Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Västra Sidan-relaterat
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Västra Sidan i litteraturen
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Hawkeye
Fri Jul 02 2010, 11:56


Registrerad medlem #330
Registrerad: Sun Aug 31 2008, 19:48
inlägg: 696
Satt och bläddrade i boken Nya Aros (http://www.ruin.se/index.php?id=24&BOOK=24) som min käre bror gav till mig i julas.
Någon kanske känner författaren?

I den sista av tio berättelser är huvudpersonen på toppmöte i Norrettan på Studan. Sirius-ESK.
Ett minnesvärt stycke:

"STOR OCH TUNG, BLÅSVART PUNG! Västra Sidan heter den, klacken: En blåsvart hop på femtio man och nån enstaka kvinna: Gastglada knegare, förlöpta akademiker, spinkiga rockers, ännu spinkigare punkare, samt ett par rundlagda tretti-plusare och medhavd dryck och flickvän. Det finns flaggor, ramsor och en god vilja till hat: lillebror är på besök, enköpingsbor är ett jävla pack"

Vet inte om boken varit uppe på forumet tidigare.
Men som ni märker, klart läsvärd.

"I hate any advert that portrays football to be about anything other than pain and disappointment"
Tillbaka till toppen
Hornby
Sat Jul 03 2010, 11:22
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Författaren, Nils Håkanson, har väl själv stått en del på västra genom åren?


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Lars
Sat Jul 03 2010, 12:41


Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45
inlägg: 1997
Javisst, han har varit medlem för bara nåt år sen.

To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson
Tillbaka till toppen
Tommy
Sat Jul 03 2010, 14:19

Registrerad medlem #194
Registrerad: Sun May 20 2007, 15:43
inlägg: 250
Det är en, av ett begränsat antal böcker jag bemödat mig att släpa med till Norge! Grym bok!

Ni kan dra åt... Borlänge!
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System