Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Innebandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
IK Sirius IBK
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Bigbadda
Mon Nov 05 2007, 07:23
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag var på innebandy i söndags, 12.30, i Allianshallen. Sirius tog sig an Gävle GIK och förlorade tyvärr i sudden med 5-6 och fyra sekunder kvar av matchen.

Innebandy var faktiskt betydligt roligare än jag trodde. Det är oväntat fysiskt, snabbt, snygga skott m.m. En Siriusspelare drog t.ex. upp bollen i krysset bakom Gävlemålvakten från halva plan. Tyvärr har Sirius innebandy inga supportar, inga som låter i alla fall. Hallen skulle passa perfekt för lite sånger och sånt, skulle nog eka väldigt trevligt.

Jag undrar hur det kommer sig att Västra bojkottar en av tre Siriussporter? Sirius IBK länkar t.o.m. till oss på sin hemsida av någon anledning. Borde inte några åtminstone vara intresserade av att gå på nästa hemmamatch den 24/11? Det krockar inte med bandyn.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Mon Nov 05 2007, 07:38

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Ja för det första är ju innebandy inte någon riktig sport. För det andra så är den en bidragande orsaken till det falnande intresset för äkta bandy. Jag minns själv hur det var i mitt lag. Så fort de lata slynglarna i laget förstod att man lunde få vara inne i en varm hall och fjanta sig med en liten plastboll samtidigt som man kunde ha blond page med unihoc-panband, i stället för att vara ute och frysa halv sju på morgonen som en riktig man så var laget tvunget att lösas upp. Så jag har tyvär inga sympatier alls för denna sällskapslek.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Nov 05 2007, 11:58
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Vilken elitistisk attityd du har. Innebandy är faktiskt en av Sveriges största sporter. Samtidigt kan du inte kalla bandy för "äkta" bandy eftersom sporterna knappt liknar varandra alls annat än till namnet. Bandyns regler bygger till stor del på fotboll samtidigt som innebandyns bygger på hockeyregler. Samtidigt tror jag inte att du kan ställa dej på en innebandyplan med Sirius och försöka hänga med. Du skulle bli totalt överkörd. Skulle Sirius däremot starta en schackklubb, då kan jag hålla med om att det inte är en sport.
Tillbaka till toppen
Sutra
Mon Nov 05 2007, 12:15

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Det här är en fin och klassisk debatt som brukar avverkas någon gång per år. Jag tror att det är bra att lata och frusna siriusfans har någonstans att gå och heja på vintern, men jag är inte intresserad.

Det finns en mängd sporter som jag inte skulle gå och kolla på även om sirius var inblandade. De allra flesta faktiskt. Jag gillar att se bandy och fotboll och heja på Sirius men Sirius Hockey (fanns tom 70-talet), handboll, casting, eller spidvej skulle inte få mina biljettpengar.

Men gillar man landbandy är det klart Sirius man ska heja på. Storvreta är ångest och barndom.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 05 2007, 15:18

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Härligt... väntat på en IBK-tråd.
Jag är egentligen bandy/fotboll (och hockey)-fantast men efter att ha skådat några matcher på TV4 Sport kan jag konstatera att det är en ganska underhållande sport, trots allt. Och vafan, det är trots allt våra egna som spelar - dödsstraff på er som går och ser på Vreta istället.
Jag är med andra ord sugen på att besöka Allianshallen lite framöver, men fotbollen/bandyn går i första hand.

Bigbadda: jag sluter gärna upp på några innebandymatcher i vinter, ska vi göra så att VSS gör en storsatsning på någon match? Tror spelarna skulle uppskatta det enormt mycket.:)

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Nov 05 2007, 15:41

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
OM jag skulle gå på innebandy skulle jag gå och se på Sirius.
Jag tror att ni som trots allt går på innebandy har oss övrigas tysta stöd. Jag var på Sirius dam innebandy för ett tag sedan när de var i eliten

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Nov 05 2007, 17:28

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag brukar läsa innebandytabellen i UNT. Det brukar vara hyfsat trevlig läsning med Sirius rätt högt upp. Dessutom brukar jag kolla efter om Storvreta har förlorat, när de har gjort det tycker jag det är lite kul. Där stannar också mitt intresse för denna fluga. Innebandy förhåller sig till bandy ungefär som Marcoolio till The Clash.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Carling
Mon Nov 05 2007, 21:33

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Kan inte säga att jag helt håller med, men men... kul är det:

saxat från Falu BS Supports hemsida

" Innebandy är inte någon sport. Innebandy är möjligtvis en aktivitet (fast med stora stänk av passivitet). Innebandy är en syssla för de trötta som gett upp. En korppryl !! Innebandy är att jämställa med drive-in-bingo,knuppleri frimärkssortering eller vuxenscouting.
Det kan förvisso vara trevligt, men det har inget med idott att göra. Kolla bara en match och försök minnas godbitarna. Det går inte. Det finns inga. Nån talanglös stackare springer iväg och bökar in sig i ett hörn, nedböjd över bollen, och med ett jättearsle vänt ut mot banan, övriga spelare och publiken.
Sen kommer alldeles för många andra och står ivägen. Hon eller han i hörnet viftar iväg bollen, det fladdrar till bland ribbstolarna, och den löjliga plastbitsursäkten till boll hamnar slumpvis hos nån annan spelare i nåt utav lagen.

Ta tex målvaken!! Denna häftiga, hjältedådiga nyckelfigur i varenda bollsport i hela världen. I innebandy ligger målvakten på knä!! Målvakten ligger inte på knä i någon annan vettig sport, inte i någon sport överhuvudtaget förresten, utom kanske när man spelade nån sorts ballong hemma i hallen i sex-sjuårsåldern.
Målvakten står upp och gör sitt bästa om det handlar om idrott. Men i innebandy kan målvakten lika gärna bära sockiplast eller balett- skor. Han sitter och niger som en ynkrygg.
Bollen :
Bollen är som bekant människans bäste vän, men bollen i inne- bandy är bollfamiljen svarta får. Innebandybollen är en ihålig jädra hårdplastskärva, ungefär som nåt man stoppar i en IKEA-kartong för att inte fåtöljen ska kantstötas medan man kör hem den från affären. En sån boll är ingen boll. En sån så kallad boll är nåt skräp som flyger över golvet lite hur som helst och störs av minsta vindpust och inte går att att destinera till en speciell adress på banan, utan bara far omkring."

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 05 2007, 21:39

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag bryr mig inte hur fjolligt det än är, jag tycker själv det är en jipposport men hur som är ju de blåsvarta värda stöd. Tycker jag.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Nov 05 2007, 22:05
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Innebandy är inte fjolligt. Det snubben på Falu BS sida skriver tycker jag är bs. Jag förstår folk i Västra som tycker innebandy är tråkigt och därför inte går, det är en åsikt baserad på erfarenhet. Jag tycker själv hittills att bandy är tråkigt eftersom jag aldrig ser bolljäveln, trots att den är solid och orange, men jag tänker gå ändå för jag kanske lär mej. Plus att det är Sirius. I innebandy ser jag bollen däremot. Sen håller jag inte med yttrandet om målvakten. Mät hur lång tid en hockeymålvakt ligger och åmar sig på isen.

Jag kommer att skriva ut alla hemmamatcher här samt om det krockar med bandyn. Inför varje match kommer jag skriva om jag ska gå eller inte, då kan ju nån haka på om man vill det. Känner man att det är tråkigt finns ju inget krav att gå igen.
Tillbaka till toppen
Carling
Mon Nov 05 2007, 22:07

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Fans det inte en liten siriusklack förra säsongen föresten? Dom som hade en blogg på aftonbladet.se?
-"Idag var vi 5"
Nästa bloggpost: "Idag var vi två till, alltså 9"

Sen så menade jag absolut inte att klanka ner på er med mitt inlägg, (eller, jo, lite). jag tycker bara att det är jäkligt roligt citat som jag alltid påminns om när innebandy kommer på tal. Särskillt passagen om det enorma arslet.

Jag tycker absolut att dom som gilalr innebandy ska gå på matcherna, men jag tänker inte göra det... kanske om dom går upp i elitserien.

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Nov 05 2007, 22:16
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Lördag 24/11 kl. 15.30 - IK Sirius IBK - Farsta IBK
Onsdag 5/12 kl. 19.00 - IK Sirius IBK - Årsta IBK (Derby) OBS! Krockar med Gripen Trollhättan - IK Sirius BK
Lördag 12/1 kl. 15.30 - IK Sirius IBK - Sundsvall City IBC
Torsdag 24/1 kl. 19.00 - IK Sirius IBK - Storvreta/Vesta IF (derby)
Lördag 26/1 kl. 16.30 - IK Sirius IBK - KAIS Mora IF
Lördag 9/2 kl. 15.30 - IK Sirius IBK - IBK Alba
Söndag 17/2 kl. 14.00 - IK Sirius IBK - Tyresö Trollbäcken IBK OBS! Krockar med IK Sirius BK - Villa/Lidköping

Alla matcher kostar 50kr och spelas i Allianshallen.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Mon Nov 05 2007, 22:43

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Bigbadda skrev ...

Samtidigt tror jag inte att du kan ställa dej på en innebandyplan med Sirius och försöka hänga med. Du skulle bli totalt överkörd.


Självfallet...jag kan inte jonglera heller men det betyder inte att det är en sport bara för det. Sen behöver du inte förklara reglerna för mig eftersom jag i en svacka i mitt liv faktiskt spelat innebandy i nåt år eller två.


Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
RRR
Tue Nov 06 2007, 07:19

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Jo det fanns en liten Siriusklack på innebandy i fjol, ganska unga, men väl värda att uppmuntra. Tror de har en hemsida kvar. Om ni går på innebandy så ställ er hos dem och hjälp till och lär dem våra ramsor. De kanske vill tjacka lite tröjor, knappar och skivor också.

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Nov 06 2007, 14:18
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Den senaste matchen jag var på så fanns det ingen stående klack, inte heller några som sjöng eller skrek. Det som fanns var ett spontant klapptifo när dom körde "klappa händerna när du är riktigt glad" i högtalarna. Träläktaren skriker efter en klack.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Nov 08 2007, 13:10
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det finns absolut ingen officiell bojkott av innebandy hos Västra, det är bara att ingen har visat något intresse. Vi gjorde ett försök att bjuda in den lilla innebandyklacken till möte förra säsongen, men det blev inget av det. Hursomhelst tycker jag bara det är bra om folk stöttar Sirius innebandy också, och ni är välkomna att göra det under Västras namn. Tvinga inte mig att följa med bara.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Thu Nov 08 2007, 15:05

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Jag kan tycka att innebandy e en okej sport men har varken tid eller råd att gå på det också, skulle sirius däremot gå upp o möta storvreta så kommer jag gå o skrika just dom 2 matcherna.
Tillbaka till toppen
garligur
Tue Nov 13 2007, 17:37

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Har ruskigt svårt att intressera mig för innebandy. Å andra sidan gick jag inte på Sirius Bowling på den tiden de hade en sån sektion heller.

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Sutra
Tue Nov 13 2007, 20:19

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Det som fanns var ett spontant klapptifo när dom körde "klappa händerna när du är riktigt glad" i högtalarna.

Klass.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue Nov 13 2007, 21:23

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Hur mycket folk kommer det på dom här "matcherna" egentligen?

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Wed Nov 14 2007, 12:11
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Svårt att uppskatta, men läktarna är ganska fullsatta i alla fall. 200 kanske? Som en Sirius FK-match förra året alltså.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Nov 14 2007, 12:46

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
x5

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Nov 14 2007, 13:03

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Som Sirius FK 2004 i alla fall...

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
mathanba
Thu Nov 15 2007, 18:58

Registrerad medlem #12
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:09
inlägg: 334
RRR skrev ...

OM jag skulle gå på innebandy skulle jag gå och se på Sirius.
Jag tror att ni som trots allt går på innebandy har oss övrigas tysta stöd. Jag var på Sirius dam innebandy för ett tag sedan när de var i eliten

Du var även på herrlaget, RRR, för jag var med så jag minns.
Det var en spännande grej med det hela och det var att de hade ofattbart snygga dräkter. Blåsvartrandiga tröjor med stjärna och svarta byxor. Ursnyggt.
Själva sporten har jag dock inte så mycket till övers för och håller med Sutra.


Grande e pesante
Tillbaka till toppen
CarlApan
Fri Nov 16 2007, 19:27

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag har aldrig riktigt förstått varför man måste vara så förstående mot allting hela tiden. Det vore mycket enklare om innebandyn försvann. På nåt sätt borde ju denna "sport" ta ekonomiska resurser från dom riktiga sporterna som finns inom klubben. Varje krona som går till innebandyn i stället för bandyn eller fotbollen är en förlorad krona enligt mig.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
RRR
Sat Nov 17 2007, 11:23

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Ja just det, jag såg ett derby mellan Årsta och Sirius en gång oxå.

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Sun Nov 18 2007, 05:52
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag tror inte att Sirius fotboll eller bandy står och faller med den lilla procent av intäkterna som går till innebandyn. Antagligen så har delklubbarna en del egna sponsorer också.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Dec 04 2007, 17:40

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
http://www.siriusklacken.3w.se/
SIRIUSKLACKEN ÄR TILLBAKA! VI ÄR NÅGRA 13 OCH 12 ÅRINGAR SOM HAR EN KLACK.

Aja, cred till att de försöker iaf!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 04 2008, 00:39

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Beklagligt att blåsvart blev rånade på allt i Gävle under pausen. Ajfan.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Feb 11 2009, 08:16
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Om jag fattar det rätt så är Sirius klara seriesegrare om de vinner på lördag. Då har de 4p och typ +60 mål upp till Gävle med 2 omgångar kvar. Inte för att jag bryr mig nämnvärt men lite kul ändå.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System