Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
JTAs vara eller icke vara
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Lemon
Tue Jun 02 2009, 14:03

Registrerad medlem #312
Registrerad: Wed Apr 16 2008, 13:42
inlägg: 813
Jag tror att många har uppfattat Allsvenskan 2012 som ganska realistiskt. I vart fall att allsvenskt spel inom några år skall vara en möjlighet. Förändringen i träningsdos är ju ett led i detta. Att eventuellt åka ur upplevs då som en besvikelse. Det finns även anledning att misstänka att planerna också har använts i rekryteringen av spelare.

Att åka ur SE vore tragiskt av många andra skäl än sportsligt. Att följa ett lag i division 1 är inte lika kul, annat än för den lilla skaran av hard core supportrar. Långt mindre massmediabevakning gör det mindre intressant. Färre på läktaren går det tråkigare att titta. Svårare att rekrytera spelare, personal och supportrar. Uppsala borde kunna ha ett lag i Allsvenskan, i synnerhet som dynghåla kunde det.

Enligt mitt förmenande är en väsentlig del för att uppfylla framtidsplanerna att Sirius blir Uppsalas lag, inte AIK. Om IKS blir nummer ett kommer det att bli fler åskådare vilket ger bättre upplevelser och i sin tur fler åskådare och massor av pengar. Även företag och andra sponsorer kommer att bli villigare, i synnerhet som fler personer på ledande positioner får blåsvart hjärta. Så länge IKS inte spelar i Allsvenskan kommer många att ha ett lag även där, men detta lag måste bli andralaget. Division 1 är livsfarligt.

Detta sagt tror jag att Sirius spelar i SE nästa år.

Vad dåligt allt är!
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Tue Jun 02 2009, 14:04

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
JTA sitter inte direkt i en avundsvärd sits för tillfället. Det är hans första jobb som huvudtränare på "elitnivå". Han har en av de mindre budgetarna i serien. Truppen är knappast så bred som han hade önskat och den har dessutom sargats oväntat hårt av skador. Det inledande spelschemat har varit så tufft det kan bli i den här serien, både sett till vilka lag vi mött och matchtätheten. Rimligtvis har hans självförtroende fått sig en törn och som flera har varit inne på så skulle nog både JTA och spelarna dra nytta av en erfaren och meriterad idrottspsykolog just nu.

Jag hade hoppats att vi skulle ligga högre i tabellen i det här läget men jag kan inte påstå att jag är helt förvånad med tanke på att vi har en ganska oerfaren trupp och vi har mött många förväntade topplag. Faktum är att de flesta av oss innan seriestarten lovordade Jens visioner om hårdare träning, bättre organisation runt träningarna, fler ungdomar som får chansen och att vi ska försöka spela en attraktivare fotboll. Nu har det, av olika anledningar, inte funkat som vi hoppats och då är det lätt att i efterhand säga att JTA har gjort fel och att allt ska raseras och byggas upp på nytt av någon annan.

Eftersom vi ligger sist så ser många fans och "förstå-sig-påare" fel i allt. Det ligger i sakens natur. För en manager skapar det dock en Moment 22-situation. Om han ställer samma manskap på banan som i matchen innan så gnäller man på att han inte gör något. Om han istället byter ut några spelare eller låter dem byta position saknar han kontinuitet. I det här läget kommer allt han gör att kritiseras. Så länge vi inte börjar ta poäng. Om JTA blir kvar på sin post och Sirius klättrar i tabellen kommer den här diskussionen att vara glömd efter säsongen. Om han sparkas nu och vi åker ut kommer styrelsen att att kritiseras för att han inte sparkades tidigare och/eller för att hans efterträdare var för kass.

Det viktigaste i det här läget är rehab. Både mental och fysisk. Det är möjligt att den tuffa försäsongsträningen slitit mer än väntat på spelarna som inte är vana vid den belastningen. Vi måste ha friska spelare som är beslutsamma och hungriga. Den primära målsättningen bör vara att ta fyra poäng mer än Väsby och Trollhättan gör. Just nu tror jag att vi ska titta närmare på vad som kan tillföras för att vi ska lösa det här, inte vad vi kan rasera. Har JTA spelarnas förtroende tycker jag inte han ska sparkas nu.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Jun 03 2009, 12:26

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Zoran har fått sparken av Djyrgår'n!! Denne Zoran var ju på Studan för en stund sedan. Vet inte om det kan betyda något men kom att tänka på det nu när jag läste om Zorans avsked...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Jun 03 2009, 12:35
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det hoppas jag sannerligen inte. Zoran är kanske inte helt utan förtjänster, men i det här fallet vore det som att släcka elden med bensin.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Wed Jun 03 2009, 12:54

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
En stryrelse som beslutar att laget ska spela 4-3-3 och sen anställer två tränare med vitt skilda bakgrunder för att genomföra det. Ungefär lika effektivt som en tjeckisk charkaffär innan järnridån föll. Konstigt att inte det funkade.

Vad det gäller Zoran på Studan så är han för mig marginellt attraktivare än Sören Cratz, Peter Antoine eller Liston Söderberg. Med andra ord: han har inget här att göra.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Jun 03 2009, 13:11

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag vill inte heller ha Zoran, absolut inte. Men om man nu skulle se till en etablerad tränare med tidigare erfarenheter så skulle det ju kunna vara ett alternativ, men det verkar som att klubben vill fortsätta med JTA oavsett. Eller om det går riktigt åt skogen gör man väl en tillfällig lösning med Jocke igen eller något sådant. Det sista vore riktigt, riktigt misslyckat.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
garligur
Wed Jun 03 2009, 13:14

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Men med "den galne tysken" så skulle det i alla fall vara garanterat mer underhållande än vad det varit hittills. (Fast kanske inte spelmässigt dock).

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Tobbe
Wed Jun 03 2009, 20:11

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Big Spender// Håller med dig. Oavsett vilken division de lirar i så pumpar hjärtat alltid lika hårt när de läser upp startelvan. Faktum är att jag faktiskt till och med tycker att det var roligare förr. Vad det gäller underhållningsvärdet så får IKS gärna lira div 2. Men det vore förståss katastrof för klubben.

Men till saken, avgå inte!
Tillbaka till toppen
ex17
Thu Jun 11 2009, 10:50

Registrerad medlem #22
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 16:24
inlägg: 733
Efter 3 poäng tystnade tråden...

Bara det snyggaste laget vinner varje gång är jag nöjd
Tillbaka till toppen
Sakul
Thu Jun 11 2009, 10:55
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Fast den tystnade ju iofs 4 dagar innan dess.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu Jun 11 2009, 16:14
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Sakul skrev ...

Fast den tystnade ju iofs 4 dagar innan dess.

Vi hade väl gnällt av oss.
Tillbaka till toppen
Andreas
Thu Jun 11 2009, 17:28

Registrerad medlem #17
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:26
inlägg: 145
ex17 skrev ...

Efter 3 poäng tystnade tråden...

Ha ha, tänkte precis det samma i början av veckan. Nu är allt frid och fröjd.
Tillbaka till toppen
Lemon
Thu Jun 11 2009, 19:17

Registrerad medlem #312
Registrerad: Wed Apr 16 2008, 13:42
inlägg: 813
Försök inte! Frid- och nöjdfull känner jag mig bara efter vinst på lördag. Som tidigast. Just det.

Vad dåligt allt är!
Tillbaka till toppen
GA
Tue Aug 11 2009, 10:41
Registrerad medlem #119
Registrerad: Thu Jan 11 2007, 21:45
inlägg: 60
Tar upp en insomnad tråd igen efterson UNT efter BOIS-matchen skriver om en "spricka" mellan JTA och Brännan. Samtidigt offentliggörs på officiella att Zaine kommer tillbaka till klubben i form av instruktör till Tipselit medan Mattias Eriksson är sjukskriven.

Vad händer?

Under BOIS-matchen syntes ingen Brännsträm till (i så fall såg jag inte det). Däremot den "sjukskrivne" Mattias Eriksson vid JTA:s sida.

Hur är det mellan Brännström och JTA? Hur sjuk är Mattias? Vad är Zaines eg. roll? Är Brännström på väg ut och ersätts av Mattias? Ersätts i så fall Mattias av Zaine?

Många frågor. Är det någon som har några svar?
Tillbaka till toppen
John
Tue Aug 11 2009, 10:45

Registrerad medlem #21
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 14:57
inlägg: 1726
Brännan var avstängd.



-----------------------------------------------------------

Gamlingar sitter och minns hur det va.
Visst e det bätter men int' e de bra
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Aug 11 2009, 10:59

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Vad jag tror, som svar på dina frågor:

Brännan var inte på bänken eftersom han blev utvisad mot LSK och därmed förpassad till läktaren. Där satt han (med bland annat Kleber) hela matchen vad jag kunde se.

Mattias Eriksson råkade ut för en relativt svår sjukdom i våras och låg på Ackis i flera månader. Det kommer nog att dröja innan han kan vara tillbaka i tjänst även om han glädjande nog har setts kring laget mer och mer på sistone. Och om jag minns rätt har han hållit hus kring bänken även de senaste matcherna, så det är inget nytt med det.

Jag gissar att det är precis som det står i pressmeddelandet att Zaine har anställts eftersom det inte är sannolikt att Mattias Eriksson kommer kunna arbeta regelbundet på den del av hans tjänst som rör Tipselit resten av året. Men det har jag inte hört något om.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Sep 16 2009, 21:15

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Måste vara en soppa i UNT? Jag tolkar det lite kritiskt så.

I alla fall så nämns Flott-Bosse som en tänkbar kandidat. Eventuell presentation av ny tränare på fredags sägs det....

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Sep 16 2009, 21:51

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
"Lite kritiskt..."

Det är tre viktiga poäng som står på spel på söndag. Jag är inte konspiratoriskt lagd, men jag tror Zoran Lucic leende bara blir bredare och bredare för varje dag vi fortsätter att göra bort oss i IK Sirius.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Sep 16 2009, 21:51

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Erlingmark skrev ...

"Lite kritiskt..."
Så kan man också formulera sig.



Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Sep 16 2009, 22:05

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
nu menade jag iofs att jag var kritisk till trovärdigheten med att vi verkligen jaga ny tränare, lex samarbetet med aik. unt-soppa.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Sep 16 2009, 22:09

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Aha. Ja, jo. Men som man bäddar får man ligga. Om vår vd glatt öppnar för alla tänkbara spekulationer och säger till media att man "tittar på olika alternativ", så lär ju både fans och spelare få finna sig i att hela stan spekulerar vilt. Och i Göteborg sitter Zoran och hånskrattar...

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Sep 16 2009, 22:18

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Mjo. I går gick man liksom ut med: "Tills vidare tar Andreas Brännström över som ensam tränare för Sirius a-lag.". En dag senare och situationen är annan. Vilken jävla karusell...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
garligur
Thu Sep 17 2009, 07:37

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Fick rysningar nu på morgonfikat, när man ser tränardiskussionen i UNT, och alldeles för nära denna diskussion fanna en bild på Flott-Bosse.....

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
John
Thu Sep 17 2009, 07:52

Registrerad medlem #21
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 14:57
inlägg: 1726
FlottBosses enda fel i mina ögon är det där med ESK. Menvafan efter lite stänk med vigvatten samt bot och spek så får han gärna hoppa in.

-----------------------------------------------------------

Gamlingar sitter och minns hur det va.
Visst e det bätter men int' e de bra
Tillbaka till toppen
garligur
Thu Sep 17 2009, 07:56

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Nej, nej och åter nej!!! Heller Bo-Hugo Kronhjort från BK Bollen!!! (dvs vem som helst).

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Sep 17 2009, 07:59

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Blir flottbosse ny Siriustränare lägger jag ner!!!

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Sep 17 2009, 08:07
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Hoppas de tar sitt förnuft till fånga. Palla Bosse liksom.
Redan innan Jens T dök upp föreslog jag Brännan som huvud och Gallo som ass. Värt ett försök?

[ Redigerat Thu Sep 17 2009, 08:15 ]

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Farbror
Thu Sep 17 2009, 08:58

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Det kan väl omöjligt bli någon annan än Brännan? Vi har en mordviktig match på Söndag och vi behöver någon som är insatt.

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Farbror
Thu Sep 17 2009, 09:00

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Flott-Bosse som tränare måste vara kopplat till någon slags återköpsgaranti på säsongskortet.

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
RRR
Thu Sep 17 2009, 09:09

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
För satan ingen flott-Bosse i Sirius. Ingen som sitter och apar sig i tv, en seriös tränare tack

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System