Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly Season 09/10
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Golli
Thu Oct 29 2009, 13:15
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Är det inte läge att fullt ut satsa på Ct Cyr som vår man i mittens rike!? Ung, tuff och teknisk.
Tillbaka till toppen
RRR
Thu Oct 29 2009, 14:45

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Fredrik förtjänar bättre än att bli driven med i gbn...
Han är en som aldrig ger sig och aldrig ger slaget förlorat, lite samma inställning som Tighe ungefär. Sedan kanske han inte är den som man bygger spelet runt men definitivt en som kan behövas i benkäckarserien norrettan

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Farbror
Thu Oct 29 2009, 15:20

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157

Ord!

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Hornby
Thu Oct 29 2009, 15:34
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Joint skrev ...

Hörde att en till spelare har tackat för sig. Ej heltidsproffs.


Love? Blomman? Palmen?

När det gäller RR så hoppas jag verkligen att han stannar, men jag har börjat förbereda mig mentalt för att han lämnar. Det vore verkligen synd då han är den klart bästa målvakt vi haft de senaste 10 åren.

Tittar man på den nuvarande truppen så är försvaret som alltid akilleshälen. Bringan och Blomman är med sina skadeproblem två stora frågetecken, och att Gurra kommer att lämna oss har väl aldrig kännts mer troligt. Han blir 28 nästa år och ska han få prova på allsvenskan så är det väl nu eller aldrig. Luggen vill jag ha i truppen, men att han får starta så många matcher är ett kraftigt underbetyg åt de defensiva värvningar som gjorts de senaste säsongerna. Haisem har imponerat stort och måste stanna! Fernberg har sina brister som mittback, men jag tror att han kan göra det riktigt bra i ettan. Skriv snarast ett riktigt kontrakt med Z och gärna hans brorsa också!

På mitten är det trångt. Hoppas hoppas att vi får behålla Gallo, Jernberg och Fredrik. Mani måste vara grymt revanschsugen och nu när han är skadefri vore det märkligt om inte klubben erbjuder honom ett nytt kontrakt. Petter har gjort en bra säsong och det borde finnas klubbar på åtminstone SE-nivå som är intresserade av hans tjänster. Han känns dock som en genuin Siriuskille och jag tror och hoppas att han skriver på för en förlängning i blåsvart. Love är ett stort frågetecken. Kontraktet går ut och hans skadeproblem stora. Jag undrar om någon av parterna är intresserade av en ny påskrift? Sunshine, Ian och Östlund är framtiden och bör behållas. Kanske med utlåning av någon.

Offensivt finns det en del frågetecken. Att Hochen lämnade var väl denna sillys säkraste spelarförlust. Jag skulle bli väldigt förvånad om Shpetim stannar. Dessa två måste ersättas. P är blåsvart ut i fingerspetsarna och kommer att stanna. Sunday skulle vara väldigt intressant att se i ettan och visst skrev man ett flerårskontrakt med honom? Palmen har varit ung och lovande lite väl länge nu. Han har visserligen haft en del otur med skador, men jag tror inte att han spelar i Sirius 2010.

Tränare och sportchef måste bli klart inom en snar framtid!



[ Redigerat Thu Oct 29 2009, 15:40 ]

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Sakul
Thu Oct 29 2009, 15:39
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Och tränaren skall vara Brännan. Punkt.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu Oct 29 2009, 17:28

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Tränare och sportchef är i praktiken klart enligt en person med betydande insikt som jag råkade träffa på stan idag. Känns väldigt bra.

Min förhoppning är annars att stommen till en trupp ska vara klar i december redan, och jag tror att det är goda chanser för det. Det vill säga att jag hoppas att det ska finnas en kontrakterad startelva som duger i serien som minimum. Jag uppfattar det som att flertalet spelare är intresserade av att fortsätta, men sedan vet man ju aldrig vad som händer i konkreta förhandlingar.

Men i ärlighetens namn, det är inte så många spelare som spelat sig till ett enormt intresse från elitklubbar under året. Spelare som jag tror att vi kan räkna bort helt (observera tror, jag vet inte): Richard, Gurra, Shpetim, Love, Hochen. Spelare som jag tror är 50-50 att få behålla som bäst: Gallo, Blomman. Resten tror jag sannolikheten är okej för att de antingen kommer att finnas kvar eller inte erbjudas förlängning.

Återigen, näst efter beslutet om Sportchef och tränare, är det absolut viktigaste att försöka få behålla Gallo. Det är trots allt en spelare som i en defensiv mittfältsroll gör i princip lika mycket poäng som Ante Eriksson gjorde från sin offensiva. (Och som när han spelade offensiv mittfältare vann poängligan i superettan, om jag minns rätt.) Helt enkelt en spelare som ingen av våra seriekonkurrenter ens skulle få för sig att drömma om att ha i sina lag. Jag tror fortfarande vi har chansen.

Vad gäller Jernberg ser jag fram emot en säsong där han pallar 90 minuter redan från första avspark och där han får spela centralt. Ett centralt mittfält med Gallo, Jernberg och Fredrik är minst sagt av riktigt, riktigt hög div I-klass. Lägg till det yttrar som Mani och Petter. Och då har vi ändå - som det ser ut i skrivande stund - rätt många superettamatcher på bänken.

Richard vore absolut en av seriens bästa målisar, men om han inte går ner dramatiskt lön funkar det ju inte. Och då har vi en kille som rankades som en av de bästa målisarna i norrettan förra året som hemskt gärna vill spela för Sirius. det är en minst sagt okej lösning om Richard vill ha sina pengar.

På anfallssidan har vi P (som jag skulle tro stannar) och Sunday som har längre kontrakt. Här skulle man kunna tänka sig ytterligare förstärkningar om inte Hörnell tar kliv i vinter (annars är kanske GUSK lagom).

Backlinjen ser okej ut som den står utan Gurra, men jag skulle gärna se en ny mittback in. Gärna någon som tar sig in framför åtminstone en av Fernberg och Z.

Äh, i dagsläget tycker jag det ser bra ut. Men mycket vatten hinner rinna under broarna innan detta är klappat och klart.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu Oct 29 2009, 17:34
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Fast vem vill ha en mittback från ett lag som tre år i följd släppt in över 50 mål per säsong?
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu Oct 29 2009, 17:36
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Golli skrev ...

Som sagt roligt med en riktig lirare som Olsson, såna bolltalanger finns det inte många av.

Dussinlirare som Ante, Hochen, RiRi däremot...

Förresten, skönt med en nystart i norrettan också.

Duger det inte kan du dra. Hochen har varit värdelös i år, men det vet man nog bara om man tittar på matcherna. Ante var bara skadad hela tiden och spelar nu i Allsvenskan, när han kan. Richard lämnar säkert och jag kan inte direkt klandra honom för det.
Tillbaka till toppen
johann
Thu Oct 29 2009, 17:47
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
har nu släppt det gamla och siktar framåt. sluta älta ante och hochen , det är inte 2007 längre.

nu behöver vi killar med hjärta som vill uppåt, inga mätta gamla gnagare hur fantastiska de än må vara i folks sentimentala ögon.

fredrik är kung, alla som väljer att stanna och kriga oss upp igen är kungar i mina ögon. om sirius inte duger kan man dra

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Oct 29 2009, 18:32

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Om alla spelare sprungit lika mycket som Fredrik per match hade vi inte åkt ut.
Sen tror jag att Sirius behöver en fyra nya unga "pågång" spelare som utmärkt sig i säg div 2. Gärna snabba för så långsamma som Sirius var den här säsongen....det håller inte i i div 1 heller om vi vill kriga om uppflyttning.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
RRR
Thu Oct 29 2009, 20:29

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
...Arnesson var snabbast på Studan...

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Oct 29 2009, 20:41

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Alen Zulovic (23 år), Härnösands FF, 28 mål 2009, varav sexmålsskytt mot Selånger. 30 mål 2008.
Johan "Lillen" Isaksson (28 år), IFK Luleå, 29 mål 2009 - målfarligast i Sverige, varav sjumålsskytt mot Infjärden.

"Spännande" nyförvärv underifrån, hehe.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Oct 29 2009, 20:54
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Öhh? Vilken division pratar vi om nu?

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Oct 29 2009, 20:59

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Alen Zulovi div 3
http://allehanda.se/sport/fotboll/1.1306950

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Oct 29 2009, 21:01

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Johan "Lillen" Isaksson div 2
http://www.kuriren.nu/sport/artikel.aspx?articleid=5063510

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Thu Oct 29 2009, 21:19
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Hoppas våra "scouter" har ögonen på Isaksson. Känns ju som ett naturligt steg att gå till en förmodad toppklubb i D1.
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Oct 30 2009, 00:13

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Grejen där lär ju vara att Boden lär fiska i sitt närområde och hålla ögonen på dessa redan. Isaksson har tillhört Boden tidigare och lyckades inte då. Så här, 30 mål senare, nobbar Boden fortfarande Isaksson. Kanske är en typisk "lågdivisionsmålskytt". Under de två åren i division 2 har grabben lyckats med 52 mål på 42 matcher.

Jag förmodar att Boden vet vad de håller på med. Å andra sidan ska man respektera en (troligen kommande) guldskovinnare.
Och iofs: "- Tiden i Boden var väl inte den spelmässigt bästa för mig. Jag fick spela på alla möjliga positioner och det lossnade först när jag kom till IFK."

"Är Johan Isaksson intressant för BBK?
- Johan är inte aktuell för oss. Han valde IFK Luleå och hade en dröm om att ta upp klubben till division I. Så han kan väl fortsätta med att försöka förverkliga den drömmen."

Och sedan är det som så att Isaksson har kontrakt med sitt IFK Luleå. Men han verkar sikta rätt högt.
"- Jag har högre ambitioner än att spela i division I. Men jag är givetvis öppen för alla förslag.". En annan spelare som siktar högt är Emir Smajic som har mottot "sikta mot stjärnorna" (Sirius?)... . Känns fortfarande en gnutta intressant i alla fall.

Alen Zulovic känns väldigt intressant i och med åldern. Visat framfötterna ett par år nu. Inte enbart en enda lyckosäsong liksom. 58 mål på 2 år. Man kan ju säga att han är en stor bidragande orsak till att HFF gått upp två år på rad. Men samma där, Boden lär ha ögonen öppna. Eller Giffarna.

Btw, var går åldersgränsen för utbildningsbidrag? 22? 23? Det var ju det som satte käppar i hjulet med Enskedemålisen i fjol.

Sen ska vi ju också komma ihåg att det är ett stort steg att gå från någon bonkedivision till någon högre division. Vissa klarar det. Andra inte riktigt. Tog ju Jernet ett halvår att acklimatisera sig med allt det nya, kändes det som.

Om vi ska vara lite realistiska och tänka lokalproducerat så skulle jag slå ett slag för Fredrik Lindberg i Märsta. Sett honom ett par gånger och han har gjort fina avtryck av sig. Vann skytteligan i Division 4 Uppland med 26 strutar.

Fast egentligen, framåt borde vi ha rätt bra beredskap inför nästa år. Sunday (Hasani?) och P känns som ett jävligt bra division 1-anfallspar. Kanske inte riktigt Halilovic/Sundström-klass, men ändå.

För övrigt, söker vi springpojkar tycker jag vi ska ringa upp Christos igen. Jävlar vad den mannen sprang, hahaha. Eller Usain Bolt.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
olle
Fri Oct 30 2009, 09:23

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Erlingmark skrev ...

Men i ärlighetens namn, det är inte så många spelare som spelat sig till ett enormt intresse från elitklubbar under året. Spelare som jag tror att vi kan räkna bort helt (observera tror, jag vet inte): Richard, Gurra, Shpetim, Love, Hochen. Spelare som jag tror är 50-50 att få behålla som bäst: Gallo, Blomman.


Varför försvinner Love? Skadeproblem eller för att han är vill spela högre upp? Jag drömmer fortfarande om att få se honom hel och i form i blåsvart.

Det skulle vara kul och väldigt välförtjänt med Gurra i en högra division men tror ändå att det är ett ganska jobbigt beslut. Gurra har verkligen siriushjärta och det kan inte kännas helt lätt att lämna klubben utan att de får några pengar för det och samtidigt som de trillat ner. Inte för att jag tycker att han ska behöva ha några samvetskval för det men jag kan tänka mig att man ändå vill göra en helt annan sorti från den klubb man varit trogen så länge. Jag har lite för dålig koll på fotboll och något för blåsvarta ögon för att göra en rimlig bedömning av vilka klubbar som kan vara aktuella. Hör ett allsvenskt lag av sig (eller supperettanlag som bajen eller ev DIF) så antar jag att beslutet är ganska lätt. Men vilka superettanlag är annars intressanta att spela i? Han kanske kan få spela ihop lite pengar i Norge och sedan komma tillbaka och avsluta karriären med allsvenskan i Sirius...

RR och Shpetim känns enklare. Kul men antagligen dyrt att behålla. De har kontrakt (tror jag iaf) och vi får pengar om de går. Inte så mycket att säga om helt enkelt.
Tillbaka till toppen
Hornby
Fri Oct 30 2009, 12:15
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Erlingmark skrev ...

Tränare och sportchef är i praktiken klart enligt en person med betydande insikt som jag råkade träffa på stan idag. Känns väldigt bra.




Då borde man kunna förvänta sig en presskonferens ganska så snart.

Spännande!


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
ThomasD
Fri Oct 30 2009, 13:00
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Lät på Fernberg som att han skulle vara kvar och när jag sa att han var en sån som måste bli riktigt bra så sa han att det var hans plan också. Ingen skräll att han är kvar (1 år kvar på kontraktet) eller vill bli bättre iofs.
Fast såna som han är viktiga för den långsiktiga satsningen tror jag, flera av de i hans sits måste blomma ut om det nån gng ska nås högre höjder i seriesystemet.
Tillbaka till toppen
OG
Fri Oct 30 2009, 13:03

Registrerad medlem #6
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:05
inlägg: 67
Jag förstår inte riktigt hajpen med Rickard och hans hjältestatus. Han må ha ett stort siriushjärta, men det är ändå max en tiondel av vad Bylle har. Jag vill (och har alltid velat) ha Bylle oavsett. Punkt.

Jag saknar glädjerusningar över hela (eller iaf halva) planen för att gratulera en målskytt. Och han har varit bra i Valsta.
Tillbaka till toppen
ThomasD
Fri Oct 30 2009, 13:14
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
OG skrev ...

Jag förstår inte riktigt hajpen med Rickard och hans hjältestatus. Han må ha ett stort siriushjärta, men det är ändå max en tiondel av vad Bylle har. Jag vill (och har alltid velat) ha Bylle oavsett. Punkt.

Jag saknar glädjerusningar över hela (eller iaf halva) planen för att gratulera en målskytt. Och han har varit bra i Valsta.



Hur man skaffar sig ovänner i Västra lektion 1.
Tillbaka till toppen
RRR
Fri Oct 30 2009, 13:17

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Jag skanar också Bylle. och Arnesson. och Lasse P

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Fri Oct 30 2009, 14:03

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Det är väl ingen som skulle bli varken jätteförvånad eller jätteledsen om Bylle dök upp på Löten i januari.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Fri Oct 30 2009, 15:36

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
olle skrev ...

[...]RR och Shpetim känns enklare. Kul men antagligen dyrt att behålla. De har kontrakt (tror jag iaf) och vi får pengar om de går. [...]


Med lite tur ja. Men vi ska inte glömma att Degerfors hade kontrakt med Hasani för ett år sen men rev det när ingen var intresserad av lösa honom. Några veckor senare var han här. Tror inte vi betalade någon nämnvärd summa för att få hit RR heller. I båda fallen ville klubbarna bli av med lönekostnaderna. Intressenterna stod inte på kö vilket ledde till att Sirius kunde ha is i magen och vänta ut klubbarna.

Situationen kan bli liknande den här gången. Alla klubbar fattar att Hasanis och Richards heltidslöner är tunga poster som Sirius gärna blir av med. Om det inte finns flera klubbar som visar ett seriöst intresse finns det ingen anledning för till exempel Giffarna att pröjsa en miljon eller mer för RR i dagsläget. Om inte Sirius lyckas sälja är det sannolikt att de helt enkelt river kontyraktet eller säljer extremt billigt för att slippa lönekostnaderna. Det kommer att kosta Sirius hundratusentals kronor enbart att behålla spelarna tills transferfönstret börjar närma sig stängning om de inte fått ett bra bud innan. Ingen dans på rosor.

Förhoppningsvis är dock ytterligare någon klubb tillräckligt intresserade av RR för att vi ska kunna få något för honom. Om Djurgården åker ur behöver de sannolikt värva en ny målvakt och enligt rykten var de intresserade av RR redan i våras.
Tillbaka till toppen
Joint
Sat Oct 31 2009, 14:37

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Joint skrev ...
Hörde att en till spelare har tackat för sig. Ej heltidsproffs.

Svar: Love Lidström.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Sat Oct 31 2009, 14:57
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Tråkigt, men inte speciellt oväntat.


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Farbror
Sat Oct 31 2009, 15:46

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Stortrist!!

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Håwe
Sat Oct 31 2009, 16:58

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
RRR skrev ...

Jag skanar också Bylle. och Arnesson. och Lasse P


Jag saknar Hasse Alftberg och Håkan Magnusson. Riktiga karaktärsspelare!!

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Farbror
Sat Oct 31 2009, 18:17

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157


Hasse Alftberg minns jag nog bara till namnet. Inte hur han spelade. Skönt att få känna sig ung.

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System