Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Halldebatten
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
garligur
Thu May 07 2015, 12:52

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
Jag firar.... Det är inte ofta man får göra det i bandysammanhang, så jag tar chansen. Och jag passar på nu, för risken är påtaglig att vi åker ur kommande säsong och då kanske de flyttar in i Relitan i alla fall. Fira medans det firas kan!

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu May 07 2015, 12:53
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
Nu finns det väl ett beslut från kommunens sida att bygga en ny bandyhall? Är man på gång att ändra sig eller vad? Sedan håller jag med ThomasD att bandyfolket inte snackat ihop sig ordentligt. Man kräver tre isplaner för att tillgodose behoven (förståeligt i sig och jag samtycker i viss mån) men "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket" heter det ju. Alltså, bandyfolket kanske helt enkelt får finna sig att ha "bara" två isplaner om vi nu får en hall på Studanområdet. Bristen på isyta kommer att bli mest akut under tiden hallen byggs. Varför inte anlägga en konstfrysen isplan bredvid Relitahallen under tiden? Man skulle ju kanske kunna utnyttja aggregaten i Relitahallen för detta ändamål?
Jag tror det skulle innebära slutet för elitbandyn i Uppsala om den nya hallen inte byggs. Alltså, om vi inte har ett elitlag, hur blir det då med ungdomsbandyn? En inte alltför djärv gissning är att även den skulle bli lidande och vad ska vi då ha tre isplaner till som konsumerar massa energi till i stort sett ingen nytta?

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Jocke
Thu May 07 2015, 16:36
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
Osäker på om aggregatet till Relitahallen har kapacitet i sig men jag har för mig att det finns överkapacitet bland alla ishallarna på Gränby.

Brist på isyta är väldigt påtaglig och det behövs nog en ny yta någonstans för kompensation

[ Redigerat Fri May 08 2015, 11:17 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
RRR
Fri May 08 2015, 06:05

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
Jag vet inte jag, alla bandyspelare numera verkar vilja spela inomhus alltid. Det blir väl en hall tillslut

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Hockeyfrillan
Fri May 08 2015, 14:38
Registrerad medlem #455
Registrerad: Wed May 26 2010, 07:05
Tillsammans med Villas hall är väl Relita den enda som inte gått back ekonomiskt?

''Riktig bandy, ni vet den som spelas med träklubba och en boll som gör ont att få på sig.''
Tillbaka till toppen
ThomasD
Fri May 08 2015, 19:00
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
Hockeyfrillan skrev ...

Tillsammans med Villas hall är väl Relita den enda som inte gått back ekonomiskt?

Går Studan plus?
Tillbaka till toppen
Hockeyfrillan
Sun May 10 2015, 20:42
Registrerad medlem #455
ThomasD skrev ...

Hockeyfrillan skrev ...

Går Studan plus?

Vet ej, men bland hallarna är det Relita och Villas iaf.

''Riktig bandy, ni vet den som spelas med träklubba och en boll som gör ont att få på sig.''
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon May 11 2015, 09:07
Brukarn

Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
dissteffe skrev ...

Lustigt att folk har så stort förtroende för kommunen att de är övertygade om att nånting kommer att byggas. Jag är fortfarande oerhört skeptisk till att ens fotbollsprylen blir av.

Det verkar som att du fick rätt snabbare än vad man kunde ana.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon May 11 2015, 09:40
Registrerad medlem #469
Skulle inte bli ett dugg förvånad om kommunen undersöker förutsättningarna att bygga ut Relitan. Hoppas att det är omöjligt att bygga ut. Mår illa av bara tanken att tvingas se elitbandy i den hallen.

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 11 2015, 11:01

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
Hur illa mår man inte av att den klassiska marken på Studan förstörs, då?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Mon May 11 2015, 11:23
Registrerad medlem #469
Det ingår i det totala illamåendet

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Hockeyfrillan
Mon May 11 2015, 19:26
Registrerad medlem #455
Ekonomiskt blir det nästan dubbelt så billigt att inte bygga på studan.

Tillbaka till toppen
Björklingebon
Tue May 12 2015, 18:40

Registrerad medlem #89
Registrerad: Thu Nov 09 2006, 07:01
Jamen va fan... Inse att det inte kommer att bli någon hall i Uppsala. Det tog över 100 år att bygga ett "Musikens Hus" och varför skulle det gå så mycket fortare med besluten idag? I Uppsala är det så mycket beslutsvånda att allt till slut rasar i höjden då det gäller kostnader och då blir allt för dyrt till slut. Här bor det bara akademiker och då blir det bara diskussioner. Vi får väl se när det blir nått.

Heja Sirius!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu May 14 2015, 08:55
Brukarn

Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
Oavsett vad jag tycker om hallar så är den här kovändningen knappast till fördel för Sirius i dagsläget. Har svårt att överhuvudtaget förstå vad som hände. Drogs hallen tillbaka för att bandyn ville behålla tre isytor? Står valen mellan tre isytor, varav en hall (Relita) och två isytor varav båda hallar? Om det inte byggs någon ny hall, vad ska vi då spela på för matcharena när Studan har rivits? Ska det byggas en ny utearena?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Hockeyfrillan
Thu May 14 2015, 11:19
Registrerad medlem #455
Brukarn skrev ...

Oavsett vad jag tycker om hallar så är den här kovändningen knappast till fördel för Sirius i dagsläget. Har svårt att överhuvudtaget förstå vad som hände. Drogs hallen tillbaka för att bandyn ville behålla tre isytor? Står valen mellan tre isytor, varav en hall (Relita) och två isytor varav båda hallar? Om det inte byggs någon ny hall, vad ska vi då spela på för matcharena när Studan har rivits? Ska det byggas en ny utearena?

Om jag fattat det rätt så är det Hall+Relita+Någon slags mindre utomhusplan vid hallen. Det var väl ursprungsplanen iaf.

Tillbaka till toppen
Jocke
Sat May 16 2015, 05:10
Registrerad medlem #432
detta är ju en svår fråga. Ursprungligt lovades det fortsatt två isytor men då var lösningen att dela arena med fotbollen och ha en mindre bandyarena intill. Vad jag tycker är tråkigt är att ingen av de konstgräsplaner som man anlagt kan konstfrysas. En enda sådan lösning hade varit underbart bra för bandyn och marginellt påverkat fotbollen. Personligen hade jag gärna sett Österängen som en sådan lösning men så blev det nu inte.

Tillbaka till toppen
Sutra
Sat May 16 2015, 05:14

Registrerad medlem #20
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:37
Hade ju varit grymt. Am fotboll och bandy överlappar väl inte heller. Genialt.
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Sat May 16 2015, 07:53

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
Bandy ska spelas på studan fotboll med!
Tillbaka till toppen
Jocke
Mon May 18 2015, 16:48
Registrerad medlem #432
Ja det tycker jag också men detvore kul om det även gick att spela på Österängen (inte för Sirius a-lag kanske men för alla övriga lag)

Tillbaka till toppen
Joint
Mon May 18 2015, 17:12

Registrerad medlem #46
Bandiehall på Studan och "Winter Classic" på Österängen ... Håhå, jaja.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Tue May 19 2015, 04:45

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
Rusta Österängen, den planen är ju den enda i stan som kan bli en klassisk brittisk innerstadsarena, varför inte bygga i tegel....

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Jocke
Wed May 27 2015, 15:46
Registrerad medlem #432
Skirö/Nävelsjö drar sig troligtvis ur Allsvenskan. De har "de sportsliga förutsättningarna" enligt sig själva dvs hall men det hjälper inte när andra föreningar betalar mer.
Hmmmm en hall är inte allt med andra ord

Tillbaka till toppen
Joint
Thu May 28 2015, 13:18

Registrerad medlem #46
Fram med skumpan!

http://unt.se/sport/bandyhallsplaner-i-uppsala-skrotas-3748797.aspx

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
hannibal
Thu May 28 2015, 13:33
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44
Alltså om vi får en upprustning av bandystudan utan hall är det ju guld. Är det inkluderat i beslutet eller ska bandyarenan vara som den är idag? (Ska läsa!)
Tillbaka till toppen
hannibal
Thu May 28 2015, 13:44
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44
Tolkar KS-beslutet som att utredarna av Studans framtida utveckling ska ta fram två parallella förslag: ett med fotbollsarena och bandyhall och sedan budgetalternativet med fotbollsarena och bandyarena. Alltså vill man få en uppgraderad bandyarena även i billighetsalternativet.

Låter som win win om man ser det så. Förutom att beslutsförfarandet skjuts tre månader.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu May 28 2015, 13:52
Registrerad medlem #469
Och välkommen till Relitahallen om något/några år, Joint!
Man kan ha olika åsikter om hall men det som gör mig mest bekymrad är dessa politikers totala inkompetens. Först säger man att det ska byggas en kombiarena för fotboll och bandy och sedan ändrar man sig till att det ska byggas en fotbollsarena samt en ny utomhusarena för bandy. Dåligt förslag, vi har ju redan en utomhusarena för bandy! Så kommer maktskiftet och då ändrar man åsikt och planerar nu för att bygga en inomhusarena för bandy på Studan men samtidigt kommer den andra isytan på Studan att försvinna. Bandyfolket blir upprört över att en stor konstfrusen isyta försvinner och oroas samtidigt, med all rätt, över vad som ska hända med ungdomsbandyn under tiden "nya" Studan byggs. Nu tar de ledande politikerna beslutet att skrota planen på en ny inomhushall på Studanområdet. Denna totala velighet är ju skrattretande och samtidigt djupt oroande vad gäller våra förtroendevaldas kompetens. Och det gäller inte bara fritidsområdet utan även sjukvården i vår stad. Titta bara på kollapsen i Landstinget.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu May 28 2015, 13:59

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
Woho! Underbara besked. Här ska firas!

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu May 28 2015, 14:07
Registrerad medlem #469
Verkar som många västringar nu hoppar jämfota av upphetsning över att hallplanerna skrinläggs. Undrar vad ledare, spelare och tränare i Sirius bandy tycker men det är kanske ointressant i sammanhanget. Eller?

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Joint
Thu May 28 2015, 14:35

Registrerad medlem #46
När rustades en utomhusarena senast? Jag ser gärna att vi går i bräschen för det! Exempelvis Hällåsens renoveringsbehov känns påtagliga, men inget händer där p.g.a halldebatten.

Vad "klubben" tycker i frågan framgår väl ganska så väl i citaten från Sirius Bandys arenaansvarig..? Och därom lär inte merparten västringar och klubben bli enade. Samtidigt hör man ju ganska ofta (Sirius)spelare yttra hur fint det kan vara att kliva ut på Studan.

Nu hoppas jag konstgräs-planen skrotas också, så kan man vara fett med mindfullness se'n. Måtte framtida Studan behålla sin unika själ!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Jocke
Thu May 28 2015, 16:16
Registrerad medlem #432
Jag är lite osäker på vad beslutet innebär? Ska fotbollsstudan ligga kvar på samma plats nu då ingen hall byggs? Kan det bli en fotbollsplan och två bandyplaner även I fortsättningen alltså?

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF