Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius-Giffarna
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Sun May 17 2009, 19:02

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
För övrigt tycker jag i och för sig att åtminstone den ena utvisningen var riktigt barnslig. Huvuddomaren Andreas Ekberg (som för övrigt gav Mani det röda mot Qviding för repliken: "Domar'n, är du dum i huv'et?") höll låg nivå. Riktigt låg nivå. Linjemannen närmast Västra var inte mycket bättre han heller. Och fjärdedomaren tillät Giffarnas materialmupp att gå in på planen och leverera vattenflaskor. Nä, unge Ekberg borde släppa regelboken och lära sig lite spelkänsla i stället. I dag var han ju dum mot bägge håll, men man får ändå erkänna att vi gynnades av domarinsatsen. Som sagt, Giffarnas man-man-markering var svår när Sirius var två man mer.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Robin
Sun May 17 2009, 19:08
Registrerad medlem #106
Registrerad: Sat Dec 02 2006, 15:32
inlägg: 555
Vilken menar du Joint?
Tillbaka till toppen
Brukarn
Sun May 17 2009, 19:11
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Han är duktig på att sätta sig själv i centrum, den unge herr Ekberg. Men det var rätt taskigt att håna honom, den andra utvisningen kom tydligen efter en eftersläng, och att ge gult för sådana är väl ganska brukligt.

Annars hade jag vart nöjd med i stort sett vad som helst idag, med tanke på att vi knappt kunde ställa ett lag på benen. Och att det med lite tur blev en seger känns ju alldeles fantastiskt! Hur vi ska göra mål på annat än hörnor och självmål i framtiden framstår dock alltmer som en gåta. Det behövs något radikalt, typ att byta plats på anfallarna och mittbackarna eller så. Fernis/Fenriz/Fernet kanske är grym på topp, åtminstone har han inte lyckats missa bort allt sitt självförtroende (än).

[ Redigerat Sun May 17 2009, 19:13 ]

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 17 2009, 19:15

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Hmm, båda var egentligen ganska billiga tycker jag, men det var jävligt orutinerat av Skulason och Erkan. Men jag tänker främst på den förste duellen med Jernet. Jernet fick för övrigt alla frispark med sig. Man tjänar tydligen på att vara svag i kroppen (läs: Jernet) medan man aldrig får frisparkar om man är stark (läs: Ante). Skulasons drog väl i någon tröja och fortsatte gnabba efter avblåsningen, så han skulle fan bara ut. Fan vad han jollrade...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Robin
Sun May 17 2009, 19:28
Registrerad medlem #106
Registrerad: Sat Dec 02 2006, 15:32
inlägg: 555
Hm, post reply till höger fungerar inte, tryckte där av misstag, tar det igen, det första röda var väl lite osäkert, men Skuldarson hade lugnt jobbat ihop det flera gånger om, men igen, Makacha trampade på bollen, blev förbannad och jobbade ikapp och kapade, där ska vi vara djävligt glada att det bara blev gult...
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Sun May 17 2009, 19:41

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Framför allt var väl Gallo nära rött. Dobbarna i ljumsken på skulason (?) i första kunde vart rött direkt, och kapningen strax utanför straffområdet i andra kunde varit gult. Men, men, det gick vår väg idag. Sagliks andra gula är solklart och Skulasons andra likaså. Snuffe var inte nådig i kritiken av de två på presskonf.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
RRR
Sun May 17 2009, 19:49

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Var det bra drag på läktarna? Jag fastnade i solen i Knivsta

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Brukarn
Sun May 17 2009, 20:01
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Aha, förklaringen till att Giffarna hade Siriuströjor var att de har blå hemmatröjor och svarta bortatröjor. Ingetdera var särskilt gångbart mot blåsvart.

F.ö ser Sören Åkeby mer ut som en trött gammal snut än som en fotbollstränare.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
oskar
Sun May 17 2009, 20:06

Registrerad medlem #15
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:23
inlägg: 312
Jävla anfallare, sätt chanserna! är min helproffsiga analys av säsongen efter att ha sett exakt 0 minuter. Fantastiskt med en oväntad seger dock!

www.myspace.com/dobbarnafore

Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 17 2009, 20:18

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Tredjeställ, tredjeställ, tredjeställ...?

Sören Åkeby är en tränare som jag hyser viss respekt för. Han skulle jag gärna ha i Blåsvart.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
garligur
Sun May 17 2009, 20:18

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Man andas lite lättare när man ser tabellen nu...

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 17 2009, 20:22

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Nja, det var oroar att Väsby fått luft. 2-0 över LaBoIS i dag. Jag vill gärna ha två avsågade lag så man kan pusta ut, för helvete. Så kommer det nog dock inte bli.

Förresten kräver jag bättre spel av två av våra tre heltidsproffs framöver!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hoff
Sun May 17 2009, 20:39
Registrerad medlem #156
Registrerad: Tue Apr 17 2007, 11:19
inlägg: 287
jag satt på tåg och hade UNTs direktrapporter och blev hånad för att Sirius aldrig vinner av min kompis. Det var helt underbart när målet kom, jag önskade jag var på studan då.

Skönt att ha vunnit en match, nu börjar det nog gå framåt. 4-1 på onsdag.

Sirius sirius det är laget
Tillbaka till toppen
Godis
Sun May 17 2009, 20:51

Registrerad medlem #316
Registrerad: Sat May 24 2008, 18:19
inlägg: 8
Vilken lättnad, äntligen seger! Jag tyckte Macacha ryckte upp sig nånstans runt halva andra, sen börja han visa mer vad han kan. Men nån måste berätta för honom om dobbarna före-regeln. Sett tre glidtacklingar av honom hittills och ALLA har varit så. Jag tror Gif-målisen blev rätt irriterad på honom på slutet också, med hans armviftningar och att han ställde sig ca 0 cm från målisen på hörnan.
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 17 2009, 21:00

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vi blev ju avblåsta på hörnan just för att Makacha kramade Sundfors. Iofs fick ju alla blocka lilla Garre, det gick bra det. Men Makacha var ju inte alls särskilt bra i dag, heller. Lösa passningar, massor med bolltapp, ett skott av passningshastighet och som sagt allmänt långsam in i de få duellerna han gick in i. Tyvärr var han dessutom väldigt okylig med boll. Synd, men det blev ju tre pinnar ändå.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Sakul
Sun May 17 2009, 21:04
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Fy fan, det där målet var det skönaste på länge. Gurra är kung!

Tycker att båda utvisningarna var rätt hårt dömda. Både domaren och den assisterande vid huvudläktaren var ju för fan helt otroligt kassa. Tycker synd om den andra assisterande som tvingas döma med dom där amatörerna. Men man kanske inte ska klaga allt för mycket när det är utvisningar på motståndare.

Makacha var riktigt kass, han har väldigt mycket att bevisa fortfarande. Gallo hade inte heller en av sina bästa dagar, slog bort en del. Och så P... Han springer rätt, det är han en av dom bästa i Superettan på, men avsluten håller för fan inte ens korpenklass. Handlar väl mycket om självförtroende också. Petar han in nån boll snart så lossnar det sen.

[ Redigerat Sun May 17 2009, 21:07 ]
Tillbaka till toppen
Joint
Sun May 17 2009, 21:16

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Angående gräsmattan: mycket kan man skylla på mattan, men inte Johan P:s uteblivna mål. Han SKALL bara göra mål på sitt friläge. Det var inte mattans fel att han inte fick ordning på bollen, felet var att han blev fisnödig, för att han närmade sig straffområdet. Att skylla den missen på gräsmattan kan enbart betraktas som ett rövslick.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
nr 4
Sun May 17 2009, 21:37
Registrerad medlem #129
Registrerad: Tue Feb 13 2007, 23:27
inlägg: 207
Samtidigt så är nog Sundfors en av seriens bästa 1-mot-1-målvakter, och en av de sämsta på fasta, både off och def.
Imponerande av Fernberg och Gurra. Man släppte väl bara till två riktigt bra lägen. Och framåt så skapades några riktigt bra lägen. Det var väl egentligen mittfältsspelet som var ganska virrigt av båda lagen.
Tillbaka till toppen
CarlApan
Sun May 17 2009, 21:41

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Fan vad skönt att komm hem till uppsala och mötas av en seger.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Sun May 17 2009, 22:31
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Plus för: Fernet, RR och Petter.
Minus för: Sunshine, Makacha och P.
Roligast idag: MÅLET! Kung Gurra!!!
Näst roligast idag: Kango (Kändjou)! Talangfull Tipselitspelare med bättre teknik än Ian och klar målkänsla. Hoppas det inte var ett engångsinhopp.
Tillbaka till toppen
gaffa
Sun May 17 2009, 22:47

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
en hel del från matchen uppe på officiella, såklart: http://www.siriusfotboll.se

[ Redigerat Sun May 17 2009, 22:47 ]
Tillbaka till toppen
ThomasD
Mon May 18 2009, 05:49
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Sakul skrev ...

Tycker att båda utvisningarna var rätt hårt dömda. Både domaren och den assisterande vid huvudläktaren var ju för fan helt otroligt kassa. Tycker synd om den andra assisterande som tvingas döma med dom där amatörerna. Men man kanske inte ska klaga allt för mycket när det är utvisningar på motståndare.



Utan att säga att domaren hade järnkoll så tycker jag det mesta talar för att utvisningarna var korrekta när tränare Åkeby säger att dom var solklara och jag har inte sett några protester från supportrarna heller. Däremot efterfrågas nåt ytterligare siriuskort i konsekvensens namn och det kan jag väl köpa.
Tillbaka till toppen
Sakul
Mon May 18 2009, 05:53
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Aja, jag såg väl inte dom två situationerna riktigt ordentligt, så jag kanske har fel. Men domarna var riktigt kassa oavsett.
Tillbaka till toppen
Fantomas
Mon May 18 2009, 08:03

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Underbart! Kom hem från Kanada i morse och fick höra om vinsten av taxichaffisen.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
olle
Mon May 18 2009, 08:35

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Spontant kändes utvisningssituationerna som gult kort men kanske inte ett andra gult kort. På första utvisningen (av erkan) så såg det ut som domaren inte hajade att det var utvisning förrän han visat det gula kortet. Inget fel men möjligtvis lite hårt.

Helt sjukt vilka vändningar Sirius lyckas med på studan! Hämtat upp två underlägen i slutet på matcherna och nu avgjort på övertid. Jävligt skönt! Fem poäng som med lite sämre inställning lätt kunde ha varit bara en.
Tillbaka till toppen
Joppe
Mon May 18 2009, 08:39

Registrerad medlem #325
Registrerad: Mon Aug 04 2008, 14:09
inlägg: 11
Jag skulle vilja se en bra P, även om det skulle vara i en vänskapsmatch, för jag fattar ärligt inte hur det ser ut.
Nu är han en "reaktionsspelare" som sätter av mot den boll som slås i stället för att starta en löpning innan och erbjuda ett alternativ.
Fler blåsvarta med Petters inställning!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System