfattningsvis kvalar dagens övningar på Stenhagen lätt in på topp-1-listan över träningsmatcher. Yeah, för silly season!

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Farbror
Wed Nov 07 2007, 20:29

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Delikat! Utmärkt rapport av Herr Poesiredaktörn!

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Nov 07 2007, 20:49

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
6-2 ja... många spelare såg riktigt bra ut.
Jens i målet hade inte så mycket att göra kanske men han styrde och ställde ganska bra ändå. Kanske kan vara en billig tänkbar tillgång, fast helst ser jag någon målvakt av allsvensk-kvalité i blåsvart, gääärna Sundfors. =)

Gardner var rätt bra, om han inte är för dyr borde Sirius få han att krita på.
#8 och #10 tycker jag presterade bra också.

Erlingmark sumerade allt bra och jag instämmer i det.

En bra match av samtliga, Mille & co. får lite att fundera över.

Vart var alla Sirius-fans dock? Spar ni er till bandypremiären kanske? Fast ja, jag håller med om att det är för kyligt för fotboll just nu. Bandy på söndag, yeah! Men det var en intressant träningsfight detta.

[ Redigerat Wed Nov 07 2007, 20:50 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Nov 07 2007, 20:55

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
Erlingmark skrev ...

Det var snålt med infon, herr informator...


kan bero på att jag slavade med ett referat, herr poesiredaktör!
Tillbaka till toppen
Farbror
Wed Nov 07 2007, 23:55

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Vilken Silly Season-sil redan nu! Tänk om det blir fler testmatcher av den här kalibern!! Du milde! Vi har redan skaffat en ny spelare och testar en massa spännande namn. Det känder ju fullkomligt omöjligt att denna Silly Season skulle kunna vaska fram något i närheten av Ante/Gallo/Hoch et al.

Ståpäls!

Vem vaskade fram amerikanen? Har vi ngn slags första tjing på honom eller för vi läsa i unt att han av outgrundliga skäl har blitt pepparrot?

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu Nov 08 2007, 12:49

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Joint skrev ...

#8 och #10 tycker jag presterade bra också.



#8 heter Jonas Lundmark och var väl precis som vanligt, flaxig, felplacerad, energisk och väldigt giftig framåt. Jag kan dock tänka mig att han tänker ta ett steg till under nästa säsong och fajtas en vad jag hoppas kommer att bli en tuff fajt om ytterbacken.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Carling
Thu Nov 08 2007, 15:42

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Jag somnade kl. 6 pga konstiga sovvanor efter lovet och missade allt ;-(

Verkar ju ha varit en skön uppvisning iaf, och som det ltåer hoppas jag att vi kritar Gardner, killen har ju trots allt gjort tjugotalet matcher för Becks klubb...

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System