Västra Sidan Forum :: Forum :: Västra Sidans Forum :: Sirius Fotboll
 
<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Sirius - Degerfors
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: Brukarn
Denna tråd är nu stängd
Författare Post
Joint
Mon Aug 04 2008, 21:24

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
För mycket kritik? Ska vi alltid vara sådana kelgrisar och aldrig våga kritisera? Petter var stundtals bra i första halvlek, och kämpandet är det ju inga större fel på men varenda gång han ska passa/skjuta/slå inlägg så blir det bara så fel. Det sitter nog i psyket. Jag har åtminstone skruvat upp mina förväntningar på Petter, men han har underpresterat. Men visst, det är han inte ensam om. P har väl inte rosat marknaden direkt. Gjorde en bra halvtimme uppe i Åtvidaberg, men det är väl också princip det enda han levererat sedan han var här och dominerade de lägre divisionerna.

Ps. Jag har fått kontakt med en malawisk 22-årig spelare som flyttat till stan. Har ingen aning om hans kvalitéer men han vill provträna för Sirius. Bara att dyka ned på träningen? Vem snackar man med innan? Brännan/Jocke?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Tamb
Mon Aug 04 2008, 21:24
Registrerad medlem #110
Registrerad: Mon Dec 11 2006, 08:49
inlägg: 208
Jag tycker mest Petter hade sjuk otur. Han skapade mer farligheter än Mani.

Felet var inte starelvan utan att alla spelare tror att någon annan ska ta ansvaret i straffområdet och petar bara bollen vidare. De måste våga missa! Jag ser hellre en spelare som snor bollen av en medspelare i ett avgörande läge och försöker bli hjälte än detta träningsduttande.
Tillbaka till toppen
nyg86
Mon Aug 04 2008, 21:33

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Undra hur fan tränarna tänkte, när Demba fick starta på bänken, man har ju läst här och på Siriusbloggen att Demba sett het ut på träningarna, sen såg man ju direkt skillnad i mycket mer rörelse i honom än JP, spelade ut på kanterna, och stark i luften, han och Hochen på topp nästa match, då får Ante några att passa till.....
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Aug 04 2008, 21:36
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Håller med nyg86. En av få gånger. Jag vill att man ska skjuta när man kommer till straffområdet. Jag skiter i om man missar, huvudsaken är att man försöker. Det kan ta på en försvarare och gå till inkast eller hörna, eller i mål. Men SKJUT FÖR I HELVETE.
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Aug 04 2008, 21:45

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Jag kan delvis köpa läget innan match men nu i efterhand vet vi åtminstone att P inte bör starta nästa match.
nyg86... Ja. Demba-Hochen vore intressant. Problemet är väl att Hochen inte orkar särskilt mycket, men det kanske är skitsamma? Hochen ska stå i straffområdet, vänta på att få bollar serverade alternativt bjuda på någon vacker tjipp och endast springa hem för att undvika offside. Säga vad man vill om honom, men han är en bra målgörare. Trots den där nonchalanta attityden är han skön. =P
Vad säger ni? Är ni på att lägga en varsin guldpeng och skramla ihop till ett gymkort till Hochen och fixa ett deff- och konditionsschema åt denne man. Isåfall har vi fan en grym forward. Och sen sätter vi alkolås och säger nej till pizzabufféer. Anlitar den där Anna Skipper helt enkelt.

[ Redigerat Mon Aug 04 2008, 21:47 ]

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Mon Aug 04 2008, 21:49
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Sen börjar vi kalla oss för "Sirius Fina Grabbar"...
Tillbaka till toppen
Joint
Mon Aug 04 2008, 22:03

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Nä, DFG misshandlar ju sina egna... det förtjänar ingen att bli. Det är sjukt.

En reflektering från inte bara denna match utan generellt sätt är att vi är usla på nickdueller. Inte många hörnor/inlägg som resulterat i farligheter. Dags att träna fasta situationer alltså och kanske anpassa folket i boxen. Vi behöver skallar som Gurra, Fernis, Nordh, Haris, Ante, P, Demba och Gallo (om han ej slår hörnan själv), som går in med krigarinställning i straffområdet. Mani och Petter i all ära, men de är allt som oftast för korta i rocken för att vinna några dueller där i luftrummet.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
nyg86
Mon Aug 04 2008, 22:41

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Ja... Hochen ska vara med så länge han orkar, bättre att han kan komma till läge i från start, när övriga är fräscha, än att hoppa in i underläge som det oftast varit och Ante o Co är trötta, och med några mål ökar hans ork också. Nu gäller det att chansa också, fötter och målkänsla har han så det räcker och blir över.
Kul att Fernberg var så bra på V-kanten.
Tillbaka till toppen
joer
Mon Aug 04 2008, 23:50
Registrerad medlem #108
Registrerad: Fri Dec 08 2006, 00:32
inlägg: 11
Jag har ett par frågor: vem spelade på vänsterkanten, vem skulle hålla bredden på vänsterkanten? Jo, Mani, men var han där? Nix, överallt på planen men INTE på vänsterkanten. Därför gick alla inlägg över honom (med 4 m från Petter). Enligt mig är han en typisk (mycket) vilja men inte kunna och jag blev därför som vanligt förbannad när han fick vara kvar på planen istället för Petter som, även om han missade ibland, höll sin position. Som kommentarerna var i paus, Sirius spelar för enkelspårigt, inget spel på vänsterkanten.

joer
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Aug 05 2008, 00:02

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Att Sirius fokuserade på högerkanten måste varit ett taktiskt drag. Har svårt att tänka mig Fernis som offensiv vänsterback. Andra bullar är det med Luggen, han är tokoffensiv och det gör det ju enklare för Petter men samtidigt otacksammare för övriga försvarare.

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
gaffa
Tue Aug 05 2008, 00:02

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
petter var trött efter alla löpmeter så det bytet var rimligt. angående vänsterkanten så är det bara att titta vilken vänsterback vi hade där. fernberg gjorde det fantastiskt mot hasani, men det var också det som var uppdraget. jämför med luggen på andra kanten, som gav understöd till petter i snart sagt varje anfall.

jag är förstås inte nöjd med en poäng, men insatsen är jag desto mer nöjd med. om vi fortsätter såhär kommer treorna.
Tillbaka till toppen
Joint
Tue Aug 05 2008, 00:29

Registrerad medlem #46
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 14:44
inlägg: 13662
Inga bilder?

Så länge stjärnan lyser!
Tillbaka till toppen
Tifo
Tue Aug 05 2008, 02:46
Registrerad medlem #87
Registrerad: Wed Nov 01 2006, 21:44
inlägg: 1521
Jag tar på mig den uteblivna vinsten. Det hade trillat i runda slängar 1500 spänn till mig om Sirius målat och det vore ju givetvis helt orimligt tyckte de högre makterna. Bortjinxat sa Bull.
Tillbaka till toppen
Farbror
Tue Aug 05 2008, 05:03

Registrerad medlem #45
Registrerad: Mon Oct 23 2006, 09:44
inlägg: 3157
P passar illa som ensam "targetliknande" forward. Han blir lite stillastående och felvänd. Har han inte gjort sina bästa insatser som offensiv mittfältare?

Gambling Wizard
Grand Patzer
Tillbaka till toppen
Sakul
Tue Aug 05 2008, 05:40
Registrerad medlem #322
Registrerad: Fri Jul 04 2008, 22:04
inlägg: 1017
Fy fan vad jag blir arg på allt duttande. Istället för att skjuta i riktigt bra lägen passar man vidare för att försöka få ett ÄNNU bättre läge. Hur ofta går det hem? Aldrig! Blev skitglad när Gallo till slut försökte med en riktig rökare i ett hyffsat läge. Sen att den gick ett par meter över spelar ingen roll. Att han försöker är mycket bättre än alla 1-meters passningar på straffområdslinjen. Annars tycker jag att spelet var riktigt bra fram till straffområdet, som flera har sagt tidigare.

Fernberg var bäst på plan. Petter tycker jag kändes ganska vilsen mest hela tiden, P också. Blev imponerad av Demba när han kom in. Vet inte vad jag gör om han inte får starta nästa match. Typ slår sönder något.
Tillbaka till toppen
RRR
Tue Aug 05 2008, 07:06

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Visst var Fernis bra men mera mittback än ytterback, jag vill ha en offensiv kraft där á la Tighe

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Hornby
Tue Aug 05 2008, 07:22
Registrerad medlem #10
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:28
inlägg: 3239
Besviken men långt ifrån bedrövad. Äntligen börjar försvaret med RR som pådrivare kännas riktigt stabilt, och då har vi dessutom Haris i bakfickan. Varför startade han inte förresten?
Fernberg! Han ska ha en plats i backlinjen oavsett vilka spelare som är tillgängliga.
Ante! Börjar närma sig sitt "rätta jag", men jag undrar om han inte gör sig bättre som offensiv central mittfältare? Nu blir det lite som att han ska stå för både assist och avslut.
Det mesta brukar ha en tendens att jämna ut sig under en säsong, så nu bör vi ha en "stolpe-in match" tillgodo.



Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.

Tillbaka till toppen
gaffa
Tue Aug 05 2008, 07:47

Registrerad medlem #9
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:01
inlägg: 1732
joint: nix, inga bilder. kameran tål inte väta. bättre väder hemma mot falken hoppas vi!
Tillbaka till toppen
Tobbe
Tue Aug 05 2008, 07:53

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Kanske inte så konstigt att man inte startar med Demba igår. Killen har inte varit här så länge än. Fick höra en utläggning från Erlingmark på detta från en tredje part och det lät vettigt, du kanske ska dela med dig den.

Haris blev väl spelklar en timme innan start och det kanske var lite tajt.

Jag tyckte Petter var riktigt bra. Han sprang och slog bra passningar samt tog massor av offensiva löpningar. Sen tycker jag att det känns lite "AIK" att börja såga P efter tre matcher. Han måste ju få en vettig chans, vi kan inte kasta ut och in folk i varannan match. Dessutom så har många av de andra (Hoch, Ekan) fått sina chanser ett flertal ggr redan och inte tagit den. Uppställningen med Olsson som "rensare" framför backlinjen var ett genidrag och t om Nordh gjorde en vettig match. Bra Sirius!

Och Bravo Västra! Satt med svärfar som håller på Degen, så jag kunde inte deltaga, men bra tryck på klacken och det spreds en bra bit in bland de sittande till vänster.
Tillbaka till toppen
Erlingmark
Tue Aug 05 2008, 08:35

Registrerad medlem #11
Registrerad: Thu Oct 19 2006, 11:59
inlägg: 3646
Visst är det lite "AIK" att såga P redan. Särskilt om man inte var i Åtvid. Jag kan dock tycka att man kanske borde ha ställt två rena anfallare mot ett lag som man kan ana kommer backa hem väldigt mycket. Det är självfallet svårare att vara ensam på topp mot ett tillbakadraget försvar än mot ett offensivt och högt pressande. P löpte även idag kopiöst och slet i stort sett själv backlinjen fram och tillbaka både i sidled och djupled. Det arbetet bäddar också för Demba när han kommer in. Både P och Demba missade varsin 100-procentare. Det är inte acceptabelt från någon av dem och där begär jag mer. Vår tredje anfallare på plan åstadkom inte ett skit under sina minuter. Zip, zero, nada.
Vem som ska starta mot Mjällby borta tycker jag är lite hugget som stucket. Mjällby kommer att ha massor med boll och det är en av seriens äckligaste bortamatcher. P:s speed och löpningar passar nog rätt bra där, han är kanske vår bästa kontringsspelare. Å andra sidan vore det intressant att se vad Demba kan åstadkomma från start.


Med kniven mot strupen sedan 1907
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Aug 05 2008, 08:49
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Det är ju som sagt svårt att kräva mer av spelarna, förutom mål då. Men man frågar sig ju hur vi ska kunna vinna någon match om vi inte kan vinna den här? Men många positiva besked ändå. Försvarsspelet var härligt att skåda, äntligen hjälpte spelarna varandra som de ska göra. Framförallt gladde Fernberg på vänsterbacken.

Angående rättsskipningen så var gårdagens domarjävel trots ett antal usla domslut ändå den bäste domarjäveln vi haft på många matcher.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
olle
Tue Aug 05 2008, 08:58

Registrerad medlem #35
Registrerad: Fri Oct 20 2006, 10:15
inlägg: 479
Visst känns det segt att det inte blev vinst igår men förstår inte upprorsstämningen. Sirius gjorde en mycket stabil insatts och med tanke på hur försvaret sett ut tidigare så tycker jag att bara hålla nollan (och dessutom knappt släppa till en enda chans) är värt att vara nöjd över. Sen klickade anfallsspelet och vi sumpar några givna mål. Jävligt surt men fan inte värt att såga någon vid fotknölarna för det. Om Sirius kan leverera samma kvalitet på spelet resten av säsongen så ska det nog kunna gå vägen. Sen börjar det verkligen bli lite tajt om matcher att plocka viktiga poäng. Det här var en match som vi skulle ha vunnit men jag är inte beredd att såga någon spelare efter igår bara för att vi inte fick in en boll.

Gillade att Mani och Petter kom in mycket i banan. Sen känns det lite segt att varken Petter, Mani eller Ante känns som någon given målskytt. Lite flyt och form kan givetvis ändra på det men den trion måste få in minst 8-9 mål om vi ska fortsätta med en anfallare under resten av säsongen.

Kul att Nordh visade att han kan vara med och slås om en plats i backlinjen. Också kul att Fredrik visade att han verkligen är på väg tillbaka i gammal god form.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Aug 05 2008, 10:00
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Upprorsstämning? Västra är verkligen mesigt om det här är upprorsstämning...
Tillbaka till toppen
RRR
Tue Aug 05 2008, 10:27

Registrerad medlem #41
Registrerad: Sun Oct 22 2006, 15:22
inlägg: 6994
Näste man som kallar västra för mesigt klappar jag till (;-)), jag har svårt att kalla det mesigt när man låter bli att hota spelare domare etc.

Jag har ett hjärta som slår... tålmodigt år efter år
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Aug 05 2008, 10:36
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag tycker Västras beteende på läktaren är mycket bra. Däremot är vi otroligt MESIGA vid sidan av planen. Vi ställer aldrig krav på Sirius, vi kritiserar aldrig. Vi är mest nöjda om vi får gå och titta på matcherna.
Tillbaka till toppen
Tobbe
Tue Aug 05 2008, 10:54

Registrerad medlem #2
Registrerad: Thu Oct 12 2006, 22:17
inlägg: 1139
Ställa krav på spelare kan man göra, när det gäller vad de uträttar på planen. Men i övrigt kan jag inte se vilka krav man kan ställa på klubben. Vi betalar inte deras löner, vi är inte Sirius. Det finns nog knappt ingen på forumet som skulle göra ett bättre jobb än vad Frydman, Lasse & co har gjort med IKS. Möjligen skulle vi ha kunnat ersätta Millqvist, men det är väl också det enda. Jag tycker att det är viktigt att man skiljer på vår funktion och lagets, vi har samma mål men helt olika sätt att nå dit. Det enda vi kan göra är att gå på matcherna och det gör de flesta av oss frekvent.

Jag är nöjd om jag får gå och se på matcherna. Och ännu nöjdare blir jag om IKS vinner. Men det är inte upp till mig eller oss andra, det får de ta och ordna själva.

IKS har tagit mig på en sjuhelvetes resa, från div 1 norra till div 2 och sen upp igen. Många trevliga bekantskaper i Västra och några i klubben, resor till okända småorter och dessutom otrevliga barn, svärandes mentalt handikappade män (BK Forward) och sura gubbar. Den resan skulle jag aldrig gjort annars.

Nu blev det lite känslosamt här, men det ska det väl vara.
Tillbaka till toppen
Kalle
Tue Aug 05 2008, 11:09

Registrerad medlem #80
Registrerad: Tue Oct 31 2006, 10:28
inlägg: 118
Vi måste börja göra mål!
Vilka sumpningar man fick se igår alltså.
Tack och lov för att försvaret har blivit stabilare, RR är en klippa. Han gjorde några härliga nedtagningar på blöta bollar i trängda lägen utan att som helst blinka.
Fernis är riktigt härlig att se, vilken kämpaglöd killen har. Plus även till Fredrik som spelade upp sig efter några sämre insatser tidigare under säsongen.

Känns som om Jocke satte defensiven främst iom Ante som släpande och två centrala mf i Gallo och Fredrik. Det tycker jag känns riktigt tryggt. Och vi skapade ju ändå tillräckligt med chanser för att vinna med 2-0, nån ska bara göra dem...

PS. För övrigt anser jag att Sirius bör vinna sin nästa match! DS.
Tillbaka till toppen
nyg86
Tue Aug 05 2008, 11:20

Registrerad medlem #238
Registrerad: Sun Aug 05 2007, 17:49
inlägg: 540
Det har är ju en kanon sida och jag tycker Västra har en fantastisk kärna, en del åker land och rike runt och reprensenterar IKS-fans jävligt bra, stöttar utan en massa tjafs och bråk.

Sen att man har olika syn på spelare och taktik mm, men allt sker i en saklik och trevlig ton, man kan vara förbannad odyl, men det finns inga tendenser alá AIK och DIF. Tycker det inte är mesigt här.
Tillbaka till toppen
Bigbadda
Tue Aug 05 2008, 11:30
Registrerad medlem #146
Registrerad: Thu Apr 12 2007, 12:36
inlägg: 4277
Jag tycker vi är mesiga gentemot Sirius. När något händer som vi är missnöjda med så sitter vi här och gnäller istället för att meddela Sirius var vi tycker att det brister. Vi står ändå och stöttar Sirius, på ett positivt sätt, varje match.
Tillbaka till toppen
Brukarn
Tue Aug 05 2008, 11:46
Brukarn


Registrerad medlem #3
Registrerad: Tue Oct 17 2006, 12:31
inlägg: 6834
Hur skulle det gå till menar du? Jag tycker inte alls det är supportrarnas roll att börja kräva saker hit och dit. Jag är övertygad om att alla i Sirius, från styrelsen via spelarna till materialarna, gör sitt yttersta för att få det att vända. Och det bästa vi i Västra kan göra är att ge vårt stöd istället för att skapa en atmosfär fylld av krav och ångest runt laget.

...och om jag någon klar vinternatt visar er Sirius i min tub skall den blända edra ögon och er själ.
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
Powered by e107 Forum System