Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius-IF Knorrping
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
70
Mon May 04 2009, 20:27

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Det borde vara gult kort på sån där uppvigling.

Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Mon May 04 2009, 20:34

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Spelmässigt var det absolut ett stort steg framåt jämfört med de två första hemmamatcherna. Inget snack om saken. Dock får jag känslan av att Peking, liksom vi, försöker spela ett spel vi inte till fullo behärskar. Det öppnade lite mer ytor för våra offensiva spelare än man kan räkna med om man möter traditionella köttlag à la Superettan.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Mon May 04 2009, 20:35

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Ja det var hemskt larvigt om inte annat. Det hade varit en annan sak om vi hade hånat honom hela matchen. Menmen skitsamma, han satte nog sitt firande i halsen sen ändå.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon May 04 2009, 20:44

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Makacha är ett fynd, spelar lätt och rätt och ger oss ett mittfält. Richardsson, say no more!!! Och Gallo har väl aldrig sett så tänd som när han kom in. När det lossnar för P då kommer trepoängarna. Till slut en uppmaning till Fenberg: Ge fan i snedsparkarna, mitt hjärta pallar inte.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
nr 4
Mon May 04 2009, 20:56
Registrerad medlem #129
Registrerad: Tue Feb 13 2007, 23:27
inlägg: 207
Men Fernberg gjorde väl en riktigt bra match. Ofta var det enkla pass. Sällan bollkladd eller chanstagningar. Ibland styrde Peking uppspelen så att F var tvungen att ta dem. Det kanske inte var så lyckat alla gånger, men jag tycker inte att kan gjorde bort sig.
Sedan är det en annan sak med Blomfärs på planen. Hans uppspel är betydligt bättre, så då får motståndarna styra uppspelen från Gurra istället. Vilket är en fördel för IKS.
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon May 04 2009, 21:01

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
I övrigt gjorde Fernberg en helt okey match, fick t.o.m. frisparkarna med sig. Men de där snedsparkarna hade kunnat bli ödesdigra, för billiga misstag på den här nivån.
Sen tycker jag Fredrik är klart bättre än förra säsongen då jag var ganska kritisk mot honom.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 04 2009, 21:20

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Fredrik börjar likna 2007-tendenser, jämnbra helt enkelt. Var riktigt bra mot BP också, förtjände inte att bli petad mot Falken.
Fernis ska inte sköta uppspel, så enkelt är det. Om han sedan är tvungen att göra det så ska han göra det så enkelt som möjligt för sig och det gjorde han i dag, men om Peking hade varit smarta skulle de ju sätta en fet press så fort Fernis fick bollen. Fernis gjorde en helt okej insats, men det är klart att något av de tre-fyra individuella jättemisstagen hade kunnat resultera i ett baklängesmål. Fast, var inte Peking väldigt uddlösa framåt? Lite som oss, fast änvärre.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon May 04 2009, 21:47
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Nu finns det referat:
http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?val=matcher&teamid=1&nav=202&CS_1513PageNo=2&CS_PageNo=2&id=6556&ptid=1508

Förresten, spelade vi inte 4-4-2? Jag tyckte det såg ut som att Hasani höll till längst fram.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dimman
Mon May 04 2009, 22:02
Registrerad medlem #97
Registrerad: Wed Nov 22 2006, 20:50
inlägg: 232
Jag tyckte det såg ut som 4-5-1 med Spetim mellan mittfält/anfall men jag kan ha fel. Makacha var riktigt bra bitvis. Verkar vara en utmärkt passningsspelare. Med Gallo och Makacha som centrala mittfältare så tror jag inte att det finns något lag i superettan med bättre passningskvalitet på de positionerna.

Och jag får krypa till korset och erkänna att jag faktiskt tyckte Fredrik var riktigt nyttig idag. P ser fortfarande ohet ut i vissa situationer men jag tyckte ändå att det var ett fall framåt idag.
Tillbaka till toppen
gaffa
Mon May 04 2009, 22:02

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
vi skiftade lite under matchens gång. från början var däremot shpetims utgångsposition bakom johan. håller med om att det emellanåt såg ut som 4-4-2, och det är inte en ocean av skillnad mellan sifferkombinationerna, utan det handlar mer om vad man gör med det och på vilket sätt. bra reff!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 04 2009, 22:04

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag tyckte det bitvis såg ganska så 4-3-1-1 ut. Det kändes ju som att Hasani var väldigt släpande forward.

Enligt mig ska få svenska lag spela 4-2-3-1, men jag lovar att ha lite tålamod med Sirius spelidé. Tycker det är få svenska lag som klarar av att spela 4-2-3-1 bra. Det skulle vara Kalmar förra året då, med sitt starka innermittfält och sina starka targetforward i Ingelsten och möjligen Ellos i år.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 04 2009, 22:16

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
För övrigt:
Fan vad usel Bamberg var. Lite som Hochen när han är dålig... Jag förstår dem IFK:are som vill sälja honom för att rädda ekonomin.

För övrigt 2:
Kryss i Åtvid-Jönköping och Väsby-Mjällby var ju lite smått överraskande.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue May 05 2009, 06:43
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Klart man blev glad när de satte 1-1 men med flyt/skärpa så kunde de ha vunnit både den här och Södra-matchen. Nu blir det tre läskigt svåra matcher (fyra med cupen) där två poäng är klart godkänt.
Fin bild på Richard och Lars på offsella. Båda ser glada ut.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue May 05 2009, 06:50

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Ja, det kvardröjande intrycket från gårdagsmatchen är nog trots allt en viss besvikelse över at vi inte fick med oss tre poäng. Vasgec räddar dem gång på gång och den här gången kan vi verkligen inte klaga på att vi inte skapade chanser. Visst, de var något bättre än oss i första, men i andra är det bara Sirius. Vad som är positivt är dock den omvända trenden i matchen jämfört med J-Södra där Sirius var klart bäst i första, men mattades i andra. Sedan är det självklart en OERHÖRD skillnad på att få 1-1 som vi fick det och att få 1-1 som Peking fick det även om resultatet är det samma. Det är ju också positivt.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Hornby
Tue May 05 2009, 07:12
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Ojojoj vilken avslutning på en med Siriusmått mätt ganska bra match. Om man vill överdriva lite så var det som att färdas från Visby till Väsby på 3 minuter!
Så här dagen efter, trots allt (som Erlingmark skriver) en viss besvikelse över att vi inte fick en 3-poängare.
Bäst i Sirius: RR, Gurra, Petter och Austin. Det är bara att be en stilla bön att vi får behålla den sistnämnde hela säsongen.



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
garligur
Tue May 05 2009, 07:56

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Ja, andra halvlek var riktigt trevlig. Är dock inte lika positiv som övriga. Jag tycker det duttas för mycket!! Skjut, skjut, skjut!!! Inget sidledspassande när man är två-tre meter utanför straffområdet!! Mani, bli frisk!!!

Tycker ändå de klara chanserna uteblir tack vare detta. Nicken borde suttit, annars bestod "chanserna" mest av chansbollar som ev kunde petats in. P är dessvärre hemsk just nu.

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue May 05 2009, 09:00
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag tyckte P var riktigt bra. Löper och jobbar gör han alltid, den här gången var han dessutom inblandad i några av de bättre chanserna. Det är bara målen som saknas.

Och skriv upp er till Assyriska nu för bövelen! Vi behöver 10 anmälningar till på fredag, annars blir det ingen resa.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Andreas
Tue May 05 2009, 09:16

Registrerad medlem #17
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:26
inlägg: 145
Jag tycker också att P var klart hetare än i de tidigare matcherna jag sett. Synd att nicken inte satt. Sedan kan jag hålla med om att det skjuts för lite. Landslagsmannen hade ett antal bra lägen (vad det såg ut från där jag var i alla fall), men valde att passa. I övrigt verkar han vara ett fint förvärv med bra, snabbt passningsspel. Lite långsam dock i vissa situationer.
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Tue May 05 2009, 12:10
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Ingen Södertäljeresa, är i Holland och kollar på fotboll. Synd att inte Dalton var sist på bollen, hade varit häftigt!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue May 05 2009, 12:59

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vi saknar en forward med målkänsla!! Det vilar en förbannelse över P:s skor och huvud..... I övrigt sprang han, osv osv, men det kan ju vilket stolpskott som helst göra. Med det sagt vill jag ändock påstå att det var P:s nästbästa match i år, och det kanske säger en del... Hochen, bli frisk och hitta fotbollsglädje. Vem annars ska göra mål? Shpettan kan ju, men han är ju inte renodlad forward. Jag vill ha en riktig target på topp! Ingen som bara djupledslöper, kutar, kutar, kutar och lökar offside. Vem ska han öppna upp för liksom?? Han har ju ingen anfallskollega!! 4-4-2 for president!!!!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue May 05 2009, 13:34

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
JTA "gjorde en Stahre" och kallade Pekings Wilhelmsson för "nummer 12" på presskonferensen.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue May 05 2009, 13:52

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
"I övrigt sprang han, osv osv, men det kan ju vilket stolpskott som helst göra."

Nu tycker jag att du gör dig dummare än du är. Det är en jävla skillnad på att bara springa runt och stressa backar och att ta genomtänkta löpningar för att öppna upp planen och skapa ytor åt medspelare och sig själv, populärt kallat spel utan boll. Så länge han orkade var P en av de bästa på planen igår tycker jag, det blev en markant försämring i anfallsspelet när han gick av. De flesta av oss har också sett att P kan göra mål - skillnaden mellan matchen mot J-Södra och den här var milsvidd vad gäller P. Hade gårdagens match kommit efter två matcher där P gjort tre mål hade de flesta - förmodligen du också - skrivit att P är i jävla bra form och att det bara var otur och dålig plan som hindrade honom från att göra mål. Nickskarven centimetrarna utanför i slutet på första håller till exempel HÖG klass.

Frågan om vem han ska öppna upp för verkar också lite konstig för oss som såg matchen igår. Både Petter, Shpetim och Haisem hade kanonlägen efter förarbete/löpningar av P.

Jag är inte dum i huvudet. Jag begriper att en anfallares uppgift är att se till att det görs mål. Det misslyckades P med igår, men att tro att en halvskadad och relativt otränad Hoch ska vara en rimligare lösning på målskyttet än P som han såg ut igår tror jag är rätt naivt.

Jag skulle nsaturligtvis också gärna se att vi hade en riktigt bra targetanfallare som gav oss alternativ. Inte minst för att skapa utrymme för övriga offensiva spelare. Men det verkar onödigt att drömma om spelartyper vi inte har. (Och by the way, David Elm var alltsom oftast target i Kalmar FF i fjol, Ingelsten var precis raka motsatsen, en anfallare som hade en tydlig uppgift att komma i djupledslöpningar från sin kantposition. Det går att vinna skytteligan i allsvenskan utan att ha några som helst targetegenskaper.)

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
RRR
Tue May 05 2009, 14:26

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Olausson....

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Joint
Tue May 05 2009, 14:34

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Nej, jag tycker inte det är så dumt. Ska en ensam forward behöva öppna upp ytor för andra? OK, han ska inte löka, men han ska ju kunna göra mer än att skapa ytor för andra. Att det blev en markant skillnad när P klev av berodde ju också på att vi inte hade någon forward att stoppa in. Visst hade P många chanser, vissa närmre än andra, men som sagt: det vilar en förbannelse över P:s skor och skalle..! Om vi ska ha en "öppna upp för"-forward så tycker jag vi ska ha en forwardskollega till honom. För så otroligt mycket förarbete tycker jag han inte stod för, mer än vid några enstaka få gånger där det höll på att hetta till.

Som sagt, Hochen tar bara upp en jävla massa plats just nu och måste komma i gång.. men han har i alla fall näsa för mål. P har inte direkt visat näsa för mål i år. Det gjorde han -04-05 och bitvis under -08. P gjorde väl typ tre mål under försäsongen om jag inte minns fel. Och sex strutar under hela hösten i fjol. Med det sagt vill jag att P med sin spring-och-öppna-upp-ytor-kompetens ska omskolas till högerytter, han gjorde det jättebra de gångerna han spelade där under försäsongen tycker jag. Och i ÖSK såg de ju bara honom som en ytter. Jag tycker tyvärr inte han har egenskaperna för att vara en ensam forward på topp men han är bra i övrigt och som sagt, jag vill gärna se honom på någon kant. Mot DIF var han riktigt bra då. Sedan handlar det väl mycket om självförtroende, får bara P i gång målskyttet snart så släpper det väl och slutar på 8-9 kassar i år. Men jag är inte den västringen som alltid försvarar P bara för att det är P. Jag försvarar inte heller Hogge, han måste som sagt komma i gång... Just nu är han bara ren misär. Jag tror man räknade för hårt på att Hogge skulle vara i form (och bibehålla den fina försäsongsformen), men Hogge är inte heller något sparkapital i den bemärkelsen att man vet vad man får alla gånger...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue May 05 2009, 14:39

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
RRR skrev ...
Olausson....

Absolut, varför inte? I går var han visserligen sjuk, men jag ser inga problem i att låta Olausson få spela 5-15 minuter per match. Det går ju helt i riktning med Sirius talangutveckling också. Är det någonstans dessa talanger ska blomma ut i så är det ju i Superettan. Matcha, matcha! Speciellt när vi inte har några andra anfallsalternativ i A-truppen... P - saknar målskärpa, Hochen - tillbaka i lökstatus, Shpettan - en tillbakaförflyttad position. Räknar inte Palmen som forward. Det vore jättekul om vi kunde få någon ung spelare att blomma ut lite extra, och då är det ju bra om man börjar slussa in spelare långsamt och kontinuerligt. Lite i fallet Linus Bylin, ESK, han kan nog blomma ut ska ni se.

Och apropå det här med talangverksamheten: har Ödqvist, Kango, Eklund eller någon annan spelare gjort bra ifrån sig i Tipselit/U21/SAIF: belöna!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue May 05 2009, 14:51

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Tillägg: Vid 4-4-2 tror jag P skulle bli mer lönsam. Då finns det en anfallskollega bredvid att öppna upp ytor till.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Pinnen
Tue May 05 2009, 15:08
Registrerad medlem #58
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 16:41
inlägg: 245
Tycker nog att det är ännu viktigare att öppna ytor för andra när man är ensam forward. Det är ju så det uppstår luckor för de som ska fylla på.

Sen hur högt upp en släpande forward/offensiv mittfältare ska ligga, det är en annan fråga.
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Tue May 05 2009, 18:16

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Någon insatt får gärna utveckla det där om att Hochen skulle vara tillbaka i lökstatus etc. Stämmer det inte att han har problem med ljumskarna? Det har jag hört från en källa jag betraktar som stensäker. Han spelade varenda minut i tävlingsmatcherna fram tills dess och gjorde dessutom ett inhopp ljumskproblemen till trots. Någon som känner till mer än så om Hochens status får gärna utveckla det hela och berätta vad som försiggår bakom kulisserna.
Tillbaka till toppen
gaffa
Tue May 05 2009, 18:39

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
@st. shitsausage: du har hört rätt. det sägs en del här som bör silas.
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Tue May 05 2009, 18:47

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Bra. Tack för den informationen gaffa.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System