Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Västra Sidan-relaterat
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Hur beter vi oss på forumet?
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Bigbadda
Thu Apr 09 2009, 15:04
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Brukarn: Du får gärna låsa den här tråden också, eller ta bort inlägget, men jag förstår inte varför det hela tiden är jag som blir måltavla för dej? Det faktum att Garligur har skrivit 500 inlägg där han gnäller på hall, gnäller på folk som vill ha hall eller gnäller på folk som nämner ordet hall, verkar ha gått helt förbi dej. Eller varför inte när en debatt kommer upp som jag inte startat, då är det fortfarande jag som är skyldig. Jag tycker du ska klaga på ThomasD eftersom han direkt går in och dissekerar mina inlägg för att hitta något att klaga på, trots att vilket spån som helst borde inse att det kanske finns en viss humor inblandad, medan jag bara besvarade det. Hur i helvete är det då mitt fel? Jag börjar tröttna på att det tydligen är jag som gör allt fel, när "gamlingar" kan skriva lite vad som helst hur många gånger som helst utan tillrättavisning.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Apr 09 2009, 15:15
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Visst kan det diskuteras, om vi håller det till en egen tråd. Jag raderar och låser trådar när de spårar ur i destruktivt och meningslöst gnällande. Personligen är jag ganska road av garligurs hallgnäll, därför att precis som du själv skriver, "vilket spån som helst borde inse att det kanske finns en viss humor inblandad". Jag såg däremot inte mycket humor i tråden jag just låste.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu Apr 09 2009, 15:18
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Själv är jag inte ett dugg road, jag är trött på det. Garligur har gjort sin uppfattning väldigt tydlig, allt som kommer nu är bara tjat och gnäll. Det är väl inte vad du som moderator personligen tycker är kul och inte som ska avgöra?
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Apr 09 2009, 15:30
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Nä, men jag har ju inte mycket annat än mitt eget omdöme att gå efter när jag modererar. Enligt min uppfattning bidrar garligurs inlägg sällan eller aldrig till att trådar spårar ur. Det är ganska sällan jag behöver gripa in som moderator, men jag är medveten om att Bigbadda är en gemensam nämnare för de flesta trådar jag har raderat i och låst. Om det är rättvist eller inte får andra bedöma, men det är tråkigt om du uppfattat dig som någon form av "måltavla".

[ Redigerat Thu Apr 09 2009, 15:34 ]

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
ThomasD
Thu Apr 09 2009, 15:32
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Jag menade som sagt inte att gnälla och skrev mest en iakttagelse som jag fann lie lustig och som jag dörför försökte göra mig lite lustig gällande. Jag misslyckades tydligen. Bad iaf om ursäkt om nu det är värt ngt.
Tycker man ska skilja på gnäll på saker som hall eller spelsätt och gnäll på personer. Garys gnäll må vara tjatigt, men knappast nåt att stävja.
Jag har aldrig och kommer aldrig dissekera några inlägg för att kunna gnälla, jag läste och kommenterade. Inga konstigheter förutom att kommentaren bevisligen inte mottogs så positivt vilket den såklart inte behöver göras.
Det mesta här på forumet funkar trots allt ganska bra även om mycket blir OT, men oftast på ett helt ok sätt. Sen är det såklart trist om nån känner sig påhoppad mer än andra. Jag tror också att jag skrev min kommentar gällande dina inlägg (BigB) för att jag tycker du är lite "taggig" och gärna skriver både det ena och det andra till folk. Fast som sagt tycker jag i princip aldrig nån går över gränsen och taggar man bara ner lite så ska det inte vara ngt problem i framtiden heller.
Friends?
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu Apr 09 2009, 15:35
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
ThomasD: Jodå, no probs.

Brukarn: Måste vara skönt att hitta källan till allt ont genom att blunda och peka bara. Men fine, jag slutar skriva här så blir allt hunkey-dorey, mkay? Då blir jag inte den ende i alla fall som bojkottar det här forumet.

[ Redigerat Thu Apr 09 2009, 15:36 ]
Tillbaka till toppen
Andreas
Thu Apr 09 2009, 15:47

Registrerad medlem #17
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:26
inlägg: 145
Men herre gud...
Tillbaka till toppen
Carling
Thu Apr 09 2009, 15:48

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
"Åh nej. Snälla bojkotta oss inte"

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
Tifo
Thu Apr 09 2009, 15:50
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Klipp inte bort Garrys inlägg bara, de tillsammans med Steffes är ju det roligaste vi har på forumet!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Apr 09 2009, 16:09

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag har personligen lite problem med den här självpåtagana martyrrollen. Det har ju inte beslutats om någon gemensam kampanj mot dig, så om du känner dig kritiserad i tid och otid så kanske du borde rannsaka dig själv först?

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Apr 09 2009, 16:13
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Bigbadda: Då beklagar jag om du känner dig orättvist behandlad. Om du ändå väljer att stanna kvar så lovar jag att tänka till en extra gång innan jag modererar några trådar där Bigbadda är inblandad.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Foley
Thu Apr 09 2009, 16:21
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Andreas skrev ...

Men herre gud...


Håller med.
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Apr 09 2009, 16:42

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Bigbadda hälsar att han efter moget övervägande väljer att avböja ärade moderatorns erbjudande.

Jag var ett tag forumets hackkyckling, det gillades att citera det jag skrev och förlöjliga det, eller något i den stilen. En gång blev jag till och med kallad pubertal och omogen av Foley, där inlägget toppades av en mer eller mindre vädjan om att jag borde sluta stå i Västra. Men jag tycker jag har skärpt mig. Jag är långt ifrån felfri, men ett tag var jargongen i forumet trist gentemot mig, bland vissa skribenter. Nu tycker jag hela diskussionen börjar likna en storm i ett vattenglas. Och visst är det ... tråkigt ... att folk börjar "bojkotta" forumet, Bigbadda är den andra personen jag vet som gör det. En styrelsemedlem bojkottar forumet, hur ska det här sluta?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Tobbe
Thu Apr 09 2009, 17:10

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Nu är jag ju också moderator och kan inte riktigt se att BigB har blivit mer påhoppad än andra. Det finns som bekant ingen officiell linje i VSS för vad man får tycka och inte och jag tycker att det är tillräckligt högt i tak här.
Tillbaka till toppen
johann
Thu Apr 09 2009, 17:58
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
haha lite skumt att bli indragen som exempel i denna diskussion men ja. jag ser gärna att jag får skrika ut min frustration över domaren eller sirius spel utan att bli tillrättavisad som om jag var en barnunge.

sen tycker jag att alla kan skrika som fan och heja fram vårat sirius och försöka förbise de eventuella problem vi har med varandra som människor. det är nog där problemet ligger. alla kan inte va bästisar, men vi har i alla fall en gemensam sak!

nu fick jag mitt sagt. fan vilka original det finns i den här jävla klacken ha ha. kram på alla

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Hawkeye
Thu Apr 09 2009, 19:46


Registrerad medlem #330
Registrerad: Sun Aug 31 2008, 19:48
inlägg: 696
johann skrev ...

haha lite skumt att bli indragen som exempel i denna diskussion men ja. jag ser gärna att jag får skrika ut min frustration över domaren eller sirius spel utan att bli tillrättavisad som om jag var en barnunge.

sen tycker jag att alla kan skrika som fan och heja fram vårat sirius och försöka förbise de eventuella problem vi har med varandra som människor. det är nog där problemet ligger. alla kan inte va bästisar, men vi har i alla fall en gemensam sak!

nu fick jag mitt sagt. fan vilka original det finns i den här jävla klacken ha ha. kram på alla


ord! håller med om allt!


"I hate any advert that portrays football to be about anything other than pain and disappointment"
Tillbaka till toppen
RRR
Thu Apr 09 2009, 21:20

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
sirius hej

[ Redigerat Fri Apr 10 2009, 11:51 ]

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Fri Apr 10 2009, 06:57

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Till viss del kan jag nog hålla med om att det har blivit lite hårdare jargong på forumet, men det blir väl så när vi blir fler o fler som skriver o alla är vi ju så kallade experter:)

Tråkigt att Bigbadda känner som han gör.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Fri Apr 10 2009, 08:54

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Det blir ju alltid lite vanskligt att kommunicera i skriven text med folk som man inte riktigt känner. I princip alla som skriver här inne, förutom Gaffa som bara skriver astrista små sakliga inlägg med länkar till officiella sidan numera, sticker ut haken mer eller mindre då och då och de flesta får en liten snyting av någon när de gör det. Min upplevelse av VSS har alltid (nu går jag kanske inte lika långt tillbaka som kanske vissa andra stofiler, men det är en god handfull år i alla fall) varit att taket är högt och jargongen är ganska ... äh, finns inget bra ord på svenska men slå upp "bantering" i en ordlista. Jag gillar det personligen och pratar så och skriver så. Och nog fan upplever jag att 98 % av alla inlägg här inne håller klassen och bidrar till att detta är ett jävligt levande forum med högt i tak och snabba kast. Jag gillar det som fan. Tänk att ha ett renodlat hat-och-klag forum som vissa stockholmslag, eller ett ett-inlägg-i-månaden forum som Vetlanda BK, eller ett vi-är-inte-rasister-men... forum som VSK. Jag är fan för det allra mesta stolt över VSS. Det är kul.

Men det är klart att jag tar illa vid mig av kränkande kommentarer som den i den här tråden som Tifo skrev - att Garligur och Steffe skulle vara de roligaste i forum - när alla vet att det egentligen är jag. Eller när andra tror att de vet bäst om någonting när det i själva verket är jag som vet bäst om i stort sett allting. Eller när folk använder sig av ironi trots att alla vet att jag inte förstår ironi. Jag blir ledsen, sårad och kränkt. Och sårad.

Så. Nu har jag gjort mitt för att sticka ut hakan tillräckligt långt för att någon kanske ska vilja hugga och lappa till på ett lagom kul sätt och därmed fortsätta göra det här forumet dynamiskt och kul att uppdatera hela dagarna. Snälla Bigbadda, fortsätt härja på Brukarn och jiddra med Joint. Snälla Garligur, skriv något nytt och fräscht om hallar eller Ingvar Oldsberg igen, det var så länge sedan. Snälla Farbror, skriv något om statistik som ingen förstår och använd ord som min farmor slutatde använda 1932. Snälla CarlApan fortsätt älska innebandy i alla trådar.

Och snälla Erlingmark, håll käften för en gångs skull och sluta att antingen skriva romanlånga och horacedryga inlägg eller korta säga-a-utan-att-säga-b-inlägg. Men snälla alla andra, fortsätt!

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Fri Apr 10 2009, 18:17
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Bara för det där inlägget Erlingmark så ska jag fortsätta. Trots att jag känner mej ledsen, sårad och kränkt. Och sårad.
Tillbaka till toppen
ThomasD
Fri Apr 10 2009, 18:18
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Hurra!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Fri Apr 10 2009, 18:23
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Nu väntar jag bara på "fan också" från resten.
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Apr 10 2009, 18:32

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Woho, bojkotten varade i ungefär 24 h. Oväntat... Ursäkta men: ha-ha!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
johann
Fri Apr 10 2009, 18:43
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
och så var vi igång igen.. he he

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
garligur
Fri Apr 10 2009, 19:07

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Jag älskar fraktioner och inre stridigheter. Påminner mig om den lysande scenen i "Life of Brian", med de olika varianterna på Judéens frihetsrörelser, typ 3-5 medlemmar i varje fraktion.

Och för övrigt hatar jag er alla!! Jag har dessutom alltid rätt och ni har fel!!! En gringubbes signum!!!

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Apr 10 2009, 20:18

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
"Det svänger fort "

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Sat Apr 11 2009, 11:54

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Fan, vad det blev trevligt nudå, era jävlar. Det var ju inte meningen. Var är Kung Grön?

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
70
Sat Apr 11 2009, 18:29

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Vad hade egentligen hänt från början? Jag har inte haft ro för att lusläsa alla forumdelar på sista tiden. Jag bara läste den här tråden för rubriken fångade mitt intresse. Vilken tråd ska man läsa för att få bakgrunden till "tjafset".

Tillbaka till toppen
Brukarn
Sat Apr 11 2009, 18:34
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Den här tråden

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
70
Sat Apr 11 2009, 19:28

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Okej då vet jag.

Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System