Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Träningsmatcher 2010
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Mon Feb 01 2010, 17:54

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
"ÖSK Fotboll: ÖSK för matchen helt. Sirius har inte varit på offensiv planhalva många gånger."

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 18:10

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Rapporteras om 75-25 i bollinnehav. Rätt händelsefattigt men RiRi verkar ha inlett stabilt med en del räddningar.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 18:13

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
1-0 ÖSK.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 18:15

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vem i Sirius har tröja #9? Han styrde in bollen i mål, tydligen. Gissar på Berglund?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
gaffa
Mon Feb 01 2010, 18:15

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
enligt trovärdigt folk på plats var det terland som styrde in inlägget i egen bur.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 18:17

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Terland har #9. Syndabock i provspelet.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 18:36

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ungtupparna in, come oooooooon!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 18:41

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
ÖSK Fotboll: Man får väl säga att försvaret i Sirius har skött sig

Kul att höra!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 18:50

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Tamt framåt dock;

ÖSK Fotboll: Nej, Sirius har nog inte ett enda skott på mål hittills. Närmast var ett skott som gick ca 5 meter utanför

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 18:58

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
2-0 :/

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Feb 01 2010, 19:01
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Men vad väntar du dej? Det här är en träningsmatch på försvarsspel, inget annat. Plus att vi möter sexan i Allsvenskan, B-lag eller inte.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 19:04

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Har jag klagat? Näe, just det.

För övrigt är det väl en eller två spelare från ÖSK:s AS-lag 2009 eller nått. Men vårt lag är ju jävligt B-betonat också så det stärker ju inte våra aktier.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 19:08

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Sen hade jag kanske förväntat mig att vi skulle kunna avlossa ett par skott mot ÖSK-målet. Som det är nu är det noll skott mot Westman, möjligtvis ett skott som gick fem meter utanför. Men defensiven verkar ju ha skött sig hyfsad om man ser till siffrorna iaf. Fast det var ju inget jätte-ÖSK på papperet.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon Feb 01 2010, 19:08

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
"83 Kanonräddning av Richardsson sedan Anel hållit sig framme på en hörna och avslossat en stenhård halvvolley. Räddningen var matchens prestation!"

Vissa kan man lita på!!


Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Feb 01 2010, 19:09
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag tycker 2-0 med B-laget mot ett allsvenskt B-lag är godkänt. Sen vill jag gärna läsa lite mer utförligt om hur försvaret skötte sig.
Tillbaka till toppen
gaffa
Mon Feb 01 2010, 19:11

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
det ska du få göra, bigbadda.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Feb 01 2010, 19:17

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
"Bäst i Sirius: får nog bli Daniel Fernberg som gjorde ett bra jobb i andra halvlek."

Vissa får oförtjänt mycket skit ibland. Bra Fenriz!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Håwe
Mon Feb 01 2010, 19:17

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
"Bäst i Sirius: får nog bli Daniel Fernberg som gjorde ett bra jobb i andra halvlek."

Hoppsan!! Bra början på säsongen av Daniel, fortsätt så.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
gaffa
Mon Feb 01 2010, 20:33

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
matchfakta och tränarkommentarer: http://www.siriusfotboll.se/default.aspx?id=9865&ptid=1198&nav=100
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Feb 01 2010, 21:30

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Får man gissa att våra unga nigerianer och Mani inte gillar kylan? Mani brukar ju inte visa nåt förrän det är 20 grader, men då visar han desto mer

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Feb 02 2010, 12:16

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=339061 kolla under "Mer läsning" för att spana in ÖSK-höjdpunkterna.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Feb 02 2010, 12:36

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Skit i kommentatorns felsägningar.

25 sek: Vad gör Hasse? Står och sover i stället för att möta bollen...

35 sek: Vad gör Terland? Ingen kompispass hemåt! Nära tvåmålssjälvmålsskytt...

38 sek: Snygg benparad av RiRi.

58 sek: Oj vad Hasse blir sönderfintad.

1 min, 5 sek: Snöplig styrning i målet av Terland. Snyggt klackförsök av Fenriz.

1 min, 20 sek: Ian (?) blir sönderlatchad av Zé.

1 min, 30 sek: Vad gör Terland här? Ser ut som att han gett upp och räknat med mål redan innan...


Terland tror jag vi kan avskriva..

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Feb 02 2010, 15:23
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Den vedervärdige Siriushataren och sär skrivnings kungen Håkan Karlsson kunde inte dölja sin förtjusning över att IKS förlorade i går. "Det bådar inte gott" kluckar det självbelåtna aset och runkar till en bild på hans idol Mats Olsson.
"Dåså... Vi säger så." Bra catchphrase, fuckface.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Farbror
Tue Feb 02 2010, 15:29

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Snygg hyllning till Kungen!

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Feb 04 2010, 00:57

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Läste den där bloggen nu, lika rolig som en stadsdelsblogg. Så här skriver han om Sirius:
"Jag tror Sirius herrar i fotboll kommer bli ett mediokert mittenlag i år...men UNT kommer fortsätta viga dubbelsuppslag till dem...märkligt det där.",

"Jag vet att UNT kommer skriva spaltmeter om dem under säsongen men 2-0 torsk mot Örebros B-lag bådar inte gott...",

"Synd att Uppsalas stolthet Almtuna skall vara så satans ojämna...dock är man sjukt starka hemma i Gränbyhallen... Nu missar Sirius slutspelet i innebandyns Superliga...vilket innebär att Storvreta åker ur mot något annat lag i en kvartsfinal.",

"Känns som om Sirius herrar börjar bli en "kompisklubb"...brukar aldrig vara något bra tecken.",

"Sirius lagkapten Gustaf Segerström går till Assyriska i Superettan...med tanke på årets säsong kan han få nöta en del bänk där...",

"INTE ENS NÄRA - SIRIUS BANDY SOM TORSKADE SÅ DET HETTE DUGA MOT SANDVIKEN.",

"Sirius - Katrineholm 11-2...kan bli en tung säsong för Katrineholm.",

"Jag anser fortfarande att Sirius herrar skämt ut fotbolls uppland...dom åkte ur Superettan och visade inte direkt någon stake i många matcher...fan, lite krav måste vi väl kunna ha...eller?",

"Kanske skulle divorna i Sirius (herr) också knyta näven i fickan och ta Sirius tillbaka till Superettan...detta i stället för att gnälla i pressen.
...dom har ju trots allt skämt ut klubben och Uppland.",

"Sirius föll i bandy premiären...bandy, låter bara kallt och jävligt...",

"Några Sirius spelare skyller på att man åkte ur Superettan för att man saknat en Sportchef i klubben...
...så det är Sportchefen som spelar matcherna.",

"LÅGT: Sirius Herrar
Jag trodde att dom skulle ta sig samman och klara av ett nytt kontrakt men det visade sig att dom var just så dåliga som dom varit hela säsongen. Goodbye Superettan, se upp division 2 - det går fort i hockey.",

"Dags för Sirius att göra sig av med Daniel Hoch nu...han var inte ens bra när han var bra...",

"Undra vad UNT skall skriva om nu när Sirius åkt ur Superettan...kanske kan man inbilla sig att division 1 är Superettan.",

"Hammarby och Djurgården i Superettan nästa år...och Sirius är inte där...snacka om miss.",

"Det skall bli intressant att se om det innebär större bevakning från UNT, kanske kan man få ta över Sirius "helsida" som dom haft under ett par säsonger nu.",

"Till skillnad från Sirius herrar så har Danmarks damer ett framtida lag att bygga på, unga spelare med stor potential.",

"Sirius herrar lyckades med konststycket att spela ner sig i division 1, oväntat?, knappast.",'

"Det kan ju finnas dom Sirius supportar som gråter idag men stora delar av fotbolls Uppland jublar inombords. Det är ju knappast någon hemlighet att Sirius är ett lag som väcker känslor i fotbolls Uppland, på gott och ont.",

"Jag kan bara konstatera att årets upplaga av Sirius var för dåliga för att spela fotboll på den här nivån. Man kan inte ha ett lag fullt av division 1 och 2 spelare och tro att man skall ligga i toppen av Superettan, det borde t.o.m. Sirius organisation förstå. Nu gäller det att undvika fritt fall, tro mig det går fortare än man kan tro. Nu gäller det också att göra sig av med "divorna" i laget, dom som bara kostat pengar och inte levererat vid ett enda tillfälle. Synd för fotbollen i Uppland? Ja, kanske, jag är inte så säker på det.",

"Sirius herrar närmar sig division 1...med stormsteg...tror inte att det var ett tränar problem...snarare ett spelarproblem.",

"Sirius suger i innebandy...det är ju en sanning i sig...femte raka förlusten och nu är frågan hur laget skall undvika att bli just ett stryklag.",

"Härlig inställning från Sirius målvakt Richard Richardsson..."Visst har jag snegalt lite på vilka lag som spelar i divison 1"...snacka om halvtaskig inställning...",

"* Sirius herrar lyckades vinna mot Vasalund med 2-0 och nu lever hoppet igen...om det kommer räcka...jag är skeptisk...
* Någon som vet var Jens T Andersson tog vägen...han behöver inte gömma sig längre...knappast hans fel att Sirius spelade som ett korpgäng...",

"* Djurgården och Hammarby i Superettan...vore ju synd om Sirius spelade i division 1 då...men är inte det Sirius i ett nötskal.",

"* Sirius spelar mot Vasalund, vi snackar herrar nu, förlust och det är kört...omöjligt att tippa något...dom är ju så förbannat ojämna.",

"Carl Göransson UNT vill på något sätt få domarvalet i matchen Sirius - Mjällby till anledningen att Sirius förlorade...någon som går på det? ...däremot kan man ifrågasätta SvFF val av domare...korkat, någon? ...men Sirius herrar är nog inte bättre än så här...",

"Kanske dags för Sirius att låta deras U21 lag spela de sista matcherna i Superettan...",

""Vi hade ändå lite mer energi i laget i dag"...säger Sirius lagkapten Gustaf Segerström efter 0-0 matchen mot Qviding...herregud, borde det inte spruta energi ur öron, näsa och allt från varje spelare i varje match....hallå, ni håller på att åka ur...",

"Varken Sirius eller Enköping SK verkar ha någon Plan B, hunudtränarna slutar/får kicken och man gör ingen förändring - jag tror att det kan leda till degradering i båda fallen.",

"Nu har t.o.m UNTs Sportjournalister börjat tro på Magnus Wikman som Sirius tränare nästa säsong - kom ihåg var ni läste det först!",

"Sirius är nykomlingar och får ha som mål att klara sig kvar, om dom gör det? Tyvärr inte, det blir bara ett år i Superligan för deras del.",

"Sirius får i Superligan tuffaste möjliga start men skall man ha en chans att säkra ett nytt kontrakt så måste man ta poäng i början av serien.",

"Jocke Mattsson skall rädda Sirius herrlag igen...frågan är bara om det går att rädda dem den här gången...jag är inte så säker.
Tror att det saknas spelare som håller för Superettan, jag kan givetvis ha helt fel men magkänslan säger att det är för dyrt och för gnälligt.
Skulle Sirius ha gjort en seriös förändring så skulle man ha gjort den innan sommar uppehållet...",

"Jens T Andersson slutar som tränare för Sirius Herrar...jag vet inte om det är rätt eller fel...dom har ju fortfarande chansen att hänga kvar.",

"Undra om Andreas Brännström är rätt person att skapa den förändring i Sirius som behövs...en nytändning kan ju räcka.",

"Sirius förlust mot Ängelholm...kanske inte så smart att hylla motståndarna innan matchen, kanske man skall göra det efter 90 minuter i stället.",

"Får Jens T Andersson behålla jobbet veckan ut...undra om inte Sirius måste "göra något" för att skapa någon form av förändring...",

"Borde inte Sirius börja lobba för att få hem Magnus Wikman från Linköping?",

"LÅGT: Sirius Herr
Är det så att det ojämnaste laget i Superettan skall åka ur just på grund av att dom är så förbannat ojämna..vore trist då Uppland behöver ett lag i de högre divisionerna. Jag är inte lika säker som övriga att Sirius klarar detta...",

"Kan det vara så att Sirius fotbollslag är det ojämnaste i Superettan....eller kanske i Sverige!",

Också en skräll: "Snart dags för derby i Superligan i innebandy, Storvreta - Sirius...jag tror på en skräll!"

Det räcker så va? Vi fattar.

Alltså seriöst, stick från stan och fortsätt wanka till din damfotboll, Håkan K. Där kan du även fortsätta att blogga om Dansbandskamen, Let's Dance, Superstars, Mästarnas Mästare, osv.

Btw: "Uppsala får en bandyhall...är det någon som tittar på bandy?". Kontring: Är det någon som tittar på damfotboll? Bandyn var förra årets största publiksport i Uppsala ju, kanske även i år.

"Dåså... vi säger så", jävla Siriushatare.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Feb 04 2010, 22:48
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Oj fan, det där var ett lågvattenmärke jag var lyckligt ovetande om tills nu.

Bra diss, steffe.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
RRR
Fri Feb 05 2010, 08:40

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Vem är Håkan Karlsson?

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
ThomasD
Fri Feb 05 2010, 09:28
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
RRR skrev ...

Vem är Håkan Karlsson?


Bloggar på UNT. Tränar/har tränat diverse lokala damlag.

Sirius och Zlatan går sällan hem hos honom.
Tillbaka till toppen
RK
Fri Feb 05 2010, 19:38
Registrerad medlem #435
Registrerad: Sat Jan 09 2010, 00:24
inlägg: 7
Det var det... Han kanske ska söka hjälp? Kanske göra om sin profil?
Namn: Håkan Karlsson
Styrka: Att jag aldrig ger upp i min ambition att få Mats Olsson att svara på mina mail.
Svaghet: Okunnig, både gällande sport och skrift. Långsint, jag är fortfarande arg för att en siriusidol vägrade ge mig en autograf 1977.
Styrka: Jag hatar allt som inte är medel och lagom. Dit räknar jag Sirius och Zlatan.
Mål med bloggen: Att äntligen få vara någon, och att hämnas på Sirius för den uteblivna autografen.
Övrigt: Tycker inte UNT ska skriva så mycket om Sirius, för det gör ju inte jag. Eller...jag menar...visst har det blivit en del, men..öhh...dåså, vi säger så.
Tillbaka till toppen
RRR
Fri Feb 05 2010, 21:03

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
trist wannabee, har aldrig hört honom skrika på nån match, over and out

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System