Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Silly season 2012-2013
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Joint
Wed Nov 07 2012, 22:50

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Korsband som rykt och grejer, men är han helt återställd och revanschsugen nu så skulle ju vi kunna ta hit Fadi Malke, som inte fått förnyat i Bajen. Minns hans drömstrut på Studan och två HTFF-ytterbackar kanske kan vara grejen. Malke har ju definitivt offensiva kvalitéer och har ju huserat en del på mittfältet också därav.
Hammarby lär vara intresserade av ytterbackar i dagsläget. Inte helt otänkbart att Smedjen söker sig dit...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Lars
Thu Nov 08 2012, 08:27


Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45
inlägg: 1997
Provspel i Assyriska för Linus.

To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Nov 08 2012, 17:59

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Det förhandlas i alla fall med Ian...
Kim, Mirza och Dalle har en vecka på sig att bestämma dess framtid...
Får se om OZ får spela SE...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Thu Nov 08 2012, 18:04
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Varför ska kontraktsförhandlingarna stressas fram på det här sättet? Det finns väl ingen fördel med det överhuvudtaget? Visst, förstår om Sirius vill vara tidigt ute, men det är början av november liksom. Det är ju värdelöst om spelare lämnar klubben för att de inte ges tid att fundera.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Nov 08 2012, 19:00

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Det behöver ju inte vara så, men klausulen säger så. är det så mycket att fundera om då, förresten? Mirza långtidsskadad - lär vara iskall på marknaden, Dalle - tillbaka efter långtidsskada men har inte spelat upp sig till några högre höjder, Kim - bra men..?

Att man vill få ihop en taggad trupp så snabbt som möjligt är bra annars, tycker jag. Men visst kan väl en sådan som Kim få lite tid på sig att avvakta och se om intresse från större klubbar finnes, kan man väl kanske tycka.

Fotbollsbloggen Live avslöjade för övrigt Blommans månadslön: 15 000 ...

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Nov 08 2012, 19:26

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
I relation till Blommans lön kan jag tipsa om några från våra nyblivna seriekonkurrenter. Ett gäng Umeå-spelare:
Fredrik Wennebro: 5.000 SEK/mån
Johan Larsson: 7.000 SEK/mån
Erik Löfgren 7.000 SEK/mån
Seif Kadhim 9.000 SEK/mån
Adam Chennoufi 9.000 SEK/mån
Simon Mårtensson 9.000 SEK/mån
Jens Sjöström (dä) 9.000 SEK/mån
Erik Lundström 12.000 SEK/mån
Danny Persson 12.000 SEK/mån
Marko Mihailovic 13.000 SEK/mån
Vladimir Sudar 15.000 SEK/mån
...i superettan! Där annars snittlönen ligger på ~23-24K. Danny borde vi defintivt försöka värva, så att han inte sänker oss ånyo.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Sat Nov 10 2012, 18:18
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Aljaderi på väg bort?

http://www.unt.se/redaktionensbloggar/blogg.aspx?blogg=1718009&bloggentry=1953474


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Hornby
Sun Nov 11 2012, 10:31
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Rör inte vår Ante!

http://www.fotbolltransfers.com/site/news/24965


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
RRR
Sun Nov 11 2012, 18:25

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Tja med tanke på hur Antes höst såg ut så kanske man ska släppa honom och köpa nåt billigare och hungrigare?

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Hornby
Mon Nov 12 2012, 13:27
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
OZ tränar med Sandviken.


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Joint
Mon Nov 12 2012, 13:33

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
...och har intresse från en viss SE-klubb.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
St.ShitSausage
Mon Nov 12 2012, 14:25

Registrerad medlem #73
Registrerad: Sat Oct 28 2006, 21:12
inlägg: 1393
Jag tycker vi ska vara beredda att släppa Ante, förutsatt att vi får en vettig slant. Akademisnack i alla ära, men även om den överlever och någon gång börjar spruta fram talanger så ligger det en bra bit in i framtiden.

Idag gäller det för oss, precis som för alla andra klubbar, att hitta en fungerande plats i näringskedjan. För vår del innebär det att vi måste hitta någorlunda billiga, talangfulla spelare. Sen måste vi naturligtvis ha en miljö i Sirius där spelare kontinuerligt utvecklas och kan bidra till att skapa resultat. Det tredje steget är, den i många fall emotionellt smärtsamma, försäljningen av spelaren. Men den är ett nödvändigt ont, av flera skäl.

Det första skälet är naturligtvis intäkterna. Att vi på en någorlunda kontinuerlig basis köpa lovande spelare för utbildningsbidragspengar eller låga övergångssummor, för att 2-3 år senare sälja dem vidare för miljonbelopp, eller däromkring, är en nödvändighet för vår ekonomi.

Lika viktigt är det att unga spelare ser Sirius som ett bra steg i karriären. En klubb där man har möjlighet att utvecklas och där de som lyckas bra har möjligheten att komma vidare i karriären.

Idag är inte Sirius kända för spelarförsäljningar. Av det enkla skälet att vi inte gör några. Om jag minns rätt så är Eric Jernberg den ende vi fått mer än utbildningsbidrag för på ganska många år. Inte alls bra. Vi är däremot bra på att lägga ner en bra slant på spelare, främst lönekostnader, som vi sedan gör oss av med eller släpper utan ersättning. Eller som i Blommans fall, där vi även betalade en del av lönen när han spelade hos en seriekonkurrent.

I dagsläget har har vi har stora utgifter för spelare. Men i princip inga inkomster. Och det håller ju inte i all evighet. Tendensen har varit att så fort någon klubb visar intresse för en spelare vill vi ta överpris eller inte sälja alls. Som Ante i somras. Och eventuellt Sunday för ett par år sen. Känns som man tänker att "om klubb X är beredd att betala en miljon för spelare Y nu, så kommer någon klubb snart fram och är skitsugna på att slanta upp det dubbla". Men så har det ju inte funkat. Vi ska naturligtvis inte ta något underpris för spelare vi vill behålla. Men vi bör nog vara beredda att släppa dem när pengarna är rimliga.

Att skapa helt egna talanger i akademin är ett viktigt framtida mål. Att bli bra, helst bäst, på att hitta och ta hit oförädlade talanger från andra klubbar ett lika viktigt mål. Gärna från närområdet naturligtvis , men alla spelare där potentialen är större än priset borde vara intressanta för oss. Men då måste vi även lära oss att slussa ut dem i andra ändan. Och tjäna pengar på det. Ante får gärna bli det första exemplet på Sirius anpassning till verkligheten. Om det nu finns nån som är beredd att vittja lite läder för honom. Annars är risken överhängande att han knallar ut genom dörren om ett år. Gratis, i vanlig ordning.

[ Redigerat Mon Nov 12 2012, 14:28 ]
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Nov 12 2012, 17:14
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Håller helt med StShit. Vi bör definitivt sälja Ante om det visas intresse från högre divisioner, såvida det inte är ett rent skambud. Man måste se det som en framgång och inte en motgång om vi lyckas sälja spelare för pengar.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Hornby
Mon Nov 12 2012, 21:35
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
En Linus ut, en annan in?

http://www.siriusfotboll.se/web/article/linus-christensen-pa-provtraning/


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
med känsla
Mon Nov 12 2012, 23:01
Registrerad medlem #474
Registrerad: Sat Oct 29 2011, 13:52
inlägg: 863
Mycket bra inlägg St.Shitsausage. Delar helt dina kommentarer.

Ser man på de framgångsrikaste allsvenska topplagen, så har både Elfsborg, Häcken och Malmö varit riktigt duktiga på att hitta talanger (och även i vissa andra lägen givit lite tilltufsade bättre spelare en andra chans) förädla/utveckla dem och sen sälja dem betydligt dyrare än vad man betalade vid köpet.
Sirius har inte varit framgångsrika på detta. Är det fel på scoutingen? Tittar man för snävt geografiskt när man söker spelare? Uppland (ex. Stockholm) tillhör ju inte direkt Sverigetoppen när det gäller fostrande av toppspelare. Inte många ens som nått allsvenskt spel under åren. Då är det nog rätt att söka sig djupare ut i geografin, vilket förstås ställer krav på en bättre organisation för att kunna söka dessa lovande spelare som ju bevisligen finns därute i Sverige.
Självklart skall man väl sälja Ante om man får hyggligt betalt.
Uppgiften ovan att hitta spelare är ju väldigt tuff, konkurrensen är hård därute om lovande spelare och många klubbar har kanske ändå bättre muskler ekonomiskt än Sirius. Det är viktigt nu att man inte kastar goda pengar efter inte tillräckligt bra spelare värda sitt pris.
Är inte alls insatt hur Sirius organisation fungerar på detta viset men är lite rädd att man inte har de musklerna som krävs på scoutingen. Eller vad tror ni?
Det är förstås viktigt att man sen när man hittat några framtida guldkorn, att man då också har något att erbjuda. Varför gå just till Sirius? Vad kan Sirius erbjuda mig för utbildning för att senare kunna ta nästa steg i min karriär? Uppsala som stad borde ju där kunna erbjuda ett bra PAKET där utbildning (inom universitetsvärlden) även borde vara en morot för en ung spelare (alla blir ju inte senare proffs och kan leva på sin sport...).

bandy bandy

Tillbaka till toppen
Joint
Tue Nov 13 2012, 08:30

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Spelartrion har nu bara två dagar kvar på sig att bryta sina kontrakt.

Apropå diskussionen här ovan så håller jag med i en hel del, men man måste ju också inse platsen i näringskedjan vad gäller nivån. Att vi, före andra elitklubbar, ska locka hit massa up-coming-stars är utopiskt. Vi behöver bli en elitklubb igen för att på så sätt bli attraktivare i näringskedjan. Vi behöver ha vårt upptagningsområde. Giffarna (framför allt Gefle) har ju som exempel hela Norrland som arbetsyta. Det minsta vi kan begära är att åtminstone ha Uppland, kan jag tycka. Därför borde vi ju kanske snegla lite åt dynghåla med omnejd, om man ska se på det rent krasst. Det är ändå ett stort fotbollsdistrikt vi har och även om vi i Uppsala inte har fostrat några större fotbollsspelare så lär det ju inte vara så jämt. Man får ha lite tålamod så kommer det säkert talangfulla årskullar här inom sinom tid. Bara de jobbar på rätt och enat inom akademin. Sedan, vad gäller spelare, tycker jag att man har mycket gratis i att ligga så nära Stockholm. Det behöver av princip inte vara fel att knyta till sig bra 08-spelare. Vi har ändå rätt goda erfarenheter av det de senaste åren med Ante, Hogge, Haris, Demba, Käcken, Ian som tydligast exempel kanske. Så länge det finns en blåsvart prägel är det lugnt.

Ett bra scoop kan vara den här Linus faktiskt. Kan kanske vara så att han är här å Käckens förtjänst, då de var lagkamrater för ett par år sedan. Giffarna har varit intresserad av honom i två omgångar och rekryteringsansvarige kallar också honom för en "spännande spelare". Beskrivs som: ”Hårt arbetande, bollvinnande, passningssäker. Jag är stark i djupled också.”, låter som den sista pusselbiten på vårt innermittfält. Även en mittfältare som kan skjuta, då han i ett mittenlag gjorde nio mål den gångna säsongen.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Nov 13 2012, 08:37

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Sedan att UU skulle vara något grymt inom uppsaliensk fotboll har jag inte mycket till övers för. Se på den andra stora studentstaden, Lund, de är den största svenska staden som ändå inte spelat i allsvenskan någon gång.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Hornby
Thu Nov 15 2012, 12:21
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Joint skrev ...

Spelartrion har nu bara två dagar kvar på sig att bryta sina kontrakt.



Dagen D...

Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Håwe
Thu Nov 15 2012, 18:54

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Mirza, Skoglund och Dalle förlänger, klart nu. Inte klart med Ian än. Ser bra ut inför 13. Kan vi spela lika avspänt som i träningsmatcherna så kanske...

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Nov 15 2012, 19:08
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Positivt med Kim! Hoppas verkligen Ian stannar också.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Nov 15 2012, 19:11

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Ska jag vara ärlig var Ian den bästa spelaren i gårdagens träningsmatch. Förtjänade hattrick. Stekhet. Stanna!

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Thu Nov 15 2012, 20:43
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Finns det några bra alternativ om Ante försvinner? En hel Clage blir som ett nyförvärv inför kommande säsong apropå förstärkningar. Jag hoppas och tror att han har några år kvar på planen och att de ska bli några av hans bättre. Att Kim stannar ser jag som ett plus!
Tillbaka till toppen
Nyllet
Thu Nov 15 2012, 20:47
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Joint skrev....
Ska jag vara ärlig var Ian den bästa spelaren i gårdagens träningsmatch. Förtjänade hattrick. Stekhet. Stanna!

Bara inte Assyriska har samma uppfattning som du Joint. De spelar ju en nivå högre upp och verkar behöva förstärkning .

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
Hornby
Fri Nov 16 2012, 09:07
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Nordelind_9 skrev ...

En hel Clage blir som ett nyförvärv inför kommande säsong apropå förstärkningar.


Har han kontrakt?


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Fri Nov 16 2012, 15:51
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Hornby skrev ...

Nordelind_9 skrev ...

En hel Clage blir som ett nyförvärv inför kommande säsong apropå förstärkningar.


Har han kontrakt?


Kollar och återkommer
Tillbaka till toppen
Nordelind_9
Fri Nov 16 2012, 15:52
Registrerad medlem #127
Registrerad: Mon Feb 12 2007, 13:35
inlägg: 326
Jag är inge vidare på quote ser jag
Tillbaka till toppen
Landau
Fri Nov 16 2012, 16:34
Registrerad medlem #299
Registrerad: Wed Feb 27 2008, 18:46
inlägg: 139
Enligt UNT-bloggen har Clage inte kontrakt. Kul fö att Sirius satsar på att hålla truppen tycker jag, vi behöver inte ett halvt nytt lag för att gå upp. Tillspetsning där det behövs räcker bra, tex en ny anfallare (2 ifall Ante drar)
Tillbaka till toppen
Håwe
Fri Nov 16 2012, 21:42

Registrerad medlem #340
Registrerad: Sun Oct 19 2008, 19:44
inlägg: 1601
Ian, Ian, Ian!!!!!! Nytt kontrakt!!!

Fotboll, love and understanding!!!
Tillbaka till toppen
Fantomas
Fri Nov 16 2012, 22:38

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Gilla!!!

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Hornby
Sat Nov 17 2012, 08:40
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Härligt! Det ser riktigt bra ut med 19 spelare under kontrakt redan i mitten av november.


Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System