Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
FB-diskussion med v-politiker
Gå till sidan       >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Brukarn
Wed Jan 31 2018, 14:18
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Följande diskussion utspelade sig i en FB-tråd med en förtroendevald politiker i Uppsala kommun, S.Å. Tyvärr togs tråden bort av S.Å så att hela diskussionen gick förlorad, men som tur var kunde jag spara ned den. Jag la ändå en hel del tid på att argumentera, och eftersom motparten är folkvald politiker så tycker jag den har ett visst allmänintresse. Har dock maskat alla namn för säkerhets skull:

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Jan 31 2018, 14:18
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
S.Å Ger du fingret åt Österängens IP?

H.Å Med tanke på vilka som huserar där numera är det ingen dum idé alls.

S.Å. Varför känns det som att det inte är någon idé att försöka ha ett lugnt och konstruktivt samtal med Västra Sidan-folk just nu?

H.Å. Varför har man totalt tappat lusten att rösta i nästa kommunalval?

S.Å. Tja, det vet jag inte. Vet du svaret på mim fråga?

H.F. Varför kan inte vi Siriusvänner få vara besvikna och arga på Dalkurdaffären utan att du ska komma och moralisera?

H.Å. Nej, jag kan väl inte veta varför du känner som du gör innan du ens försökt inleda ett konstruktivt samtal.

S.Å.
Ni har varit arga länge. Jag har försökt inleda flera konstruktiva samtal, men till ingen som helst nytta. Flera av er har sett det.
Men det är klart – det är lätt att hacka på mig som vill att det ska bli något konstruktivt framöver, men som bara får skit när jag vill att vi ska komma vidare och nå något positivt.
Önskar att jag inte brytt mig. Jag tror inte jag ska det framöver.

H.F. Jag vet inte när du försökt inleda något konstruktivt samtal, men jag kan inte se något i den här tråden iallafall.

S.Å. Nej, du väljer att fälla snarare än att fria. Du väljer att utse mig till motståndare. Inte så vackert.

H.Å. Förlåt S.Å., men det har vi faktiskt inte alls. Jag skrev en raljant kommentar som inte alls var riktad mot dig och du kommer direkt med ett spydigt och nedvärderande svar. Jag tar gärna ett konstruktivt samtal med dig innan jag bestämmer mig för om jag ska rösta över huvud taget i höst. Hur ser du t ex på frågan att två lag i Allsvenskan delar hemvist?

H.F. Nu förstår jag faktiskt inte vad du menar? Var det någon som gick till angrepp här var det väl ändå du.

J.Q. H.Å. Jag måste fråga vart e det klart? Som jag fattar det är det bara klart att vi delar arena o inte hemvist. Sen kanske det blir så vem vet.

H.Å. Nej, jag det var därför jag skrev "frågan att". Det är ju ändå en fråga kommunens politiker måste fundera över, eller hur? Och kanske framför allt borde ha funderat över tidigare.

J.Q. och att dela arena är inget nytt, trist att dalkurd kommer men ser inte att det skulle vara den totala katastrofen vissa vill få det till

M.R. S.Å. när du konfronterade mig angående malmströmbanderollen så hade du ingen aning om vad vi va arga på. Jag fick skicka dig info på info om vad som föranledde våran ilska. Nu är det verklighet och det är många av oss som inte tycker detta har gått rätt till. Det kommer nog aldrig ändra på sig eftersom en folkvald politiker har de facto kört sitt eget race som inte är till våran kära förenings fördel. Medvetet eller på ren okunskap...

H.Å. Och dela hemmaplan är inget nytt, men dela hemvist är såvitt jag har förstått det.

H.L-S. Kommer iaf rösta blankt i kommunalvalet, så där tappar rödgröna min röst tack vare Malmström.

A.P. Kommunalt haveri. Hade flytten försenas på något vis så hade SvFF förbjudit den. Till och med dom förstår problematiken i att en klubb flyttar.

S.Å. Jag är glad över att du tar upp banderollen om Malmström, Micke. Vad du glömmer att förklara är att jag redan när jag fick din version av vad som hänt sa jag att man inte gör sådär. Det är ett fullkomligt oacceptabelt beteende sanktionerat av styrelsen i VS.
Oavsett hur gärna jag vill att Sirius ska vara kvar i och till och med vinna allsvenskan skulle jag aldrig någonsin sätta mig i ett förhandlingsläge med Västra Sidan eller något som Västra Sidan kan ha åsikter om, eftersom jag inte kan lita på att jag skulle bli behandlad med respekt. Skulle utan minsta tvekan hellre avsäga mig mina offentliga uppdrag. Det är inte ilska, det är rädsla

M.R. S.Å. jag är mållös...

A.P. S.Å. Rädsla för att du inte har argument som håller eller? Hur motiverar man ens en flytt som Svenska Fotbollsförbundet till och med ställer sig emot? Det finns en viss föreningskultur inom den svenska fotbollen och detta som har hänt ställer sig i tvär kontrast mot värdegrunden i den.

S.Å. Affe: Läs mig igen.

A.P. Eh?
Det är inte Västra Sidan som lider mest av denna flytt eller som behöver argumentera med ett skit. Du kanske ska tala med de mindre klubbarna och skolorna som blivit av med sina träningstider och fått maka på sig för att en ny aktör kommit in i bilden till synes från ingenstans.

H.Å. Jag tror S.Å. snarare vänder sig emot formuleringen, som väl var "Malmström - lögnare". Den intressanta frågan är i så fall om Malmström har ljugit eller inte. Har han det måste han som politiker stå ut med att kallas lögnare offentligt. Det har varit så många turer så jag minns inte säkert.

A.P. Antar att det syftade till att han säger att han inte kan hindra en klubb som vill flytta hit från att flytta, men i själva verket så bjöd han in dom att flytta hit med öppna armar utan att belysa någon form av problematik över huvud taget.

M.R. S.Å. förklara sanktionerad av västra sidan så jag förstår.

S.Å. Micke: Västra Sidan lade ut den på sin FB-sida. Ingen stoppade det. Jag tyckte det var dumt, destruktivt och onödigt, vilket jag påtalade, och därmed fick personpåhopp.
Detta är ruskigt obehagligt och ovärdigt. Ni borde vara den bättre parten.

J.L. Hört talas om yttrandefrihet, Herr S.Å.? Det rör ju sig inte om något förtal heller. Malmström har ljugit.

S.Å. Johannes: Varför den nedlåtande tonen?

A.P. S.Å. du ville inte ge dig in i diskussioner med Västra Sidan, så jag föreslår att du håller tyst.

M.R. S.Å. just ja. Det va den vinkeln. Och i detta fallet hade Malmström inte hållit sig till sanningen när han dribblade bort sig när det gällde dom initiala kontakterna med Dalkurd. En mycket viktig sak i hela denna fråga. Jag tycker det på riktigt väldigt oroväckande när politiker inte håller sig till sanningen.
Hela denna historia har faktiskt varit ända fram till kalla faktas mötesrum men gick inte vidare pga att faktiskt inget olagligt har skett oavsett halvsanningar och dokument som inte visats korrekt.

S.Å. Affe: Var det där verkligen en konstruktiv kommentar du är stolt över?

J.L. S.Å.: För att du beter dig besserwissrigt och arrogant.
Typ: "skulle jag aldrig någonsin sätta mig i ett förhandlingsläge med Västra Sidan eller något som Västra Sidan kan ha åsikter om".
I och med framställer du Västra som huliganer.
Också talar du ju emot dig själv duktigt. Tycker att du har åsikter mest hela tiden om Västra.

A.P. S.Å. Du agiterar ju folk som är rejält uppretade. Tror du att du kommer få ut mycket av det eller?

S.Å. Johannes: Så det som du uppfattar som dåligt beteende rättfärdigar ett beteende från dig som du vet är dåligt? För det är slutsatsen av vad du skriver.
Sen, för att vara formell, har förtal inget med sanningshalt att göra. Det förvånade mig också, men det står att läsa i lagtexten.

S.Å. Affe: Du tycker alltså att folk som är uppretade ska få bete sig som de vill. Noterat.

A.P. S.Å. så länge det sker inom lagens ramar så får man bete sig exakt hur man vill. Framförallt bestämmer inte DU vad som är ett korrekt beteende för en annan människa. Du kan tycka att vad som helst är obehagligt eller dumt hur mycket du vill, men det är extremt subjektivt.

J.Q. Nu tar vi det lite lugnare här tycker jag. Men en fråga S.Å., om det nu är så att malmström har ljugit i tidningen vilket han väl gjorde när han sa jag har inte kontaktat dalkurd. Vad tycker du då är så hemskt med banderollen? Det finns ju enligt mig ett stort problem i att en lokal politiker inte kan hålla sig till sanningen vilket för mig som röstar är skrämmande.

S.Å. Affe: Du har rätt i att man får bete sig som man vill inom lagens ramar. Men vad vinner ni på att utmåla mig som fiende när jag i själva verket vill klubben väl (och verkligen är oskyldig till allt som hänt i Dalkurd-affären)?
Och om jag verkligen får tycka vad jag vill – varför kritiserar då H.F. mig för att han uppfattar mig vara moraliserande? Det går inte ihop.

J.Q. Och glömma saker kan vara mänskligt men då borde väl malmström ganska snabbt ha gjort en pudel och sagt oj här blev det fel och kanske förklarat sig? S.Å. det kan va för att du (vad jag minns, rätta mig om jag har fel) inte en enda gång har sagt att du tycker att RM har gjort något fel utan bara rackat ner på våran ton.

S.Å. Jag tycker det är två olika saker, Micke. Vad jag sagt till RM har dessutom inte ni någon aning om. Ni ska inte kräva att jag ska ta avstånd från honom offentligt för att ni ska hålla en anständig ton.

D.L. Är det oanständigt att kalla en politiker som far med osanning för lögnare?
Det är snarare medborgarnas förbannade skyldighet.

H.F. Du FÅR naturligtvis tycka vad du vill. Däremot tycker jag det är väldigt onödigt att dyka in i en konversation och klaga på Västra Sidan för saker som hör inte förekommit eller nämnts i tråden. Och att du sedan gnäller om att du får skit när du blir emotsagd på ett schysst sätt får mig bara att skaka på huvudet.

M.R. S.Å. du drar alla över en kam här. Jag tycker jag hela tiden har försökt hålla en anständig ton. Well Well...men då kanske du blir betraktad som ”fienden” om du inte tar in RM’s agerande i diskussionen. Och frågan kvarstår. Är det inte jäkligt problematiskt med politiker som uttalar sig osanningsenligt?

D.S. Oerhört underhållande tråd! Keep on keeping on sverka!!! ???? ???? ????

H.F. Men tillbaka till ursprungsfrågan kanske: vad är det du är så kritisk till? Att vi i Västra sidan har valt att protestera mot/upplysa om en politiker som inte håller sig till sanningen? Att det har skett i banderollform?

S.Å. Intressant tanke, David. Annars sa ju Affe ovan att man gör som man vill, och underförstått att om man håller sig inom lagens ramar ska man inte behöva bli kritiserad.

S.Å. Farmarn: Det seriösa i diskussionen kritiserar jag inte alls. Det är nedlåtande tonläge och uppmaningar om att hålla tyst som borde få åtminstone några i VS att säga ifrån till klubbkamraterna.

H.F. Och för det sista så tycker jag det värsta är dina återkommande antydningar om att du skulle känna dig hotad eller rädd för Västra Sidan. Har du någon konkret anledning till att du skulle känna så? Annars uppfattar jag det bara som ett riktigt fult försök att straffa ut oss från debatten.

J.Q. Jag tycker jag har en bra ton i diskussionen. Och hoppas du svarar mig på samma sätt i frågan jag har ställt ovan.

S.Å. Jag antyder inte. Jag beskriver i klartext hur jag känner i hopp om att ni ska förstå hur andra upplever det och att ni kan rannsaka hur många i VS framstår.

S.Å. Jonas: Jag pratar inte den sakfrågan mer. Varken bu eller bä.

J.Q. Ok jag tycker den är viktig men respekterar att du vill släppa det.

A.P. S.Å. Jasså, jag antyder på att man ska behöva gå okritiserad? Nej, självklart får man skörda som man sår, men förtroende eller respekt är något man förtjänar, det är inget man får gratis.

H.F. OK då. Du hävdar rakt ut att du känner dig rädd och hotad av Västra Sidan. Det tycker jag förstås är väldigt beklagligt, men också, åtminstone att döma av alla fb-konversationer jag deltagit i, fullständigt omotiverat. Visst, du blir massivt emotsagd av många, och alla har inte alltid en trevlig ton, men någonting som kommer i närheten av hot har iallafall jag inte sett. Har du ingenting konkret att peka på så hävdar jag att du antingen är ohederlig eller våldsamt överkänslig.

D.R. Jag tycker inte att Västra Sidan är läskiga.

M.R. Jag antar att det kommer märkas i nästa kommunalval vad många tycker i denna fråga. Jag har en känsla av att många som har hjärtat till vänster väljer att rösta blankt eller till och med höger. Där får iallafall medborgaren säga sitt utan att bli kritiserad.

C.A.Å. Jag blir alltid så imponerad av den Hemlige Farmaren som lyckas hålla så god ton i såna här diskussioner. Jag tror inte att jag hade klarat av det själv.

S.Å. Nej, jag har aldrig hävdat att jag känner mig rädd eller hotad av Västra Sidan.

S.Å. Micke: Varför är det ett mål att människor inte ska bli kritiserade?

M.R. S.Å. jag orkar inte mer. Du har politikersnackat ner mig. Val i höst, då får folket tala. Tyvärr kommer jag ju inte få lägga min röst i Uppsala pga flytt...det grämer mig.

H.F. OK, då får jag gå tillbaka till mitt första påstående igen: Du har flera gånger antytt att du känner dig hotad eller rädd för Västra Sidan. Exempelvis här: ”skulle jag aldrig någonsin sätta mig i ett förhandlingsläge med Västra Sidan [...] Skulle utan minsta tvekan hellre avsäga mig mina offentliga uppdrag. Det är inte ilska, det är rädsla.” Har någon som säger sig representera Västra Sidan sagt eller gjort något som motiverar denna påstådda rädsla? I annat fall tycker jag detta handlar om ren smutskastning från din sida.

S.Å. Nej, jag har inte antytt någonting. Det jag har menat har jag sagt rakt ut och jag har inte menat något annat. Jag skulle aldrig vilja riskera att hamna i samma läge som Malmström, dvs vara en formell motpart till Västra Sidans intressen.
Jag upplever stämningen som obehaglig och hätsk och att det inte går att få en nyanserad diskussion. Personpåhopp och uppmaningar om att lämna diskussionen är sånt som jag tycker VS-folket borde hålla sig för goda för, och som gör att jag aldrig kommer att uttala mig offentligt om Dalkurd väl och ve, eller ens om Sirius.

D.D. Snyggt trollat, S.Å.! Det var många här som tog betet. Jag tycker du ska använda dina kommentarsfälts-talanger mot den politiska högern i stället för Västra Sidan.

D.S. #kämpasverka!

J.L. I all välmening nu: Du kanske skulle avsäga dig dina politiska uppdrag och ambitioner, i så fall, S.Å.?
Återigen får du ju en hederlig supporterklubb att framstå som kategori C-supportrar. Fantastiskt! Du råkar inte ha lite självinsikt om din retorik heller, eller? Kom igen.

H.F. Den här tråden har kommit upp i 65 (edit: 68) inlägg nu, och jag kan faktiskt inte någonstans läsa in vad du kallar för hätsk och obehaglig stämning. Inte heller kan jag se några direkta personpåhopp. Tycker mest du verkar ta illa upp av att många säger emot dig. Dessutom använder du massvis av fula härskartekniker till höger och vänster. Exempelvis vägrar du att besvara vissa frågor med den luddiga hänvisningen att du inte vill vara motpart till Västra Sidan i någon sakfråga eftersom det gör dig ”rädd”, men att fortsätta tjata vidare om Västra Sidans banderoller och ton i sociala medier verkar du av någon anledning inte vara det minsta rädd för.

M.F. S.Å. Om tonen är så jobbig och stämningen så hätsk, vad fan gör du här?

J.E. När Sirius gjorde 2-0 mot Djurgården i premiären var jag faktiskt lite rädd. Rädd för att man skulle bli hånad på bussresan hem till Uppsala igen. Men inte ens det blev man. Eller jo, lite ????

M.F. J.E. Det var väl en extremt hätsk stämning om jag kommer ihåg rätt?

J.F. Politiken är ju en spännande grej att engagera sig i om en tycker det är obehagligt med meningsmotståndare.
Ett tips till alla som vill slippa få en banderoll med epitetet "lögnare" är att ge fan i att ljuga.
Vi lever tack och lov i en demokrati och jag tror att alla eller åtminstone förkrossande majoritet av Västras medlemmar uppskattar och accepterar det. Det innebär ju också att det står medlemmar i Västra och alla andra fritt att vädra sina åsikter och försöka påverka politiken. Givetvis inom lagens råmärken. När våra politiska företrädare far med uppenbara osanningar är det heller inte konstigt att det skapar ilska och irritation. Jag kan tycka att det är något väldigt sunt i det. Det hade varit värre om ingen hade brytt sig.
Slutligen. Jag vet att stringens är en svår konst, men att i en diskussion med folk från Västra enträget hävda att det inte går att diskutera med medlemmar i Västra av en eller annan anledning är fascinerande.

M.F. J.F. Nu tycker jag du håller en väldigt hätsk och otrevlig ton när du är så resonlig.

S.Å. Michael: Tja, jag är här för att folk som är hätska och exempelvis svär åt mig utan någon som helst anledning mot en kanske inte ska stå oemotsagda.
Men ni får som ni vill. Seriös diskussion och självrannsakan är inte intressant. Tack och hej.


[ Redigerat Wed Jan 31 2018, 15:01 ]

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Jan 31 2018, 14:24

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Avslutningen är fantastisk. Härskarteknikerna haglar verkligen.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Jan 31 2018, 14:32
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Uppsalas politiker är fantastiska.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 14:32
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Jag tycker någon borde kommunicera med S Å utanför denna tråd. Han målade in sig i ett hörn och kände sig ensam och påhoppad i tråden. Inte för att han blev påhoppad, men han upplevde nog det så. Vore bra om vi lugnt och sansat kunde föra dialoger med politikerna. Jag har försökt tidigare och föll i samma spår och blev emotionell och arg. Det är svårt att vara saklig då.

Jag följde denna tråd och gillade ett och annat inlägg, men höll mig undan för även om S Å hade fel, kändes det som det inte skulle tillföra något.

[ Redigerat Wed Jan 31 2018, 14:33 ]
Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Jan 31 2018, 14:34

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Ähh han gör ju så här hela tiden. Går in och trollar och argumenterar helt utan mål och vett.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 14:46
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Värre är det med flera politiker som sitter i Idrotts och fritidsnämnden som oförkortat strider och försvarar Malmström i allt oavsett i sociala medier.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Jan 31 2018, 14:59
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag tycker att han håller på och smutskastar Västra, och det är det som gör mig arg. Kolla bara den här tråden, alla höll sig helt och hållet till sakliga argument, även om irritationen lyste igenom ibland. Ändå utmålar han sig till ett offer för Västra Sidans hot och hat och hemskheter och allt möjligt. Samtidigt håller han själv på med en massa härskartekniker. Tycker det är en så låg nivå för en folkvald politiker.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 15:15
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Jo, som sagt inte första gången i detta ärende de har gjort det. Håller med helt om härskartekniker och svartmålningen. Även om de flesta av oss i Västra är arga eller uppgivna i denna fråga, så har mig veterligen jag aldrig sett hot mot någon. Jag känner inte alla, men ingen av de jag känner skulle hota eller bruka våld mot någon. Det är inte Västras signum.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Jan 31 2018, 15:34
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Nej exakt. Och jag misstänker att det rör sig om en medveten strategi att utmåla Västra som hotfulla huliganer för att diska oss från debatten.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Jan 31 2018, 15:43

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Det dryga är att denne S.Å varit i konflikt med Västra-medlemmar förut och använt samma dryga retorik och härskarteknik då. Han har ännu inte släppt det här med banderollen mot Malmström.

Uppsalapolitikerna upphör inte att skämma ut sig …

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Markus
Wed Jan 31 2018, 16:02

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Vilket parti representerar han? Vill gärna skicka ett konstruktivt mail. Kontaktar alla som inte värnar Sirius intressen, alltid I GOD TON

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Jan 31 2018, 16:06
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Vänsterpartiet.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 16:07
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Kul att de utmålar oss som ett hot, när de bjudit in ett lag som har supportrar som inte har några spärrar. Det är de som kommer vara hotfulla i framtiden.
Tillbaka till toppen
Markus
Wed Jan 31 2018, 16:16

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
dissteffe// tack. Inser nu att det även framgick av trådnamnet...

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Niklas Romar
Wed Jan 31 2018, 17:00
Registrerad medlem #498
Registrerad: Sat Jun 23 2012, 16:49
inlägg: 125
MangeD skrev ...

Kul att de utmålar oss som ett hot, när de bjudit in ett lag som har supportrar som inte har några spärrar. Det är de som kommer vara hotfulla i framtiden.



Lite generaliserande väl? Vilka är de "supportrar som inte har några spärrar", vilka är "de som kommer vara hotfulla"? Utveckla gärna.



Tillbaka till toppen
CarlApan
Wed Jan 31 2018, 17:22

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Dalkurd har väl en massa bråkiga supportrar. Det kommer nog bli en del incidenter nu när dom är i allsvenskan och stöter på andra bråkstakar som inte gillar dom.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Hockeyfrillan
Wed Jan 31 2018, 19:09
Registrerad medlem #455
Registrerad: Wed May 26 2010, 07:05
inlägg: 149
NiklasP skrev ...

MangeD skrev ...

Kul att de utmålar oss som ett hot, när de bjudit in ett lag som har supportrar som inte har några spärrar. Det är de som kommer vara hotfulla i framtiden.



Lite generaliserande väl? Vilka är de "supportrar som inte har några spärrar", vilka är "de som kommer vara hotfulla"? Utveckla gärna.





Fick ett knallskott på bilen efter hemmamatchen mot Dalkurd 2016.

''Riktig bandy, ni vet den som spelas med träklubba och en boll som gör ont att få på sig.''
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 19:11
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
NiklasP skrev ...

MangeD skrev ...

Kul att de utmålar oss som ett hot, när de bjudit in ett lag som har supportrar som inte har några spärrar. Det är de som kommer vara hotfulla i framtiden.



Lite generaliserande väl? Vilka är de "supportrar som inte har några spärrar", vilka är "de som kommer vara hotfulla"? Utveckla gärna.

Jo, lite generaliserande. Jag har haft kontakt med 2 olika Göksupportrar som var emot flytten, som hotats och varav en jagats med bil bland annat, för att de var emot flytten. De hotade flera inför årsmötet om hur de skulle rösta. I första hand genom övertalning att ägarna skulle dra sig ur och det skulle vara deras fel och slutligen genom hot mot dem och deras familjer.

Maffiafasoner rent ut sagt. Deras Rojfans är inga duvungar utan vill gärna framstå som lika häftiga som de grövsta av storlagens fans.






[ Redigerat Wed Jan 31 2018, 19:14 ]
Tillbaka till toppen
Jojoflow
Wed Jan 31 2018, 19:20
Registrerad medlem #881
Registrerad: Mon Jan 05 2015, 22:31
inlägg: 166
Varför skriver ni inte namnet? Så jävla töntigt att dra till med S.Å.

På Studan hör vi hemma!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Jan 31 2018, 19:54
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Eftersom han är så stingslig så tog jag det säkra före det osäkra och maskade namnet så han inte skulle få en till sak att förfasa sig över. Men ok, namnet är Sverker Åsbrink (han skrev senare att jag inte behövde dölja namnet).

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Jan 31 2018, 20:04
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Åslund till och med.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Jojoflow
Wed Jan 31 2018, 20:15
Registrerad medlem #881
Registrerad: Mon Jan 05 2015, 22:31
inlägg: 166
Brukarn skrev ...

Eftersom han är så stingslig så tog jag det säkra före det osäkra och maskade namnet så han inte skulle få en till sak att förfasa sig över. Men ok, namnet är Sverker Åsbrink (han skrev senare att jag inte behövde dölja namnet).

Okej. Tyckte bara det kändes fel för jag e helt tvärtom. Fuck hur han känner ( om han nu skulle ha tyckt illa om det) jag är glad att någon/några mer sansade än jag kan ta diskussionen, jag skulle aldrig klara det. Även om jag inte tror att det spelar någon roll alls.

På Studan hör vi hemma!
Tillbaka till toppen
Niklas Romar
Wed Jan 31 2018, 21:11
Registrerad medlem #498
Registrerad: Sat Jun 23 2012, 16:49
inlägg: 125
MangeD skrev ...

NiklasP skrev ...

MangeD skrev ...

Kul att de utmålar oss som ett hot, när de bjudit in ett lag som har supportrar som inte har några spärrar. Det är de som kommer vara hotfulla i framtiden.



Lite generaliserande väl? Vilka är de "supportrar som inte har några spärrar", vilka är "de som kommer vara hotfulla"? Utveckla gärna.

Jo, lite generaliserande. Jag har haft kontakt med 2 olika Göksupportrar som var emot flytten, som hotats och varav en jagats med bil bland annat, för att de var emot flytten. De hotade flera inför årsmötet om hur de skulle rösta. I första hand genom övertalning att ägarna skulle dra sig ur och det skulle vara deras fel och slutligen genom hot mot dem och deras familjer.

Maffiafasoner rent ut sagt. Deras Rojfans är inga duvungar utan vill gärna framstå som lika häftiga som de grövsta av storlagens fans.








Så det beteendet är sanktionerat av en majoritet i Rojfans? Känns lite långsökt att deras styrelse skulle sätta sig i en bil och jaga efter någon för att få ihop en extra röst. Nu har dom säkert sina problem, i synnerhet pga att de har en ganska spretig supporterskara geografiskt sett, men jag antar att de jobbar på det. Sen hoppas jag de där påstådda hoten klaras upp. Måhända har det skett över internet, och då borde det väl inte vara problem att få det lagfört?

Tycker ändå det blir problematiskt när man ser människor som står på samma läktare som en enhet. Blev under förra året själv "hotad" av folk som sade sig supporta Sirius och som jag vet var på en del matcher i början av säsongen. Lyckligtvis försvann dom, men om dom varit fler och mer hängivna har jag svårt att se vad jag kunnat göra för att hindra dom från att få inflytande på läktaren. Ännu mindre hade jag för övrigt haft lust att behöva försvara mig inför folk som påstod att Västra Sidan var rötägg pga att dessa idioter stod på samma sektion.

Men iaf. Är det helt otänkbart att majoriteten i deras supportergrupperingar (måhända i motvind) kämpar för en schysst supporterkultur?


Tillbaka till toppen
Niklas Romar
Wed Jan 31 2018, 21:29
Registrerad medlem #498
Registrerad: Sat Jun 23 2012, 16:49
inlägg: 125
Hockeyfrillan skrev ...

NiklasP skrev ...

MangeD skrev ...

Kul att de utmålar oss som ett hot, när de bjudit in ett lag som har supportrar som inte har några spärrar. Det är de som kommer vara hotfulla i framtiden.



Lite generaliserande väl? Vilka är de "supportrar som inte har några spärrar", vilka är "de som kommer vara hotfulla"? Utveckla gärna.





Fick ett knallskott på bilen efter hemmamatchen mot Dalkurd 2016.



Det kastades två knallskott och krossades ett kioskfönster från vår läktare när vi mötte Dalkurd borta 2013. Är vi hotfulla? Hoppas ingen känner så. Har vi spärrar? Tror det.
Tillbaka till toppen
MangeD
Wed Jan 31 2018, 22:31
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Läs deras forum får ni se vilken ton de har.

Gällande den som hade sönder ett kioskfönster mm, så betalade han för det och blev avstängd om jag minns rätt.

Vi har inga som maskerar sig före, på eller efter matcher för att hålla på med sattyg. Det har de.

Maffiafasoner håller deras styrelse/ledning på med, samt olagliga utbetalningar till spelare. Flera har åkt dit för ekonomisk brottslighet men tillhör ändå klungan som styr fortfarande, bl a jobbar en av dem som säkerhetsansvarig.
Tillbaka till toppen
Markus
Thu Feb 01 2018, 08:51

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
NiklasP// Om du har hotats hoppas jag att du antingen själv sa till de snubbarna (vilket jag förstår kan vara svårt om de är aggressive och fler) eller bad om hjälp från andra eller åtminstone kontaktade SLO under matchen (alternativt ringde klubben dagen efter). Hoppas du kunde smygta bilder/filma. Antalet incidenter jag har upplevt på Siriusmatcher senaste 30 åren är ytterst få. Samtliga av karaktären att folk skriker fula ord till motståndare eller visar ett finger typ. Aldrig något knallskott, maskering eller slagsmål. Men visst, jag har missat många matcher senaste tio åren på grund av att jag bor utomlands och jag har bara hört talas om knallskottet I samband med Dalkurd-matchen.

Jag vill gå så långt att jag påstår att Sirius har Sveriges lugnaste fans av de lag som har en klack. Sedan kommer såklart alltid enstaka lycksökare (aka "slagskämpar") söka sig till platser där det händer saker så i en enskild toppmatch kan något berusat pucko som vill slåss dyka upp, Men det är inte direkt det som karaktäriserar IKS supporterskara...

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
MangeD
Thu Feb 01 2018, 08:58
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Håller med dig i detta Markus, men minns det Niklas beskriver att det var några ungtuppar som kom in och försökte tuppa runt. Dessa blev motate av flera olika personer i klacken och de försvann eller lugnade ner sig efter några matcher när de inte kom någon vart med sitt beteende. Västra accepterar inte sånt, vilket jag är glad för.

[ Redigerat Thu Feb 01 2018, 08:59 ]
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Feb 01 2018, 14:12

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
NiklasP --> Om du jämför VSS med Dalkurds supportrar är du antingen dåligt påläst eller så försöker du bara provocera. Hur som helst blir det rätt larvigt.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
oskar
Thu Feb 01 2018, 14:32

Registrerad medlem #15
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:23
inlägg: 312
Sverker Åslund (om det är hans namn) är en gammal Ungomens Hus-snubbe. Han borde ju känna massor av Västringar som är 40+ Tycker man. Jävligt märkligt att han beter sig som han gör, sjukt oproffsigt. Man blir arg.

www.myspace.com/dobbarnafore

Tillbaka till toppen
Gå till sidan       >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System