Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly Season 2012
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Sun Mar 25 2012, 00:24

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Dock, det gäller ju att ta @bandyzocke med både en och två nypor salt.
Jag menar, läs senaste tweeten: "Laddar för mitt stora #lyft... Ramsin..." Jag dör!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Sun Mar 25 2012, 07:56

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag har aldrig läst kvitter å tvitter och tweet å allt vad det heter och jag vägrar lära mej hur de funkar. Det är med andra ord bra att ni lägger upp det här så man får reda på det senaste skvallret.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Tifo
Sun Mar 25 2012, 18:27
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Zocke twittrar om Mickel igen:

@bandyzocke: Mickelsson, Holmberg och Edberg till Neftaniyk.... Elller hur de nu stavar... #bandy #sillyseason #sant
Tillbaka till toppen
garligur
Sun Mar 25 2012, 19:10

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Apan, du är snart karl för din keps!!

Våga vägra kvittra

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
CarlApan
Sun Mar 25 2012, 19:21

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Mjaha är den där zocke nån som brukar ha bra info då?

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Nyllet
Sun Mar 25 2012, 20:01
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Många rykten om Mickel nu. Något är säkert sant så nu har jag räknat bort honom. Stannar han är det en positiv överraskning.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
RRR
Sun Mar 25 2012, 20:10

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Självklart drar Mickel till Ryssland och drar in stålar ett tag, kan man inte få till ett byta så Sigge jr kommer istället?
Bella borde va nöjd med sitt värv i Snuskviken nu, dags att åka tillbaka till civiliserade trakter?
Försvarsspelare??????
Tränare måste till fort så att vi har nåt att bygga runt

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
med känsla
Sun Mar 25 2012, 20:35
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
ingen som hört något om ny tränare?

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Nyllet
Sun Mar 25 2012, 21:27
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
En som kallar sig Uffe2 på UNT:s insändarspalt säger sig veta att 2-3 riktigt bra spelare kan tänka sig spela i Sirius nu när Berglund avgått som tränare. Silly Season har börjat!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
med känsla
Sun Mar 25 2012, 23:29
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
var läser du det om Uffe2 i Unt, hittar det ej?

bandy bandy

Tillbaka till toppen
garligur
Mon Mar 26 2012, 10:05

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Det fanns nånstans under bandy - Berglund slutar som tränare. Men man vet ju aldrig, UNT plockar ju bort saker hipp som happ. Men det stod inte mer än att personen i fråga visste 2-3 spelare, namnlösa, som kunde tänka sig att spela....

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Mar 26 2012, 10:15
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Här kan man läsa Uffe2:s kommentar.
http://www.unt.se/sport/sirius-utan-tranare--brmagnus-berglund-slutar-1702615.aspx

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Sutra
Mon Mar 26 2012, 11:08

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
SAIK är ju helt osanna. Först mygel, ljug och trams. Och taskig ekonomi på ruinens brant. Sen går nån kuf och dör och ger bort en massa pengar. Sen mygel, ljug och trams. Och taskig ekonomi på ruinens brant. Sen kliver Sandvik in igen och langar fran en ny fräsch miljon. Och så lär det fortsätta, och insprängt med jämna mellanrum SM-guld. Osså sambaorkestern på det. Hur kan de leva med sig själva?
Tillbaka till toppen
med känsla
Mon Mar 26 2012, 12:41
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
tillhör spelets regler att få in sponsorpengar, men någon som har tankar på vilka spelare som nu kan vara intresserade av Sirius?

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Mar 26 2012, 12:56
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det tillhör inte spelets regler att dras med miljonunderskott år efter år och hoppas på att det dyker upp miljoner någonstans från det blå. Vad hade hänt om de inte vunnit igår och därmed inte fått miljonbonusen från Sandvik? Vem hade då fått stå för notan?

ARRRRGHH, vad jag avskyr dem! Vinnarkultur my ass, vilken klubb skulle inte vinna guld med den trupp SAIK värvat för luftpengar?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
John
Mon Mar 26 2012, 15:47

Registrerad medlem #21
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 14:57
inlägg: 1726
Jag tror den då hetat "finalbonus" och varit lika stor. Same same

-----------------------------------------------------------

Gamlingar sitter och minns hur det va.
Visst e det bätter men int' e de bra
Tillbaka till toppen
med känsla
Mon Mar 26 2012, 16:52
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
är det inte bättre att försöka lista ut hur Sirius kan lyckas bli bättre och mera konkurrenskraftiga och framförallt mera attraktiva både för sponsorer och nya bättre spelare? Att hata andra är ju bara negativ energi och gynnar knappast Sirius bandy. Det som ändå är bra med SAIK är att man ju lyckas få ner genomsnittsåldern till under 23 år vill jag minnas, något att försöka ta efter. Vilket sparkapital för framtiden. Var låg ex. vis Sirius genomsnittsålder denna säsong?

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Mar 26 2012, 17:46
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det där med att det är onödigt att sprida negativ energi har du ju rätt i förstås. Men du skulle kanske fundera lite över vilken typ av energi du själv har spridit mest av på det här forumet?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
garligur
Mon Mar 26 2012, 17:48

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Inte så svårt om du värvar duktiga löften i 21 års åldern... Money, money, money....

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Mar 26 2012, 18:00
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Vad beträffar den låga genomsnittsåldern i SAIK bör man i sammanhanget beakta att Sandviken har ett av SBF sanktionerat bandygymnasium. I >10 år har många av Sveriges bästa bandyungdomar sökt sig till bandygymet i Sandviken t.ex. Bella. Förutom duktiga tränare och ledare kan man, sedan några år tillbaka, även locka med en inomhusarena vilket möjliggör träning på fullstor plan redan i september. De ungdomar som har hemorten långt ifrån Sandviken (d.v.s. de flesta) väljer att gå med något av SAIK:s ungdomslag. Här har SAIK en utmärkt möjlighet att handplocka lovande spelare vilket de också gör (dumma vore de annars). Att som ung få ingå i SAIK:s framgångsrika A-lag är säkert en dröm för de allra flesta. Man kan således, utan att överdriva, påstå att SAIK haft en enorm konkurrensfördel gentemot de flesta andra elitlag. Inte undra på att man kan hålla en låg genomsnittsålder på spelarna.
Låt oss analysera hur det sett ut i Sirius de senaste åren. Ungdomsbandyn har ju inte precis, förrän nu, rosat marknaden med framträdande placeringar i ungdomsserierna. Vi har länge varit svältfödda på talanger vilket naturligtvis inneburit att Sirius nödgats värva spelare från andra lag. Så jämförelsen du gör mellan SAIK och Sirius i just det avseendet blir inte riktigt rättvist.


I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Sutra
Mon Mar 26 2012, 18:16

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Nyllet skrev ...

De ungdomar som har hemorten långt ifrån Sandviken (d.v.s. de flesta) väljer att gå med något av SAIK:s ungdomslag. Här har SAIK en utmärkt möjlighet att handplocka lovande spelare vilket de också gör (dumma vore de annars). Att som ung få ingå i SAIK:s framgångsrika A-lag är säkert en dröm för de allra flesta. Man kan således, utan att överdriva, påstå att SAIK haft en enorm konkurrensfördel gentemot de flesta andra elitlag.


Inkörsport! Bandygymnasiet är en inkörsport till allvarligare grejer!

[ Redigerat Mon Mar 26 2012, 18:16 ]
Tillbaka till toppen
med känsla
Mon Mar 26 2012, 20:23
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
oavsett vad du/ni tycker är det väl ändå värt att sträva efter en lägre genomsnittsålder. I framtiden borde även Sirius kunna göra det med så många lovande juniorer och ungdomar. Vad jag skrivit tidigare, ex. vis att ta bort Berglund som tränare, är väl vad de flesta även på det här forumet tycker idag. Man ser ju också att det ryktas om att nu har plötsligt Sirius blivit mera attraktivt för utomstående spelare. Om du sen tycker det är negativ energi så orkar jag ta det. Jag tycker att både det här forumet och dess medlemmar nu borde fokusera mera på vad som är bra för Sirius och sluta tjata om SAIK och hallar mm. De skriverierna gynnar knappast Sirius bandys framtid, likaså jämförelser med Hitler, bland de lägsta man kan skriva som en människa tycker jag själv!

bandy bandy

Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Mon Mar 26 2012, 20:50

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
ved du vad jag tycker? jag tycker att du kan fara åt helvete din jävla gnäll kuk men det e bara jag det. jag vet låg nivå men orkar inte med dig längre. Att du gnäller på vad vi i västra diskuterar kan jag fan inte ta. Jag har lagt ner 13 år av mitt liv i den här klubben och då ska du fan inte komma hit o säga vad jag ska o inte ska tycka om saik.

[ Redigerat Mon Mar 26 2012, 20:53 ]
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon Mar 26 2012, 21:15
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
med känsla, det jag försökte få dig att förstå var att förutsättningarna för Sirius att föryngra inte varit optimala de senaste åren. Men Putte, lill-Hydas och Max har tillkommit så visst finns det en ambition hos Sirius att föryngra truppen. Jag ogillar SAIK, inte därför att klubben varit framgångsrik vad gäller seriespelet utan för att dom gjort det på ett otillbörligt sätt. På nyheterna i dag erkände ordförande i SAIK att gåvor från kommunen och Sandvik räddat föreningen från att förlora elitlicensen. Slutsats: De har levt över sina tillgångar men fortsatt värva potentiella landslagsspelare från klubbar (bl.a. ÖSK och Vetlanda) som kämpat med näbbar och klor för att hålla ekonomin i balans. Förbehåller mig rätten att säga vad jag tycker om en sådan vedervärdig förening alla dagar i veckan.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Mar 26 2012, 21:50
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
kniv-jonas: Jag får be dig att hyfsa språket i fortsättningen så jag inte behöver ta till censuren. Personangrepp är onödiga.

med känsla: Nu har du nog missförstått syftet med det här forumet lite. Det finns inte i första hand till för att gynna Sirius bandy, utan för att ge en möjlighet att diskutera allt möjligt som Västringar kan tycka är intressant. Till det hör naturligtvis både SAIK's ekonomiska doping och hur bandyhallarna förändra (läs förstör) bandyn.

Sen har det här forumet en viss jargong. Du kan gilla det eller inte men har du tänkt läsa här får du nog vänja dig istället för att försöka ändra på alla andra.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Tifo
Mon Mar 26 2012, 22:56
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Förhoppningsvis kan ju även vi börja skörda frukter av bandygymnasiet här i stan! Först nu kan vi ju faktiskt också erbjuda tidig isträning och vettig bandyutbildning för kidz som vill satsa. Det verkar ju dessutom ha gett utdelning direkt vad gäller framgångar för umgdomslagen. Kul och lovande inför framtiden!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Mar 27 2012, 02:40
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Som alla vet är ju inte jag den mest notoriske bandybesökaren som finns, men att hålla på Sirius är normalt sett en jävligt kvalfylld tillvaro. Att då få klaga på skitklubbar som myglar sig fram till SM-guld medan andra kämpar arslet av sig för att hålla ordning på torpet är en rättighet som kommer med VSS-kortet (som f.ö. är jävligt snyggt i år, kudos 70!).
Tillbaka till toppen
garligur
Tue Mar 27 2012, 06:58

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Jag är en genuin gringubbe och jag förebehåller mig rätten att gnälla på ALLA!!! Och dessutom verkligen hata de lag som jag tycker förtjänar det!! Fast å andra sidan, det är ju bara Guldmyglarna och Brajjen, nu när VP inte finns längre.

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Mar 27 2012, 08:15
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Helt rätt Tifo! Nu har vi förutsättningarna! Jag är övertygad om att vi till nästa säsong kommer att få se mer av ungtupparna i Sirius A-lag. Rykten säger att några av de duktiga 16-åringarna i GT-76 (som tyvärr spöade vårt P-16 lag) kan komma att söka bandygymnasiet i Uppsala. På den fronten ser det lovande ut så nu hoppas vi att det ordnar sig för A-laget också. Sirius Hej!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Mar 27 2012, 10:55
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Skvallret från Zocke tycks vara sant. Enligt Bandysverige.se är den ryska klubben Neftyanik intresserade av VSK:s Holmberg och Edberg samt vår egen Mickel. Hoppas kontraktet är skrivit på sådant sätt att Sirius får lite stålar för Mickel om han drar till Ryssland.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System