Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Bandy
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Elitserien 2016/17
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
Brukarn
Wed Sep 07 2016, 10:12
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Nästa år måste vi försöka lägga oss i schemaläggningen. Snacka med Jimmy eller någon i god tid så att det inte blir så här igen. Det kan ju inte vara en fördel för Sirius heller? Slitigt med många långresor i veckan och dyrt med förlorad arbetsinkomst.

Nå, jag hoppas att vi iaf kan få ihop ett gäng till någon lite längre resa. Kanske Vetlanda eller Villa som båda är fredagsmatcher.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
dissteffe
Wed Sep 07 2016, 10:24
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Äsch, nästa säsong kanske några av lagen flyttat närmare Uppsala.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Big Spender
Wed Sep 07 2016, 22:48
Registrerad medlem #308
Registrerad: Wed Apr 02 2008, 22:00
inlägg: 786
dissteffe skrev ...

Äsch, nästa säsong kanske några av lagen flyttat närmare Uppsala.


Jag hörde att Kalix var lite missnöjda med både träningsförhållanden, omklädningsrum och matcharena. De skall tydligen ha kallat till ett extra insatt medlemsmöte för att bestämma om man skall lämna kommunen. Ordföranden är tydligen kompis med en miljöpartist i Uppsalas kommunledning.

Kalix har ju redan spelat en hemmamatch (mot Broberg) i Relitan...

-----------------------------------------------------------
Kämpa på, svart och blå!


Tillbaka till toppen
RRR
Fri Sep 09 2016, 04:07

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Bajen är väl i Relita ständigt

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Fri Sep 09 2016, 08:23

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Kan vi hålla malmström i dom andra trådarna? Är så otroligt trött på att läsa samma sak överallt.
Tillbaka till toppen
Jocke
Fri Sep 09 2016, 11:02
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Jag hoppas innerligt att det kan komma lite mer folk till hemmamatcherna i år.

Uppsala universitet och Sirius har ett samarbete för i första hand internationella studenter och gästforskare. Det ska vara bandyskola samt en match (troligtvis före Sirius-Västerås den 12 februari). Förhoppningsvis ger det lite publicitet och annat.

Dessutom ger samarbetet 100 studenter fri entré varje match samt ALLA anställda på UU gratis entré på en hemmamatch (ej bestämt vilken ännu).

Det blir en Bissen Brainwalk också men det kanske blir en egen tråd!

Om man är medlem i Sirius bandy (kanske fungerar för andra också) så ska det nu gå att prenumerera på bandyns matcher till den egna digitala kalendern. Just nu ligger träningsmatcherna inne men övriga kommer när de är helt spikade. Det var ev någon match som var osäker.

webcal://cal.laget.se/iksiriusbandymedlem.ics


[ Redigerat Fri Sep 09 2016, 11:43 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
RRR
Sat Sep 10 2016, 16:25

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Det behövs även fler som deltar i andelslotteriet

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Old Man Bremp
Thu Sep 15 2016, 09:58
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39
inlägg: 279
Känner att efter 2 träningsmatcher så är det dags att släppa forumets första säsongstips. Självklart ett hybris-betonat tips som har väldigt lite med verkligheten att göra och ingenting jag tänker stå för efter annandagen.
Here goes:

1. SAIK
2. Bollnäs
3. Villa Lidköping
4. VSK


Samma topp fyra som ifjol, men tror att Sandviken har något på gång i år. Bollnäs eller Villa som tvåa är tämligen ointressant, båda lagen går till semifinal. VSK gör en halvdan elitserie där man åker på många lustiga poängtapp på bortaplan och Bergwalls ålder och oförmåga att rädda bollar höger nere blir uppenbar för hela serien.

5. Vetlanda
6. Värnersborg
7. Edsbyn
8. Hammarby


Efter en lyckad swishkampanj lyckas Hammarbie ta sig till slutspel, Ekonomin gör att man inte kan ge tränare eller enskilda spelare skulden för att laget "underpresterar." Risken finns att ölpriset höjs i öltältet på Zinkensdamm vilket kommer göra många Söderkisar i gubbålder upprörda.
Puttes Vetlanda är säsongens överraskning men åker ändå ut i kvarten. Edsbyn lyckas ta fler poäng mot Hälsinge lag än dom förlorar men kommer långt efter Bollnäs i tabellen. Värnersborgs hybrisvärvningar leder till en fin sjätteplats men bara en seger i kvartsfinalen.

9. Broberg/Söderhamn
10. Sirius

Lars Fall tar Sirius till ingenmansland och vi tar fler poäng i serien än vi gjort dom två senaste åren tillsammans. I Broberg/Söderhamn längtar man så efter sin bandyhall att man glömmer bort hur man spelar bandy utomhus.

11. Tillberga
12. Kalix
13. Gripen
14. Tellus

I Gripen överraskar Adam Rudell och står för sin målrikaste elitseriesäsong hittills, men ingen tar nån notis om det. Tellus vinner en halvlek av fyra mot Hammarby. Kalix vinner kvalet. Zoke stängs av från minst två matcher under säsongen och skriver två-tre förvirrade krönikor på bandypuls.

[ Redigerat Thu Sep 15 2016, 09:59 ]
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Sep 15 2016, 10:00

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag gillar din tabell. Den innebär att det blir en supportermatch. Gott så.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Old Man Bremp
Thu Sep 15 2016, 10:03
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39
inlägg: 279
CarlApan skrev ...

Jag gillar din tabell. Den innebär att det blir en supportermatch. Gott så.


Det viktigaste! Har tre bandyklubbor jag vill ha signerade och ett par skridskor jag vill få slipade så hoppas på supportermatch!

[ Redigerat Thu Sep 15 2016, 10:04 ]
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Sep 15 2016, 11:41

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Jag tror faktiskt att det finns alternativa vägar att få sina grillor slipade annars.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Jocke
Thu Sep 15 2016, 11:47
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Jag kan slipa "gricker" åt den som vill!

Å vill någon ha en signatur på bandyklubborna går det också bra!

[ Redigerat Thu Sep 15 2016, 12:14 ]

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Sep 15 2016, 13:11

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Vi har den bästa startelvan på flera år i år iaf. Om vi har turen (verkar bättre tränade i år också, så inte bara tur kanske) att hålla denna skara friska och fräscha så kan det absolut bli tal om okval. Inte för inte att man får nypa sig i armen lite efter 2/2 hitills, men får komma ihåg att det är träningsmatcher i början av september.
Men som sagt, en Fall som är än bättre nu än när han gästspelade i Lisch, och en Kumpuoja som bara blir bättre och bättre. Lägg därtill den rutinerade Tranan som ryktas vara bäst tränad i laget åldern och den senaste allsvenska bakgrunden till trots. De unga seniorerna kan man ju också vänta sig steppar upp i år.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Thu Sep 15 2016, 13:29

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Jag väntar lite med att tippa, Men vinsten senast imponerar även om jag inte såg den själv. Tror att vi kan ha 2 lag bakom oss, men fortsätter vi att spela bra kanske vi klättrar lite till i min tabell.
Tillbaka till toppen
Jocke
Thu Sep 15 2016, 13:30
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Jag lägger då också till Määttä och Jenefeldt som båda sett starka ut samt att Lundberg börjar spela in sig på sin roll.

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
RRR
Thu Sep 15 2016, 17:11

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Jag är optimist inför säsongen o det brukar betyda negativt kval

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Old Man Bremp
Thu Sep 15 2016, 17:22
Registrerad medlem #926
Registrerad: Thu Mar 10 2016, 07:39
inlägg: 279
kniv-jonas
Jag väntar lite med att tippa, Men vinsten senast imponerar även om jag inte såg den själv. Tror att vi kan ha 2 lag bakom oss, men fortsätter vi att spela bra kanske vi klättrar lite till i min tabell.
Joint
Vi har den bästa startelvan på flera år i år iaf. Om vi har turen (verkar bättre tränade i år också, så inte bara tur kanske) att hålla denna skara friska och fräscha så kan det absolut bli tal om okval. Inte för inte att man får nypa sig i armen lite efter 2/2 hitills, men får komma ihåg att det är träningsmatcher i början av september.
Men som sagt, en Fall som är än bättre nu än när han gästspelade i Lisch, och en Kumpuoja som bara blir bättre och bättre. Lägg därtill den rutinerade Tranan som ryktas vara bäst tränad i laget åldern och den senaste allsvenska bakgrunden till trots. De unga seniorerna kan man ju också vänta sig steppar upp i år.


Fegisar! Jag dubbade ju det här till Succésäsongen 2.0 efter 137minuter och 42sekunder av årets försäsongsmatcher. Egentligen borde vi ställa frågan är det här ett bättre lag än det gravt underpresterande laget 2014/2015? (ett lag som inför säsongen tippades kunna undvika kval men som hamnade i kval ändå)

Start Elva:
Mål: Kimmo vs Kjellsson
Marginell skillnad mellan dom målvakterna och är ju en smakfråga. Personligen föredrar jag Kjellsson som gjorde en enorm säsong ifjol trots att det så klart inte syns i tabellen.

Försvaret: Victor Lundberg-Max Eriksson-Niklas Eriksson vs Lundberg-Hydas-Tranberg.
Jag kan egentligen inte tillräckligt mycket om bandy för att kunna säga varför årets försvar är bättre än den vi hade när säsongen startade hösten 2014. Victor gjorde sin första säsong som libero, efter att Hampus Krantz stack till Tellus mitt under försäsong. Jag håller hur som Hydas & Tranberg framför Eriksson x2. Minns inte så mycket av vår defensiv den säsongen var antagligen för full för att ha koll på den.

Halvor: Jenefeldt-Wigren vs. Jenefeldt-Fall.
Det jag har sett av försäsongen gör mig övertygad om att Fall är den bästa halv jag någonsin sett. Det han tillför till Sirius är att i uppspelet vara killen som får boll och dra på sig två-fyra spelare och att hitta spelare längre fram i plan med fart. Hans rutin tillför ju så klart massor. Självklart är det tråkigt att tappa Wigren.

Mittfält: Putte-Widén-Ilja-Tobinho vs Tobinho-Widén-Thorén-Määttä
Helt klart var Patrik Johansson och Ilja bättre bandyspelare, men den ena av dom notoriskt skadedrabbad. Widén och Tobias tror jag kommer blomma ut till bra elitseriespelare i år när tydligheten i laget där Fall ska ha bollen i uppspelet samtidigt som dom hittar farten att bryta igenom med. Jag hoppas Widén är fri från sin skada till elitseriepremiären. Määttä vet jag inte vad jag ska tycka om, nån som tycker nånting om Määttä?
Och hur bra kommer David Thorén vara år? det vet vi inte, men vi hoppas ju något oerhört på honom.

Anfall: Hammarström vs Kuompoja.
En smakfråga? En hårt arbetande Finnländare som underkastar sig kollektivet eller en diva som underpresterar?!
Självklart tycker jag Markus är en bättre bandyspelare.

Bänken(utan junisar): Robin Olsson-Jimmy Lindgren-Rudell vs Joonas-Engstrand
Vi har nästan inga marginaler i årets säsong när det kommer till truppen. Hur många minuter sitter Markus på bänken i varje halvlek och klarar Engstrand av att leverera då? Förhoppningsvis.
Är Joonas Peuhkari en spelare som håller i elitserien? Vi hoppas ju på det, men vi vet inte.

Hoppas alla finner mitt klargörande om mitt tips underhållande och tar inte allt för givna fakta. Jag försöker bara backa upp min tweet om att det här är succésäsongen 2.0, men för att få kalla det Succesäsong så måste vi ju gå längre än till 9-10 plats.
Tillbaka till toppen
Jocke
Fri Sep 16 2016, 11:33
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Vi är bättre än för två år sedan tycker jag och då hamnade vi 12:a. Det kan bli bättre denna säsong

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Thu Sep 22 2016, 07:12

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
Enligt mitt bandytips tar vi 18 pinnar denna säsong. Men kan ha varit lite väl optimistisk.
Tillbaka till toppen
garligur
Thu Sep 22 2016, 10:09

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
18 pinnar från Glad-Jonas.... Jag gillade bättre när vi skulle vinna varje match utom Saik borta med tvåsiffrigt

Jag drar till med tursiffran 13 för antalet poäng för kommande säsong. Vi får tre lag bakom oss men har en liten möjlighet att skrälla och därmed slippa kval. (en eller två långtidsskador däremot och det är tokkört...)

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
CarlApan
Thu Sep 22 2016, 11:01

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
21 pinnar minst.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
dissteffe
Thu Sep 22 2016, 11:10
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Man får ju 8 gratis från Gripen och Tellus.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Joint
Thu Sep 22 2016, 11:48

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Själv budgeterar jag med:
6 pinnar mot Gripen/Tellus.
5 mot Kalix/Tillberga.
2 mot Broberg/Vetlanda.
1 mot Edsbyn/Hammarby.
3 skrällpoäng mot resterande lag.

Då landar vi på 17 poäng.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
kniv-jonas
Thu Sep 22 2016, 12:18

Registrerad medlem #13
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:10
inlägg: 3132
dissteffe skrev ...

Man får ju 8 gratis från Gripen och Tellus.


Tror jag inte, kanske tellus men gripen ser snäppet bättre ut iår.
Tillbaka till toppen
Jocke
Thu Sep 22 2016, 15:28
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Jag tycker det verkar vara ganska jämnt mellan oss, Tellus, Gripen, Kalix, Tillberga och Broberg! Möjligen är Tellus lite svagare men det är ju mot lag som oss som de ser en chans att ta poäng!

Jag tror dock att vi är det starkaste av ovanstående lag.

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
CarlApan
Fri Sep 30 2016, 10:42

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Västringar! Nån som är haj på design och har nåt bra datorprogram för sådant? Den annars outstanding Jerka var överröst med arbete för tillfället så jag söker efter ett fullgott alternativ.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Brukarn
Fri Sep 30 2016, 11:13
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Låter spännande! Jeppe "70" Hammarström är väl den vi brukar lita på vid sidan om Jerka.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Nyllet
Fri Sep 30 2016, 13:31
Registrerad medlem #469
Registrerad: Mon Sep 19 2011, 17:31
inlägg: 3823
Vad har du på gång CarlApan?

I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.

Winston Churchill
Tillbaka till toppen
CarlApan
Fri Sep 30 2016, 16:11

Registrerad medlem #49
Registrerad: Tue Oct 24 2006, 12:56
inlägg: 4950
Inget avancerat men man vill ju säga välkomen till Fall.

Alcohol is only a temporary solution if you stop drinkin'
Tillbaka till toppen
Jocke
Fri Sep 30 2016, 16:27
Registrerad medlem #432
Registrerad: Thu Dec 31 2009, 16:22
inlägg: 3013
Låter som en bra idé tycker jag!

Få se nu.. är det AIK eller Djurgården som kallas för Bajen!
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System