Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Superettan 2008
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
mathanba
Thu Sep 13 2007, 15:10

Registrerad medlem #12
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:09
inlägg: 334
Klippt ur svenska fans Öis-forum:
"Det här bara MÅSTE ju vara nån sorts bisarr marknadsförningsdrive inför derbyt mellan IFK-Gais och kanske även Häcken- Öis eller så är det ett försök till debattstart från GP och de inblandade klubbarna för att väcka supportrarna och sponsorer och visa på att det krävs engagemang om klubbarna ska kunna överleva.

Jag menar clowndressen som fotbollskanalen påstår ska bli matchställ kan ju ingen seriöst föreslå. Måste bara vara fejk."

Jag förstår reaktionen, men... ett marknadsföringstricks? Nä, då är man väl inte riktigt hemma.


Grande e pesante
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Sep 13 2007, 16:46

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Snacka om att svika sina supporters.
Ska bli intressant o se matchen ikväll, hur mycket folk osv, "drömderby" snackade ju Getingarna om.
Kommer nog inte fler än 4 000.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
olle
Fri Sep 14 2007, 07:24

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Vad händer med de nuvarande lagens serieplatser? Ska ska det bildas något farmarlag som spelar i superettan eller kommer det hela innebära att inget lag åker ur i år eftersom två lag går upp i rök (eller kanske in i gotisk dimma)?
Tillbaka till toppen
olle
Fri Sep 14 2007, 07:34

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Svara mig själv...
Tydligen åker lag ur ändå och så plockar man upp två extra lag från ettan:
Från svt-text
Gais och Öis ihop - Frölunda går upp

Om Gais, Örgryte och Häcken går samman
kan en annan Göteborgsklubb, Västra
Frölunda, avancera i seriesystemet.

Om sammanslagningen genomförs uppstår
två vakanser i de två högsta serierna.
Enligt regelverket fyller man då på
med två lag till från div 1-serierna.
De två bästa lagen i respektive serie
går redan upp, så nu kan även treorna
gå upp. Trea i södergruppen just nu är
Frölunda. (Trea i norr är Vasalund.)

Om Häcken går upp i allsvenskan får
fyran i superettan spela allsvenskt
2008. Men fortfarande kommer två extra
lag från division 1 upp i superettan.

Vet inte om det är bra eller dåligt för superettan. Blir marginellt färre tråkiga gbg-lag men kan inte direkt säga att bytet häcken/öis mot väsby/västra frölunda känns speciellt kul.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Fri Sep 14 2007, 08:37
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det skulle vara dåligt förstås, för Superettan och för hela fotbollskulturen. Men jag tror inte det finns en chans i världen att det blir av. Jag misstänker att det här är den största felbedömningen av folkviljan sedan Sverige trodde att norrmännen skulle rösta nej till unionsupplösningen.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Fri Sep 14 2007, 09:06
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Jag är f.ö så allergisk mot att alla sammanslagningar måste heta något anglicistiskt som FC eller United. När jag var liten brukade jag låtsas att min cykel var en Porsche. På samma sätt känns det som att dessa klubbar försöker låtsas att de spelar i Premier League trots att de möter Lindome GIF inför 500 åskådare varje vecka.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Fri Sep 14 2007, 15:03

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Bra eller dåligt vete fan. Ur vems synvinkel då? För ÖIS- och GAIS-fansen är det förstås kissekass, men är de i ärlighetens namn särskilt många när allt kommer omkring? Det som stoppar det i slutändan är förmodligen föreningsstrukturen i svensk fotboll. Ett AB kan aldrig äga mer än 49% av aktierna och det är föreningen som har serieplatsen (om jag inte har fel). Det gör det ganska svårt för en klubb med ett gäng aktiva medlemmar att genomdriva något sådant.

Exemplet FCK är dock ganska intressant. KB var verkligen Danmarks motsvarighet till ÖIS och B 1903 något GAIS-aktigt. De hade många ock högljudda fans som kördes över. Det var 15 år sedan. Nu är FCK i särklass Danmarks populäraste lag, drar mest publik och har näst flest antal medlemmar. De spelar regelbundet i CL och de vinner ligan för det mesta. Det jag känner mig tveksam till är huruvida det finns någon som Flemming Östergaard bakom Gothia. Det är nog en förutsättning. Jag är dock övertygad om att ett FC Gothia kommer att vara ett stabilt allsvenskt topplag om de sköter en eventuell hopslagning rätt. På sikt är jag övertygad om att Gothia har större förutsättningar att bli det än klubbarna var och en för sig.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Brukarn
Fri Sep 14 2007, 15:36
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Visst, jag tror också att det finns en viss risk för att ett FC Gothia skulle bli mer framgångsrikt än alla tidigare floppfusioner. Främst tack vare att IFK finns faktiskt, hajpen kring derbyna skulle ge att ett Gothia hittar en egen publik relativt snabbt. Och stålar skulle de väl också få gott om. Om det är bra eller inte beror väl på vilket synsätt man har på fotbollen. Ur en supporters perspektiv kan jag inte se någonting positivt alls med detta, i synnerhet inte om man råkar vara supporter till ett av de berörda lagen. Och de är väl rätt många, betydligt fler än vad vi är i alla fall. Jag hoppas verkligen att Gothiasatsningen går i putten. Det vore vackert om supporterkulturen vann en seger över businessen för en gångs skull.

Visst är FCK intressant, men det är något underligt i Danmark. Fem av tolv lag i SAS-ligaen är sammanslagningar från senare än 1990. Hopslagningar verkar uppenbarligen inte vara lika kontroversiellt där. Alternativt såg alla hur lyckat FCK blev, och försökte följa deras koncept.




...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Fri Sep 14 2007, 17:20

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Nu tar du väl i ändå Brukarn. FCK och FC Midtjylland är väl de enda som slagits ihop av andra klubbar på 90-talet. Sedan har väl Danmark samma problem som Göteborg, fast ännu mer koncentrerat. Det finns inte underlag för hur jävla många proffsklubbar som helst i samma kommun.

Jag är ju själv i grund idrottskonservativ och vill förstås inte heller ha en massa löjliga pajaslag med en massa löjliga namn (för att inte tala om det bedrövliga dräktförslaget!), men jag tror ju att det ligger något i vad dessa klubbstyrelser säger. De har varken publikunderlag eller sponsorunderlag för att hålla dessa tre klubbar på elitnivå över tid. Framförllt tror jag de sjunkande publiksiffrorna bekymrar dem.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Carling
Fri Sep 14 2007, 17:21

Registrerad medlem #26
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 21:04
inlägg: 555
Jag tycker gott att BK Röva kan uppgå i någon klubb. GAIS och ÖIS är däremot för mycket tradition bakom, vore på något sätt väldigt synd om man bara skulel skita i klubbarnas historia och slå ihop dom.

Men om man ser det från Sirius sida:
Vi går itne upp den här säsongen. Så är det. om BKH och ÖIS försvinenr till AS genom Gothia så betyder det som någon sade att SE fylls på med två Div I-lag till, två lag som antagligen håller som bäst undre halvan-kvalité (eller, efter den här säsongen vet man ju inte..).
Till detta kommer _ett_ allsvenskt lag, låt oss hoppas ett söndervärvat BP, och samtidigt försvinner tre av dom bästa lagen iom att dom kniper uppflyttningsplatserna. Om den blåsvarta styrelsen inte gör några jättetabbar borde det ju betyda att vi tillhör typ, top 5 åtminstonde bland uppflyttningsfavoriterna nästa säsong...

Puh. Hoppas jag fick ihop det här nu =P

"Raising the flag, wild without regrets!
Waving scarfes, singing hard, wearing our rosettes!"
Tillbaka till toppen
Joint
Fri Sep 14 2007, 22:10

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
... nu är det iofs mer eller mindre bekräftat att det inte blir någon sammanslagning.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
RRR
Sat Sep 15 2007, 11:03

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Skönt, en fotboll utan Örgryte är svårt att tänka sig, pga sin ålder och sin tradition, inget mer.

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Foley
Sat Sep 22 2007, 11:20
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Bra att det inte blev någon sammanslagning mellan lagen. Visserligen får väl GAIS och Häcken göra hur de vill för min del, men ÖIS är ju det mest klassiska vi har i svensk fotboll.
Däremot skulle jag tycka att det kanske vore intressant att, ist för att slå ihop lag, slå ihop SAS- och Tippeligan tillsammans med allsvenskan. Säg 16-18 lag. Denna serie skulle väl inte hålla hög internationell standard, men till skillnad från allsvenskan idag åtminstone internationell medelklass. Då skulle vi t ex slippa att alltid ha två trötta GBG-lag tillsammans med IFK i allsvenskan. Problemet skulle lösa sig självt i å me att konkurrensen ökar. Dessutom kanske man skulle kunna muta till sej en direktplats till CL i den serien.. Tyvär innebär ju det här en ännu längre resa för Sirius till den absoluta toppen, men det är min starka tro att vi ändå skulle lyckas ta oss till CL-final en vacker dag!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Sun Sep 23 2007, 17:33
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Erlingmark: Betvivla inte mina nördkunskaper! Förutom FCK och Midtjylland ligger även AC Horsens (1994), FC Nordsjaelland (1992) och Randers FC (2003) i SAS-ligaen. 5 av 12 klubbar alltså.



...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
RRR
Sun Sep 23 2007, 19:18

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Jag vill ha en stadion som FC Midtjylland. Måste man slå sig ihop med GUSK då?

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Sep 24 2007, 08:35

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Brukarn, låt oss nördbattla!

Mina nördkunskaper räcker uppenbarligen inte tillräckligt långt. Horsens har jag ingen koll på alls, det är säkert en hopslagningsklubb eftersom den heter Alliance Club. Randers FC trodde jag var samma klubb som Randers Freja som har hållt på sedan slutet av 1800-talet. Det är i alla fall Randers Freja som är medlem av ligan. I den mån flera föreningar än Freja ligger bakom FC så är det uppenbarligen så att de har anslutit till Freja snarare än att slå ihop olika klubbar och det är ju iofs semantiskt, men jag vidhåller att det inte är riktigt samma sak. I göteborgsfallet vore det ju som att ÖIS och Häcken lade ner sin verksamhet och skyfflade in den GAIS. Nåväl, semantiskt som sagt.

Vad jag däremt känner mig helt säker på är att FC Nordsjaelland är en och samma klubb som bildades från scratch som Farum BK av en kommunalpamp i Farum. Representationslaget bytte namn till FC Nordsjaelland efter Brixtofteskandalen då det kom fram att Danmarks lille mini-Tapie hade kanaliserat sjukt mycket av kommunens pengar via fotbollsklubben till egna resor, rödvin i mängder och en och annan fotbollsspelare. Det var ungefär då jag bodde i Köpenhamn (2002) så jag kommer ändå ihåg det hyfsat väl.

Mitt slutbud är att 3,5 av lagen i danska högstaligan är sammanslagningar. Esbjerg fB (forenede boldklubber) är det också, men det var någon gång före världskrigen typ.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Sep 24 2007, 09:22
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Men Randers FC har ju åtminstone bytt namn och logga, och då måste det väl anses som en sammanslagning? (Randers Freja, Dronningborg BK, Kristrup BK, Vorup Frederiksberg BK, Hornbæk SF og Randers KFUM är med i projektet). Jag menar, om ÖIS och Häcken gick in i GAIS, och klubben samtidigt bytte namn till FC Gothia med pajasdräkter så är det ju en sammanslagning, det är ju inte fortfarande GAIS.

Jag försökte gräva lite i vad Nordsjaelland är för några också, men jag har inte hittat något. Men startade verkligen klubben från scratch 1992? Tyckte att det verkade osannolikt att nå högsta ligan så snabbt utan några genvägar.

Sen är väl hur många klubbar som helst sammanslagningar från början (Bröndby från 60-talet väl?), men man kan ju inte vara hur långsint som helst. Att t.ex Kalmar FF är en hopslagning har iallafall jag glömt vid det här laget.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Sep 24 2007, 11:53

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Nu har research skett. Det danska klubbsystemet verkar helt sinnessjukt med en rad olika konstruktioner och licenser och liknande. De skiljer mellan fusioner och överbyggningar (overbygninger) där fusioner är sammanslagningar där respektive klubb upphör att existera och overbygninger är mer motsvarande samarbetsklubbar (eller snarare samarbetsklubbar plus) i dagens Sverige. I Randers fall innebär det att Randers Freja bytte namn till Randers FC och som förening bara bedriver ungdomsfotboll medan övriga lag fortfarande har kvar sina representationslag.

"nytårstid 2003 var Randers FC en realitet og klar til at tørne ud i dansk fodbold som en fodboldforretning baseret på Randers Frejas licens til at drive professionel fodbold og med hjemsted på ”Frejas anlæg”. "

och

"resultatet blev Randers FC, som skulle være en overbygning for seks Randersklubber. Foruden Randers Freja er det Kristrup Boldklub, Vorup FB, Hornbæk SF, Randers KFUM og Dronningborg Boldklub."

Sanningen om Nordsjaelland är lite mer komplex vad det verkar. 1990 fattades beslutet om att Farum skulle ha ett topplag i Danmark och de började verkligen i gärdesgårdsserierna 1992 efter lite regeltjafs. Denna konstruktionfick inte licens att spela i lokalserierna. Man kan uppenbarligen inte bilda nya lag i Danmark hur som helst, därför fusionerade man 1991 två amatörlag, Farum IK och Stavnsholdt BK till Farum BK. Sedan harvade man i amatörligorna tills 1998 när man till slut tog sig upp i DBU:s ligadivisioner och därefter kunde bli elitlag. Så, ja, tekniskt sett är FC Nordsjaelland en sammanslagning mellan typ Vaksala SK och Procyon. Men klubben bildades lika tekniskt sett out of the blue.

Bröndby är också mycket riktigt en fusion mellan Bröndbyöster och Bröndbyvester som var två rivaliserande klubbar på kvartersnivå. De slogs ihop för att kommunen beslutade sig för att dra in breddstödet och bara stödja ett begränsat antal klubbar.

Horsens verkar också vara en overbygning så till vida att det är den ena av klubbarna som har licensen att spela (Horsens fS) och den andra (FC Horsens) har kvar sitt lag i seriespel. FC Horsens verkar i sin tur dock var en fusion mellan en hel rad hästklubbar.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Sep 24 2007, 11:58

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Randersmodellen skule för göteborgslagens del innebära att ÖIS och Häcken spelade kvar i superettan medan GAIS bytte namn till något käckt och spelade i allsvenskan samtidigt som alla ÖIS och Häckens spelare och sponsorer överfördes till aktiebolaget som utgör elitlaget och ÖIS och Häcken skulle i fortsättningen få klara sig bäst de ville.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Sep 24 2007, 12:09

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Korrektion. Örgryte och Häcken skulle inte få spela i Superettan, eftersom det uppenbarligen är så att samarbetsklubbarna bara får ha ett kontrakt = elitlicens per overbygning (å andra sidan krävs inte kontrakt för att spela i de högsta serierna i Danmark - förutom SAS Ligaen, så det är inte helt jämförbart):

(Försök att nördtoppa detta )

§ 1. Tilladelse til at drive kontraktfodbold i en overbygning

1.1
En overbygning er en konstruktion, hvorved to eller flere klubber (“moderklubber”) uden at foretage en hel eller delvis fusion etablerer et fælles 1. hold for en eller flere bestemte spillergrupper, jf. § 3 i DBUs retningslinier om fusioner og overbygninger m.v.

1.2
Ønsker man ved etableringen af en overbygning med en sportslig placering som divisionshold i Herre-DM (eller på et senere tidspunkt i overbygningens liv, fx efter at overbygningen har spillet sig op til at være divisionshold i Herre-DM), at der skal drives kontraktfodbold i overbygningen, kræver dette,

(a) at en af overbygningens moderklubber er i besiddelse af (eller ansøger om og opnår) tilladelse til at drive kontraktfodbold i medfør af lovenes § 36.3, litra a, og

(b) at den pågældende moderklub ansøger om og opnår tilladelse til at stille sin kontraktfodboldtilladelse til rådighed for overbygningen i medfør af lovens § 36.3, litra b.

1.3
Når en overbygning opnår tilladelse til at drive kontraktfodbold som beskrevet i § 1.2 ovenfor, bortfalder alle kontraktfodboldtilladelser udstedt til overbygningens moderklubber uden videre, med undtagelse af den kontraktfodboldtilladelse, som er stillet til rådighed for overbygningen.

1.4
Rykker en overbygning ud af Herre-DMs laveste division, bortfalder enhver tilladelse til at drive kontraktfodbold uden videre. Ved en eventuel senere oprykning må der ansøges påny, såfremt man igen ønsker tilladelse til at drive kontraktfodbold.



Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
gaffa
Mon Sep 24 2007, 12:14

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
jag bugar i vördnad över sådant oerhört nörderi!
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Sep 24 2007, 12:40
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Men de flesta av alla fusionsklubbar i Sverige (FC Trollhättan, Östersund, Carlstad U, det tänkta FC Gothia) är väl då i själva verket overbygninger. Nåja, poängen är iaf att klubbidentiteten verkar vara väldigt mycket heligare här i Sverige än i Danmark - vilket jag är glad över.

För att gå tillbaka till trådens syfte: Igår blev Ängelholm klara för Superettan 2008 (som f.ö är en fusion av Ängelholms IF och Skörpinge GIF från 1976. Och vars klubbmärke platsade på Skåpets hall-of-shame-lista i fulhet).

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Sep 24 2007, 12:50

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
"Nåja, poängen är iaf att klubbidentiteten verkar vara väldigt mycket heligare här i Sverige än i Danmark - vilket jag är glad över."

Däri verkar du få medhåll av fansen till fusionslaget Bröndby:

http://www.allehaderos.dk/forum/viewtopic.php?p=62919&sid=9add38945970d7ced048575d7af93d52

Grattis till Ängelholm för övrigt. Ytterligare en sommarhemmamatch för undertecknad kan alltså läggas till kalendariet om seriemakarna är på humör.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Viking
Mon Sep 24 2007, 15:54
Registrerad medlem #218
Registrerad: Wed Jun 20 2007, 14:23
inlägg: 78
Ajdå svarade i fel "tråd"

Ang. 2008 så hoppas jag på ett par nya intressant namn till sirius, vi behöver förstärka laget om vi vill vara med i toppen även nästa säsong.
Tillbaka till toppen
mathanba
Tue Sep 25 2007, 17:23

Registrerad medlem #12
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:09
inlägg: 334
Brukarn skrev ...

Igår blev Ängelholm klara för Superettan 2008 (som f.ö är en fusion av Ängelholms IF och Skörpinge GIF från 1976. Och vars klubbmärke platsade på Skåpets hall-of-shame-lista i fulhet).


Stämmer. ÄFF:s emblem kom femma med motiveringen:
"Ängelholms FF kombinerar storsvenskhet med fisk. Kväljningar uppstår vid anblick."

Förresten kom Häcken tvåa.


Grande e pesante
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Sep 26 2007, 08:09
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Pehrsson till BoIS?
http://hd.se/sport/2007/09/26/pehrsson-en-outsider-i-bois-jakten

Vore hemskt tråkigt att tappa honom, men man kan väl inte vänta sig att han stannar på en tjänst som halv sportchef.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Foley
Wed Sep 26 2007, 08:55
Registrerad medlem #103
Registrerad: Wed Nov 29 2006, 01:08
inlägg: 376
Nej det vore förstås tråkigt om han försvann. Jag värderar ju faktiskt honom som en bättre tränare än Mille (helt utan belägg), men samtidigt skulle det vara svårt att kicka Mille efter den här säsongen även om klubbledningen tycker samma sak..
Tillbaka till toppen
Lars
Wed Sep 26 2007, 09:52


Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45
inlägg: 1997
Hoppas verkligen på att man ska kunna fasa in Pehrsson som tränare på nåt sätt, han verkar vara en riktigt bra tränare vilket jag inte riktigt tror om Mille.
Men som sagt på den tjänst han har nu så försvinner han nog ganska snabbt.

To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Wed Sep 26 2007, 11:00

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Jag tror det är oerhört viktigt att klubben erbjuder Magnus Pehrsson ett jobb som är relevant och utmanande för honom. Det finns nog bara två sådana, sportchef eller huvudtränare. Jag vet inte om det går att lösa på något sätt, men det känns som prio ett inför nästa säsong. Vi talar trots allt om en framtida stortränare.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Brukarn
Wed Sep 26 2007, 13:06
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Vore toppen om han blev sportchef! Men vad har MP egentligen sysslat med sedan han komtillbaka till Sirius?

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System