string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Edsbyn-Sirius tisdag 20 november 19:00 |
Moderatorer: Brukarn
|
Författare | Post | ||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22inlägg: 3013 |
Matchdag! Mot Edsbyn igen! De är säkert revanschsugna efter att ha fått stryk i WC. Vi krigar idag! 5-5 och 910 åskådare har tagit sig dit! Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
CarlApan |
|
||
Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56inlägg: 4950 |
Oj. Det här blir svårt. Har ju svårt att med nån slags intellektuell integritet tippa nåt annat än typ 2-8.
Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin' |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
Nu har den första skadan skördats på grund av den idiotiska matchningen. Det rör sig om Heeger, som förmiddagen efter lördagskvällens elitseriematch spelade U20-match. Kanske firade han segern i lördags också? Nu dras supertalangen med en lättare knäskada. Fan, Heeger var ju riktigt bra i lördags. Jag förstår om de unga, hungriga spelarna tycker att det är kul med match, men här bör nog Esa stävja den ungdomliga entusiasmen lite. Det kan vara bättre med vila och återhämtningsträning dagen efter en elitmatch.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Registrerad: Thu Nov 12 2015, 07:10inlägg: 559 |
Joint skrev ... Nu har den första skadan skördats på grund av den idiotiska matchningen. Det rör sig om Heeger, som förmiddagen efter lördagskvällens elitseriematch spelade U20-match. Kanske firade han segern i lördags också? Nu dras supertalangen med en lättare knäskada. Fan, Heeger var ju riktigt bra i lördags. Jag förstår om de unga, hungriga spelarna tycker att det är kul med match, men här bör nog Esa stävja den ungdomliga entusiasmen lite. Det kan vara bättre med vila och återhämtningsträning dagen efter en elitmatch. Esa har ju själv sagt att han vill att de ska spela så mycket matcher som möjligt. Han ser gärna att de spelar alla matcher de kan spela. Simon Karlsson brukar ju köra både IKS och UNIK till exempel. Så jag tror inte att han kommer att stävja det. Matchen vinner nog den obehagliga hälsingesekten rätt komfortabelt med 9-1. [ Redigerat Tue Nov 20 2018, 12:33 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10inlägg: 3132 |
Han har varit väldigt rak med att dom ska spela alla matcher dom kan. matchen då ja det blir onekligen svårt men edsbyns form verkar inte vara fantastisk direkt. jag slänger in 3-3 | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
garligur |
|
||
Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34inlägg: 3450 |
Minns många bra matcher mot Byn.... tror vi gör en överraskande bra insats och torskar med 5-4.
När brände du en bandyhall senast? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Jag är inte helt tillfreds med den filosofin. 18 h återhämtning från att ha matchats flitigt i en elitserie-match till en U20-match känns inte lämpligt. Annars är jag för att grabbarna får mycket matchning, men man bör ju ta hänsyn till spelschemat också.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
Matcherna kommer på löpande band och man hinner ju knappt andas ut förrän nästa match ska spelas. Jag blir tillfreds med att slippa tvåsiffrigt i baken. Vad sjukt det låter men det är som det är och jag hatar att vi inte är bättre. Sirius Hej! I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Det stannar vid 9-3. Kul med Frillesås första seger någonsin i går. Bäddar dock upp för ett getingbo i botten. Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
johann |
|
||
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47inlägg: 2947 |
18 timmar? Både Qvist och Heeger lirade U20 mot Vetlanda EN timme efter fajten mot Frillesås. Och sedan mot Nässjö dagen efter. Jag gillar't, är man ung ska man lira!!!
"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Aha, till och med så pass. Galet, men det kanske funkar i bandy.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Esa berättade en skön story om när teemu spela tre matcher efter varandra. A-laget p-21 Och p-17 bara omspolbing mellan, när esa i match tre skriker till att jobba hem hade han bara vänt sig mot bänken och ropat jag orkar inte. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Så är det när man är dåligt tränad! Annat var det på min tid. Då Jä-ar osv osv
Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Underläge med 1-0 efter 15 minuter är en helt ok öppning på matchen. "Lack å läder" dömer ser jag. Jag tyckte han var bra i flertalet matcher under fjolåret. Ähhhh jag han knappt skriva det så står det 3-0. F-n! [ Redigerat Tue Nov 20 2018, 18:23 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
Och här var det tyst efter ytterligare en storförlust. Fast nu blev siffrorna mer acceptabla eftersom man har vant sig vid större . Men det är ju mot de sämre lagen vi ska ta poäng. Men räcker det? Just nu ser det ut som vi kommer få svårt att ta något poäng av lagen i den övre halvan av serien. Fast jag hoppas och tror vi blir bättre och bättre och då kanske vi kan sno en och annan poäng även från de bättre lagen?
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Vi kommer ta minst en pinne mot bajen imorgon iaf Nyllet | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Esa var tydligen märkbart irriterad efter matchen. Jag har inte UNT längre och kan därför inte läsa de låsta artiklarna.
Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Registrerad: Thu Nov 12 2015, 07:10inlägg: 559 |
Jocke skrev ... Esa var tydligen märkbart irriterad efter matchen. Jag har inte UNT längre och kan därför inte läsa de låsta artiklarna. Han tyckte att straffen de fick vid ställningen 6-3 var direkt felaktig och avgörande. "Det var ingen straff. När till och med "Kuben" tittar på mig och ursäktar sig så förstår väl alla att det var ett felaktigt domslut" "Om August står så här (Määttä visar med kroppen) helt stilla och Svensk åker på honom när han ska snurra, då kan det inte vara straff." |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Tyckte nog våran straff var ännu billigare, där såg jag inget över huvudtaget. August kommer lite olyckligt till med sin klubba i deras straffsituation, som jag i och för sig också anser felaktig. För övrigt stor temposkillnad lagen sinsemellan. Vi såg nedkörda ut. Erik gjorde en bra match som gjorde att det stannade vid 9, som jag förutspådde. En felaktig straff hit eller dit var inte matchavgörande.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
kniv-jonas |
|
||
Registrerad medlem #13
Visst en straff hit eller dit kanske inte avgör en match, men våra två mål verkar ändå ha fått edsbyn att hajja till och ta timeout. Drabbas man då av en felaktig straff mot sig när man kanske har momentum blir det tungt. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||