Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Tippa Superettan 2016
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Brukarn
Tue Mar 29 2016, 12:33
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Hög tid för den traditionella tipstråden!

1. Halmstad – På förhand sticker HBK ut på ett sätt som ingen gjorde ifjol. Bör ta hem det ganska enkelt.
2. GAIS – Verkar som att de flesta tror att GAIS inte kommer hinna få ihop bitarna. Jag tror de får det. En väldigt stark trupp i grunden.
3. Assyriska – Känns som att Fredheim och Assyriska kan bli ett väldigt lyckat äktenskap. Lite chansartade värvningar, men
4. Dalkurd – Några grymma nyförvärv, svagaste länken är kanske den oprövade tränaren. Väldigt svårtippade, kan nog hamna nästan överallt i tabellen, men jag tippar dem ganska högt.
5. Ljungskile – Borde nog egentligen vara lite sämre än ifjol, men Ljungskile är ju som de är. Får dras med dem i toppen i år med.
6. Sirius – Var, mot min vana, optimist ifjol. Nu är jag tillbaka som pessimist. Känner inte vi har bredden som behövs för att nå allsvenskan, och jag är orolig för hur truppen reagerar om det börjar gå dåligt.
7. Varberg – Klart försvagade, men det passar nog Varberg och Wålemark ganska så bra. Stabilt mittenlag.
8. Syrianska – Tycker att Syrianska har trotsat all logik med att hänga kvar trots alla skandaler och röror som varit de senaste åren. Så de klarar sig säkert i år också.
9. AFC – Tror vi får dras med AFC åtminstone så länge Özcan hänger med.
10. Trelleborg – Stark nykomling, men har nog ändå inte vad som krävs för övre halvan än.
11. Ängelholm – Som herpes – omöjliga att bli av med.
12. Örgryte – Känns som vi har tre starka nykomlingar i serien. Men Örgryte får det kämpigast, blir nog trots allt bottenstrid.
13. Degerfors – Verkar inte helt harmoniskt i Degen. Och har tappat en hel del i kvalitet.
14. Värnamo – Superettans Gefle. Kvalar sig kvar i år.
15. Frej – Har svårt att se mer än en given nedflyttningskandidat, men två lag ska ju ur. Frej känns inte riktigt som att de etablerat sig, och var rätt kassa under långa perioder ifjol.
16. Åtvid – Nuförtiden blir väl ingen förvånad längre över lag som åker hiss från Allsvenskan till Division 1. Det ser ut som att det kommer att hända igen.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Jonegård
Tue Mar 29 2016, 12:58

Registrerad medlem #542
Registrerad: Mon Oct 07 2013, 15:50
inlägg: 171
1. Halmstad
2. Sirius
3. Dalkurd
4. Assyriska
5. Varberg
6. GAIS
7. Ljungskile
8. AFC
9. Degerfors
10. Åtvidaberg
11. Syrianska
12. Trelleborg
13. Örgryte
14. Värnamo
15. Frej
16. Ängelholm
Tillbaka till toppen
dissteffe
Tue Mar 29 2016, 13:27
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Oj va svårt det känns i år. Varken toppen eller botten känns på något sätt given. Vi testar väl ändå.

1. Halmstad
2. Assyriska
3. Dalkurd
4. Syrianska
5. GAIS
6. Sirius
7. Ljungskile
8. Degerfors
9. Värnamo
10. Varberg
11. Trelleborg
12. AFC
13. Åtvidaberg
14. Örgryte
15. Ängelholm
16. Frej

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Mar 29 2016, 13:43
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Nä nu jäklar är det vår tur! Tippar med hjärtat, kan inte göra annat. Vad gäller placeringen 6-16 blir det lite som att spela på lotto eftersom jag har noll koll. Enklare att tippa bandy .

1. SIRIUS såklart!
2. Halmstad
3. Assyriska
4. Dalkurd
5. GAIS
6. Ljungskile
7. Varberg
8. Syrianska
9. Degerfors
10. AFC
11.Trelleborg
12. Ängelholm
13. Örgryte
14. Värnamo
15. Åtvidaberg
16. Frej

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
ThomasD
Tue Mar 29 2016, 13:55
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Nyllet skrev ...

Nä nu jäklar är det vår tur! Tippar med hjärtat, kan inte göra annat. Vad gäller placeringen 6-16 blir det lite som att spela på lotto eftersom jag har noll koll. Enklare att tippa bandy .

1. SIRIUS såklart!
2. Halmstad
3. Assyriska
4. Dalkurd
5. GAIS
6. Ljungskile
7. Varberg
8. Syrianska
9. Degerfors
10. AFC
11.Trelleborg
12. Ängelholm
13. Örgryte
14. Värnamo
15. Åtvidaberg
16. Frej


I bandyn kom du på plats 9 av 16 va? Då lär det inte bli någon framskjuten placering här
Tillbaka till toppen
CarlApan
Tue Mar 29 2016, 14:04

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
1. Halmstad
2. Sirius
3. GAIS
4. Assyriska
5. Syrianska
6. Degerfors
7.Ljungskile
8. Värnamo
9. Varberg
10. Dalkurd
11. Ängelholm
12. Trelleborg
13. Åtvidaberg
14. Örgryte
15. AfC
16. Frej

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Mar 29 2016, 14:06
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det är dock sant att det är oerhört mycket lättare att tippa bandyn. Snitt-felplaceringen för vinnaren av bandytipset i år var 0.85, att jämföra med fjolårets fotbollstips där det var 3.25. Visserligen med lite fler lag i fotbollen än i bandyn, men ändå.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Tue Mar 29 2016, 14:08
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
ThomasD skrev...
I bandyn kom du på plats 9 av 16 va? Då lär det inte bli någon framskjuten placering här

Usch, var jag så dåligt? Äh, en engångsföreteelse käre broder! Fast blev jag inte utnämnd till säsongens orakel ?

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Fantomas
Tue Mar 29 2016, 14:21

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
1. Halmstad
2. Dalkurd
3. Sirius
4. Syrianska
5. GAIS
6. Assyriska
7. Ljungskile
8. Ängelholm
9. Trelleborg
10. Varberg
11. Degerfors
12. Åtvidaberg
13. AFC
14. Örgryte
15. Värnamo
16. Frej


Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Love
Tue Mar 29 2016, 17:25
Registrerad medlem #472
Registrerad: Mon Oct 10 2011, 18:00
inlägg: 400
1. Sirius
2. Halmstad
3. Assyriska
4. Gais
5. Syrianska
6. Dalkurd
7. Trelleborg
8. Varberg
9. Ljungskile
10. AFC
11. Degerfors
12. Örgryte
13. Åtvidaberg
14. Värnamo
15. Ängelholm
16. Frej
Tillbaka till toppen
ThomasD
Tue Mar 29 2016, 21:26
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Nyllet skrev ...

ThomasD skrev...
I bandyn kom du på plats 9 av 16 va? Då lär det inte bli någon framskjuten placering här

Usch, var jag så dåligt? Äh, en engångsföreteelse käre broder! Fast blev jag inte utnämnd till säsongens orakel ?


Orakelgrejen är bara mumbo jumbo.
Tillbaka till toppen
Saemor
Wed Mar 30 2016, 06:26
Registrerad medlem #467
Registrerad: Wed Sep 14 2011, 17:08
inlägg: 646
1. Sirius
2. Halmstad
3. Assyriska
4. Dalkurd
5. GAIS
6. Ljungskile
7. Syrianska
8. AFC
9. Varberg
10. Trelleborg
11. Åtvidaberg
12. Degerfors
13. Örgryte
14. Frej
15. Värnamo
16. Ängelholm

I år är det nu eller aldrig till avancemang, mycket förhoppningar i mitt tips men med tanke på ekonomin och skador mm, kan mycket förändras under säsongen .

Tillbaka till toppen
Fantomas
Wed Mar 30 2016, 13:35

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Stefan Silva, 25, superettaprofil i Sirius, nu i Gif Sundsvall:
– Sirius och AFC tar direktplatserna. Sirius för att det är det bästa laget. Borde gått upp redan i fjol, men nu är det dags. AFC tar andraplatsen för att de har seriens bäste spelare i Omar Eddahri.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Diamant
Wed Mar 30 2016, 17:36
Registrerad medlem #627
Registrerad: Sat Apr 05 2014, 20:29
inlägg: 488
Fast i Sevilla utan Sportbladets ligabibel, därför kommer här ett tveksamt tips.

1. Halmstad
2. Sirius
------------------------------------------
3. Assyriska
------------------------------------------
4. GAIS
5. Trelleborg
6. Dalkurd
7. AFCVUCO
8. Varberg
9. Syrianska
10. Ljungskile
11.Degerfors
12. Ängelholm
------------------------------------------
13. Örgryte
14. Åtvidaberg
------------------------------------------
15. Frej
16. Värnamo
Tillbaka till toppen
svennis
Wed Mar 30 2016, 19:34
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03
inlägg: 456
Som i boxning alla slår alla och domarna avgör.Hoppas mest på att publiken hittar till studan.
Tillbaka till toppen
RRR
Wed Mar 30 2016, 20:02

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
1. Halmstad
2. GAIS
------------------------------------------
3. Assyriska
------------------------------------------
4. Sirius
5. Åtvidaberg
6. Degerfors
7. Syrianska
8. Värnamo
9. AFCVUXYZ
10. Ljungskile
11. Dalkurd
12. Ängelholm
------------------------------------------
13. Örgryte
14. Trelleborg
------------------------------------------
15. Frej
16. Varberg

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Mar 31 2016, 09:38
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Tar och klistrar in Baksmällans tips i tråden så får de också vara med. Hoppas det inte är copyrightat.

Johann:

1. Sirius
2. Halmstad
————
3. Syrianska
————
4. Dalkurd
5. Ljungskile
6. Assyriska
7 Degerfors
8. GAIS
9. AFC
10. Varberg
11. Värnamo
12. Åtvidaberg
————
13. Örgryte
14. Trelleborg
————
15. Ängelholm
16. Frej

Efter en vinter av hopp, förtvivlan och en stor dos ångest över ekonomin står vi här inför vår tredje raka säsong i sexiga Superettan. Och jag kan inte landa i något annat än att vi tar hem skiten. Vad talar egentligen för? Spelidé som sitter, ett gäng spelare som har ett jävla självförtroende och tar en kula för Kim Bergstrand. En, i jämförelsen, komplett trupp. Emot? Att vi blir statiska i vår Svartbäckska tici-taca, att vi får skador på nyckelspelare, att resultaten går emot tidigt, publiken (världens mest uttjatade diskussion) uteblir och vi får panikdumpa fem spelare i sommar för att rädda elitlicensen.
Jag går ut med att citera en av de som lämnat oss (but he’ll be back): I BELIEVE IN THIS TEAM.

Övrigt tips är en blandning av chans och känsla. Vill inte tro att det går att “köpa ihop ett lag” så som Gais har gjort. Syrianska gjorde det fantastiskt i cupen och kan bli ett ruskigt starkt hemmalag om det rullar på tidigt. Assyriska trodde jag på tills jag läste att sportchefen avgått och halva truppen är skadad. Jaja.

Lars

1. Halmstad – Känns som att de har tillräcklig kvalite för att gå direkt upp igen, tror dock inte något lag i serien har kvalitén för att ”jogga hem serien”
2. GAIS – I år faller jag i fällan och tror på GAIS, de har som alla år värvat friskt inför säsongen, känns dock som att de i år har värvat riktigt bra namn. Om de får ihop laget så kan de vinna serien.
————
3. Sirius – Jag tror att vi får ett kvalhelvete igen. I och med Antes skada är vi oerhört beroende av Kingsley för att bryta mönstret. Om allt flyter tror jag att vi kan vinna serien. Men med många skador kan vi komma på den undre halvan.
————
4. Assyriska – Tillhör alltid toppen och i år har de dessutom gjort smarta värvningar.
5. Ljungskile – Förstår inte varför men de är alltid högt upp i tabellen
6. Dalkurd – Påminner lite om var Sirius låg för två år sen. Efter en supersäsong i division ett och ett par värvningar så tror de att de ska gå upp direkt. Det tror inte jag, en stabil första säsong i Superettan
7. Varberg – Stabila och tråkiga
8. AFC – Obehagligt lag, kanske kan de kunna komma högre men utan Luca Gerbino Polo så blir det trögt
9. Syrianska – SFC på nionde plats? Nej, så lågt kommer de nog inte men jag får inte plats med dem längre upp.
10. Degerfors – Försvagade men ändå helt ok, det skall mycket till för att de ska vara med i bottenstriden.
11. Trelleborg – Nykomling som jag inte vet nåt om, men de vann division ett i fjol och det brukar räcka ganska långt, dessutom en klassisk klubb som vet vad som krävs på nivån.
12. Ängelholm – Ängelholm klarar sig alltid kvar av nån anledning.
————
13. Örgryte – Alltid svårt med nykomlingar men jag tror att ÖIS är den svagaste av årets.
14. Värnamo – Tror på kval för Värnamo i år, känns som att de har klarat sig i flera år utan ett vettigt lag.
————
15. Åtvidaberg – Jag tror att de gör en resa direkt igenom serierna, det brukar inte att funka att komma sist i Allsvenskan, satsa ungt i Superettan och ändå klara sig.
16. Frej – Nej, det håller inte ett år till, framförallt för att konkurrensen i botten är tuffare.

Oskar

1. Halmstad
2. IK Sirius
————
3. Assyriska
————
4. Syrianska
5. Gais
6. AFC
7. Degerfors
8. Dalkurd
9. Ljungskile
10. Trelleborg
11. Varberg
12. Örgryte
————
13. Åtvidaberg
14. Värnamo
————
15. Ängelholm
16. Frej

Halmstad, Sirius, Assyriska och Gais är de fyra lagen som kan floppa i årets Superetta. Fem lag till har kvalitet gå upp. En jämnhet som gör det svårt att placera något lag någonstans med säkerhet. Det enda jag är säker på är att Halmstad går upp tack vare ögonbrynshöjande kvalitet i truppen och trygghet på tränarbänken i Janne Jönsson. Vårt IK Sirius tar steget upp tack vare att det arbete som Kim Bergstrand hållit på med i fyra år får fortsätta – få lag har den ambitiösa långsiktigheten både bakåt och framåt. Assyriska tar kvalplatsen då Tor-Arne Fredheim kan göra ett lag av ett gäng vassa värvningar. I botten åker Frej ur för att Frej inte borde överleva spel på den här nivån två år i rad och Ängelholm på grund av ekonomisk rättvisa. Värnamo får kvala ur då det är deras tur. I övrigt vägrar jag tro på att Gais slänga-pengar-på första-bästa-namn-filosofi ska skörda framgång medan jag hoppas på att Örgryte kan etablera sig. Uppstickare och ev. uppflyttningskandidater blir AFC och Dalkurd – mest för att kvällstidningarna ska få en bra vinkel. Syrianska slutar fyra.

Axel

1. Halmstad
2. Sirius
————
3. Assyriska
————
4. Gais
5. Dalkurd
6. Degerfors
7. AFC
8. Varberg
9. Syrianska
10. Åtvid
11. Örgryte
12. Ljungskile
————
13. Trelleborg
14. Värnamo
————
15. Frej
16. Ängelholm

Mycket positivt har sagts ifrån spelarhåll men ännu har juryn inte fattat sitt beslut. Det fattas både en mittback och en anfallare i IKS för att jag ska kunna se på den här säsongen med tillförsikt. Vågat då att placera Sirius som tvåa. Men yolo vafan.

Tommy

1. Åtvidabergs FF – borde inte vinna, men gör det ändå
2. IK Sirius – jobbig vår och en fantastisk höst
————
3. Syrianska – tar skitmånga uddamålsvinster
————
4. Halmstad BK – ”flopp”
5. Dalkurd FF – inleder katastrofalt men klättrar
6. Assyriska FF – spelar oavgjort i år, skitofta
7. Varbergs BoIS – tar massa poäng på fasta
8. GAIS – får inte ihop det. Individ.skick tillräcklig bra dock
9. Ljungskile SK – lyckas kontra in en del treor
10. AFC United – vinner eller förlorar. Endast tre oavgjorda
11. Degerfors IF – får svårt att vinna borta
12. Örgryte IS – spöar GAIS men inte mycket mer
————
13. Trelleborgs FF – ur efter kval
14. IFK Värnamo – kvar efter kval
————
15. IK Frej – parkerar bussen bra men skador i försvaret. pajar hösten
16. Ängelholms FF – ja vad ska man säga? Ekonomin och spelet lika dåligt

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Love
Thu Mar 31 2016, 10:34
Registrerad medlem #472
Registrerad: Mon Oct 10 2011, 18:00
inlägg: 400
Har gått igenom värdena. Om vi ser till medelvärde av alla röster så är Halmstad favorit följt av Sirius. Sist hittar vi Frej, som även har fått lägst standardavvikelse. Minst eniga har vi varit på Åtvidaberg (även om Tommys 1:a står för huvuddelen av denna avvikelse).

Lag Snittplacering Standardavvikelse
Halmstad 1,47 0,83
Sirius 2,53 1,64
Assyriska 3,73 1,28
GAIS 4,53 1,88
Dalkurd 5,40 2,56
Syrianska 6,40 2,56
Ljungskile 7,60 2,13
Varberg 8,80 2,54
Dergerfors 9,13 2,36
AFC 9,40 2,41
Trelleborg 10,80 2,48
Åtvidaberg 11,53 3,94
Örgryte 12,80 0,86
Värnamo 12,93 2,60
Ängerholm 13,47 2,47
Frej 15,47 0,64
Tillbaka till toppen
Old Man Bremp
Thu Mar 31 2016, 14:40
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39
inlägg: 279
1. Halmstad
2. IK Sirius
————
3. Assyriska
————
4. Ljungskile
5. Syrianska
6. Degerfors
7. Gais
8. Varberg
9. Dalkurd
10. Örgryte
11. AFC
12. Värnamo
————
13. Åtvidaberg
14. Frej
————
15. Trelleborg
16. Ängelholm
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Mar 31 2016, 15:45

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
1. Halmstad
2. AFC
3. Sirius
4. Syrianska
5. Dalkurd
6. Varberg
7. GAIS
8.Assyriska
9. Ljungskile
10. Degerfors
11. Ängelholm
12. Trelleborg
13. Värnamo
14. Åtvidaberg
15. Örgryte
16. Frej

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Mar 31 2016, 17:15

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag har något sämre koll än vanligt, men det kan ju vara en fördel i dessa sammanhang så here we go;

  • 1. Assyriska FF (seriens kanske bästa tränare och startelva. Går upp om de har "tur" med skadorna.)
    2. Halmstads BK (har nu superettans kroniska skyttekung i det för övrigt redan rutinerade laget. Allt annat än i topp är flopp.)
    ------------------------------------------------
    3. IK Sirius (tunga spelartapp, men likväl tunga nyförvärv i ett satsande lag med stark ryggrad. Effektiviteten avgör i år. Super-Dragan?)
    ------------------------------------------------
    4. Ljungskile SK (känns omotiverat nederlagstippat. Visst, tappat ett par klasspelare men har en intressant tränare som tagit med sig spännande norska influenser.)
    5. Göteborgs Atlet- & Idrottssällskap (svårt att sia efter den galna spelaromsättningen och cupdebaclet, men övre halvan. Bör ju ha tillräcklig bredd för att hitta rätt vad det lider.)
    6. Varbergs BoIS FC (inga gigantiska skillnader gentemot i fjol, men Tranberg är ett tungt avbräck. Wålemark har koll på läget.)
    7. Athletic FC United (några klasspelare och en Ryssholm med blodad tand. Melkemichel som väntat för jävla bra på att få ihop den tillsynes obskyra spelargruppen.)
    8. Syrianska FC (svårt att få ett grepp om Suryoye. Övertygade ju i fjol, men haft en jobbig spelaromsättning sedan dess och föryngrats. Försämrats?)
    9. Degerfors IF (långa bollar på Peter Samuelsson och välorganiserat med bra målvakt. Typiskt mittenlag.)
    10. Trelleborgs FF (har studsat tillbaka och hittat arbetsro. Värvat smart. Camara-Jönsson och Pode kan leverera.)
    11. Dalkurd FF (känns överhajpade. En tillsynes orutinerad tränare med ett FM-lagbygge. Årets berg-och-dal-bana.)
    12. Åtvidabergs FF (fruktansvärt brandskattade efter degraderingen. Om Albornoz drar blir det kniven mot strupen.)
    ------------------------------------------------
    13. Ängelholms FF (trots allt kaos. De har fixat det förr och kan göra det igen. Många unga, hungriga. Imponerade i cupen.)
    14. IFK Värnamo (försvagade då de tappat ett par-tre mittfältare av klass, men talangfabriken har en bra centrallinje med Cederqvist i spetsen.)
    ------------------------------------------------
    15. IK Frej Täby (visst, "Barre" gör det bra med små resurser, men på denna nivå blir det en ständig kamp om överlevnad.)
    16. Örgryte IS (kom upp via kval mot sorgebarnet Mjällby, men satsningarna har uteblivit. Behöver nog göra en bra sommarsilly för att inte åka illa kvickt.)


Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Thu Mar 31 2016, 17:18
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
1. Assyriska
2. Halmstad
3. Sirius
4. Ljungskile
5. Syrianska
6. Dalkurd
7. GAIS
8. Degerfors
9. Varberg
10.Ängelholm
11.Åtvidaberg
12.Trelleborg
13.AFC
14.Örgryte
15.Värnamo
16.Frej


Kval igen alltså...



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Jocke
Thu Mar 31 2016, 19:18
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013

1. Halmstad
2. Syrianska
————
3. Dalkurd
————
4. IK Sirius
5. Assyriska
6. Degerfors
7. Ljungskile
8. Varberg
9. Gais
10. Örgryte
11. AFC
12. Värnamo
————
13. Frej
14. Trelleborg
————
15. Åtvidaberg
16. Ängelholm


Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
junior
Fri Apr 01 2016, 09:43
Registrerad medlem #606
Registrerad: Tue Apr 01 2014, 14:19
inlägg: 98
1. Halmstad
2. Sirius
3. Assyriska
4. Syrianska
5. GAIS
6. Ljungskile
7. Dalkurd
8. Varberg
9. AFC
10. Degerfors
11. Trelleborg
12. Ängelholm
13. Värnamo
14. Örgryte
15. Åtvidaberg
16. Frej
Tillbaka till toppen
ThomasD
Fri Apr 01 2016, 10:26
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
1. Halmstad
2. Assyriska
------------------------------------------
3. GAIS
------------------------------------------
4. Sirius
5. Varberg
6. Dalkurd
7. Ängelholm
8. Syrianska
9. Degerfors
10. Trelleborg
11. Ljungskile
12. Örgryte
------------------------------------------
13. AFCVUCO
14. Värnamo
------------------------------------------
15. Åtvidaberg
16. Frej

Tillbaka till toppen
haze
Fri Apr 01 2016, 11:24
Registrerad medlem #14
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:14
inlägg: 1769
1. Sirius
2. Syrianska
3. Dalkurd
4. Halmstad
5. Ljungskile
6. GAIS
7. Assyriska
8. Degerfors
9. AFC
10. Örgryte
11. Trelleborg
12. Varberg
13. Åtvidaberg
14. Värnamo
15. Frej
16. Ängelholm

----------------------------------------
1921 - 1922 - 1961 - 1966 - 1968
Alla till Studan!
Tillbaka till toppen
Sutra
Fri Apr 01 2016, 15:23

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Det här brukar jag vara dålig på!
(Oxå)

1. Sirius
2. Halmstad
3. Åtvidaberg
4. Ljungskile
5. Assyriska
6. GAIS
7. Syrianska
8. Örgryte
9. Degerfors
10. Varberg
11. Värnamo
12. AfC
13. Dalkurd
14. Trelleborg
15. Ängelholm
16. Frej
Tillbaka till toppen
Anders RJ
Fri Apr 01 2016, 20:59

Registrerad medlem #856
Registrerad: Sun Sep 28 2014, 21:00
inlägg: 196
1. Halmstad
2. Assyriska
_______________
3. Sirius
_______________
4. Varberg
5. AFC
6. GAIS
7. Värnamo
8. Syrianska
9. Ljungskile
10. Dalkurd
11. Trelleborg
12. Ängelholm
________________
13. Degerfors
14. Åtvidaberg
________________
15. Örgryte
16. Frej
Tillbaka till toppen
Sutra
Sat Apr 02 2016, 09:50

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
inlägg: 1638
Räknar jag rätt som får det till att 15 tror på direktavancemang och 11 är klentrogna? I den senare gruppen har vi förvisso några ambivalenta som drar kvalkortet, men det vet man ju hur det brukar sluta...

Vojne, vojne. Hur tippade vi förra året? (Ser gärna att vi reder ut hur det här skall sluta redan nu -jag är inte mycket för spänning på det viset.)
Tillbaka till toppen
hannibal
Sat Apr 02 2016, 13:27
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44
inlägg: 571
1. Halmstad
2. Assyriska
3. Sirius
4. GAIS
5. Dalkurd
6. Syrianska
7. Degerfors
8. Ljungskile
9. Varberg
10. Värnamo
11. Örgryte
12. AFC
13. Åtvidaberg
14. Trelleborg
15. Ängelholm
16. Frej
Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System