Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Västra Sidan-relaterat
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Hamnpaviljongen
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
mac
Tue Jul 24 2018, 11:04
Registrerad medlem #967
Registrerad: Tue Nov 01 2016, 12:04
inlägg: 106
Hampan är ju ett trevligt och bekvämt ställe att hänga på inför och efter matcherna.
Men jag tycker att dom måste steppa upp lite.
Efter matchen senast så funkade inte en av ölpumparna inne så folk beställde flasköl istället, Jonny vägrade sälja till samma pris. Det är jävligt sniket.

Det är ju inte pengarna det handlar om i första hand, utan det är sättet man behandlar sina trognaste kunder på. Hade inte vi varit där i samband med match så hade dom tappat hundratusentals kronor i försäljning.

Sen så är det jävligt störande med bortasupportrar på Hampan. Visst nån enstaka går väl bra om det är nån bekant till en Siriussupporter. Men det är inte ok när det kommer ett pack djurdgårdsungar och börjar dra igång ramsor efter matchen.
Dom borde skaffa lite flaggor så det syns ordentligt att det är ett ställe för Siriussupportrar.

Vet att flera väljer bort Hampan just p.g.a. ovanstående anledningar, snålhet från Jonny och bortasupportrar. Överväger att göra det samma om det inte blir nån förbättring.

Är det bara jag här som stör mig på det? Om fler instämmer kanske någon representant från Västra ska ta det snack med Jonny.
Tillbaka till toppen
Stellan
Tue Jul 24 2018, 21:34

Registrerad medlem #913
Registrerad: Thu Nov 12 2015, 07:10
inlägg: 559
Störde mig också på DIF-supportrarna men jag pratade med Jonny, som i sin tur pratade med supporterpoliserna, som kom dit och snackade med dem. Kan hålla med om att det kunde vara tydligare. Dock så har det ju alltid varit för oss att SLO informerat oss vart vi inte bör gå. Kanske snarare begära att motståndarnas SLO informerar bättre. Sen kan det ju alltid vara folk som skiter i att kolla info och går dit ändå. Förstår att Jonny inte kan tacka nej till kunder. Det är inte helt lätt att få en restaurang att gå runt i Uppsala.

Tycker att det har funkat mycket bra med öl och så. Har fått flasköl för västrapris när det strulat för mycket. Plus att Jonny inte har backat från att kliva in och sponsra bortaresor när det varit för lite folk.

Men som du säger, alla har ju egna erfarenheter. Om många har dåliga erfarenheter så kan det ju vara läge att ta ett snack. Personligen så har jag dock mest bra erfarenheter.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Jul 25 2018, 13:30

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag tycker att Jonny är en jävligt bra kille som ställer upp när det behövs.

Att säga att det är jävligt sniket att sälja flasköl till samma pris kan jag tycka är lite sniket.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Jul 25 2018, 14:40
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Rent generellt så tycker jag lojalitet är något som ska premieras när det gäller vilken supporterpub vi ska välja. Nu ligger Sirius i Allsvenskan och många vill vara supporterpub till Västra, men om vi väljer en deal med exempelvis Flustret så kan man inte lita på att de finns kvar om vi åker ned i Superettan och hajpen försvinner. Jonny är lojal med oss. Exempelvis ställer han upp för Västra även under bandysäsongen där vi är en bråkdel så många.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
mac
Wed Jul 25 2018, 15:24
Registrerad medlem #967
Registrerad: Tue Nov 01 2016, 12:04
inlägg: 106
Det är väl bara jag som har haft otur med servicen några gånger då.
Men problemet med bortasupportrarna kvarstår, det hoppas jag kan styras upp.

@CarlApan har man kommit överens om att sälja en vara till ett visst pris så tycker jag det är rimligt att erbjuda en ersättningsvara till samma pris. Förutsatt att man inte går back på det.

[ Redigerat Wed Jul 25 2018, 15:25 ]
Tillbaka till toppen
hannibal
Wed Jul 25 2018, 15:57
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44
inlägg: 571
Hannes privat: När det gäller ölen blev det fel på tapparna och sånt får man leva med i enstaka fall, kan jag tycka. Jag trivs som tusan på HP och jag tycker vi ska vara glada att vi har en så tillmötesgående krögare som vi kan vara hos.

Hannes ordförande: Vi i styrelsen tar med oss synpunkterna och tar det med Jonny som äger Hamnpaviljongen! Klart vi ska ha det så bra som möjligt på vår hemmakrog utan motståndarsupportrar som stökar och trökar.
Tillbaka till toppen
mac
Wed Jul 25 2018, 16:28
Registrerad medlem #967
Registrerad: Tue Nov 01 2016, 12:04
inlägg: 106
Bra så! Som jag skrev tidigare så vet jag ett 10-tal som väljer andra ställen mest pga bortafansen. Tråkigt om fler tar efter.
HP är trevligaste stället att hänga på när det inte är bortasupportrar där.
Tillbaka till toppen
SnuttJulle
Thu Jul 26 2018, 21:48
Registrerad medlem #1614
Registrerad: Tue Jul 24 2018, 14:04
inlägg: 1
Har inte Västra sidan möjlighet att fixa fram en banderoll eller liknande som kan hängas upp och visa att det är vår "hemmaplan"?

Uppsala ligger INTE i Dalarna!
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System