string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Premiär! Degen-Sirius |
Gå till sidan >> | |
Moderatorer: Brukarn
|
Denna tråd är nu stängd |
Författare | Post | ||
Erlingmark |
|
||
Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59inlägg: 3646 |
Okej. Nya tag. Genrepet gick väl sådär. Jag tackar min lyckliga stjärna som inte råddade barnvakt och bilskjuts för att ta mig dit. Seriespel är något helt annat än träningsspel och för att citera några av de inblandade igår - Degens scouter kan inte fått ut mycket onformation och om de tror att vi är såhär dåliga kan det bli kul på tisdag. From förhoppning, men ändå. Det är ungefär den enda lilla livlina jag kan tänka mig att ljuga ihop. Mot Degen vill jag se: 1. Inställning, inställning och inställning! 2. Ett fungerande passningsspel som vi bitvis kunnat skymta, framför allt mot Djurgården. 3. Samarbete mellan försvarsspelarna. För mycket individuellt arbete just nu. Det där måste funka på tisdag. 4. Anfallare som levererar. Önskat lag: Garcia Tengan-Gurra-Fernberg-Luggen Ekan-Ante-Gallo-Fredrik Antou-AG Milan låg bakom två insläppta mot Vasa. Säga vad man vill om Garcias jämnhet, men han skulle sälja sin morsa för en seger på tisdag och det är den inställningen jag tror kommer att vara nödvändig. Given i mitt lag till sommaren... I backlinjen ser jag hellre Fernberg än Nordh. Fernberg har varit riktigt bra när han spelar, Nordh har varit riktigt ojämn och samspelet med Gurra har inte alls fungerat. Love och Luggen har ungefär samma typ av kvalitéer, men Luggen känns starkare och stabilare, vilket i sammanhanget är helt sjukt, men i alla fall. Gurra och Tengan är givna. Ekan och Ante måste man bara ha på planen eftersom de kan göra det oväntade och det extra. Gallo litar jag inte på, men han har rutinen att styra en match och han är en gammal gubbe som behövs i skarpt läge. Viktigt att ha en fast fot på planen också. Fredrik MÅSTE spela. Fladderlirare som Mani får sitta på bänken när det är premiär borta. Jag vill ha säkerhet och stabilitet och nån som smäller på ordentligt. Petter har inte varit tillräckligt bra för en startplats. Punkt. Anfallet. Tja, vad ska man säga? AG har ju inte direkt levererat och det känns hugget som stucket om man ska starta med honom eller Palmqvist. Känslan är ändå att AG har målskyttet i sig och att det kommer att lossna. Antou verkar ju å andra sidan vara den enda som gör mål så han måste ju få spela. Hochen på bänken. Hoppas 20 min ska räcka för att han ska kunna avgöra matchen. Summan av kardemumman. Ryktet som har sipprat ut från Degens träningar är att "det är riktigt dåligt". Måtte det vara så, för dagens Sirius är också riktigt dåligt. Jag är tokigt nöjd med en poäng och jag skiter i allt vad skönhet heter. Jag vill se lågt försvarsspel och kontringsfotboll. Degen är favoriter och jag vill se ett Sirius som spelar därefter. Med kniven mot strupen sedan 1907 |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
Faktiskt precis samma startelva som jag själv tänkte förorda. Håller framförallt med om att Fredrik ska spela nu, det här laget behöver lite jämtländsk tjurskalle. Det är självklart viktigt med inställning, men just på målvaktspositionen kan det nästan ställa till det. Bylle skulle kunnat sälja både sin morsa och sin farsa för tre poäng, det var hans styrka, men ibland också hans svaghet. Ändå väljer jag också Garre framför Barre i målet, de är väl ungefär lika osäkra kort båda två, men backarna bör ändå vara något mer samspelta med Garre. [ Redigerat Wed Apr 09 2008, 14:25 ] ...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Bollkalliga |
|
||
Registrerad medlem #111
Registrerad: Thu Dec 14 2006, 12:51inlägg: 74 |
Jag hoppas på nya tag! Det värsta som finns är inte förluster utan när laget inte har givit allt. Olsson, Antou och Ante är ju spelare som jag tycker alltid kämpar 100 %. In med dom i startelvan för en liten energiboost, det smittar ofta av sig på övriga laget. en sak till, kommer premiären att spelas på gräs? har Sirius spelat nåt på gräsunderlag? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
Stora Valla har naturgräs, ja. Det där vara bara en träningsmatch. Nya tag mot Degen!!! Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Erlingmark |
|
||
Registrerad medlem #11
De skulle träna på naturgräs för första gången idag... Ingen riktig flyt just nu. Blev löpning istället.
Med kniven mot strupen sedan 1907 |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22inlägg: 6994 |
Jag vill se Elon i ett inhopp och slita sönder allt som återstår att Degen, hellre än en otränad Hoch
Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Bigbadda |
|
||
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36inlägg: 4277 |
Om jag ska gissa uppställning till Degenmatchen och tittar på dagens U21-uppställning blir den så här: Milan Tengan - Gurra - Nordh - Luggen Ekan - Ante - Gallo - Mani Antou - AG I dagens U21-match spelar nämligen Garre, Fernis, Love, Kim, Petter och Macke från A-truppen. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Erlingmark |
|
||
Registrerad medlem #11
Det behöver iofs inte betyda så mycket, det är ju fem dagar till match. Men Mille har ju hela tiden föredragit att satsa på det "säkra" kortet i sina startelvor så det blir nog inte särskilt många ändringar jämfört med "den tänkta startelvan". Men jag känner mig i alla fall 120 % säker på att Fredrik startar om han är fullt frisk.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Bigbadda |
|
||
Registrerad medlem #146
Varför inte Mani? | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Hoch?
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Hoch, ja. Han verkar vara i jättedålig form och så, men det är inte en karl man petar ur startelvan. Jag vill se Hoch på tisdag! Bredvid honom vill jag se Automan, för att sedan byta in en pigg AG. Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Bigbadda |
|
||
Registrerad medlem #146
Bra idé. Hochen kan stå och titta första halvleken, kanske slå in någon retur från ett skott av Antou. Sen kan vi sätta in AG som kan springa sönder resterna av Degens försvar. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Jajamän. Kan tänka mig att Hochen blir trött efter X antal minuter (hur många skulle ni tro? Beror ju självklart på hur mycket och hur smart han ödslar sin energi dock). Ja men, låt truppens snabbaste få ersätta Hochen då, när han tar ut sig. Perfekt! Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Erlingmark |
|
||
Registrerad medlem #11
Hochen fixar inte att starta. Han håller tempo max en kvart så det lär bli bänken. Fredrik för att det behövs någon som smäller på och som kan sparka lite lagom på Shpetim Hasani. Mani tappar för mycket boll.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Då är det riktigt, riktigt illa. Fy Hochsingen!
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Automan o AG från start och ett tidigt inhopp av Elon om det skiter sig.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Tifo |
|
||
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44inlägg: 1521 |
Nu är det inte långt kvar! Imorgon får man se Sirius lira seriematch igen! Jäklar vad kul! Hoppas på fint väder så man kan ta på sig finkostymen! Så länge spelarna visar god inställning är jag nöjd! Poäng ser jag som en bonus om det blir några. Men är det slappt och lojt kommer jag bli ilsk! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Hoff |
|
||
Registrerad medlem #156
Registrerad: Tue Apr 17 2007, 11:19inlägg: 287 |
Förra året ledde vi ligan efter första matchen och det ska vi göra imorgon igen.
Sirius sirius det är laget |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Landau |
|
||
Registrerad medlem #299
Registrerad: Wed Feb 27 2008, 18:46inlägg: 139 |
Fan vad jag är taggad just nu. Det kommer bli skitroligt att se våra blåsvarta hjältar in real action igen! Hoppas på en rik målskörd även denna säsong. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Bigbadda |
|
||
Registrerad medlem #146
Intressant om truppen: Hochen saknas, Palmqvist saknas, Fernberg saknas. Med det tror jag att uppställningen blir: Milan Tengan - Gurra - Nordh - Luggen Ekan - Ante - Gallo - Petter (hihi) Antou - AG Bänken: Resten som är med. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Erlingmark |
|
||
Registrerad medlem #11
Det här gör ju inget... http://www.nwt.se/ArticlePages/200804/14/20080414211003_467/20080414211003_467.dbp.asp Med kniven mot strupen sedan 1907 |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Erlingmark |
|
||
Registrerad medlem #11
Konstigt låg fart i forum de senaste dagarna, det är ju ändå premiär idag! Behöver väl knappast påpeka att jag är sjukt nervös. Lite av de dåliga vibbarna lindras dock av några grejer som Johan Pettersson säger här: http://www.siriusfotboll.com/index.php?page=12&m=&team=1&news=1195 "Stahre (Degerfors tränare) vill att vi ska vara ett spelande lag. Bollen efter marken och inget tjong " Det gynnar Sirius får man nog säga. Sirius har haft svårt med lag som står väldigt lågt och som pangar upp långbollar på stora och snabba forwards. I synnerhet när Bertwig bytts mot Nordh (varför i helvete spelar inte Fernberg?!?!). Degerfors vill uppenbarligen spela in bollen i ytan framför Sirius backlinje och sticka in djupledsbollar bakom. Jag ser Fredrik framför mig som en jämtländsk jordfräs framför backlinjen - han blir dagens nyckelspelare. Vidare är det a och o att backlinjen tar djup så att de slipper bli ställda av djupledslöpningar. Om Degen har tänkt sig att vinna genom att vara bättre på mitten så har vi ändå en del bra spelare där. Om man vidare ska tolka Degens rätt klumpigt annonserade trupp (kan man minsta lilla om laget inser man snabbt att startelvan räknas upp först och reserverna sedan) kan man se att Hasani börjar på bänken. Skönt att han inte är klar för 90 min, men jävlar vad jobbigt det kan bli om han kommer in mot trötta försvarare. P och Mano Garcia startar på topp. Jag kan tänka mig att ett möte med P är exakt vad som kan tända Gurra efter ett par mindre lyckade matcher på sistone. Och Nordh får för i helvete hålla sig på sin plats! Vet inte hur många chanser motståndarna skapat på oss i år efter att Nordh tjurrusat bortåt nånstans. Fortsätter det kommer Degen få en häääärlig yta att sätta bollarna på. Planen är tydligen i riktigt dåligt skick även om det lär bli fint väder i kväll. De räknar med 3000 pers så det lär också bli fin inramning. Om nu bara backlinjen kan skärpa till sig ordentligt och mittfältet vårt kommer upp i normal standard så ska vi väl kunna sno poäng. Frågan är bara hur fan vi ska kunna göra mål. Med kniven mot strupen sedan 1907 |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Brukarn |
|
||
Brukarn Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31inlägg: 6834 |
Ops, insåg just att det nog är mitt ansvar att ta med flaggor, och jag har en tandläkartid 14.30, så det blir lite tajt. Är det någon som skulle kunna hjälpa till med detta i eftermiddag?
...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Pinnen |
|
||
Registrerad medlem #58
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 16:41inlägg: 245 |
Gurra gör mål ikväll | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
sorry Bruk, hade du sagt till lite tidigare kanske
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Brukarn: låset funkar iaf nu. Var där förra veckan och lämnade respektive hämtade en banderoll, kontaktade vaktis då. Har nog tyvärr inte möjlighet att hämta flaggorna tyvärr.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
dogstar |
|
||
Registrerad medlem #183
Registrerad: Wed May 09 2007, 12:02inlägg: 280 |
Harligt Brukarn! Kan se framfor mig flaggorna i vantrummet . Harligt att det antligen ar premiar for IKS! | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
John |
|
||
Registrerad medlem #21
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 14:57inlägg: 1726 |
För oss akterseglade så sänds matchen i p4 värmland http://www.sr.se/Varmland/ ----------------------------------------------------------- Gamlingar sitter och minns hur det va. Visst e det bätter men int' e de bra |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
dogstar |
|
||
Registrerad medlem #183
Vad är detta? Värmländska huliganer? http://www2.unt.se/LinkCounter/1,4286,6622,00.html |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
dogstar |
|
||
Registrerad medlem #183
Hur är det man gör nu igen med UNT-länkar? | ||
Tillbaka till toppen |
|