Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly Season 2008/09
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Wed Oct 22 2008, 10:54

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Fast. Gary och Mille hade ju inga namn i tränarsammanhang. Mille var en assisterande lekfarbror i bänken i AIK, Gary ingenting. Och Mille var ju inte direkt omtyckt...
"Det ryktas att gamla konbäraren Pär Millqvist på samma restaurang i Stockholm fick höra att hans frånfall från klubben är det bästa som hänt AIK..."

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Wed Oct 22 2008, 10:56

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Jag har dock en aning om att träningarna skulle genomföras på Bullit mer än på gräs...

Vill FAAAAN inte ha hit Bosse eller nån liknande

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Foley
Wed Oct 22 2008, 12:46
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Jag har inget emot att ta någon utifrån bara det är någon inspirerad och ambitiös som vill stanna ett par år. Men jag vill precis som tobbe inte ha en ny "gubbjävel" som millqvist visade sig vara. Jag kommer inte ihåg vad det var han sa på första presskonferansen som irriterade mig, men det var ingen bra start...
Tillbaka till toppen
Farbror
Wed Oct 22 2008, 13:00

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
Jag har länge hoppats på Wikman som Blåsvart tränare. Dock skulle jag gärna se att han hade tränat något annat lag på semihög nivå innan han tog sig an huvuduppgiften!

Näe, att träna ett Bälinge utan direkta resurser imponerar inte på mig.

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Oct 22 2008, 13:17

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Mille sa ungefär att man kan ju inte välja och vraka bland erbjudandena när an fick frågan om varför han ville träna Sirius. Det var inget bra uttalande.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Wed Oct 22 2008, 13:23

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Norling har nämnts av flera här på forumet men det är en person jag i dagsläget inte vill ha hit. Rent fotbollsmässigt råder det knappast något tvivel om han är kompetent men jag är inte imponerad över hur han har hanterat sin anställning som manager i klubben AIK.

Han är så jävla rädd för Firman att han inte ens med ett ord, i en direktsänd TV-intervju under pågående kravaller, vågar ta avstånd från AIK-supportrar som slåss. Han minglar med med Firman-killar på AIK-supportrarnas interna fotbollsturneringar, för att sen, när pressen publicerar bilder på honom tillsammans med Firman-medlemmar, påstå att han inte hade en aning om vilka det var.

Vad jag har förstått från folk som är insatta i AIK vet i princip alla runt klubben vilka de här personerna är. Om inte annat så har de i regel ganska avslöjande tatueringar etc.

Norling kan umgås med hulliganer i AIK's namn hur mycket han vill. Det är hans problem. Men hans diplomatiska/fega sätt att hantera det när media konfronterar honom med det och hans ovilja att ta avstånd från våld inne på, och runt, Råsunda tilltalar mig inte. Inte konstigt att han fortfarande har Firmans stöd, motgångarna till trots.

Självklart är det inte alls samma tryck på en tränare i Sirius som I Gnaget men jag tycker ändå att man bör tänka över en framtida tränares personlighet. Inte bara se till det fotbollsmässiga. Norling har en del att lära innan han är en bra manager även utanför planen.

Ola lär däremot inte vara rädd för att fatta obekväma beslut, oavsett vad ovan nämnda "fans" tycker om saken. Och det faktumet lär vara det enda som kan få bort Norling från AIK för tillfället. Ola skulle jag gärna se i Sirius men eftersom han har en fast anställning som sportchef i Sveriges största klubb så tvivlar jag på att han är aktuell vare sig som sportchef eller tränare hos oss. Om han inte råkar känna ett extremt starkt sug till gräsmattan istället för skrivbordet.

Sen tror jag inte att Sirius är aktuellt för Norling även om han får gå. Han har ju redan uttryckt en vilja om någon dag få träna Sundsvall igen och jag kan dessutom tänka mig att norska och danska klubbar kan tänkas vara intresserade av hans tjänster.

Vilken tränare vill då jag ha? Ola A vore ju naturligtvis en perfekt lösning, men jag tror som sagt inte att det finns en chans. Om inte någon riktig topptränare skulle dyka upp som gubben i lådan så skulle jag knappast ha något emot att Brännan fick fortsatt förtroende. Förutsatt att spelartruppen tycker det är en bra idé.
Tillbaka till toppen
Foley
Wed Oct 22 2008, 14:34
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Erlingmark skrev ...

Mille sa ungefär att man kan ju inte välja och vraka bland erbjudandena när an fick frågan om varför han ville träna Sirius. Det var inget bra uttalande.


Just det! Det är kanske det sämsta man kan säga på en sån presskonferans. Inga fler gubbjävlar tack!
Tillbaka till toppen
VSS
Wed Oct 22 2008, 16:13
Registrerad medlem #145
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 08:23
inlägg: 30
Ingen som nämnt Peter Lenell?
Tror att hans kontrakt med Vasalund går ut nu. Han tog ju Esk till Allsvenskan -02 och nu har han tagit Vasalund till kvalplats till Superettan. Han har även tränat både Assyriska och Ängelholm.

Läser man info om honom så står det dock att han vid två tillfällen hoppat av tränarrollen pga "privata skäl". Bl.a. fick Ängelholm betala hans lön under hela 2006 trots att han inte tränade än enda timme. Varför det månne?
I övrigt kan det väl vara bra? Eller?
Tillbaka till toppen
Tobbe
Wed Oct 22 2008, 16:15

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Joint//Mille & Gary kanske inte var några "namn" i tränarkretsar, men nog har det hänt att man har blivit imponerad av deras tidigare meriter som spelare. Jag var i alla fall övertygad om att Gary hade snappat upp nånting som Spanienproffs, men där hade man fel.

Jag skulle ta Brännan eller Wikman vilken dag som helst framför nån trött Nordin/Pettersson/Cratz. Det gänget har levt på gamla och bortglömda meriter i snart 15-20 år och saknar helt ambitioner. Folk brukar tjata om att vi ska ha en "up and coming"-tränare. Voila, Brännan!
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Wed Oct 22 2008, 16:37

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Nä, Nordin/Pettersson/Cratz funkar inte. Men Sirius lär väl knappast vara intresserad av någon ur den trion eller dess gelikar. Det skulle i alla fall förvåna mig.
Tillbaka till toppen
Tobbe
Wed Oct 22 2008, 16:43

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Gelikar var ordet. Sverige kryllar av såna där (Jingblad, Grönhagen etc) Det är dags att pensionera det där gänget.
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Wed Oct 22 2008, 16:52

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
De enda jag överhuvudtaget skulle kunna tänka mig ur den generationen är Hasse Backe eller Erik Hamrén. Inte helt troliga. Och inte heller mina förstahandsval.
Tillbaka till toppen
Håwe
Wed Oct 22 2008, 17:32

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Jag skulle gärna se Torbjörn Nilsson som Siriustränare men det är väl bara "in my dreams".

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Oct 22 2008, 18:02

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
nästa pusselbit på plats: luggen stannar. http://www.siriusfotboll.se/index.php?page=12&m=a&team=1&news=1392
Tillbaka till toppen
Hornby
Wed Oct 22 2008, 18:07
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Hur långa kontrakt har Fredrik och Luggen skrivit på?


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Oct 22 2008, 18:10

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
kontraktslängd är inte offentligt, men båda har skrivit på flerårskontrakt.
Tillbaka till toppen
Håwe
Wed Oct 22 2008, 18:36

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Avslutar granskningen av Sirius med anfallarna.
Hoch. Föreslår att den som kan få honom att ägna vintern åt uppbyggnad och träning får ett livstidskort på Studan. Kan så mycket men vad vill karln!?
Demba tycker jag Sirius ska satsa på om han inte är för dyr. Bra bollhållare som jag tror kan bli riktigt bra.
P, Siriushjärta, ojämn men om han får rätt löpbollar har han ju visat vad han kan. Behöver bli bättre på göra sig spelbar.
Antou, kan nog bli en hyfsad div1forward.
Markus,hur länge ska han stå på tillväxt. Jag trodde han skulle bli Sirius utropstecken i år. Det som talar för honom är att han varit skadad i år. Det som också talar emot honom är att han varit skadad.
Jag vill se en BRASSE i Sirius anfall.

Luggen och Fredrik, två LAGspelare, bra början på silly.


Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Håwe
Wed Oct 22 2008, 18:44

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Och Elon glömde jag. Tycker att Elon inte platsar, vill mycket, uträttar lite.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Oct 22 2008, 19:47
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Tog en sväng in på unt.se. Rubriker: "Ante: Allsvenska klubbar har hört av sig" samt "Richardsson återvänder till ÖSK". Silly slutar tidigt i år verkar det som.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
dogstar
Wed Oct 22 2008, 20:00

Registrerad medlem #183
Registrerad: Wed May 09 2007, 12:02
inlägg: 280
Men hallå! Det är ju just därför det heter "silly season"! Utspel fram och tillbaka, allt för att öka sina chanser till en bättre lön. Varken Ante eller RiRi säger ju att de ska lämna IKS. RiRi säger bara att hans lånetid går ut, men om Sirius har råd att betala hans lön kan vi behålla honom. Och Ante verkar vara i förhandling, så inget är bestämt. Sitt lugnt i båten.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Oct 22 2008, 20:06
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
dogstar skrev ...

Sitt lugnt i båten.

Aldrig! Minsta antydan till motgång så rasar jag ihop. Så jobbar jag.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Wed Oct 22 2008, 20:07

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Nä, känns ju som status quo gällande både gällande RR och Ante. Stod väl egentligen inget nytt i någon av de artiklarna.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Oct 22 2008, 20:17

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Kul att den andra östersundkillen skrivit på. Luggen har verkligen höjt sig under hösten och jag hoppas att utvecklingen fortsätter. Jag tycker det är tråkigt att Richard lämnar, men varför är jag inte förvånad? Jag är väl den enda som inte trodde vi skulle kunna behålla honom. Nu hoppas jag att Sirius får tummen ur och agerar vid målvaktsfrågan redan nu. Att Ante är attraktiv på marknaden förvånar mig inte heller, även om han inte borde vara lika het i år.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
gaffa
Wed Oct 22 2008, 20:22

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
dogstar skrev ...

Men hallå! Det är ju just därför det heter "silly season"! [...] Sitt lugnt i båten.


kloka ord!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Oct 22 2008, 20:25
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Men han har ju inte lämnat (ännu), han sticker tillbaka till Örebro enligt lånevillkoren bara. Frågan är hur man kan lösa situationen, för han har väl kontrakt med ÖSK nästa säsong också?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Wed Oct 22 2008, 20:31

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Kom igen när Sirius hostar upp över 30 000:- / månad. Jag vägrar att våra lika naivt positiva i detta fall, som många andra är. Men visst, nyheten är intetsägande...


Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Foley
Wed Oct 22 2008, 20:50
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Det är riktigt intressant att läsa de två nyheterna. Jag har läst de två gånger och kan fortfarande inte förstå vad journalisten vill förmedla. Ante vill få bättre förhandlingsläge genom att, vad det verkar, ljuga om intresse från andra klubbar. Richard går till ÖSK i november. Det är väl själva idén med lån, man lämnar tillbaka efter avtalad tid.. Han vill ju dessutom väldigt gärna vara kvar i sirius och är till och med beredd att gå ner i lön. Det är inte så dåligt för en 29-åring..

Jag tror att Richard flyttar till uppsala i vinter men den som lever får se.
Tillbaka till toppen
Håwe
Wed Oct 22 2008, 21:16

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Rykten och utspel är den ena sidan av silly season, påskrivna kontrakt den andra. Det är bara att ha is i magen.

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Farbror
Wed Oct 22 2008, 21:20

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
dissteffe skrev ...

dogstar skrev ...

Sitt lugnt i båten.

Aldrig! Minsta antydan till motgång så rasar jag ihop. Så jobbar jag.


Ord!!


Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
johann
Wed Oct 22 2008, 21:49
Registrerad medlem #317
Registrerad: Sat May 31 2008, 11:47
inlägg: 2947
ante verkar tjurig. intresset från andra klubbar känns rätt hitte-på.

en ljusglimt är det mycket skojiga i att richards agent "sitter inne". he he

"Det är vinter, det är kallt, det är Uppsala, det är kul med bandy" Magnus Berglund, 2009.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System