Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
JTAs vara eller icke vara
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Sakul
Sun May 31 2009, 19:42
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Tycker gott att det här kan få en egen tråd.

JTA har väl knappast imponerat på mig. Konstiga laguttagningar som att envisas med att ha Shpetim på kanten, alltid starta med en underpresterande Makacha och nu senast bland annat sätta Gallo som vänsterback. Samtidigt har många spelare underpresterat grovt även när dom spelat på sin vanliga position. Det har varit grymt mycket skador och roterande i startelvan. Det har varit 4-2-3-1, 4-4-2 och andra meningslösa sifferkombinationer. Hur mycket ansvar har JTA, och vad är spelarnas fel? Handlar det om spelarnas inställning eller deras kunnande? Eller beror allt på att vi har sådan attans otur med skadorna?

Jag är egentligen ganska neutral i den här frågan. I början var jag helt klart på "ha tålamod-sidan", men nu direkt efter Mjällbymatchen ville jag helst bara panikvärva Rikard Norling som tränare och hoppas på det bästa. Det är självklart jättebra att tänka långsiktigt, men när det äventyrar Superettankontraktet är det väl knappast värt det? Jag menar, hur många spelare kommer vilja stanna om vi åker ur? Hur mycket pengar förloras? Hur många Uppsalabor går över till Stockholmslagen igen?

Men jag är knappast övertygad om att ett tränarbyte är vad som behövs för att klara oss kvar. Det kanske t.o.m skulle göra det värre. Det kanske går skitbra så fort vi får Mani, Hochen och hela backlinjen tillbaka?

Diskutera nu, och skippa gärna smutskastning och onödiga ironiska kommentarer. Det tycker jag att det funnits tillräckligt av på det här forumet på senare tid.

[ Redigerat Sun May 31 2009, 20:20 ]
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Sun May 31 2009, 19:58
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Frågan är om vi har råd att vänta på Blomman och dom andra. Så måste man ju också ifrågasätta hur smart det är att värva spelare med lång skadehistorik eller kända bekymmer, typ Blomman och Bringan. Hur smart är det också att starta en säsong med sex backar, sju om man räknar Palme?
Tillbaka till toppen
nyg86
Sun May 31 2009, 20:33

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Man måste kunna ifrågasätta dagens laguttagningar, Gallo på vänstern, flytta in och över StCyr, Olsson på högern istället för mitten...ja inte fan får man något förtroende med denna uppställning, speciellt som det verkade vara rena karusellen på vänsterkanten, hur fan tänkte de/han.
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 31 2009, 20:48

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Varför är jag inte förvånad? Konstigare laguttagningar har skett. Till exempel Bringan som vänsterback mot Ängelholm. Oj, vad han sög som vänsterback den matchen, av förklarliga skäl.

Min tillit till JTA har sjunkit otroligt. Hans snack om kontinuitet känns som en käftsmäll i ansiktet. Det är fan inte kontinuerligt att mixa runt på spelare, match efter match. Dela om en forwardsplats, låta den som blir över spela yttermittfältare. Flytta runt en enfotad talang från forward, offensiv mittfältare, till yttermittfältare, osv. Fan, jag tycker det är tröttsamt. Sedan, varför kan man inte hålla sig till sitt 4-5-1 (4-2-3-1 om vi ska prata så) då? JTA måste sannerligen tveka på sin taktik i och med alla hans ommöbleringar. Sir Alex Ferguson vann väl ligan utan att använda samma elva mer än två gånger på raken, men snälla JTA, det funkar inte med Sirius trupp.

Jag hade önskat mig att JTA var en långsiktig tränarlösning, för jag vill gärna ha lite kontinuitet på tränarsidan, men som det ser ut nu funkar det inte så. Vi får nog börja om från scratch, helt enkelt. Faktum är att vi behöver vinna nästan varannan match från och med nu. Tror att det krävs en förändring för det. Perra Hansson?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Sun May 31 2009, 21:43

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Det är fan inte kontinuitet att byta tränare för att man ligger sist, låt killen göra sitt jobb och skrik på läktaren i stället för i ett forum på internet.

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
ThomasD
Sun May 31 2009, 21:45
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Jag är generellt väldigt skeptisk till att tränarkickande är klokt. Mest tydligt tycker jag det är i hockeyn där det känns som 10-talet tränar bara snurrar runt och ena stunden gör succé och sedan fiasko osv. Man pratar ofta om att man vill få till en förändring och annat luddigt som man knappast kan säkerställa berodde på kickad tränare om man nu får den effekten. Utan att kunna min Perra Hansson särskilt bra så känns det som ett riktigt UNT-gubbe förslag.
Det känns som att så mycket i det här bygget faller om man byter ut JTA att det inte kan vara klokt att byta även om bygget i nuläget är fallfärdigt.
Tillbaka till toppen
Hinken
Sun May 31 2009, 21:46
Registrerad medlem #144
Registrerad: Wed Apr 11 2007, 05:19
inlägg: 30
Min spontana tanke är varför han kom till en början? Sportchef i Väsby är väl inte speciellt meriterande? Jag känner att han bör gå för att göra plats för en ny injektion. Kontraktet är viktigare än allt annat. Kontinuiteten får vänta...

Va?
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 31 2009, 21:58

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
RRR: Vad vill du jag ska skrika på läktaren? "Avgå JTA"?

Hinken: Jeppes meritlista är ungefär lika smickrande som Milles.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Sun May 31 2009, 22:55
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det är ju fortfarande spelarna som ska göra jobbet, och vad spelarna tycker i frågan bör därför vara ganska så avgörande i frågan. Mille rök snabbt för att han inte hade spelartruppens förtroende. Jag tror däremot att JTA har förtroende som ledare. Och så länge han har det bör han definitivt vara kvar.

Om han nu inte skulle ha det blir ju frågan vem fan vi ska ta in. En extern lösning tror jag är ekonomiskt helt oförsvarlig och omöjlig. Den enda möjligheten tror jag isåfall är att göra en intern rockad. Och frågan är om någonting blir bättre av det.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Jun 01 2009, 00:17

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Bigbadda skrev ...
Frågan är om vi har råd att vänta på Blomman och dom andra. Så måste man ju också ifrågasätta hur smart det är att värva spelare med lång skadehistorik eller kända bekymmer, typ Blomman och Bringan. Hur smart är det också att starta en säsong med sex backar, sju om man räknar Palme?


Frågan är om du har koll på Blommans skadehistorik? Killen har haft fyra skador på nio år. Det kallar jag inte "lång skadehistorik", men det är klart, allt är relativt. Han har brutit näsan, haft en sträckning och haft en märklig knäskada, det kallar jag inte några "kända bekymmer". Samtidigt, skulle Blomman inte haft den där skumma knäskadan i fjol så skulle han ju inte spela här. Det är han för bra för, i grund och botten. Det är bara att hoppas att killen blir frisk.

Vad gäller Bringan? Ett konstigt kapitel, men bör nog vara fit-for-fight nästa söndag. Liksom Hasse.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Jun 01 2009, 00:17
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag vill veta vad som ska göras för att vi ska lyckas vinna varannan match från och med nu. Jag baserar min inställning till JTA på svaret på den frågan.
Tillbaka till toppen
garligur
Mon Jun 01 2009, 06:02

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Kan ju lägga min kommentar här också, eftersom det blivit en ny tråd i ämnet...

Självklart ska man få tycka vad man vill och om vem man vill. Jag tillhör ju de som försvarat Jens och tycker det han säger verkar logiskt. Men dessvärre ser jag inte att spelarna utför detta. Det kan vara brist på kunnande givetvis, men det är skillnad på att bli uppsnurrad och att inte ens försöka.

De enda förklaringarna jag ser är endera att man inte tror på sin tränare (vilket innebär en förtroendekris, där det inte finns så mycket mer än en utväg) eller att man inte vågar. Även där har givetvis tränaren ett ansvar, men då bör man kanske istället för att sparka ut någon, försöka komplettera staben. Det är nämligen väldigt dyrt att sparka en tränare och dessutom kunde det, som flera sagt, vara intressant att se vad Jens får ut med en skadefri trupp.


När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
ex17
Mon Jun 01 2009, 08:46

Registrerad medlem #22
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 16:24
inlägg: 733
Vore intressant att höra Berglund kommentera i denna tråd. Jag tycker tråden är väldigt desperat och konstig.

Bara det snyggaste laget vinner varje gång är jag nöjd
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Jun 01 2009, 08:54

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jaha...

Att vi fans tycker och blir "desperata" och "konstiga" kanske inte är så konstigt när laget i våra hjärtan berör så pass mycket. Jag tycker dock det är rätt mycket konstruktivt sagt i detta tråd och inte bara en massa enbart "AVGÅ!!1 AVGÅ!!11 ANNARS JÄÄVLAR!!!!11ettettett"-snack. Självklart är vi amatörtyckare, men vi måste ju också få skriva av oss.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Mon Jun 01 2009, 12:16

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Jag tillhör dem dom inte vill byta tränare i dagsläget. Men självklart är det knappast fel att diskutera saken när vi har 6 poäng efter 10 rundor. Fast självklart bör även truppens bredd och spelarnas insatser såväl individuellt som kollektivt gramskas och diskuteras.
Tillbaka till toppen
Sakul
Mon Jun 01 2009, 14:05
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Om JTA har spelarnas förtroende så blir det nog bara värre om man kickar honom. Så länge spelarna tror på honom gör jag också det. Fast då finns ju iofs det där lilla kruxet att det är svårt att veta om spelarna tror på honom eller inte.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Jun 01 2009, 14:09

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag tror det råder lite delade meningar på den biten.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Lemon
Mon Jun 01 2009, 15:45

Registrerad medlem #312
Registrerad: Wed Apr 16 2008, 13:42
inlägg: 813
Jag skulle vilja vara mer upprörd, men känner mig mest tom.

Jag skulle vilja veta vad som behövs och föra fram det med emfas. Det känns som att allt som kan gå dåligt också har gjort det. Både i stort och smått. Samtidigt behövs det kanske inte heller så mycket för att skutan skall vända. Skadeproblematiken lär ordna upp sig. Spelarkapaciteten torde räcka för att slippa kval.

Vi må ligga sist, men det är flera lag som det går dåligt för. TFC ovanför kvalstrecken har bara tre poäng mer. Bra utdelning i matcherna före uppehållet och det är match igen.

Vad dåligt allt är!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Jun 01 2009, 16:12
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Lemon skrev ...

Vi må ligga sist, men det är flera lag som det går dåligt för. TFC ovanför kvalstrecken har bara tre poäng mer. Bra utdelning i matcherna före uppehållet och det är match igen.

Otroligt sant. Tyvärr så är det ju inte mycket som talar för att det blir det. Jag vill inte låta övernegativ, men vi är ju inne i en klart nedåtgående trend.
Tillbaka till toppen
70
Mon Jun 01 2009, 19:50

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
När JTA och Brännan får en hel och frisk trupp att jobba med efter sommaren kommer det vända (Siriushöst). 3 pinnar upp till över strecket. Det är lugnt. Viktigt är sen också att hålla formen uppe över vintern så inte även säsongen 2010 börjar med kräftgång.

Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Jun 01 2009, 20:02
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Hoppas du har rätt.
Tillbaka till toppen
Big Spender
Mon Jun 01 2009, 20:37
Registrerad medlem #308
Registrerad: Wed Apr 02 2008, 22:00
inlägg: 786
Eftersom alla åtminstone verkar vara överens om att man åtminstone bör få framföra sin åsikt... så gör jag det också.

Själva tjusningen med att följa ett lag på nära håll är väl att man får uppleva både med och motgångar? Jag är en betydligt flitigare bandybesökare (missat endast ett fåtal matcher de sista 28 åren) än fotbollsdito (ser kanske drygt hälften av hemmamatcherna) . Dock har jag altid, trots rejäla bakslag på både vita och gröna planer, återvänt för att se när de blåsvarta bollspelarna kommer ut till match...oavsett division, oavsett position i tabellen, oavsett väder, oavsett spelare och tränare.

Min poäng är att jag uppskattar även när det går dåligt!

Att få lida med laget emellanåt (eller hyfsat ofta om man är Siriussupporter) gör bara glädjeruset så mycket större när framgångarna kommer. Att, för att ta Bandyn som exempel, få känna himmelsk lycka över en knapp 2-1 seger borta mot Falun i en match med mediokert spel är ändå på något sätt den sanna glädjen. En känsla som man som exempelvis Edsbysupporter de senaste åren måst vänta till finalen för att få känna. Jag älskar exempelvis när ni i kärnan i klacken stämmer upp till "Sirius, vi ger aldrig upp..." när vi ligger under med 5-0 mot Byn.

Jag blir inte ett smack gladare av tränarbyten, det som behövs nu är bara en tåfjutt till en 1-0 seger borta mot Vasalund (helst skall den inte ens vara välförtjänt) . Och en förlust gör bara att man får gå med tagelskjortan ett tag till medan man räknar poäng och försöker se möjliga utvägar ur lidandet! Sen blir glädjen än större när en comebackande Hoch drämmer in två i nästa hemmamatch...Härligt!

Kämpa på Jensa...kämpa på, svart och blå!


-----------------------------------------------------------
Kämpa på, svart och blå!


Tillbaka till toppen
Andreas
Mon Jun 01 2009, 20:59

Registrerad medlem #17
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:26
inlägg: 145
Big Spender skrev ...

Eftersom alla åtminstone verkar vara överens om att man åtminstone bör få framföra sin åsikt... så gör jag det också.

Själva tjusningen med att följa ett lag på nära håll är väl att man får uppleva både med och motgångar? ...


Tack. Håller med dig om typ allt du skriver.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Jun 01 2009, 21:29

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag var också en av de tolv Siriusfansen som befann sig på Lugnet förrförra vintern. Det var underbart, javisst. Liksom ödesmatchen i Gurkburken mot Tillis....mums. "Motgångsframgångar" kan vara sköna men jag önskar ändå att klubben alltid ska gå framåt och därför vill jag att det ska gå så bra som möjligt. Palla en oglamorös norretta liksom.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Tue Jun 02 2009, 08:41
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Big Spender: Det du skriver är mycket vackert och väldigt sant. Jag har följt fotbollen på nära håll i snart tjugo år, och det har alltid varit samma känsla när våra blåsvarta hjältar sprungit in på Studans gröna (ibland) matta. Den serie Sirius spelar i kan aldrig vara oglamorös.
Självklart hoppas och tror jag att vi reder upp det här och förnyar kontraktet med superettan, men det är en konst att kunna ta en motgång med stil.



[ Redigerat Tue Jun 02 2009, 08:58 ]

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Joint
Tue Jun 02 2009, 10:26

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
bla bla bla

bla bla bla

bla bla bla

Jag vill inte att vi ska åka ut. Inget tjafs, inga konstigheter.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
ex17
Tue Jun 02 2009, 11:32

Registrerad medlem #22
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 16:24
inlägg: 733
Joint skrev ...

bla bla bla

bla bla bla

bla bla bla

Jag vill inte att vi ska åka ut. Inget tjafs, inga konstigheter.


Nej det är det nog ingen som vill men till vilket pris är väl frågan. (jag hävdar att förra året blev konstgjord andning eftersom man tog in en kortsiktig lösning med Jocke Mattson. Från styrelsens håll bör man ju se JTA i ett längre perspektiv än 1 säsong)

Låt JTA vara kvar och ge honom och övriga laget chansen (och stödet) till det med en skadefri trupp innan ni ropar på bödlarna. Stabilitet och långsiktighet kommer ge resultat.


Bara det snyggaste laget vinner varje gång är jag nöjd
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Jun 02 2009, 11:40

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Förra året var vi ju mer eller mindre tvungna att sparka Mille/Gary, det går inte att ha ett tränarpar som är oomtyckt av spelarna. Jag vet inte hur det står till med nuvarande tränarpar.

Jag hoppas det blir bättre. Å andra sidan kan det ju inte bli sämre.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Håwe
Tue Jun 02 2009, 12:58

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Att frustrationen är stor över Sirius resultat i år beror ju helt på den målsättning och rapporter om förändringsarbete man gått ut med. Allsvenskan 2012, bättre träningsmöjligheter, bättre rehab osv. Om man från början sagt att vi får vara glada om vi hänger kvar men det gör inte så mycket om vi åker ur för vi satsar långsiktigt men har inte råd just nu så vi har värvat några osäkra kort som kan bli bra. En del är skadebenägna. På sikt kan vi spela ihop ett bra lag och åker vi ur i år så går vi nog upp nästa. Då hade jag med flera tagit det och inte förväntat oss något. Förväntningarna om resultat har man själva lagt på laget och hos alla fans.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
ex17
Tue Jun 02 2009, 13:18

Registrerad medlem #22
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 16:24
inlägg: 733
Håwe, visst har du en poäng i det men o andra sidan är det någon som trott på denna vision/mål? (Jag vet att det är skillnad på vision och mål, dock vet jag inte om klubben har det som en vision eller ett mål vilket är av yttersta betydelse gällande förväntningar). Den känns för kortsiktig såvida man inte har en finansiär ala Abramovitj som kan köpa ett lag som leker hem SE.

Bara det snyggaste laget vinner varje gång är jag nöjd
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System