Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly Season 2008/09
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Bigbadda
Wed Oct 22 2008, 22:15
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Flerårs på Luggen i alla fall. Stod inget om Fredriks.
Tillbaka till toppen
oskar
Wed Oct 22 2008, 22:22

Registrerad medlem #15
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:23
inlägg: 312
Jag har ju sett för lite matcher i år (ynka tre stycken, inklusive Matchen Som Vi Inte Pratar Om) för att ha en uppfattning om spelarmaterialet. Folk här på forumet verkar ju dessutom ha vitt skilda tankegångar om det. Men jag tror det kan bli en bra silly, hela klubben åkte ju på en rejäl bakläxa förra året. Den kanske kan vara nyttig i det långa loppet.

Hoppas dock att den nya tränaren har ett bra namn som går att sjunga! Jag ryser när jag tänker på "Jonevrets Blåsvarta Hjältar". Lycka till att frasera Pär Millqvist...

www.myspace.com/dobbarnafore

Tillbaka till toppen
Fantomas
Thu Oct 23 2008, 00:53

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Det kommer nog bli många turer kring Ante innan det är klart. Gallo verkade positiv till förlängning -jag vill definitivt ha honom kvar.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
garligur
Thu Oct 23 2008, 05:50

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Bra gubbat av dissteffe och Farbror!

Allt som kan gå åt helvete kommer att göra det!

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Farbror
Thu Oct 23 2008, 06:10

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Mahalobianerna(se tidigare orakeltävling) har ju fått vila ett tag. Det är kanske dax att skapa ett nytt obegripligt index. Denna gång över gubbighet?

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Oct 23 2008, 07:19

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Som gubbe (över 50) kan jag bidra med två tröstande ordspråk så här i begynannde sillytider.
"-Oroa dig inte, det ordnar sig aldrig".
"-Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge".

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
garligur
Thu Oct 23 2008, 07:43

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Den som väntar på nån som har gått, har väntat för länge!!

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu Oct 23 2008, 09:13

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Man kan ju, om man har lust, jämföra de två förhandlingsstrategierna i fallet Richard. Å ena sidan går Sirius ut och säger att han är högsta prioritet och att vi hemskt gärna vill ha honom. Å andra sidan säger Richard att han återvänder till Örebro, kan tänka sig Sirius, men att lönen är väldigt bra i Örebro. Och i mitten antar jag att ÖSK sitter och gnuggar händerna och funderar över hur många nollor de ska skriva på prislappen.

Om man vill köpa en matta på marknaden i Marrakech är det inte så smart att det första man gör berätta hur fantastiskt mycket man vill ha just exakt den mattan. Det bör man lämna till säljaren.

Det här hade kännts bättre från klubbens sida: "Richard är en bra målvakt som vi naturligtvis för en dialog med, men det finns många intressanta alternativ som vi jobbar med."

Ante-artikeln tolkar jag som att Sirius är det enda alternativet som finns just nu egentligen, men att han tycker det vore kul med ett högt lönebud.

Jag är för övrigt villig att sätta en slant på att Haris spelar i Syrianska, eller möjligtvis Vasa om de klarar kvalet, nästa år. 100 spänn bjudet. Any takers?

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Oct 23 2008, 09:29
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Erlingmark skrev ...

Jag är för övrigt villig att sätta en slant på att Haris spelar i Syrianska, eller möjligtvis Vasa om de klarar kvalet, nästa år. 100 spänn bjudet. Any takers?

Hahaha, varför just de klubbarna?


If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Thu Oct 23 2008, 09:42

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Erlingmark skrev ...

Och i mitten antar jag att ÖSK sitter och gnuggar händerna och funderar över hur många nollor de ska skriva på prislappen.


Med tanke på ÖSK's ekonomi tror jag inte att det är någon större risk. Kan de bli av med en tredjemålvakt som kostar dem 36 000 kr + sociala kostnader per månad så tror jag inte att de missar den chansen. Frågan är snarare om RR väljer att sitta ut kontraktet på läktaren eller om kärleken till gräset är stor nog för att få honom att ta en lönesänkning. Såvida han inte sitter på en någorlunda vettig utbildning, vilket jag inte vet något om, så lär han ändå behöva ta den lönesänkningen om något år om han blir kvar i ÖSK nästa säsong också. Om RR överhuvudtaget väljer att gå till en svensk klubb kommer han, med all sannolikhet, att tvingas gå ner i lön. Han är betydligt svalare idag än när hans skrev på för ÖSK.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Oct 23 2008, 09:48
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Erlingmark: Fast hur stor skillnad gör det egentligen hur Lasse formulerar sig i UNT? RR förstår nog mycket väl att vi helst vill behålla honom ändå.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Thu Oct 23 2008, 11:28

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Nerikes Allehanda om RR och framtiden.
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Thu Oct 23 2008, 11:34

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Brukarn skrev ...

Fast hur stor skillnad gör det egentligen hur Lasse formulerar sig i UNT? RR förstår nog mycket väl att vi helst vill behålla honom ändå.


Hur stor skillnad gör det egentligen hur RR formulerar sig i UNT? Vi förstår nog mycket väl att han helst vill stanna här ändå.

[ Redigerat Thu Oct 23 2008, 11:35 ]
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Oct 23 2008, 11:53

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag tror inte att Haris kommer att spela för varken Vasa eller Syrianska. Det enda som talar för det är kortare pendelsträcka. Nej, jag tror att han mot alla odds på forumet kan ha viss chans på spel utomlands.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Oct 23 2008, 12:26

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Både Sirius och RR är medvetna om hur viktig en bra målvakt är, både resultatmässigt och ekonomiskt, de två parametrarna har liksom en tendens att korrelera. Att Sirius första bud och Riris första bud inte kommer att vara detsamma råder det heller ingen tvekan om. Det kallas förhandling.
Riri har räddat oss från division ettträsket nästa år och båda parter vet vad det är värt i pengar. Frågan är väl var respektive parters ekonomiska smärtgräns ligger. Viljan att komma överens tror jag finns från båda håll.


Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Hawkeye
Thu Oct 23 2008, 13:46


Registrerad medlem #330
Registrerad: Sun Aug 31 2008, 19:48
inlägg: 696
Jag tror att Håwe har helt rätt när det gäller RR.
Hoppas att någon lösning kan hittas, utan honom skulle vi nog redan varit klara för Division 1 vid den här tiden.
Att allsvenska klubbar skulle vilja ha Ante måste ju vara ett riktigt dåligt skämt från hans sida.
Hans prestation tillsammans med hans skador i år kan ju inte ha gjort honom het på marknaden.


"I hate any advert that portrays football to be about anything other than pain and disappointment"
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Thu Oct 23 2008, 13:51

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Nä, det är inte många arbetsgivare som är intresserad av att anställa någon med typ 80%-ig sjukfrånvaro.
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Oct 23 2008, 13:53

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ante ska (tillsammans med Gallo) underhålla barnen på dagis och kombinera fotbollen med det. Ante, bilda familj och bosätt dig i Sveriges bästa stad, ta lärdom av Gallo.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Oct 23 2008, 14:13
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Angående Norling så kan jag visserligen hålla med StShit om att det inte känns något vidare att se honom stå och lisma för Firman m.fl. Å andra sidan så är det ganska smart av honom, då han insett att det bästa sättet att få arbetsro som AIK-tränare är att försvara supportrarna i vått och torrt. Hade han inte agerat på det sättet hade katapultstolen redan utlösts. Man kan ju tycka vad man vill om det moraliska i det hela, men eftersom det inte är en problembild som han kommer att ställas inför i Sirius överhuvudtaget så tycker jag det spelar mindre roll. Jag skulle med andra ord jubla över Norling, fast jag tror ju att chansen att locka hit honom är rätt obefintlig.

Angående Ante så tror jag absolut att allsvenska lag kan vara intresserade. Visserligen är det lite som att köpa en lott, men det gör ju folk. Det är ju bara att erbjuda någon sorts prestationsbaserat kontrakt så har man chans på en bra allsvensk spelare till en billig penning. Hoppas inte han hamnar i ett annat superettanlag bara, för det skulle kännas riktigt surt.


...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
John
Thu Oct 23 2008, 14:16

Registrerad medlem #21
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 14:57
inlägg: 1726
Men hamnar han i en annan S1klubb så vet ju hans forna lagkamrater vilken tå de skall kliva på...

-----------------------------------------------------------

Gamlingar sitter och minns hur det va.
Visst e det bätter men int' e de bra
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Oct 23 2008, 14:17

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Olof Mård, mittback, Sandvikens IF, tränar med Hammarby IF/TFF. Han vore något för Sirius!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hawkeye
Thu Oct 23 2008, 14:23


Registrerad medlem #330
Registrerad: Sun Aug 31 2008, 19:48
inlägg: 696
Norling skulle jag tacka ja till alla dagar.
Men som Brukarn säger, chansen är mycket liten att han skulle kunna hamna i Sirius.
Och om Ante så säger ju i alla fall agenten att det inte finns något direkt intresse.
Dock säger ju han själv att han har "en del sköna grejer på gång".
Det konstiga citatet jag hört på länge, haha.

"I hate any advert that portrays football to be about anything other than pain and disappointment"
Tillbaka till toppen
RRR
Thu Oct 23 2008, 14:44

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Låter som han ska på reggaefestivalen nästa år ungefär....

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Tobbe
Thu Oct 23 2008, 15:13

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Han skulle rent teoretiskt kunna ha en del "sköna grejer" på gång, det är ju inte alltid som man går via agenten.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Oct 23 2008, 15:19
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
*ring ring*
-Eriksson.
-Aah tja, det var från IFK Göteborg här, läget? Du, tänkte höra om du har lust att komma ner tiill Kamratgården och köra en träning. Du kan ju åka ner med Örgrytebussen redan på lör. Vi bjuder på pyttipanna.
-Lätt för fan, säg inget till min agent bara.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Thu Oct 23 2008, 15:39

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Hahahaha
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Thu Oct 23 2008, 17:24

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag tror Sirius har järnkoll på allt som rör sig i de närliggande division II-lagen för en gångs skull.

Vad gäller Richard så tänker jag framför allt på förhandlingarna med ÖSK än förhandlingarna mellan Richard och Sirius. De sistnämnda tror jag har alla förutsättningar att lyckas, i synnerhet om man lyckas bli av med en del höglönespelare och ersätta dem med låglönespelare. Men ÖSK kommer säkert att hävda att de dels inte har något empt att ha Richard på bänken, men framför allt kan de ju sätta en prislapp på honom. Sirius är inte det enda superettalaget som kommer att ragga målis denna silly. Exempelvis går minst ett lag med svajig keeper upp i år. Jag hoppas verkligen på Richard - han känns som en av de bättre målisarna i Superettan, och jag tror att det kan funka, men jag hoppas också att klubben har ögonen på andra alternativ också.

Men en sak som jag verkligen inte begriper är varför vi inte har en sportchef än. Det har sagts att det är prioriterat ett tag nu och det finns utmärkta alternativ tillgängliga. Vad väntar styrelsen på?

(Om svaret på den sistnämnda frågan är någon gammal dammig landslagslirare ska jag aldrig sluta vara trött.)

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Tobbe
Thu Oct 23 2008, 17:36

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
dissteffe//Du anar inte hur det kan gå till. Jag har lite erfarenhet av sånt där.
Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Oct 23 2008, 17:58

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Med dagens kontrakterade spelare har vi följande startelva -09:
Tom bur
Tengroth Nordh Fernberg Lundmark
Österberg Olsson S:t Cyr Mani Lidström
P
Ett lag som får slåss för nytt kontrakt . Vi får hoppas att det ramlar in efterhand.


Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Oct 23 2008, 18:20
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Tobbe skrev ...

dissteffe//Du anar inte hur det kan gå till. Jag har lite erfarenhet av sånt där.

Du har helt rätt faktiskt, hela den här världen är ett jäkla mysterium för mig. Fattar inte hur folk kan vara beredda att flytta över halva landet för att komma några placeringar högre i serien och få 2500 mer i månaden. Och sen göra samma sak nästa år.


If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System