Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly Season 2013
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Thu Mar 14 2013, 00:29

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ja, Fall är definitivt en högerhalva som hör hemma i ett slutspelslag, rent kvalitetsmässigt. Förstår om han vill ett fall (höhö..) framåt, även om det vore tungt att mista ännu en nyckelspelare.

I övrigt är det väl mycket riktigt Sälen som borde kunna tilltala Hammarby, där Bergwall sedan tidigare uttalat sig om att han gjort sin sista säsong. Vi har haft bra målvaktstradition under 00-talet, men tuff att ersätta i så fall.

Andra spelare som borde kunna tilltala andra (bättre) lag är inte minst Putte. Kungälv verkar ha dåligt med pengar, så då kanske den banan spricker. Och de är ju måttligt bättre än oss, likaså Gais är väl uteslutet då Putte är rödblå. Så, då borde han väl stanna här. Närliggande storklubbar som exempelvis VSK hugger säkert dock.

Även Ilja borde vara ett hyfsat hett namn på marknaden. Drygt 20 år har han ändå stundtals visat upp riktigt bra spel, med potential som vittnar om mer. Hoppas att han stannar. Som jag ser det är han den på sikt som skulle kunna bli lite av en Eskil-ersättare. Signa och ge grabben en nyckelroll.

Klasse gjorde det bra här ändå, speciellt i kvalet, och lär vara aktuell för Hammarby nästa säsong. Om han har kontrakt? Hur ser det ut där? Annars tycker jag definitivt att vi borde knyta till oss honom, speciellt nu när Maya lämnar och vi blir ännu en forward kort. Han visade upp en bra inställning här dessutom, såg ju ut att trivas. Visa intresse, IKS, annars gör andra det. Och att gå in i Sveriges bästa bandylag, riktigt så bra är han kanske inte, så passa på. Tyckte han påminde mycket om Wiberg d.ä i spelstilen. Gillar't!

Bra att vi har vår andra U23-landslagsman på kontrakt (Max). Åhlén har också övertygat och Wigren helt okej, med uppåtgående kurva. Nu behövs fler kontrakteras och spelare utifrån kontaktas. Jag hoppas att det arbetas i det tysta, men i själva verket finns det väl inget konkret organisatoriskt. Därför blir det så luddigt alltihopa. Fixa det där nu, styrelsen. Visa att vi kan ha lite tilltro till er ändå.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Mar 14 2013, 08:42

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Fan sån här läsning får mig att vilja dö mer än något annat. Jag vill att det ska vara som det har varit. Punkt!

Vissa får bara inte försvinna. Mickel brydde jag mig inte ett skit om i jämförelse med Fall eller sälen.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Mar 14 2013, 08:52
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Fast mycket som skrivits är ju bara (iofs kanske välgrundade) spekulationer, det enda som känns lite halvklart är väl att Eskhult förmodligen slutar.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Mar 14 2013, 08:59

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Känns mer acceptabelt att någon slutar, även om det är vemodigt.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 14 2013, 09:43
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Inbillar mig att Fall trivs bra i Sirius och Uppsala. Han stannade ju i Sirius trots förra årets kaotiska silly. Men nu tror jag gränsen för lojalitet är uppnådd. Sirius MÅSTE satsa, kosta vad det vill höll jag på att säga, annars förlorar vi Fall, Putte m.fl. och gör vi det åker vi ur elitserien med dunder och brak nästa säsong.
Vad gäller Mickel tror jag inte på att han går till giffarna utan snarare Bajen eller VSK.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Mackan
Thu Mar 14 2013, 10:13
Registrerad medlem #434
Registrerad: Fri Jan 08 2010, 20:27
inlägg: 143
Instämmer på allt. Problemet är väl att dom duktiga spelarna helt enkelt inte vill spela i Sirius. Berlin är väl det absolut största hoppet och det är nog långt bort..
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Mar 14 2013, 10:20

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Vi har väll massa duktiga spelare?

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Mackan
Thu Mar 14 2013, 10:29
Registrerad medlem #434
Registrerad: Fri Jan 08 2010, 20:27
inlägg: 143
Japp, men ingen som håller landslagsklass.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 14 2013, 10:52
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Jag tror visst att vi kan värva landslagsspelare. Allt handlar om stålar. Inte skulle Hellmyrs, Berlin, Mossberg m.fl. lira i Ryssland om det inte vore för pengarna?

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Tifo
Thu Mar 14 2013, 11:16
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Västra kanske skulle skicka ett litet brev till Bella och berätta om hur vi skulle hylla honom för tid och evighet om han kom hit..
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Mar 14 2013, 11:24

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Hammarby - Sveriges bästa bandylag 2012 - trots svårast förutsättningar. Inte ens en bandyhall har de. Så man behöver inte sträcka sig så långt som till Ryssland. Mycket riktigt handlar mycket om pengar, men även tillvaro. Södermalm var kanske mer spännande än Söderhamn i Gilljams fall. Uppsala är ju en rätt trevlig stad också, som vore som handen i handsken för alla bandybönder som vill ta ett steg.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
med känsla
Thu Mar 14 2013, 11:54
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Visst borde det gå att locka bra bandyspelare till Uppsala. MEN först måste vi ha en organisation värd namnet. Sirius måste vara ett trovärdigt alternativ. Att man vill vara med däruppe. Att man har organisation och resurser för att vara där. Som vanligt är det en massa pajasar som dock förstört ryktet igen och man måste börja om från noll. Oerhört oerhört viktigt är nu att snabbt få klart med tränarfrågan. Jag ser gärna en förstärkning där. En erfaren tränare i nivå med Stefan Karlsson eller liknande. Det vore guld värt även för alla lovande juniorer och ungdomar att ha den erfarenheten i huset. Sen en organisation vid sidan av planet som fungerar. Kalla det vad du vill men en stark trovärdig kunnig organisation, med bra Uppsalanamn och kontaktnät för att hitta några nya lite större sponsorer. Jag är rätt så övertygad om att dessa finns. Det gäller dock att ha ett trovärdigt bra paket att sälja in.
Eftersom allt detta inte är på plats - samt att vi saknar en match hall, så är jag rädd för att detta kommer att likna rätt mkt fjolåret. Spelare som drar, tyvärr de bästa och kvar blir de lojala och de som inte är uppvaktade av andra. Jag är väldigt rädd att Fall, Sälen, Putte och Grachev drar. Nordström har vi ju inget kontrakt med och han verkar lite hoppjerka, så det är väl inte mkt att hoppas på även om jag gärna ser att han stannar. Resten tror jag ingen är speciellt intresserad av att värva från Sirius. Viktor skall väl som ofta lägga av och måste sen fem i tolv lockas att fortsätta. Jag skulle snabbt nu vilja få fram en bra stomme som man har signat och sen därifrån börja plocka in lite nya namn att toppa med och bredda med. Risken är dock att när inte organisationen finns, så rinner tiden och de intressanta namnen har hunnit fly och tecknat med andra klubbar.
Arenafrågan är också oerhört central. Studan idag lever ju på lånad tid vad gäller själva isanläggningen och läktaren som sjunker och hela området som är rätt så trist. Man måste snabbt få ihop till en matchhall om Siriusbandyn skall ha en framtid i topp8 till att börja med.
Som vanligt så blir ju även de idag relativt jämnbördiga motståndarna som ex vis Vetlanda, sannolikt starkare till nästa säsong. Tufft att ens komma in på topp 8 nu.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Mar 14 2013, 11:57

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
med känsla skrev ...

Man måste snabbt få ihop till en matchhall om Siriusbandyn skall ha en framtid i topp8 till att börja med.




Folk måste sluta komma med dåliga nyheter och skriva idiotiska saker och allmänt ha helt fel idag.

Jag blir på hemskt dåligt humör.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
med känsla
Thu Mar 14 2013, 11:59
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
aj då, sorry

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 14 2013, 12:20
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Men med känsla, någon matcharena kommer vi inte att få på flera år och jag tror inte det betyder så hiskligt mycket. Dessutom har vi ju i en träningshall vilket inte är fy skam. Nä, släng fram en bunt sedlar och vips så kommer både den ene och den andre toppspelaren att bli intresserad. Garanterat. Och som Joint skriver, Uppsala är en trevlig stad att bo i jämfört med diverse byhålor landet runt. Däremot kan jag hålla med om att Sirius bandys organisation kunde vara bättre. Vad gäller tränarfrågan hoppas jag Olle stannar. Det var hans första år som tränare och det beaktat har han skött det med betyget ”med beröm godkänd”.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
med känsla
Thu Mar 14 2013, 12:33
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Jo jag vet att en ny Arena tar tid men det är nog viktigt att den börjar åtminstone att projekteras, även om många/de flesta här är emot arena men det är ju ändå framtiden och det går inte att stoppa den här formen av förändringar längre. Sirius "skyller" ju många av årets skador på väderförhållandena för att ta ett exempel, alla onda ljumskar mm. Sen är förstås träningshallen jättebra men vad som hände var också att Sirius som tidigare var ett notoriskt bra hemmalag numera varit bättre borta.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
med känsla
Thu Mar 14 2013, 12:35
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
När det gäller övergångar så är tydligen fönstret ännu stängt http://iof1.idrottonline.se/SvenskaBandyforbundet/Forbundsinformation/Forbundsinformation/Overgangsfonstretarstangt/ så det lär väl inte hända så mycket officiellt på den fronten närmaste tre veckorna innan det sen händer massor i början på april.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Mar 14 2013, 12:48

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Det där med ljumskarna skulle ju lösas när vi fick en hall att träna i så...tja det ger jag inte mycket för.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
med känsla
Thu Mar 14 2013, 12:50
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Jo men nu har det ju gnällts på att träna inne och spela ute varit dåligt för allas ljumskar.
Framförallt tror jag att det är så här. Tränar du inne och är van vid justa väderförhållanden där, så är det inte så skitkul att spela ute längre, oavsett om det är på Studan, Skarpe Nord eller i Kalix. Alla är vi ofta rätt bekväma och vänjer oss snabbt. Därför är Relita jättebra men ändå bara en halvmesyr. Ursäkta taskigt ordval.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
med känsla
Thu Mar 14 2013, 12:51
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Budgetalternativ är mer passande ord.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
med känsla
Thu Mar 14 2013, 12:56
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Stannar Fall så borde det finns en jättepotential där till förbättring. Hans 13p på 22 matcher imponerar inte direkt. Den statistiken är märkligt dålig. Vill minnas han gjorde 4-5 av dessa poäng varav 3 mål i samma match dessutom.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
johann
Thu Mar 14 2013, 14:02
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
Att kalla Studanområdet för trist är en skymf. Häj.

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Mar 14 2013, 16:05
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
med känsla skrev ...

När det gäller övergångar så är tydligen fönstret ännu stängt


Kan vi inte bomma för det där fönstret för gott? Det är nog vår bästa chans att få ihop en hyfsad trupp till nästa år.


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
med känsla
Thu Mar 14 2013, 16:10
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Jo det vore ju inte helt fel. Det känns som att flera rycker i våra bästa lirare och klubben är inte uppbyggt korrekt (ännu) för att locka intressanta nyförvärv. Hoppas man fattar att det är NU man måste smida innan alla godbitarna är borta och de godbitar man redan har inte försvinner.

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 14 2013, 16:17
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Kloka Brukarn skrev......
Kan vi inte bomma för det där fönstret för gott? Det är nog vår bästa chans att få ihop en hyfsad trupp till nästa år.

Du kanske har rätt Brukarn, jag och andra kanske bara gör det svårare för Sirius att fixa sin trupp genom oövertänkta och okunniga kommentarer om Sirius ledning, spelare, hallar och annat. Men vad tråkigt, sillyn är ju spännande!

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Mar 14 2013, 16:32

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Sillyn är inte spännande. Den är ett rent lidande.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Mar 14 2013, 17:23
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Menade nog inte riktigt så Nyllet. Diskutera så mycket ni vill, jag menade snarare att jag önskar att det vore möjligt att bokstavligen spika igen övergångsfönstret. Precis som de flesta andra fruktar jag nämligen att de flesta övergångarna under den här sillyn kommer att gå åt fel håll.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Mar 14 2013, 18:18
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Brukarn, jag tycker din kommentar var bra, den fick mig att fundera. Vi (åtminstone några av oss) borde kanske sila snacket och vara mer noga med vad vi skriver om Sirius eftersom detta är ett öppet forum som regelbundet läses av inte bara utsocknes bandyintresserad utan även av spelare och ledare i Sirius och andra klubbar. Alla västringar vill ju Sirius bara väl men när känslan av hjälplöshet och frustration smyger sig inpå skrivs saker som inte borde få offentlighetens ljus. En annan har t.ex. vräkt ur sig dumheter som att det bara är att slanta upp lite sedlar på bordet så kommer toppspelarna hit. Tar det för självklart att Sirius ledning gör allt de kan för att ordna sponsorer och det är säkert inget lätt jobb. Jag ska vidare erkänna att jag har noll koll på Sirius ledning så att kritsera de ansvariga för dålig organisation blir ju egentligen bara löjeväckande.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Mar 14 2013, 21:27

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Fast diskussionsforumet ligger under Västra Sidans vingar och bör således inte se som någon officiell anhalt för finslipade smörpassningar. Känsliga kommentarer måste släppas igenom, och detta är ett Siriussupporterforum och en del i att vara Siriussupporter är denna oro och spekulation. När vi inget vet bäddar det upp för spekulation och reflektion. Vill klubbinblandade som läser detta påverka det kan de kommunicera, dels här eller på något av alla andra forum de kan tala ut via. Just nu vet vi ju absolut ingenting om framtid/organisation. Att arbeta i det tysta är inte fel, men allt man behöver nu är ett litet: "Det är lugnt. Vi njuter av det förnyade elitserie-kontraktet och jobbar frenetiskt med att tillsätta och etablera en ny organisation, för att sedan snabbt ta tag i spelartruppen." Något i den stilen. Den ständiga rädslan man bär över IKS är jobbig och inte blir den mildare med ovisshet. En klubb-, sportchef och kommunikationsansvarig härnäst kanske?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
garligur
Thu Mar 14 2013, 21:27

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Jag tycker alla bandyspelare borde vara lyckliga över chansen att få spela matcher utomhus och träna inomhus. Vad kan vara bättre????

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System