string(8) "oldforum"
Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Träningsmatcher säsongen 2018/2019 |
Gå till sidan >> | |
Moderatorer: Brukarn
|
Författare | Post | ||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22inlägg: 3013 |
Hammarby skriver att de har träningsmatch mot Sirius den 20 september kl 15:30 i Relitahallen. Enligt bokningssystemet ska vi möta ryska Start den 5 september kl 19:00 och även Finland A den 6 september kl 15:30. Falu BS anger att de ska möta oss den 21 oktober kl 12:15 (Relitahallen). [ Redigerat Mon Aug 06 2018, 13:44 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
johann |
|
||
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47inlägg: 2947 |
Vårt kompletta schema Edsbyns IF - IK Sirius 1 september kl. 17:00 (Svenska fönster arena) IK Sirius - HK Start 5 september kl. 19:00 (Relitahallen) IK Sirius - Finska landslaget 6 september kl. 16:00 (Relitahallen) IK Sirius - Hammarby IF 20 september kl. 15:30 (Relitahallen) IK Sirius - IK Tellus 23 september kl. 15:45 (Relitahallen) IK Sirius - Ljusdals BK 30 september kl. 12:15 (Relitahallen) IK Sirius - Jenisej 2 oktober kl. 15:30 (Relitahallen) World Cup 11-14 oktober (Göransson Arena) IK Sirius - Falu BS 21 oktober kl. 12:15 (Relitahallen) "Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Registrerad: Thu Nov 12 2015, 07:10inlägg: 559 |
Enligt UNT (och den eminenta journalisten Diamant) så har Sirius följande träningsmatcher: Edsbyns IF - IK Sirius, 1 september kl. 17:00 (Svenska fönster arena) IK Sirius - HK Start, 5 september kl. 19:00 (Relitahallen) IK Sirius - Finska landslaget, 6 september kl. 16:00 (Relitahallen) IK Sirius - Hammarby IF, 20 september kl. 15:30 (Relitahallen) IK Sirius - IK Tellus, 23 september kl. 15:45 (Relitahallen) IK Sirius - Ljusdals BK, 30 september kl. 12:15 (Relitahallen) IK Sirius - Jenisej, 2 oktober kl. 15:30 (Relitahallen) World Cup, 11-14 oktober (Göransson Arena) IK Sirius - Falu BS, 21 oktober kl. 12:15 (Relitahallen) Edit: Fan, tvåa på bollen såg jag. [ Redigerat Mon Aug 06 2018, 14:01 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Ser fram emot detta
Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22inlägg: 6994 |
Det där Dismant-journalisten är guld
Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Det blir tuffa träningsmatcher måste jag säga. Kul med riktigt bra lag. Putte Johanssons HK Start ska det bli roligt att se. De hamnade på ungefär samma plats som oss i den ryska ligan. De inleder säsongen mot oss enligt deras webbplats: http://www.starthc.ru/ [ Redigerat Tue Aug 07 2018, 09:54 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Riktigt tuffa. Hoppas ju att vi tvålar dit åtminstone Tellus, Ljusdal och Falun. Sen är ju träningsmatcher alltid träningsmatcher. Förrförra säsongen såg det ju löjligt bra ut. Var väl då vi slog VSK? Förra säsongen så såg det ju bra ut (ett tag) mot Broberg plus seger mot Tellus. Bra med bra motstånd. Så får de ett riktigt test på hur frejdig offensiv ska fungera med ett fortfarande bra försvar. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Undrar om det blir gofika i år igen
||
Tillbaka till toppen |
|
||
hannibal |
|
||
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44inlägg: 571 |
Klacka mot Start? | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
hannibal skrev ... Klacka mot Start? Det vore ju en bra start på säsongen. Vi får väl se om Putte Johansson är med och spelar i Start. Jag kommer till andra halvlek (har barmarksträning för grabbarna innan). Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
RRR |
|
||
Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22inlägg: 6994 |
Klackstart
Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Håller tummarna för godfika! Fint med en brownie och en kopp kaffe i svalkan! | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Jag såg att Edsbyns IF - IK Sirius var den enda träningsmatchen med Sirius som Bandypuls skulle webbsända. Skönt, så kan en se den utan att behöva ta sig upp till Edsbyn. Annars är det matcherna mot Tellus (23/9), Okänt lag (30/9, Ljusdal vart avbokat), Neftyanik (6/10) och Falun (21/10) som ligger på helger. Eftermiddagar i veckan kan ju bli lite svårt att ta sig till Relitan på. Hoppas även att det anordnas någon slags resa upp till World cup någon matchdag. Skulle vara kul att se Sirius där, även om Göranssons är en vidrig låda... |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
SNART ÄR DET BANDY!!!!!
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Joint |
|
||
Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44inlägg: 13662 |
Om en timme går våra kalvar ut på grönbete. Läs: Relitahallen kl 17.00.
Så länge stjärnan lyser!
|
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31inlägg: 3823 |
Bra att de får lite träning på stor plan innan mötet med Byn. Byn har tydligen varit på stor plan i en månad. Jag är nöjd om vi kan undvika tvåsiffrigt och att vi gör några baljor. Sirius Hej! I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Jag tror att det är bra att möta Edsbyn såhär tidigt. De kommer att straffa oss vid minsta misstag och vi kommer troligtvis att tydligt se vad vi behöver förbättra. Vår defensiv kommer verkligen att ställas på prov. Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Stellan |
|
||
Registrerad medlem #913
Jocke skrev ... Jag tror att det är bra att möta Edsbyn såhär tidigt. De kommer att straffa oss vid minsta misstag och vi kommer troligtvis att tydligt se vad vi behöver förbättra. Vår defensiv kommer verkligen att ställas på prov. Lätt seger för Sirius så är förvirringen total! Vad ska vi jobba med!? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Thorén gör mål när Bajen spöar Byn. Fan, varför stannade du inte utan gick till detta köpelag?
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
5-4 till Byn i paus efter att Byn lett med 5-0. Kan vi hålla nere siffrorna i andra tro?
I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly. Winston Churchill |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
5-0 efter drygt 20 minuter kändes riktigt ont MEN 5-4 efter 45 min känns ju kanon. Jag får föraningar om säsongen
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Nyllet skrev ... Jag är nöjd om vi kan undvika tvåsiffrigt och att vi gör några baljor. 9-6 var under 10 insläppta och fler är bara några mål. Visserligen spelade Edsbyn match igår också mot Bajen men ett bra resultat av oss ändå Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
hannibal |
|
||
Registrerad medlem #496
Registrerad: Sun Jun 17 2012, 11:44inlägg: 571 |
Väldigt bra! Med tanke på träningsmängden på storplan så är jag mycket nöjd. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Med beröm godkänd insats av de vackra. Ska bli kul att se matchen mot Start den 5:e
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Nyllet |
|
||
Registrerad medlem #469
Någon som prenumererar på bandypuls? Skulle vara kul att få veta vad Esa Määtta svarade på frågan om att Sirius tippas åka ur.
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Han väljer att ligga väldigt lågt och konstaterar att det är naturligt att tippa Sirius långt ned med tanke på att så många spelare slutat och många nya tagits in. Han säger bland annat "Att vi är tippade sist är givet om man tänker på hur många spelare som har kommit in och hur många som har lämnat. Vi har också tappat mycket rutin." "Det blir en spännande säsong och vi kommer att göra allt för att hålla oss kvar i elitserien" "Det är verkligen kul att vi nu äntligen är på gång. Nu slipper vi de tråkiga intervallerna i spåret och kan köra på is. Det känns så in i helvete underbart att man är här" Det sista citatet kunde nästa stå på en tischa "Det känns så in i helvete underbart att man är här" [ Redigerat Mon Sep 03 2018, 11:03 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
svennis |
|
||
Registrerad medlem #565
Registrerad: Thu Jan 30 2014, 21:03inlägg: 456 |
tycker nog inte att vi har en sämre trupp än förra året.Kjellson och Jenefelt kommer kanske märkas men övriga kommer vara bättre än sist. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
GARLIC |
|
||
Registrerad medlem #402
Registrerad: Thu Jun 25 2009, 07:51inlägg: 147 |
I mitt tycke så är nog Persson minst i klass med Kjelle | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
I mitt tycke är Persson bättre än Kjellson. Det är en riktig kanonvärvning. Vi byter ut två relativt långsamma men oerhört erfarna (samt krigare) backar mot unga och hungriga. Det kan gå lite upp och ned här men Lundberg har blivit stabil med åren. Fall blir svår att ersätta men vi kan å andra sidan spela lite annorlunda nu. Det gick bra även förra året när han var borta så med lite ändrat spelsätt så kan det nog gå. Det som är problemet är att det brukar ta en säsong eller så att spela ihop sig vilket ex syntes i Vänersborg när de tog in Lomanov mfl. Bollnäs tog det något år att ta sig till final också trots stora värvningar. Det unga lag vi har kommer säkerligen att spela bra mot bra lag men ha det jobbigt att driva matcher mot något sämre lag. Det är som vanligt med andra ord men det kommer lite nya idéer in som säkert kan hjälpa till lite. Vi skulle spela mer offensivt enligt Esa och nu gjorde vi sex mål på Edsbyn vilket är i rätt riktning. [ Redigerat Tue Sep 04 2018, 06:12 ] Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Jocke |
|
||
Registrerad medlem #432
Jag hoppas att Start är ett typiskt rysk lag som spelar med hög fart och mycket skridskoåkning. Det gäller att se upp för Putte om inte annat
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gå till sidan >> | |