Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Västra Sidan-relaterat
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Supermatchen!
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Nordelind_9
Fri Aug 10 2012, 11:55
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Vore det inte häftigt om man kunde arrangera en match mellan Sirius blå/svart och vit? I dessa två lag ska tidigare Siriusspelare ta plats. Jag har genom åren arrangerat några välgörenhetsmatcher i ishockey där tidigare NHL- och landslagsspelare varit med och spelat med mitt gamla 82-lag, så jag är inte främmande att vara en del i att försöka få till en sådan här match. Erfarenheten min säger också att (fd)spelare som får förfrågningar kring välgörenhets- och sk jippomatcher tackar ja om kropp och kalender tillåter.

Förslagsvis skulle denna match kunna spelas under sommaruppehållet nästa säsong, men inte så sent efter att serien tagit paus då det finns risk att folk är bortresta då. Tror det kan finnas stor chans att få tag på sponsorer som skulle nappa samt att få ihop spelare är nog inga problem. Bara här i stan har vi ju en drös med tidigare stjärnor; Tommy Sjölund, Johan Tesséus, Bengt Eriksson, Tom Nilsson, Ola Andersson, Magnus Nordelind, "Arne" mfl. Att få ihop så många som ett 30-tal spelare ska nog gå att ordna. Skulle det mot förmodan bli sena avhopp kanske man kan kasta in några lirare från A-laget alt. att några från Västra får chansen att rulla boll med "idolerna".

Jag är som sagt villig att bistå med hjälp för att denna match ska bli verklighet. Frågan är om det kan finnas ett allmänt intresse för folk i stan att se en sådan match och om det finns underlag, är det några från Västra Sidan som skulle kunna tänka sig att dra i lite trådar och göra denna match möjlig?
Tillbaka till toppen
 

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System