Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius - Degerfors
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Denna tråd är nu stängd
Författare Post
Kalle
Mon Aug 04 2008, 13:59

Registrerad medlem #80
Registrerad: Tue Oct 31 2006, 10:28
inlägg: 118
Joint skrev ...

Sunshine är ju den som tränat och matchat försvar på senaste tiden, så det är nog en tänkbar lösning ifall det skulle behövas en försvarare.


Men hur bra är St Cyr då? Nån som sett honom på träningarna? Vore väldigt kul att se honom lira, han har ju blivit ganska haussad...

PS. För övrigt anser jag att Sirius bör vinna sin nästa match! DS.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Aug 04 2008, 14:02

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Kalle skrev ...
Men hur bra är St Cyr då? Nån som sett honom på träningarna? Vore väldigt kul att se honom lira, han har ju blivit ganska haussad...

Har en bit kvar till startelva-status om du frågar mig. Men ser bättre och bättre ut för varje träning. Kan alltid vara intressant att se honom i en riktig matchsituation några minuter. Jag vill dock se Ekan igen, han har så mycket mer att ge!


Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
John
Mon Aug 04 2008, 14:35

Registrerad medlem #21
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 14:57
inlägg: 1726
Jag har positiva vibbar, mitt tips:
1-0 ,Petter
kraftigt regn hela matchen
639 pers
Kyckling på flustret



-----------------------------------------------------------

Gamlingar sitter och minns hur det va.
Visst e det bätter men int' e de bra
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Aug 04 2008, 15:07

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Nej nu går jag ned till Flurran
Hoppas att regnet håller sig borta

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Andreas
Mon Aug 04 2008, 15:23

Registrerad medlem #17
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 12:26
inlägg: 145
Tror inte på Fernberg som ytterback, men jag har inga problem med att eventuellt få äta upp det om han gör en stormatch på den positionen. Vinst 2-0 idag, Ante och Demba.
Tillbaka till toppen
Fantomas
Mon Aug 04 2008, 15:40

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Det kan blir rotblöta lagom till matchen (let the Sunshine in?). Tror, trots detta, på en bra publiksiffra: 2126 personer. Kom ihåg var ni läste det först.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
Tifo
Mon Aug 04 2008, 15:43
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Fröken Thuré har också tippat machen!

http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=4-TYPE=blogg-bi=69-bc=5,00.html
Tillbaka till toppen
Lemon
Mon Aug 04 2008, 16:46

Registrerad medlem #312
Registrerad: Wed Apr 16 2008, 13:42
inlägg: 813
Förvånande med både Haris och Demba på bänken.

Vad dåligt allt är!
Tillbaka till toppen
Lemon
Mon Aug 04 2008, 18:58

Registrerad medlem #312
Registrerad: Wed Apr 16 2008, 13:42
inlägg: 813
Tja, nu ligger vi inte sist längre. Utan att ha sett matchen känns det som en förlust. Något av alla dessa skott borde ha suttit.

Vad dåligt allt är!
Tillbaka till toppen
Tifo
Mon Aug 04 2008, 19:03
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Suck. Varför kan vi aldrig få lite flyt?! Det känns onekligen som en förlust även om de andra resulaten gick vår väg. Helvetes jävla skit. Jävligt skönt att ha seriens tristaste lag bakom ivf.
Tillbaka till toppen
Fantomas
Mon Aug 04 2008, 19:15

Registrerad medlem #323
Registrerad: Wed Jul 16 2008, 18:25
inlägg: 914
Tillbaka från Studan. Besviken men inte bedrövad. Vi var klassen bättre än Degen och borde ha vunnit den här matchen. Märkligt med Haris o Demba på bänken från start. Vi får trösta oss med att jumboplatsen är lämnad. Chanser borde finnas i nästa mot Mjällby som blev krossade idag.

Att vakna i mörkret och se Fantomas - en fasa för onda lag
Tillbaka till toppen
dissteffe
Mon Aug 04 2008, 19:29
Registrerad medlem #206
Registrerad: Sun Jun 10 2007, 11:43
inlägg: 5739
Jag tyckte Sirius var rätt bra i dag. Lugnt, kontrollerat. Mest otur att det inte blev ett vinstmål, vi borde ha vunnit. Men så ska det tydligen vara hela jävla tiden. Fan, vilken bra analys... Orkar inte.

If we make it we can all sit back
And laugh
But I fear tomorrow I'll be crying
Tillbaka till toppen
ThomasD
Mon Aug 04 2008, 19:44
Registrerad medlem #5
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 09:50
inlägg: 2058
Fantomas skrev ...

Tillbaka från Studan. Besviken men inte bedrövad. Vi var klassen bättre än Degen och borde ha vunnit den här matchen. Märkligt med Haris o Demba på bänken från start. Vi får trösta oss med att jumboplatsen är lämnad. Chanser borde finnas i nästa mot Mjällby som blev krossade idag.


"Krossade" av 2 mål på övertid...nja där blir det tji poäng tror jag.
Tillbaka till toppen
nyg86
Mon Aug 04 2008, 19:53

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Mycket konstigt med nyförvärven på bänken, IKS överlägsna fram till straffområdet, blir så jävla omständigt och plottrigt, vänsterkanten utnyttjas inte, helt rent pga alla är i mitten och grötar speciellt i andra. Fernberg lysande som vänsterback, resolut och stark i brytningarna. IKS spelande försiktigt om än långsamt, sega omställningar, tyckte alla försökte idag ordentligt, men ett jävla regnande kan ju ha sabbat, men lika för båda.

Såg inte vem som nickade i första men Degefors målis gjorde en idioträddning alá Roffe Marinius o Peter Helmerskog.
Men JP MÅSTE sätta bollen med målvakten uppe på läktaren efter Antes lilla chipp i slutet på andra.
Tillbaka till toppen
RRR
Mon Aug 04 2008, 20:03

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Sirius bra fram till straffområdesgränsen, där stannar alla och börjar titta efter Ante... suck

Nån gång skulle man vilja se ett pressat skott utifrån, inte nån av alla dessa luftpastejer.

Petter måste slå bättre inlägg, 4 m höjdbollar till Mani....
P måste springa mer
Vi måste ha ytterbackar som vågar framåt, nu hade vi två mittbackar i stället som blev osäkra så fort de kom över mittlinjen.
Fredrik och Nordh bäst.
Domaren måste nån gång se alla tjuvnyp som Ante fick

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Aug 04 2008, 20:41
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Domaren sög pung i dag. Och den var röd-vit. P ska inte spela nästa match från start. Vet inte ens om han platsar på bänken just nu. En spelare som inte kan träffa en fri yta av målet, som för övrigt är 18 kvadratmeter stort, när två backar står emellan, han har tid på sig från straffpunkten och målvakten är i tjottaheiti, ska inte starta.
Tillbaka till toppen
Lars
Mon Aug 04 2008, 20:45


Registrerad medlem #8
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 10:45
inlägg: 1997
I Degerfors gick alla bollar in, idag gick inga in, det hade varit bättre om vi spridit ut det.
Noterade för övrigt att Haris verkar vara en riktig vinnarskalle, kanske lite för mycket. En gång skällde han på linjedomaren så det stog härliga till och en gång sparkade han loss en reklamskylt när Sirius missade.

To alcohol, the cause of and solution to all of life's problems. - Homer Simpson
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Aug 04 2008, 20:47
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Skitbra tycker jag. In med gubben på plan.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Aug 04 2008, 20:53

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Otur och otur, snarare oprofessionellt. Vi kan inte bara skylla på otur. P och Petter får bara inte vara sådana målsumpare. Kanske läge att kontakta Berglund för konsultring? Alternativt idrottspsykolog. Sirius måste hitta den där vinnarkänslan igen och våga!

Blev chockad över Fredriks plats i startelvan men måste erkänna att han var en av de bättre idag och påminde lite om förra årets Fredrik - stark, slitvarg, hungrig, säker och tjurskallig, det är så jag vill se Fredrik. Även Nordh från start var smått chockerande om än inte helt oförtjänt efter Åtvid borta, och han gjorde en fullt godkänd insats. P var ärligt talat riktigt dålig och Degen saknade nog inte honom... Demba kom in med en skön jävlaranama-mentalitet och bjöd på två fina tacklingar. Såg dessutom ut att ha en jävla spänst då han var högre än Degens målis i luften. Förtjänar startplats mot Mjället vid 4-4-1-1-uppställning.

+ Ante, Gurra, Fernis, Mani och Fredrik.
+ till hela backlinjen och RiRi.
- till avsluten och inläggen.
- delvis domarinsatsen.

Helt okej läktarinsats, men stora bitar av den nedre sektionen såg lite trötta ut..

Oavgjort mot Degen var en besvikelse, speciellt medtanke på matchbilden. Det är dessa matcher vi måste vinna, vi har fan inte råd att kryssa eller förlora mot bonkegäng som Degen, Ängelholm, J-Södra, LB07 - utan dessa matcher måste vi fan vinna! Skönt att ESK åkte på däng i alla fall. Alltid något.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
70
Mon Aug 04 2008, 20:54

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Typiskt att vi inte lyckas göra mål i en sån här måstematch, men jag är ändå nöjd. Bra fotboll i det stora hela från blåsvart och för att citera min fru så "hade ju Sirius bollen mer än de andra". Det var ju stundtals väldigt bra stämning på läktaren (inte bara Västra) och en jävla fart på planen. Ett Siriusmål hade dock gjort matchen lite mer minnesvärd...

Tillbaka till toppen
70
Mon Aug 04 2008, 20:57

Registrerad medlem #29
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 23:03
inlägg: 1756
Äh domarn var ju bra. Matchen flöt på bra. Han fick en boll på benet en gång, men annars skötte han sig utmärkt.

Tillbaka till toppen
dimman
Mon Aug 04 2008, 20:59
Registrerad medlem #97
Registrerad: Wed Nov 22 2006, 20:50
inlägg: 232
Varför i h-vete vågar inte Brännan/Jocke starta med 2 renodlade anfallare från start? Vi måste visa viljan att vinna offensivt i en så viktig match och P såg duktigt ensam ut större delen av matchen. Sen att han inte var så bra är en annan femma.

Ante är dessutom en bättre spelare som offensiv spets på ett mittfält än som släpande anfallare. Vi får inte alls med tillräckligt med folk i offensiven och det ser alldeles för plottrigt ut och går för långsamt.

Och Petter ska vi inte gå in på, herregud killen behöver träffa en psykolog för att få hjälp med självförtroendet. Han ser ju helt vilsen ut. Sorgligt!

Fernis var dock helt ok som vänsterback och Fredrik var ganska bra idag.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Aug 04 2008, 21:05

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
70 skrev ...
Äh domarn var ju bra. Matchen flöt på bra. Han fick en boll på benet en gång, men annars skötte han sig utmärkt.

Beror på vem du syftar på. Huvuddomaren blev bättre med tiden men linjedomaren närmast oss var knappast delaktig i spelet. Jag har både sett bättre och värre.

P i klass med Hochen löpmässigt, skillnaden är bara att den sistnämnde är en jävel på fötterna och har känsla för målet.

Ut med Petter och in med Ekan till nästa match.


Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Tamb
Mon Aug 04 2008, 21:08
Registrerad medlem #110
Registrerad: Mon Dec 11 2006, 08:49
inlägg: 208
Tycker Petter får lite för mycket kritik i den här matchen. Att han fick chansen att sumpa så mycket var för att han jobbade mest av mittfältarna i Sirius och var spelbar hela tiden. Sedan hade han inte riktigt flyt när han väl vände runt.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Aug 04 2008, 21:10
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Ut med Petter, ut med P. In med Ekan, in med Demba.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Aug 04 2008, 21:12
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag tycker Petter, P och Fredrik oftast får för LITE kritik för sin insats på grund av tidigare förtjänster. Petter var inte särskilt bra idag. Det räcker inte att bara jobba, man måste göra rätt sen också.
Tillbaka till toppen
garligur
Mon Aug 04 2008, 21:13

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Näe, Petter får alldeles för lite kritik!!! Förutom att han sumpar chanserna på ett pinsamt sätt så kan han inte ta emot en boll, dessutom är inläggen av div VI nivå!!!!! UT!!!

GHAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! Vinner vi inte hemma mot Degen, då är det bara att be om att inget annat bottenlag skräller nånstans och att vi lyckas slita åt oss en kvalplats!!!

Ja, jag är arg, frustrerad, förbannad, förtvivlad, panikslagen, rätt..... och gubbigt grinig!!



När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
garligur
Mon Aug 04 2008, 21:13

Registrerad medlem #19
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 13:34
inlägg: 3450
Bigbadda hann före mig....

När brände du en bandyhall senast?
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Aug 04 2008, 21:20
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Det är inte gubbigt att vara besviken efter en sån här match. Jag är det också. Måstematcher måste vinnas.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Mon Aug 04 2008, 21:24

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Petter var riktigt bra större delen av matchen tycker jag. Han bröt in i banan som i fornstora dagar, gick i djupled och tog sig fram till avslut. Visst blir en och annan bollmottagning åt helvete och inläggen var inget vidare, men han är en av de som skapar mest och tar flest avslut idag. Bra!
I övrigt var det den gamle Mani igen. Bra energi, vettigt tillbakajobb och vass framåt - och usla bolltapp, men det är ju som det är med det.
Ante och Gallo var negativa överraskningar idag kan jag tycka (jag har jävligt höga krav på dem också). Ante gjorde en hel del vettigt, men han tappade också sjukt mycket boll och slog bort en del fantastiska lägen genom felbeslut. Gallo låg bakom åtmisntone hälften av Degens bästa chanser och slog bort en hel del fasta situationer. Men har också två frisparkar som så när resulterar.
Bästa trion i blåsvart idag tycker jag dock Fernis, Nordh och Fredrik var. Fernberg spelade till sig vänsterbacken för överskådlig tid. Han dödade Degens Hasani totalt och förlorade knappt en nickduell. Nordh var i stort sett 100-procentig och klev in och styrde upp mittförsvaret när Gurra hade en dålig dag. Fredrik har fått mycket rättmätig kritik på sistone, men revanscherade sig stort tycker jag. Fick ha oerhört mycket boll och skötte det oväntat bra. Stenhård defensivt men också konstruktiv framåt. Men även Fredrik måste skjuta! Dessutom var Rickard stensäker.
Övrigas insatser okej, men jag förväntar mig mycket mer av både Demba och P.
På det stora hela dock ett gigantiskt fall framåt och egentligen de bästa 90 hittills. Åtmisntone defensivt.

Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System