string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Halldebatten |
Gå till sidan << >> | |
Moderatorer: Brukarn
|
Författare | Post | ||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
Det verkar som Bajen får vänta på sin bandyhall.
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22inlägg: 3013 |
... och de verkar inte särskilt glada över det heller! Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22inlägg: 6994 |
spelarna får väl komma hit i stället, här får de träna inomhus o spela utomhus
Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Ale Arena gör sig ändå rätt bra för våra engelsktalande vänner!
Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Nu verkar Söderhamn ha bestämt sig och ska bygga väderskydd på Hällåsen
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
Väderskydd?
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
pressenning i hörnet
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Vad som menas vet jag inte men även Svenne O kallar det väderskydd!
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Tydligen så menar man enklare form av bandyhall på Hällåsen, som man kallar väderskydd. Kommunalrådet Lindestam säger: – Vi vill kalla det för vad det är. Hall leder tankarna till arena och då tänker man på arenor som Globen eller Göransson Arena. Vi har inte råd med det, men det borde finnas en möjlighet till att spela skyddat. En Relitahall med andra ord! [ Redigerat Fri Nov 13 2015, 09:10 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
Det hedrar dem iofs, för "arena"-ordet är extremt missbrukat. Men man undrar om det kommer att synas i namnet också? Kommer den att heta typ "Söderhamn Väderskydd"?
...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
En intressant frågeställning detta! Det blir nog någon sponsor som köper namnet. "Helsingehus Väderkydd" blir mitt tips!
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Genom att använda termen väderskydd lurar man politikerna. Att bygga ett väderskydd låter ju mycket billigare än att bygga en hall
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Bigbadda |
|
||
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36inlägg: 4277 |
Jag tänker gissa att det kommer vara begränsad uppvärmning i väderskyddet. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Länge leve Hällåsen, Sveriges kanske mentalaste bandyarena. Trist med något hallkomplex även där. Det hade dock varit hög tid att renovera den "arenan". Sjukt eftersatt. Gamla isaggregat som suger, en huvudläktare som ser ut att vara byggd av den lokala byggfirman för 60-70 år sedan, och på andra sidan ett par halvhjärtade läktare utan tak som alltid är oplogade och hala. När renoverades en utomhusarena senast? Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
Skulle säga Zinken för 10 år sedan och Vänersborgs Isstadion lite innan det.
...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Hällåsen var charming tyckte jag när jag spelade där sist .... för 25 år sedan. Fast inget går väl upp mot gamla härliga Faxevallen. De flyttade i mitten/slutet av 70-talet om jag inte minns helt fel. Vi är trygg, utan väderskydd! [ Redigerat Fri Nov 13 2015, 16:16 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
En paradox vore väl om det nya bygget i Söderhamn kom att heta Väderskydd arena!
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Hörde rykten om att det ev kan bli så att man behåller isen I Relitahallen året runt! Det är tydligen inte så mycket dyrare att hålla den igång på sparlåga än att tvingas börja om i slutet av augusti. Om det stämmer eller inte kan jag inte uttala mig om men intressant är det. Det är ju kallt som f-n i hallen på sommaren även utan is så det låter inte helt otroligt att det ska fungera.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56inlägg: 4950 |
Det borde ju om inte annat gå att hyra ut en hel del istid till olika stökholmslag som vill träna annat än barmarksträning under sommarhalvåret.
Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Grymt om A-laget samt ungdomar, typ U16-U20 kunde träna året runt. Ja, Bajen kommer nog att hyra in sig en hel del med tanke på att bygget av deras träningshall gått i stå. I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Blir man inte less om man kör året runt? "Försäsongsträning" icke att förakta. Kumpuoja nämner ju sin ben-styrketräning som en av hans framgångsfaktorer för den här säsongen. Tror det är bra om klubben kan fortsätta samarbetet med UP. Känns som många tränat en hel del rätt under försäsongen, inte minst syns det på de unga som annars brukar kunna uppfattas valpiga. Men ja, det vore onekligen en spetsresurs med årets runt-is och det öppnar även upp för lägerverksamhet, som i sin tur också kan rendera cash.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
nyg86 |
|
||
Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49inlägg: 540 |
Nja jag tror de hellre åker skridsko (samt för bollkänslan) och håller fysen igång så än springer intervaller i Röbobacken, sen kör man sedvanlig styrketräning som komplement och annan förebyggande träning som vanligt på barmark/UP-hallen. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Nej det blir nog inte enbart isträning under försäsongen. Det behövs styrketräning. Isträningen ger inte tillräcklig benstyrka exemepelvis. Det positiva är att man kan ta sig tid att nöta saker på ett annat sätt ex lyror, hörnor, spelvarianter, skott m.m. Den stora grejen kan vara att köra sommarläger m.m. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Bara spelarna tränar sina ljumskar så vi slipper de där jävla höftböjarna varenda jävla år
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Glöm inte att stretcha!
||
Tillbaka till toppen |
|
||
dissteffe |
|
||
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43inlägg: 5739 |
Stockholm bygger en hall i Gubbängen enligt dagens DN, byggstart våren 2017. Om det är en Relita eller en Göransson framgick inte.
If we make it we can all sit back And laugh But I fear tomorrow I'll be crying |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Klubbarna i Stockholm är lite oeniga om vad de vill ha för typ av hall. Det man verkar ha enats om är att den ska ligga vid nuvarande Gubbängen och att det även blir en till bana där. Hallen kommer då även kunna vara ett bullerskydd för de nya bostäder som man tänker sig bygga vid Gubbängen. Örbyleden är väldigt hårt trafikerad så det behövs säkert. Bullerskydd Arena blir om jag förstått det hela liknande Relitahallen dvs mer träningshall än en stor matcharena. [ Redigerat Sun Jan 24 2016, 11:27 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Nu verkar ryssarna planera för fler hallar också. Nu senast Uralskij Trubnik som planerar en hall för 5 000 åskådare.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
http://www.tranastidning.se/article/bandyhall-pa-gang-i-tranas/ Tranås testar greppet att kalla det för aktivitetshall Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gå till sidan << >> | |