Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Västra Sidan-relaterat
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Är vi på väg att bli en sekt??
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Farbror
Mon Sep 10 2007, 16:01

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157


Två goda vänner skulle stå med mig på västras läktare i torsdags men av olika anledningar fick dom fel biljetter. Detta medförde att dom inte fick stå med Västra utan blev hänvisade till "gamla västra".

Väl på plats kunde mina vänner konstatera att det fanns en massa personer (säg 50+) som säkert allra helst ville vara med i klacken men som inte stod med oss. Varför?

Är det så att folk inte har råd att stå med klacken eller (huvva!) så att vi upplevs som en iontern angelägenhet?

Det vore nog mycket enklare att aktivera fler om vi var mer tillgängliga. Utan att riktigt kunna sätta tummen på problemet så känns det som om möglar in i oss själva där vi står bakom en inpasseringskontroll som ingen riktigt begriper.

Alltså, kan Västra eller framför allt Sirius göra något så att det blir enklare för intresserade att stå med Västra?

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
LindgreN
Mon Sep 10 2007, 16:22
Registrerad medlem #66
Registrerad: Fri Oct 27 2006, 08:06
inlägg: 66
Jag har fortfarande inte fattat vad den där inpasseringskontrollen gör där. Det är ju bara att knalla in...
Tillbaka till toppen
Farbror
Mon Sep 10 2007, 16:29

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Ibland lyckas dom visst stoppa någon harmlös byråkrat!

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Robin
Mon Sep 10 2007, 16:47
Registrerad medlem #106
Registrerad: Sat Dec 02 2006, 15:32
inlägg: 555
Enligt sirius i trådar här så skulle det inte bli medlemskrav på västras sektion, jag gissar att det handlar om biljettkontrollanter som har otydliga instruktioner...

Dom skulle tex kunna backa bordet 5 meter så det gick att komma upp på ståplats utan kontroll...
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Sep 10 2007, 17:07
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Suck, biljettsystemet verkar vara en aldrig sinande källa till förvirring. Jag ska ta upp det med Brandur, men du får förtydliga problemet. Vilka var de olika anledningarna till att de fick fel biljetter? Fick de biljetter till "gamla västra" av misstag? Var problemet samma för de 50+ som stod på andra sidan?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Farbror
Mon Sep 10 2007, 19:00

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Jag vet inte om de "50+" hade samma strul eller om dom av andra anledningar kände sig avvusade från oss.

Bra agerat, Herr Bruk!

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
70
Mon Sep 10 2007, 20:19

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Man får ju sjunga och skrika på andra sidan också. De där drygt 50 personerna borde börja härja lite där borta. Coolt med dubbelklack!

Tillbaka till toppen
Farbror
Mon Sep 10 2007, 20:48

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Sant, men partisanklacken tycks bestå av osäkra personer som inte vill ta första skriket!

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
70
Tue Sep 11 2007, 00:55

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Kanske Mikko ska stå där? Då blir det fart pårom

Tillbaka till toppen
Lars
Tue Sep 11 2007, 06:36


Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45
inlägg: 1997
Jag tycker att vi skulle behöva en bättre definiering av problemet precis som Brukarn säger. Annars är det svårt för oss att ta upp det med Brandur.

Någon som har förslag vad vi ska göra för att alla ska våga stå hos oss. Man behöver ju idag inte någon speciell biljett för att stå hos oss, det är ju samma som på Västra läktaren.

To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson
Tillbaka till toppen
ThomasD
Tue Sep 11 2007, 06:54
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
I vissa matcher har det av vissa bordsvaktare krävts medlemskapsbevis iaf trots att jag trodde att det inte var spikat att sånt skulle krävas.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Sep 11 2007, 07:34
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Ja, en förtydling behövs!

Är problemet att det är svårt att köpa biljetter till rätt sektion?
Eller är det att vakterna vid insläppet är för nitiska i era ögon?
Eller både och?

Är det fortfarande så att icke-medlemmar inte blir insläppta ibland? Jag har sagt till om det hur många gånger som helst.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Sep 11 2007, 08:58

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag kan tänka att det är läge att flytta tillbaka till Västra. Faktiskt. Jag har under säsongen på grund av ett arbete som kräver att jag sitter och knappar på en handdator suttit på pressläktaren och det är från denna exil tanken kommer.

Det hörs ganska dåligt på huvudläktaren när Västra är igång. Vid de tillfällen det finns bortasupportrar hör man dem ofta bättre. Från andra sidan ser det dessutom hganska fånigt ut med så mycket folk ihoptryckt på liten yta på ena sidan och desto glesare bredvid. (Det är ju i grunden positivt - att det är så mycket folk.)

Just det att så mycket folk står i klacken är en av anledningarna till att en flytt tillbaka kunde vara intressant. Då kan man åter sprida ut sig och sina flaggor över ett mittparti på läktaren som dessutom syns tydligt för ordinarie pöbel och tydligt visar att det finns en klack även för sittplatsdelen. Om man dessutom har kvar motståndarburen kommer deras ramsor dränkas i våra i de allra flesta fall.

En flytt skulle också underlätta för folk som vill söka sig in i klacken utifrån och gradvis närma sig genom att så att säga börja stå i utkanterna, för att sedan klappa med lite vildare och sedan eventuellt sjunga med i någon sång och till slut stå i mitten. Ungefär så såg resan i alla fall ut för sidotecknad.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Mattijahs
Tue Sep 11 2007, 09:17

Registrerad medlem #38
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 22:05
inlägg: 23
Stödjer helt klart återflytt till västra. Gärna platsbyte med bortaklacken!

Tiocfaidh Ar La
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Sep 11 2007, 09:22
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Huvudläktaren suger upp hejaramsor som en Wettexduk. Jag tycker nog också att en återflytt bör diskuteras, men det lär väl inte bli förrän nästa säsong då. Bortaklacken får nog stå kvar där de står, enligt reglerna ska de ha ett separat insläpp, och det går nog inte att lösa på något annat sätt.

[ Redigerat Tue Sep 11 2007, 09:23 ]

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
olle
Tue Sep 11 2007, 11:16

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Som brukarn antydde är det inte så stålande att stå bredvid bortaklacken. Men i övrigt är jag faktiskt böjd att hålla med om att en flytt skulle kännas ganska bra. Förstår att det inte varit lätt att lösa den otroliga publiktillökningen men vi har faktiskt blivit allt för marginaliserade och runtflyttade för att det ska vara helt ok. Har också fått höra flera gånger att vi inte hörs vilket känns trist eftersom vi är mångdubblet fler nu i genomsnitt än vi var när vi stod på västra.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Sep 11 2007, 13:34

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Om man får drömma vore det nice med en helt ny västra läktare med tak på. Visst är jag på en flytt till västra (om klubben/SvFF går med på det), men snacka om hardcore och stå där i regnet. :$
Västra är en mycket bättre ståplats-läktare, helt klart! (byggd för det också). Skulle det tillkomma tak på den sidan vore det toppen, både för akustikensskull och för att slippa bli dyngblöta.

Håller med om att sittplats-bordet borde flyttas till uppgången till sittplats istället för att ha trängandes med vår stå.
Jag tycker inte vår ståplats är helt toppen som det är nu faktiskt.


[ Redigerat Tue Sep 11 2007, 13:35 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Carling
Tue Sep 11 2007, 14:38

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Jo, att flytta bordet borde prövas. Risken finns dock att vi isåfall får "snåljåpar" som tar platser på klacksektionen och inte skriker, eller gud förbjude, sitter.

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
Foley
Tue Sep 11 2007, 16:38
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Det sistnämda problemet, att vi eventuellt får oönskade gäster på vår sektion, är ändå ett problem som vi själva kan motverka. Tex genom att fylla på nerifrån och ha publikvärdarna ståendes längs trappan och säga till folk att det bara är för Västra Sidan.
Jag tycker man borde prova att flytta bordet. Sedan är jag tveksam till om det i sej genererar så värst många fler till vår sektion. Jag har då lekt med tanken att sätta upp ett plakat på västra läktaren som informerar om att man gärna får stå med oss och att det inte kostar mer pengar än att stå där. Det i kombination med att flytta bordet kanske blir bra?
Det var väl nån nisse som uppmärksammde oss här på forumet för ett tag sedan om just det här med att det finns massa potentiella västringar på västra, så det kanske är dumt att inte agera nu innan hösten och regnet får dem att stanna hemma...
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Sep 11 2007, 18:33

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Det regnar aldrig när Sirius spelar på Studan.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Sep 12 2007, 11:15
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Farbror: Jag har fortfarande inte kopplat vilka klagomål det är jag ska ta upp med Brandur. Är det blijettsystemet eller de nitiska biljettkontrollanterna som är det största problemet?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Farbror
Wed Sep 12 2007, 12:45

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Biljettsystemet är helt klart ett mysterium. Vidare behöver vi en kreativ debatt kring hur vi skall kunna knyta till oss potentiella Västringar som står på "gamla västra".

Klackens placering kanske oxå skall diskuteras?

Mina kompisar trodde att det fanns en massa potentiella västringar på andra sidan. Vi bör klura på hur vi skall knyta dessa själar till oss. Det är för sorgligt om vi uppfattas som en egennavelskådande sekt.

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Sep 12 2007, 12:50
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Klacken lär inte flytta i år, men jag ska flagga för att vi vill ta upp det till diskussion. Och så ska jag höra om inte klacksektionen kan märkas ut på kartan så att man vet vad man ska köpa.

Annars förstår jag inte riktigt problemet med att vi skulle vara otillgängliga, och varför det eventuellt står en massa folk på andra sidan som helst vill vara i klacken. Vi måste ju visa att vi finns såklart, men annars tycker jag det är upp till dem att ta det första steget. Det är ju inte så himla svårt att bara byta läktare liksom. Och ganska många nya har vi ju lyckats locka.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Uno
Wed Sep 12 2007, 13:26
Registrerad medlem #98
Registrerad: Fri Nov 24 2006, 00:47
inlägg: 18
Den mobila läktaren som fanns under Pekingmatchen? Skulle det kosta för mycket att hyra och mobilisera den innan varje match tro? Eller varför inte låta bygga en permanent kortsidoläktare och köra över fridrottarna? En Ultimat placering för en klack är ju faktiskt bakom ett mål!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Sep 12 2007, 13:45
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Är du tokig?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Sep 12 2007, 14:13

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
För att nyansera Brukarns svar lite grand.

Ja, det skulle kosta för mycket att bygga, riva, bygga, riva, bygga, riva, bygga, riva, bygga, riva, bygga, riva, etc.

Jag hoppas också på en permanent kortsidoläktare. Som del i ett nytt Studenternas IP som jag livligt hoppas kommer bli en arena för fotboll allena. Innan dess tycker jag nog att friidrottarna ska få använda den enda friidrottsarenan med någorlunda funktion i staden.

Den ultimata placeringen för en klack är naturligtvis mitt på långsidan. Varför skulle det vara bättre att stå på kortsidan? Man ser sämre, man blir sämre integrerad i övriga publiken och man riskerar att reduceras till djur i bur. Klackar har ofta hamnat på kortsidor av det enkla skäl att de billigaste biljetterna finns där - och i vissa fall för att de blir lättare att kontrollera ju längre bort från centrum av arenan de är.

Att självmant vilja isolera sig på en kortsida är för mig, lite som Brukarn är inne på, vansinne. Vi är inte Borussia Dortmund eller AIK, vi är Sirius och Studan är vårt hem och ingen jävel kommer hit och förpassar oss till en kortsidesläktare!

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Baronen
Thu Sep 13 2007, 10:12

Registrerad medlem #52
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 07:59
inlägg: 51
jag anser att en optimal placering är mitten västra sidan då får vi dels väldigt bra platser att se matchen ifrån, vi kommer dränka borta supporters skrän, samt att vi kan ha tifon som syns ordentligt för hemma publiken. det borde egentlihgen inte vara något problem så länge det finns en sektion mellan oss och bortasupportrarnas bur. vi har väll stått på västra i regn nån enstaka gång och har väl klarat det, visst vore ett tak bra både för regnskydd och aukustik men det är inte avgörande, finns det en möjlighet att flytta tillbaka till västra då tycker jag vi tar den.
Tillbaka till toppen
Tobbe
Thu Sep 13 2007, 12:23

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Baronen//Word!
Tillbaka till toppen
Lars
Thu Sep 13 2007, 12:46


Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45
inlägg: 1997
Jag vet inte om jag är så jättepigg på att ge upp vårat tak, både för skydd och akustik. Det är inte bra att vi är ute på kanten men vi lär väl höra var Sirius har tänkt att göra av oss inför nästa säsong innan vi bestämmer om flytt. Att kommunen bygger tak på västra kan man ju glömma.

To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Sep 13 2007, 12:58
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Men akustiken är ju noll och inget på huvudläktaren. Tror inte vi skulle höras sämre på västra, och vi skulle definitivt synas bättre. Vädret är väl faktorn som talar emot.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System