Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Dalkurdgate
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Författare Post
dissteffe
Fri Nov 17 2017, 15:21
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Det kräver tydligen att "medlemmarna" klagar? Vem fan skulle våga göra det?

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Fri Nov 17 2017, 17:30
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Mötet är en formalitet, dom har ju i princip redan röstat ja till en flytt.
Tillbaka till toppen
MangeD
Fri Nov 17 2017, 18:47
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
https://dalkurd.se/varukorg/
Någon som vet om man kan bli medlem direkt eller om man måste godkännas först? Vi kan ju kuppa annars.
Tillbaka till toppen
nyg86
Fri Nov 17 2017, 20:04

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Det där med grusytan de ska disponera på och ska ha någon typ av omklädningsrum mm, behövs det inte bygglov mm, eller gäller det inte vid något tillfälligt byggnad. Någon som kan något runt det?
Tillbaka till toppen
MangeD
Fri Nov 17 2017, 21:02
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
nyg86 skrev ...

Det där med grusytan de ska disponera på och ska ha någon typ av omklädningsrum mm, behövs det inte bygglov mm, eller gäller det inte vid något tillfälligt byggnad. Någon som kan något runt det?

Kollade runt på det tidigare, men tillfälliga byggbaracker verkar det inte behöva bygglov
Tillbaka till toppen
MangeD
Fri Nov 17 2017, 22:23
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Någon jurist här som kan säkerställa vad som gäller. Klipper in delar av Dalkurds stadgar
10 § Medlemskap
Medlemskap beviljas av styrelsen eller av "den som styrelsen delegerat beslutanderätten till".
Ansökan om medlemskap får avslås endast om det kan antas att vederbörande kommer att motarbeta
föreningens ändamål eller intressen.
Beslut att avslå medlemsansökan skall fattas av styrelsen.
I beslutet skall skälen redovisas samt anges vad den medlemssökande skall iaktta för att överklaga
beslutet. Beslutet skall inom tre dagar från dagen för beslutet skriftligen tillställas den som fått avslag
på medlemsansökan.
Beslut om vägrat medlemskap får överklagas av den berörde inom tre veckor enligt reglerna i
RF:s stadgar.
Den delen "den som styrelsen delegerat beslutanderätten till", gäller det digitalt om de accepterar din betalning som medlem via en direkt betalning på deras hemsida?
Tillbaka till toppen
Tamb
Sat Nov 18 2017, 11:50
Registrerad medlem #110
Registrerad: Mon Dec 11 2006, 08:49
inlägg: 208
På ett årsmöte måste mötet godkänna att det utlysts i tid och på korrekt vis. Oftast tror jag man säger minst två veckor men det kanske kan gå kortare? Intressant att de raderar alla kommentarer på sin hemsida om vilka regler som gäller kring medlemskap på plats. Hur många måste ifrågasätta mötets kallande för att hela mötet ska bli ogiltigt?
Tillbaka till toppen
AHH
Sun Nov 19 2017, 17:20
Registrerad medlem #962
Registrerad: Sat Oct 22 2016, 07:41
inlägg: 107
Antar att DK:s omklädningsrum kommer att placeras på grusytan vid Almtunaskolan. För att få ställa upp moduler krävs ett tillfälligt bygglov vilket borde kunna överklagas av närliggande Brf. Nån som känningar i föreningen där Apadana ligger?

Sirius, Uppsalas enda allsvenska lag!
Tillbaka till toppen
MangeD
Mon Nov 20 2017, 07:26
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Jag tänkte dra ner till kommunen och se vad man kan få ut i korrespondensens osv. Någon som vet hur man går till väga. Vem eller var skall jag vända mig så jag slipper snurra runt i blindo?
Tillbaka till toppen
dissteffe
Mon Nov 20 2017, 08:18
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Kolla om det finns någon enhet som heter nåt med Diarie. Börja där.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
Markus
Mon Nov 20 2017, 08:30

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Finns diarium pa nätet, jag skrev om det tidigare. Söker man där hittar man enbart tva e-mail om Dalkurd. Jag vägrar att tro att ett mail (plus svar fr kommunen) har skickats I denna fraga. Jag har personligen mailat Malmström om det flera ggr, med andra ord är inte allt registrerat eller reggat under konstig kategori. Ring och prata med registratorn eller ta dig direkt till kommunhuset. Kräv all korrespondens oavsett om det är registrerat som "Studenternas IP"/"idrott" eller annan kategori. Begär gärna även ut all mailkorrespondens till Dalkurd-supportern i nämnden (vänsterpartisten). Kanske kan finnas ngt intressant?

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Fantomas
Mon Nov 20 2017, 08:58

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Markus skrev ...

Finns diarium pa nätet, jag skrev om det tidigare. Söker man där hittar man enbart tva e-mail om Dalkurd. Jag vägrar att tro att ett mail (plus svar fr kommunen) har skickats I denna fraga. Jag har personligen mailat Malmström om det flera ggr, med andra ord är inte allt registrerat eller reggat under konstig kategori. Ring och prata med registratorn eller ta dig direkt till kommunhuset. Kräv all korrespondens oavsett om det är registrerat som "Studenternas IP"/"idrott" eller annan kategori. Begär gärna även ut all mailkorrespondens till Dalkurd-supportern i nämnden (vänsterpartisten). Kanske kan finnas ngt intressant?


Här ligger en gravad hund..


Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
MangeD
Mon Nov 20 2017, 09:34
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Ska se vad jag kan hitta. Vi är i alla fall ett gäng som jobbar dagligen med detta och skriver ihop texter till journalister. tar gärna emot tips om vilka journalister som är bäst att kontakta utanför UNT som kan ge slagkraft.
Mitt mål är att se till att de stannar på plats, så gärna få klart så mycket som möjligt så de röstar för att vara kvar i Borlänge på fredag.
Föreningsdemokratin ska inte få hanteras som det gjorts och politiker ska inte ge fördelar, speciellt inte till de som inte bidragit.
Tillbaka till toppen
mac
Mon Nov 20 2017, 12:34
Registrerad medlem #967
Registrerad: Tue Nov 01 2016, 12:04
inlägg: 106
Olof Lundh brukar ju inte va rädd för att ta upp "skandaler" i sin blogg.
Tillbaka till toppen
nyg86
Mon Nov 20 2017, 12:55

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
MangeD skrev ...

Ska se vad jag kan hitta. Vi är i alla fall ett gäng som jobbar dagligen med detta och skriver ihop texter till journalister. tar gärna emot tips om vilka journalister som är bäst att kontakta utanför UNT som kan ge slagkraft.
Mitt mål är att se till att de stannar på plats, så gärna få klart så mycket som möjligt så de röstar för att vara kvar i Borlänge på fredag.
Föreningsdemokratin ska inte få hanteras som det gjorts och politiker ska inte ge fördelar, speciellt inte till de som inte bidragit.


Stöder er helhjärtat, jag mailade Josifin Åhrman tidigare men ej fått svar, mailade igen ang erat inlägg i UNT och vill ha ett svar fr henne, bla annat om de haft någon kontakt med Celsiusskolan som har en AM-fotbollslinje hur de ser på det. Borde ju vara intressant för Celsiusskolan, vill ju kanske ha möjligheter att utöka sin tid på Österängen.

Som jag skrivit tidigare att det finns inte en chans att DFF från förra tisdagen startat med allt och ska hinna få ordning till Januari, utan grusplanen, Österängen mm var förhandlat o klart långt innan och att Josefin Åhrman som säger att de inte visste innan de officiella förra tisdagen ljuger. Jag menar hur lång tid tar inte en sådan förhandling med kommunen, hyra, platser mm, knappast två-tre dagar.
Tillbaka till toppen
Markus
Mon Nov 20 2017, 13:25

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Har tidigare mailat UNT och Dala-Demokraten och tipsat om diariet och bristen pa reggade mail/brev samt att de bör kolla korrespondens till Malmström (MP), Dalkurd-vänsterpartisten samt korrespondensen till Hassan (L).

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
Markus
Mon Nov 20 2017, 13:28

Registrerad medlem #54
Registrerad: Wed Oct 25 2006, 08:52
inlägg: 760
Follow the money, brukar man säga, men inom politiken kan det vara "follow the votes". Dalkurd kan lova styrande majoriteten en massa röster fran kurder i Uppsala förutsatt att kommunen behandlar föreningen schysst. Visst, en konspirationsteori, kanske. Men märkligare saker har skett.

Saknar den stora Siriusstjärnan på matchtröjorna...
Tillbaka till toppen
MangeD
Mon Nov 20 2017, 14:34
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Nu har jag begärt ut 13 diarium kring Dalkurd som jag hittade från den 2:a november till 15:e, samt mailkorrespondens mellan Malmström och Dalkurds ordförande från i år och förra året.
Inväntar nu att få det mailat till mig.
Tillbaka till toppen
Golli
Mon Nov 20 2017, 14:36
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Markus skrev...

Follow the money, brukar man säga, men inom politiken kan det vara "follow the votes". Dalkurd kan lova styrande majoriteten en massa röster fran kurder i Uppsala förutsatt att kommunen behandlar föreningen schysst. Visst, en konspirationsteori, kanske. Men märkligare saker har skett.


Fast tänker de så finns ju en uppenbar risk att de biter sig själv i svansen. Jag menar det borde väl finnas åtskilliga röstberättigade som anser denna historia är sorglig och vill rösta bort de som fattat beslutet

[ Redigerat Mon Nov 20 2017, 14:38 ]
Tillbaka till toppen
Golli
Mon Nov 20 2017, 14:40
Registrerad medlem #271
Registrerad: Wed Dec 26 2007, 11:48
inlägg: 594
Bra jobbat Mange!
Tillbaka till toppen
GARLIC
Mon Nov 20 2017, 14:41
Registrerad medlem #402
Registrerad: Thu Jun 25 2009, 07:51
inlägg: 147
Så sjukt less på föreningen Dalkurd nu som för övrigt fick ja från Gävle kommun till att spela sina allsvenska matcher där till nästa år...Hmmm hade fkt hoppas på ett annat svar därifrån..En stor eloge till er grabbar som lägger en stor del av er tid till att få våra sk politiker att ändra sina beslut eller att i allafall sätta press på den klubben..
Tillbaka till toppen
MangeD
Mon Nov 20 2017, 15:17
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
De ska INTE hit, så enkelt är det. Vi ger aldrig upp!
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Nov 20 2017, 15:44

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
För övrigt blev det Poya Asbagi (Uppsalarötter väl?) och inte Brännan som blev ny IFK tränare. Innebär det att Brännan får träna på isbelagda grusplanen vid Österängen i vinter och sitta på bänken uppe i Gävle i vår. Låter som en fin deal....

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Nov 20 2017, 15:59
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Synd att Gävle tog emot dem. Nu tror jag att det enda lilla hoppet som finns är att medlemmarna röstar nej på det extra årsmötet. Det ska till 2/3-majoritet, och jag tror absolut att det kan finnas tillräckligt många kritiska Dalkurdare för att rösta ned stadgeändringen som krävs. Räknar dock med att Kizil driver igenom det han (eller investerarna) vill, och man ser ju på Dalkurds SF-forum hur oskön stämningen blir så fort någon ifrågasätter deras styrelse.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Mon Nov 20 2017, 16:08
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Senaste inlägget: "Agri min bror, du vet väll att klubben går i konkurs om vi inte flyttar? Jag tror inte att någon vill att vi ska flytta men om vi inte flyttar så drar investerarna sig ur och vi står där utan ett avtal och klubben går i konkurs då det inte finns pengar till O överleva allsvenskan. Rösta me hjärnan inte me hjärtat."

Som sagt, det handlar om investerarna och ingenting annat. Alla gråtvalser om Borlänge kommun är bara spinn för att slippa kritik.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
MangeD
Mon Nov 20 2017, 16:17
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
De ska vara rädda, för det finns inte ens ett ärende om dalkurd i Idrotts och fritidsnämnden. Inget ärende och därmed inget beslut tagen ännu.
Tillbaka till toppen
MangeD
Mon Nov 20 2017, 16:19
Registrerad medlem #980
Registrerad: Tue Jan 17 2017, 19:02
inlägg: 428
Nu har vi dessutom väckt flera politiker och det kommer inte vara lätt att få igenom detta i nämnden nu


[ Redigerat Mon Nov 20 2017, 16:21 ]
Tillbaka till toppen
AHH
Mon Nov 20 2017, 16:51
Registrerad medlem #962
Registrerad: Sat Oct 22 2016, 07:41
inlägg: 107
Undra om kommunen är medvetna om vilka polisiära resurser det kommer att krävas om DK flyttar hit. Det behövs nog bra mänga fler på deras högriskmatcher. Polisen är inte allt för nöjda kan jag upplysa om.

Sirius, Uppsalas enda allsvenska lag!
Tillbaka till toppen
dissteffe
Mon Nov 20 2017, 17:02
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Ärende? Beslut? Behövs det? Det har ju hela tiden tjatats om fri etableringsrätt.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Nov 20 2017, 20:36

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Var hittar jag listan att skriva på mot Dalkurds flytt?

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System