Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Siriusakademin
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Diamant
Mon Oct 17 2016, 08:59
Registrerad medlem #627
Registrerad: Sat Apr 05 2014, 20:29
inlägg: 488
Jag är tränare i ett av Sirius breddlag och har förstått det som att de har intagning till akademin varje höst. Dels för att bilda en ny årskull (P05 i år) och dels för att ge folk chansen att söka in i de högre årskullarna om det finns platser lediga. Hört att det brukar vara ca 300 som söker till det yngsta och nya laget.
Jag skulle gissa att "värvningarna" man pratar om är när killar söker in till akademin och sedan får en plats där. Men vem som helst får ju ändå söka in till akademin och det är rimligtvis inte så att Sirius söker upp spelare och "värvar" dem, men man väljer väl att se det så när Sirius är stora och onda.
Tillbaka till toppen
RobbanW
Mon Oct 17 2016, 09:20
Registrerad medlem #905
Registrerad: Wed Oct 14 2015, 09:06
inlägg: 9
Stämmer, men antalet barn som söker brukar ligga runt 55-80 spelare för nya årskullen(u12) samt ca 0-5 spelare för att fylla på eventuellt lediga platser i äldre årskullar. Men det är alltid spelaren som söker sig till akademin och inte tvärt om.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Oct 17 2016, 09:50
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Ok, tack för svar! Det den här mannen avskyr Sirius för är alltså till exempel händelser som att en Siriusledare går fram och kontaktar ett barn i samband med match och frågar om hen är intresserad av att prova med Sirius. Detta kan alltså räknas som ett övertramp eller ett aktivt försök till värvning (om det är sant)?

Skulle gärna ta debatten men ungdomsfotbollen är inte min värld så jag kan behöva lite mer info först.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
johann
Mon Oct 17 2016, 09:58
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
I Stockholm pågår debatt om att de tre storklubbarna gör punktinsatser på skolor och lockar med gratis säsongskort och dylikt för att rekrytera barn både som supportrar och spelare. Där är vi inte riktigt än.

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Mon Oct 17 2016, 10:31
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Nä, för de under 16 kommer ju in ändå utan säsongskort.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
PutteK
Thu Nov 03 2016, 13:42
Registrerad medlem #969
Registrerad: Wed Nov 02 2016, 15:52
inlägg: 1
Är tränare i ett av Upplands många breddlag för 13-åringar. Verkligheten i många av dessa breddlag är att man som tränare och ledare förtvivlat kämpar för att tillgodose alla de individuella behov som finns. Jag kan lätt säga att spridningen i truppen, fysiskt och mentalt, är mellan 10 och 15 år. Helt normalt.
Hur inspirerar och utvecklar man en 15-åring samtidigt som man pushar och handleder en 10-åring? Hur skapar man förutsättningar för att alla efter träning och match (också träning) ska känna sig nöjda, glada och vilja komma till nästa tillfälle?
Naturligtvis går det inte fullt ut med de begränsade ideella förutsättningar som är verkligheten inom i princip alla breddlag.
Vad blir alternativen? Är det inte rimligt att det finns alternativ för de som kommit längst och just nu i alla fall vill mest?
När det inte heller inom alla breddlag finns en naturlig fortsättning in i junior eller seniorlag tycker jag upplägg motsvarande det akademin erbjuder verkligen fyller en funktion.
Sen säger jag inte att allt som har med akademin att göra är rätt, inte än.

[ Redigerat Thu Nov 03 2016, 13:44 ]

//Putte
Tillbaka till toppen
johann
Tue Feb 27 2018, 14:07
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
http://www.tipselit.se/herr/certifiering-2017/

Vår akademi har numer 3 stjärnor istället för 2. Kul!

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
hannibal
Tue Feb 27 2018, 14:36
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44
inlägg: 571
Läckert!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System